Sari la conținut

Pilitura de fier in baia de ulei VFR 800 2004


Pride
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Descrierea problemei ar fi cam asta:

 

Honda VFR 800 an 2004, il am de 3 ani timp in care nu am avut nicio problema cu motorul in sine. In toamna a inceput sa se auda un tacanit metalic cat motorul era rece, in special la relantiu, cat il turam nu se mai auzea dar cum il scoteam pe neutru facea ca si cum ai scapat niste monede in el. Cand se incingea facea ocazional dar nu asa de strident sau des.

 

Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit. Recent a fost desfacuta baia de ulei unde s-a constatat prezenta pilitura de metal asa cum se vede in poza atasata. Concluzia a fost ca s-au uzat cuzinetii si biela care sunt destul de scumpe deci cel mai practic ar fi sa schimb motorul in sine.

 

Exista alte sugestii / solutii de incercat inainte sa achizitionez un motor SH si sa-l inlocuiesc cu cel prezent?

 

Multumesc anticipat,

Bafta!

post-65242-0-75266600-1489676632_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cine mama masii a facut constatare de cuzineti uzati doar pt ca e pilitura in baia de ulei?

Aia poate proveni din multe locuri (ambreiaj, lant de distributie sau intinzator, - daca zici ca erau uzate, pinioanele din cutie, alte zone in care apare pilitura in mod normal, etc).

uzura in cuzineti trebuie evaluata in mod direct, initial prin verificare manuala si daca nu e edificator (daca nu se observa nimic) - cu plastigauge.

La ambreiaj s-a uitat careva daca oala mai e in mintile ei?

Jocurile la supape sunt ok (daca tot discutam de tacanit) ?

Fara a auzi motoru e greu de dat cu parerea. Daca to te desfacut ii poti face o inspectie temeinica sa vezi cum stai.

 

p.s. - o idee ar fi sa vezi daca pilitura aia e feroasa sau neferoasa, sa iti dea o idee pe unde sa cauti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

In aceasta iarna am facut mai multe reparatii la a mea VF 750 Magna, printre care: repararea busonului golire ulei care nu tinea, pierdea ulei. Dupa ce am demontat, am aflat cauza: filet distrus. Toata acea pilitura a ajuns in baia de ulei fiind retinuta in sita pompei de ulei. Pe termen lung cred ca voi avea probleme si eu.

Deci, posibila sursa a piliturii: filetul busonului de golire ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu se inteteste la accelerare si este zgomot ascutit, nu e de la cuzineți. Cum nu s-a putut repara intinzatorul? Poate e de la el, mai cauta o opinie la un alt mecanic, poate ai mai mult noroc. Dar daca ai ajuns sa dai baia jos, cred ca mai sunt si altele, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Descrierea problemei ar fi cam asta:

 

Honda VFR 800 an 2004, il am de 3 ani timp in care nu am avut nicio problema cu motorul in sine. In toamna a inceput sa se auda un tacanit metalic cat motorul era rece, in special la relantiu, cat il turam nu se mai auzea dar cum il scoteam pe neutru facea ca si cum ai scapat niste monede in el. Cand se incingea facea ocazional dar nu asa de strident sau des.

 

Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit. Recent a fost desfacuta baia de ulei unde s-a constatat prezenta pilitura de metal asa cum se vede in poza atasata. Concluzia a fost ca s-au uzat cuzinetii si biela care sunt destul de scumpe deci cel mai practic ar fi sa schimb motorul in sine.

 

Exista alte sugestii / solutii de incercat inainte sa achizitionez un motor SH si sa-l inlocuiesc cu cel prezent?

 

Multumesc anticipat,

Bafta!

Schimba mecanicul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu se inteteste la accelerare si este zgomot ascutit, nu e de la cuzineți. Cum nu s-a putut repara intinzatorul? Poate e de la el, mai cauta o opinie la un alt mecanic, poate ai mai mult noroc. Dar daca ai ajuns sa dai baia jos, cred ca mai sunt si altele, nu?

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri,

Bluff!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum depinde si ce numesti tu tacanit, dar poate ar fi fost mai intelept sa ceri o a doua parere inainte de a desface motorul. La cuzineti e un zgomot mai infundat, un cloncanit. Si nu dispare cu accelerarea, cel putin nu la rece. Unii mecanici ausculta motorul si isi dau seama de pe unde e...

Si zici ca aia e metoda de reparatie? Nu se modifica presiuni pe acolo daca olaresti? Esti sigur de ceea ce a facut, e probata metoda pe vfr?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului.

Daca a fost largita gaura aia care se infunda este posibil ca prin procesul de largire toata pilutra rezultata sa ajunga in baia de ulei si sa fie ce vezi in sita? Intreb si eu nu stiu a decurs procedura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului.

Fii serios omule, nu are treaba. E cea mai mare prostie pe care am auzit-o vreodata. Si la intinzatoarele manuale unde se duce uleiul ala? Nu exista asa ceva, singura Honda care o stiu cu intinzator hidraulic e CBR f2, or mai fi si altele, dar doar de asta am auzit eu.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocurile se verifica prin masurare. mergi la un mecanic bun pana nu te costa mai mult. E normal ca un motor care a mers sa aiba urme de uzura. daca sunt o problema sau nu afli cand compari ce masori cu ce scrie in carte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Sincer, daca-i vreun cuzinet, iti zic eu cam cum e: Motorul tau face vrum-vrum-vrum. Cind un cuzinet (mai ales de biela) a luat-o razna, face : da-da-da-da (cam ca un Ducati - bate pistonul in chiulasa). Cuzinetii sint dintr-un aliaj de brinza (cas-urda), ma rog, altceva (sn-xxx) , si daca o biela sau arborele apuca sa faca dragoste cu el, il f de in 10 km nu mai ai motor. 10km si arborele e 0.1 mm mai subtire in anumite zone.. Parerea mea, patit. Pilitura lor e rosiatica, iar aschia lor e relativ mare (ca suprafata) si relativ subtire. Nu cred ca e cazul tau, daca era, cred ca nu mai aveai motor pina acum..Uita-te cum a zis colegul anterior, poate din forma lor si din compozitia lor iti dai seama de unde provin. Faptul ca dispare la cald ar putea fi si un boltz de piston ma gindesc (gripat??), dar ar putea fi alceva. Nu mi-e clar de cind le ai in baie, ca ma gindesc ca de prin supape alea nu cred sa fie, eu as banui ceva legat de cutie/lant-distribitie-intinzator/demaror-coroana-pinion/ sau poate lagare de distributie...Vezi si tu daca-s metalice (le trage magentul, sint negre, albe.....verzi??)

Numai bine

 

PS: Eu zic ca aia nu e pilitura de cuzinet. Nu arata asa, aia de obicei e ca o folie, nu zgrumtzurii aia..In plus, vezi mai sus, stiai si tu daca era :)

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de raspunsuri. Intr-adevar comparatie buna ar fi cu un Ducati. Cand il apuca tacanitul era de fiecare pana in temperatura optima de functionare si facea ca un ambreiaj uscat. Pe masura ce se incingea facea mai sacadat si mai rar iar cand atingea 90-100 grade se calma. Revin sambata cu niste poze mai concludente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ Pride

 

Vad ca esti din Bucuresti.

Iti recomand sa mergi la Clavi

0721312219.E unul din mecanicii foarte buni dar nu e matinal ,dupa 10-11 incepe sa raspunda la tel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine...

Daca se atenueaza sau dispar la cald sa nu fie segmentii. Ca daca era bolt, nu trecea. Ca sa te convingi ca nu e bolt, scoate-i fisa la funcționare. Daca dispare, poate e bolt. Daca nu, e altceva. Ulei papa? Ca daca papa si ulei cred ca un test de compresie coroborat cu alea de mai sus...oricum trebuie sa-l auda meseriasul sa vadă din ce zona vine zgomotul. Poate e si de cuzineti, dar ala nu dispare complet la cald, se mai duce din el doar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta a dus-o ori la alexen ori la skandal


» Post actualizat in 17 Mar 2017 09:38

ce belbod cred ca daca maresti gaura creste presiunea? intrebare de 100 puncte , hint nu le decoleaza avionul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in nici un caz aia nu e pilitura de cuzineti...sa nu va pun naiba naiba sa umblati la arbore/bilele ca strici motorul si odata cu el o caruta de bani degeaba....verifica oala ambreiajului si distributia,porma cutia viteze.din ce textura are pilitura (predominant neagra) cred ca sunt resturi patina intinzator distribuitie,cu toate ca avand si sistemul vtec ai ceva de verificat si nu e ptr orice mecanic...... vezi,d-aia cand am vrut vfr mi-am luat de 750 cu cascada de pinioane la distribuitie,fara moarte!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu creste presiunea, dar daca e vascos uleiul, trece mai usor prin gaura (largita)... si nu se infunda asa usor daca ai gunoaie in ulei :D

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in nici un caz aia nu e pilitura de cuzineti...sa nu va pun naiba naiba sa umblati la arbore/bilele ca strici motorul si odata cu el o caruta de bani degeaba....verifica oala ambreiajului si distributia,porma cutia viteze.din ce textura are pilitura (predominant neagra) cred ca sunt resturi patina intinzator distribuitie,cu toate ca avand si sistemul vtec ai ceva de verificat si nu e ptr orice mecanic...... vezi,d-aia cand am vrut vfr mi-am luat de 750 cu cascada de pinioane la distribuitie,fara moarte!!!

Madule, n-auzi ca i-a facut gaura de vizor acolo, pacientul tusea in continuare si deja s-au apucat sa vada de ce se invarte motorul? Poate o duce la unul mai prudent care a auzit ca astia cand dimensioneaza orificii prin sisteme hidraulice, isi bat capul nu fac si ei asa, ca un tunel prin care trece ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...