Sari la conținut

Probleme la instalatia de racire


Postări Recomandate

Problema e asa: se da gloaba de KLE (acelasi motor ca pe GPZ, ER5, EN5 s.a.). Racirea pusa la punct, antigel corect, ventilator functional, etc. Motorul are cam 130.000 km si vreo 17-18 ani. Am luat-o pe la 50.000. In intervalul asta nu i-am schimbat nimic altceva la motor decat segmentii, lantul de distributie, simeringurile de supape (pe la 100.000) si consumabilele (bujii, fise, uleiuri si alte asemenea) .

Si acum problema: de anul trecut a inceput sa arunce lichid de racire pe la prea-plinul vasului de expansiune. Arunca pana radiatorul ramane aproape gol. Vasul de expansiune ramane plin, arunca doar ce depaseste prea-plinul.

Cum cauzale puteau fi multe, am inceput cu ce era mai simplu si mai ieftin, am schimbat busonul de la radiator, gandindu-ma ca nu mai etanseaza garnitura, batrana fiind. Din pacate face la fel.

Inainte sa ma apuc sa desfac mai adanc m-am gandit sa va cer si voua niste pareri.

Motorul alte simptome nu are: nivelul de ulei nu creste, antigelul aruncat pe prea-plin nu e fierbinte rau, mobra se misca natural atata timp cat nu a evacuat tot lichidul de racire.

 

Astept pareri. Si da, stiu, solutia unu' e sa-i dau foc si sa-mi iau si io o mobra. Doar ca n-am chef... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-Verifica daca radiatorul nu este înfundat pe interior.

-Pompa de apa sa fie funcțională.

-Termostatul sa deschida la timp.

Cam la ordinea asta m-am gandit si eu, dar cu termostatul primu'.

Dar ideea topicului era sa vad daca nu cumva s-a mai lovit vreun mecanicos de problema asta la genul asta de motorase si vine cu o solutie punctuala.

» Post actualizat in 01 Apr 2017 08:15

Garnitura de chiulasa?

Am inteles ca daca ar fi asta ar trebui sa-mi bage antigel in ulei. Gresesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam la ordinea asta m-am gandit si eu, dar cu termostatul primu'.

Dar ideea topicului era sa vad daca nu cumva s-a mai lovit vreun mecanicos de problema asta la genul asta de motorase si vine cu o solutie punctuala.

» Post actualizat in 01 Apr 2017 08:15

Am inteles ca daca ar fi asta ar trebui sa-mi bage antigel in ulei. Gresesc?

exact cum ti-a spus Luv , nu neaparat sa-ti amestece uleiu cu antigel, se poate ... in schimb ar trebui sa-ti bage presiune in sistemul de racire, e posibil sa fie asta problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Aha, asta nu stiam. Desi e logic. Pai..si cum verific asta? Sau pur si simplu o schimb si vad ce se intampla?

-Verifica daca radiatorul nu este înfundat pe interior. - Cu motorul incins, dupa ce termostatul a deschis si a pornit electroventilatorul, pune mana pe radiator, acesta trebuie sa fie incins egal pe toata suprafata sa. Cand un radiator este infundat este mult mai rece in partea de jos, acolo se depun toate mizeriile si calcarul din circuit.

-Pompa de apa sa fie funcțională. - Scoate un colier si un capat de furtun de la instalatia de racire din motor, apoi porneste motorul, daca arunca apa inseamna ca functioneaza.

-Termostatul sa deschida la timp. - il scoti afara, il pui pe aragaz intr-o cratita cu apa, lasi sa se incinga apa si vezi daca deschide. Ideal ar fi sa cumperi un termometru industrial si sa vezi temperatura la care deschide.

Pentru garnitura de chiulasa, scoate returul din vasul de expansiune si cu motorul pornit si incalzit uita-te la furtunas, ar trebui ca apa care curge sa fie intrerupta, sa bolboroseasca si sa miroasa a gaze arse, daca face asa ai garnitura arsa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanse sint ca-i garnitura.. Fumul iese mai alb? Ala-i un semn ca-l trage si-n cilindru, nu-l arunca doar pe afara..

Nu scoate fum deloc.

 

Pentru garnitura de chiulasa, scoate returul din vasul de expansiune si cu motorul pornit si incalzit uita-te la furtunas, ar trebui ca apa care curge sa fie intrerupta, sa bolboroseasca si sa miroasa a gaze arse, daca face asa ai garnitura arsa..

-Verifica daca radiatorul nu este înfundat pe interior. - Cu motorul incins, dupa ce termostatul a deschis si a pornit electroventilatorul, pune mana pe radiator, acesta trebuie sa fie incins egal pe toata suprafata sa. Cand un radiator este infundat este mult mai rece in partea de jos, acolo se depun toate mizeriile si calcarul din circuit.

-Pompa de apa sa fie funcțională. - Scoate un colier si un capat de furtun de la instalatia de racire din motor, apoi porneste motorul, daca arunca apa inseamna ca functioneaza.

-Termostatul sa deschida la timp. - il scoti afara, il pui pe aragaz intr-o cratita cu apa, lasi sa se incinga apa si vezi daca deschide. Ideal ar fi sa cumperi un termometru industrial si sa vezi temperatura la care deschide.

Saru' mana, jupane! O sa execut intocmai si vedem ce rezultate obtinem.

P-aia cu termostatul urma sa o incerc. Termometru avem.

Acum mi-am dat seama ca am uitat sa precizez: cand opresc motorul se aude o bolboroseala in vasul de expansiune pentru o secunda-doua. S-ar putea sa bolboroseasca si in mers, da' nu-l aud io.

 

Pana sa apuc sa verific toate de mai sus, garnitura de chiulasa a fost schimbata acum vreo 30.000 km, cand am facut revizia motorului. Am pus OEM. Daca e bulita care ar putea fi cauza? Ca aia initiala n-a avut probleme 100.000 km... Intreb pentru ca, daca tot umblu la motor, poate mai am ceva de remediat ca sa evit o repetitie a problemei.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ai schimbat garnitura?

Pentru ca, daca tot am desfacut motorul pentru segmentare si schimbarea lantului de distributie, mecanicul a propus, si eu am fost de acord, sa-l desfacem tot ca sa masuram uzuri. Asa ca am schimbat si toate garniturile de prin locurile pe unde a umblat.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca, daca tot am desfacut motorul pentru segmentare si schimbarea lantului de distributie, mecanicul a propus, si eu am fost de acord, sa-l desfacem tot ca sa masuram uzuri. Asa ca am schimbat si toate garniturile de prin locurile pe unde a umblat.

Nu era nevoie sa desfaci chiulasa, dar daca ai desfacut-o, era normal sa schimbi si granitura. 2 motive mari si late le vad: N-a fost strinsa cum trebe sau baiatul de la etaj nu te place =)). Dupa ce-o desfaci, e normal s-o schimbi, iar dupa ce o schimbi nu e normal sa crape..

Daca a fost strinsa corect, atunci aia e, baiatul de la etaj. Se intimpla, asta e.

Ar mai putea fi strimba (chiulasa, sa nu mai fie plana) in urma demontarii, caz in care ar trebui verificata planeitatea ( tre sa fie plana..)

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era nevoie sa desfaci chiulasa, dar daca ai desfacut-o, era normal sa schimbi si granitura. 2 motive mari si late le vad: N-a fost strinsa cum trebe sau baiatul de la etaj nu te place =)). Dupa ce-o desfaci, e normal s-o schimbi, iar dupa ce o schimbi nu e normal sa crape..

Asa ma gandeam si io. E posibil sa fi fost stransa un pic mai... "moale". Ma gandesc sa nu-i fi fost teama mecanicului de materialele batrane de 15 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cand dai jos garnitura de chiulasa trebuie verificată planeitatea chiulasei. In timp, datorita temperaturii, apar deformari ale chiulasei. Dacă nu a verificat planeitatea ei este posibil ca de acolo sa fie problema, desi trebuia sa se manifeste mai repede, tu spui ca ai făcut 30.000 km cu ea.

 

Latre edit: am scris în acelasi timp cu colegul, ideile sunt aceleasi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand dai jos garnitura de chiulasa trebuie verificată planeitatea chiulasei. In timp, datorita temperaturii, apar deformari ale chiulasei. Dacă nu a verificat planeitatea ei este posibil ca de acolo sa fie problema, desi trebuia sa se manifeste mai repede, tu spui ca ai făcut 30.000 km cu ea.

 

Latre edit: am scris în acelasi timp cu colegul, ideile sunt aceleasi!

Ma gandesc ca daca n-a facut inainte, cu garnitura veche, chiulasa ar fi trebuit sa fie OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nush daca e neaparat adevarat. Odata desfacuta, ai deschis cutia cu maimutze..Pe de alta parte, eu am un prieten care schimba motorul (refacea adica) la 30k km ( un drz-400), ala futea un piston si segmenti si cilindru in perioada asta, asa ca 30k km pe o chiulasa strimba mi se pare mult in contextul asta, poate sa fie si o combinatie, un pic strimba si strinsa sub cuplu si aia e. Sau..Daca e dreapta, cilindrul e drept, si ai vreo garantie ca a fost strinsa la cuplu, e baiatul de la etaj si atunci aia e, o schimbi si mai mergi 300k km

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. O sa fac testele recomandate de Luigi mai sus si apoi, daca va fi cazul, o sa comand garnitura si, cand o schimb, verific si planeitatea. Banuiesc ca in ziua de azi nu mai e problema cu rectificarea planeitatii ca acu 20 de ani la Ijuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se stramba l desfacere daca nu a fost desfacuta corect. mai e posibil la montaj sa nu fi respectat orrdinea de strangere. acum e irelevant. jos, planat si garnitura noua.

poti inspecta bujiile sa vezi daca au culori diferite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti inspecta bujiile sa vezi daca au culori diferite

Si in felul asta sa vad pe unde rasufla?

» Post actualizat in 02 Apr 2017 08:07

Asa e, da' sa stii ca si acu 20 ani daca luai o chiulasa de ij si faceau 8-uri cu ea pe o piatra de polizor dreapta, iesea plana de cu laserul o masurai

Stiu, da' mai greu gaseai mesteri buni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Si in felul asta sa vad pe unde rasufla?

» Post actualizat in 02 Apr 2017 08:07

daca e garnitura o sa ai ca o gelatina pe bujii ... poti sa invarti un pic motorul cu bujiile scoase , daca iese mehlem de culoarea antigelului e clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vezi pe unde sufla dar daca una arata nasol - iti confirma 101% ca trebuie sa comanzi garnitura de chiulasa. Daca tot dai chiulasa jos e un moment bun sa ii refaci etansarea supapelor si jocul termic.

 

Verificarea planeitatii e obligatorie de fiecare data cand se da jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca tot dai chiulasa jos e un moment bun sa ii refaci etansarea supapelor si jocul termic.

Asta obligatoriu + schimbarea simeringurilor de supape.

Asta am de facut si eu, dat chiulasa jos, refacut si schimbat simeringurile de supape, incepuse sa se dea pe ulei la pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...