Sari la conținut

Alternator 12v


Postări Recomandate

Salutare,

 

Am o motocicleta la care a luat foc toata instalatia electrica. Am reusit sa o refac toata sa-i adaptez aprindere "electronica", dar m-am oprit la alternator. Cum trebuie cuplat, alimentat alternatorul, puntea de diode, ca sa incarce si sa-si faca toata treaba.

V-as ruga sa-mi desenati, explicati sau orice fel de alta informatie prin care sa inteleg si sa-mi termin instalatia.

 

Multumesc in avans.

 

:ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai precizat ce fel de alternator ai .In principiu din statorul alternatorului trebuie sa-ti iasa 3 fire care dau curent alternativ trifazat ; aceste fire se leaga la ''intrarea'' puntii redresoare(puntea trebuie sa aiba 5 borne : 3 pentru curentul alternativ si inca 2: + si -; borna - se leaga la masa iar borna+ la +de la baterie) ; daca rotorul are infasurare de excitatie bornele acesteia care sunt conectate la periile colectoare trebuie legate una la masa si una la releul regulator.(releul trebuie sa aiba si el 3 fire: unu la masa unu la + si unul la excitatia alternatorului; plusul releului trebuie sa fie legat la plusul bateriei prin intermediul contactului de pornit si oprit motorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ora actuala detin un alternator de Jawa 125 model 355 din 1960 care cu siguranta nu are 5 iesiri (exact asa cum ai spus tu si stiam si yo) are numai 2 fire care inseriaza statorul iar alte 2 care sunt cuplate la carbunii rotorului din care unul este la masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca e din 1960 e putin probabil sa fie alternator si dupa descrierea facuta de tine aproape sigur este un dinam si cred ca e pe 6V nu pe 12V. In acest caz firele alea care inseriaza statorul (infasurarea de excitatie) trebuie legate unul la releul regulator si unul la borna + a rotorului (aia care nu e legata la masa). In cazul dinamului excitatia e pe stator iar plusul si minusul se culeg de pe rotor. Puntea redresoare nu mai e necesara. Borna+ de pe rotor trebuie sa ajunga la releul conjunctor disjunctor (care de obicei se afla in aceiasi carcasa cu releul regulator).

Pe carcasa releelor trebuie sa ai 4 borne : una la masa una la baterie+ ,borna releului conjunctor-disjunctor care trebuie legata la rotor+ si borna releului regulator care se leaga la stator-.

Rolul releului conjunctor disjunctor este de a nu permite bateriei sa se descarce pe rotor atunci cand tensiunea data de dinam este mai mica decat tensiunea bateriei. El poate fi inlocuit cu o dioda de 20A montata intre rotor+ si baterie+ cu catodul spre baterie.

Ca sa fii sigur daca ai dinam sau alternator uitate la colectorul rotorului: daca acesta este alcatuit din doua inele de Cu pe care calca periile atunci este alternator,iar daca are multe placute de Cu separate intre ele atunci este dinam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul mai nou, ca sa fie si ieftin, nu poate fii decat de Jawa sau IJ dar sfatul meu este sa-ti pui un magnetou de Minsk sau Voshod, nu mai ai nevoie de baterie, ai si lumini si aprindere electronica in acelasi timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...