Sari la conținut

Problema ABS BMW F650GS - unde o pot rezolva?


katman
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Puteti va rog recomanda pe cineva care s-ar pricepe la un reglaj de senzor ABS pentru un BMW F650GS (2001)?

Senzorul e nou nout, a fost montat in Bucuresti, dar imi da rateuri indicatia la vitezometru.

 

Din sfaturile primite pe topicul dedicat, ar trebui verificat eventual si traseul de la contact la senzor, legaturi sub bord etc...

 

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca te referi la senzorul spate.

 

Doua intrebari:

1 - ai rateuri si la turometru sau doar la vitezometru

2 - ABS-ul fuctioneaza corect si fara probleme?

Verifica daca distanta de montaj a senzorului fata de discul cu fante este corecta. Nu stiu cat este la F650GS. Ca idee la R1200RT este intre 0,2 si 0,7 mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine asa scrie la manualul de service. Dar uite special pentru tine am mai verificat inca o data: capitolul frane, roti si anvelope:


post-89376-0-35742800-1491386277_thumb.jpg

 

Atata este la R1200RT conform manualului. Am si spus ca nu stiu cat este la F650GS. Se va studia manualul corespunzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Got it. Dupa program, drum la Dedema si cumparat lera.

In manualul de F650GS, distanta trebuie sa fie intre 0.1 si 1mm. Daca e mai mica, se pune o saiba, daca e mai mare, se scoate o saiba.

 

Turometrul merge zeiss, numai vitezometrul si kilometrajul sunt afectate. daca ABS ul merge sau nu, n-as putea spune.... Abia ce am facut primul drum cu motocicleta, sunt mai incepator decat o gaina care a facut primul ouy asa ca nu m-am incumetat la frane din alea care sa ceara si ABS...

 

Multumesc, revin dupa masuratori!


» Post actualizat in 05 Apr 2017 10:17

Ce manual ai? Ma uit si eu pe reprom, de curios, dar stiu ca e aceeasi distanta din totdeauna, fata spate, la toate modelele...

Am un manual de reparatii pentru BMW F650GS model 2000 - 2003, adica exact ce am eu. L-am descarcat de pe f650.ro.


» Post actualizat in 05 Apr 2017 10:19

Banuiesc ca te referi la senzorul spate.

Da, el este nemernicul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai bec indicator pentru ABS defect? Banuiesc ca da. Repet, nu cunosc motorul tau dar normal ar trebui sa existe.

Daca nu s-a aprins martorul din bord teoretic inseamna ca ABS-ul merge.

Dar cand se duc vitezometrul si kilometrajul pare o problema de senzor/cablu.

Am sa caut ce parametrii are senzorul de la ABS sa poti face o verificare.

Daca senzorul este nou nout, putin probabil sa fie acesta cauza si trebuie sa verifici cablurile, conectorii daca nu au vreo problema. Inclusiv cele de la panoul de instrumente bord.

 

@Dan Cata


post-89376-0-44909900-1491389064_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai bec indicator pentru ABS defect? Banuiesc ca da. Repet, nu cunosc motorul tau dar normal ar trebui sa existe.

Daca nu s-a aprins martorul din bord teoretic inseamna ca ABS-ul merge.

 

Nu, indicatorul de ABS din bord nu se aprinde.

 

A facut ceva figuri la un moment dat prin Bucuresti, mi s-a aprins in mers, s-a stins de cateva ori apoi a ramas aprins. Dupa restart motor nu a mai facut figuri.

Nu s-a ars becul (ca m-am gandit si la asta) cand invart cheia in contact lumineaza pentru 2-3 secunde. Am banuit ca o fi avut legatura cu bateria ca era schimbata de curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simptomele de care zici tu le-am avut si eu DUPA ce am lovit si spart senzorul ABS spate fara sa imi dau seama cand am facut o pana pe spate. Am demontat si apoi remontat roata spate FARA sa demontez senzorul ala de pe pozitie (sa ii spunem lene ca saracu nu are decat un surub de M6). Nu se vedea nimic pe senzor, insa nu mai functiona vitezometru decat aleatorsi imi intra ABS in avarie nemaifiind in functiune. Dupa ce l-am schimbat cu unul nou s-a remediat problema.

Crezi cumva ca cine ti l-a montat pe ala nou, l-a montat cum trebuie ? Adica fara sa il fi lovit DUPA fixarea lui pe pozitie. Acel senzor are o oala de ferita bobinata care este foarte sensibila la socuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, de asta imi este teama, dar eu neavand experienta, as prefera sa o faca cineva mai priceput si cautam un specialist in zona asta de Galati-Braila (sincer, m-as duce si mai departe - gen sa ma incadrez intr-o zi cu dus/intors - daca as sti ca rezolv)

Daca senzorul este nou nout, putin probabil sa fie acesta cauza si trebuie sa verifici cablurile, conectorii daca nu au vreo problema. Inclusiv cele de la panoul de instrumente bord.


» Post actualizat in 05 Apr 2017 11:47

Crezi cumva ca cine ti l-a montat pe ala nou, l-a montat cum trebuie ? Adica fara sa il fi lovit DUPA fixarea lui pe pozitie. Acel senzor are o oala de ferita bobinata care este foarte sensibila la socuri.

Serban, ce sa zic, baiatul care s-a ocupat de motocicleta mea (Razvan, poate cine e din Bucuresti il stie) e serios, se ocupa de cea a cumnatului meu si a intregii gasti, nu a fost niciodata vreo problema.

Eu zic ca l-a montat corect, dar poate sa fi avut senzorul vreo hiba.

 

E vreo posibilitate prin care sa imi dau seama daca e senzorul de vina, gen diagnoza sau altfel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, indicatorul de ABS din bord nu se aprinde.

 

A facut ceva figuri la un moment dat prin Bucuresti, mi s-a aprins in mers, s-a stins de cateva ori apoi a ramas aprins. Dupa restart motor nu a mai facut figuri.

Nu s-a ars becul (ca m-am gandit si la asta) cand invart cheia in contact lumineaza pentru 2-3 secunde. Am banuit ca o fi avut legatura cu bateria ca era schimbata de curand.

Seamana a contact prost pe unde pe traseu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La diagnoza iti da un cod de eroare. Pe vremea cand lucra Tibi la Bavaria in Pipera mi-a facut diagnoza si mi-a pus verdictul: 99,99% senzor ABS. Si asa a fost.

 

Ok... sa vad daca au in Galati vreun loc unde se poate face diagnoza la BMW... Multumesc!

 

Seamana a contact prost pe unde pe traseu.

 

iti dai seama ca dupa ce a zis Serban, dau acatiste sa fie numa un contact prost....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In marea majoritate a cazurilor, poate peste 85%, la instalatiile electrice problema de baza o reprezinta contactul imperfect. Mai ales cand masinaria nu mai este la prima tinerete.

Nu este chiar bibelou senzorul ABS, nu crapa asa usor.

Acuma acatistele nu strica :).

Daca nu ii dai de capat mai da un semn. Un electronist cu un osciloscop il poate verifica foarte usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine asa scrie la manualul de service. Dar uite special pentru tine am mai verificat inca o data: capitolul frane, roti si anvelope:

 

attachicon.gif20170405_125442.jpg

 

Atata este la R1200RT conform manualului. Am si spus ca nu stiu cat este la F650GS. Se va studia manualul corespunzator.

Ai dreptate, tu si manualul tau ;)

 

https://www.screencast.com/t/lOtfN1JirJjR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vin de Paste in Galati, deci daca nu rezolvi pana saptamana viitoare cu diagnoza, zi-mi sa iau cablul si laptopul cu mine si in 10 minute afli tot.

Nu am unde sa rezolv, am sunat la Ivas si nu se ocupa decat ed Suzuki.

Daca poti sa le cari dupa tine ... zic saru' mana, iti dai seama!!! :)

» Post actualizat in 06 Apr 2017 07:02

Ca prim pas, maine fac rost de o lera (incredibil, chiar nu se gaseste asa ceva de cumparat) si masor distanta dintre senzorul spate si inel. Faina metoda de reglaj la 650, scoti o saiba sau pui o saiba :)

Daca vine Smart2 cu sculele de diagnoza, vad si daca e problema de la senzor sau altceva. Sper sa fie altceva :)

 

Multam frumos pentru toate sfaturile, le-am bagat la cap si incerc sa le aplic!

 

Cu toata stima!

» Post actualizat in 07 Apr 2017 07:34

Ieri am facut o iesire de vreo 50km prin jurul orasului, am pornit si oprit motorul de cateva ori, vitezometrul a mers (sau cum te ia propria motocicleta la misto) fara probleme, in schimb indicatorul de ABS:

A facut asa tot timpul.

 

Pe f650.com zice ca:

ABS light starts flashing

(once / 4 seconds) 1. You have turned the ABS off

2. Broken ABS switch or wiring

 

I did not, I repeat:I did not have turned the ABS off. So, masuratori, voltmetru etc

Partea vesela este ca abia de am reusit sa ii pun parbrizul (ma laud numa, de chinuit s-a chinuit cumnata-miu) din cauza de plastic deformat de batranete, asa ca mor de nerabdare sa il dau jos ca sa demontez bordul.

 

Mi-a venit si lera, cand se opreste ploaia verific si distanta dintre senzor si inel, desi asa la ochi ar arata bine.

 

Ce simplu trecea viata inainte, habar n-aveam....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...