john17 Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 La dealer cel putin confundati marja (adaosul) cu profitul. In ceea ce-i priveste pe producatori, profitul variaza enorm, fiind mult mai mare (procentual) la modele de volum mare si in partea inferioara a gamei, putand deveni negativ la modele de varf care au rol predominant de imagine. A fost demult un caz dezbatut in presa britanica, se scufindase un vaporas cu bmwuri noi in manecuta. Paguba de xxx lire. Cand au impartit valoarea pagubei la nr de masini rezultase un cost de masina economica. Mai puneti inginerii financiare, profit reinvestit, cheltuieli de tot felul care reduc profitul aducator de impozite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 marja unui dealer auto e 7-12%. marja producatorului nu e nici ea peste 10% in medie pe toata gama (vorbind de astia care fac milioane de masini). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
D_A_N Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 Cred ca marja este mai mare. La Audi si BMW, pentru clientii corporate care contracteaza flote intregi, discountul este de 18-20%. Nu cred ca in urma discountului dealerul intra pe pierderi, deci marja lui este de peste 20%. Personal, am cumparat un BMW (masina demo), cu 2500 km la bord, discount de 40%. Deci sa nu-i plangem pe dealeri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 Ca sa nu mai vorbim din auzite, sau sa batem campii grav (80% - 100% profit, lol), uite aici niste cifre concrete pentru 2016: https://www.msn.com/en-in/autos/photos/the-20-most-profitable-car-manufacturers/ss-AAq36pf#image=3 VW: 1.75% (scandalul emisiilor) FCA: 2.52% Tata: 3.45% Mazda: 3.99% PSA: 4.34% Ford: 4.48% Hyundai: 5.96% Honda: 6.02% GM: 7.02% Merc: 7.88% Toyota: 7.94% Renault-Nissan: 8.24% Suzuki: 9.31% BMW: 9.80% Subaru: 10.82% Ferrari: 19.4% Si asta e profit pre-tax, nu e profit net. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 (editat) Cred ca marja este mai mare. La Audi si BMW, pentru clientii corporate care contracteaza flote intregi, discountul este de 18-20%. Nu cred ca in urma discountului dealerul intra pe pierderi, deci marja lui este de peste 20%. Personal, am cumparat un BMW (masina demo), cu 2500 km la bord, discount de 40%. Deci sa nu-i plangem pe dealeri. Discounturile astea pt flote nu le da dealerul doar din marja lui! M-am lovit inclusiv de situatia in care stealerul cerea discount de flota pt ca apoi sa vanda vehiculele unor clienti diferiti "la bucata", cu un discount mai mare sau marindu-si astfel marja. La flote mai intervin contracte de mentenanta, iei ochii clientului cu un discount mare si recuperezi apoi prin serviciile post vanzare. Ma cam indoiesc ca altfel poti da 20% jos fara sa intri pe -, desi bmw mai ales are o pozitie privilegiata in piata.Demo car-urile se achizitioneaza de catre dealeri in conditii diferite fata de masinile pt vanzare + in km aia putini le-au hartanit toti gaoziaristii si ceva clienti. Nu vreau sa-ti stric fengshuiu' cu relatari despre cum se intorc masinile dupa un we la presa Editat Aprilie 17, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 17, 2018 Share Postat Aprilie 17, 2018 Nu vreau sa-ti stric fengshuiu' cu relatari despre cum se intorc masinile dupa un we la presa Spalata e ca noua. Nu am schimbat subiectul, tot despre masini vorbesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 (editat) Spalata cu apa calduta e noua-nouta! O mai avea si "operazione primavera" la kilometraj, se mai practica si asta pt ca exista niste conditii contractuale cu demo astea. Editat Aprilie 18, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Intr-adevar, ca sa nu mai batem campii grav, asa cum spune colegul mihaio07, sa ne culcam pe urechea bleaga si sa consideram ca VW are profit de doar 1,75%. Aproape ca imi vine sa fac eu un credit ca sa ii mai ajut financiar. Ma intreb, asa in treacat, cu ce parte din profitul ala de 1,75% au putut sa fabrice zecile de mii de masini ce stau nevandute prin parcurile auto de prin toata lumea? Si BMW, cu ce parte din profit cumpara inapoi masinile diesel ca sa dea in schimb masini hibrid sau electrice? Pfff... 2% profit... Succes iti doresc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JUST4TNT Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Asta e grija romanului , cat profit face BMW si VW ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Cred ca marja este mai mare. La Audi si BMW, pentru clientii corporate care contracteaza flote intregi, discountul este de 18-20%. Nu cred ca in urma discountului dealerul intra pe pierderi, deci marja lui este de peste 20%. Personal, am cumparat un BMW (masina demo), cu 2500 km la bord, discount de 40%. Deci sa nu-i plangem pe dealeri. evident ca la marci premium ai o marja mai mare, dar discounturile alea mari d eflote nu vin de la dealer, vin de la producator direct care are vanzare de flote. E mai ieftin sa fabrici cu sutele masini identice pentru o flota decat sa fie O suta toate diferite, cum zice si john dupa aia oricum ai un client captiv in garantie pentru intretinere. Valoie de profit e mai sus sunt adevarate. colegu pitesti, ai idee ce inseamna sute de de maini nevandute fata de 8 milioane produse? De aia nu au si ei profit de 8%, ca au si platile alea, oricum VW sunt rajaturi scumpe iar seat de exemplu nu a facut profit de un deceniu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 La astfel de companii (vezi si banci, companii de energie, petroliere, etc), profiturile se ascund. In presa apar acele cifre care ori nu mai pot fi ascunse, ori sunt necesare pentru a arata stabilitatea companiei respective. Pun doua link-uri, oarecum explicative, cu intrebarea: "De unde se platesc acesti bani?" Evident ca din profit. Din ce profit? Din ala mare, mare de tot, ca sa nu se simta. https://www.profit.ro/must-read/un-stoc-de-peste-300-000-de-masini-diesel-noi-stau-nevandute-la-dealerii-din-germania-nemtii-se-tem-ca-vor-fi-interzise-din-cauza-poluarii-17171180 https://www.4tuning.ro/vanzari-economie/cimitirele-de-masini-noi-ce-se-intampla-cu-autoturismele-nevandute-22540.html Nu ma intereseaza ce profit au companiile respective, era doar o discutie in care fiecare isi exprima parerea. Ca unii doresc sa fie agresivi in exprimare doar ca asa se simt ei bine, nu au decat. Oricum, s-a alterat un topic ce avea alt scop, nu acela de a calcula castigurile unuia sau altuia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Din ce profit? Sunt mai multe tipuri de profit. Profitul brut (gross margin) e ala care tine cont doar de pretul de vanzare si costul materialelor. Daca VW vinde un Golf cu 15k si materialele din care e facut Golful sunt 8k, inseamna profit de aproape 100%. Eu il mai numesc si profitul "romanesc", fiindca aparent e singurul luat in calcul in Romania. Profitul operational (EBITDA) e ala care tine cont si de celelalte costuri indirecte. Salariile proletariatului si CEO-ului, taxele platite la stat pentru salarii, chiriile pentru fabrici / birouri. Plus costuri de intretinere, marketing, distributie. Profitul net, profitul adevarat, cel despre care discutam aici, si singurul care conteaza la sfarsitul zilei, mai tine cont si de rata (amortizare) + dobanda platita pentru creditele contractate, si taxele pe profit. +/-, ca nu-s MBA-ist. Deci daca VW era un SRL si tu erai proprietar, profitul net reprezenta banii care iti intra in buzunar. Si banii aia sunt cam 5-8% din cifra de afaceri. Doar ca din cauza scandalului emisiilor, amenzilor si masinilor nevandute, in ultimii ani a fost mai degraba 1-2%. Si spre deosebire de banci si IT, companiile care produc bunuri fizice sunt limitate in optiunile de a ascunde si muta profitul de colo colo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexp50 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Da' voi va ganditi din cat e procentul ala?! Vi se pare putin ca valoare relativa, da' ca valoare fixa, it's a pretty penny! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 La astfel de companii (vezi si banci, companii de energie, petroliere, etc), profiturile se ascund. In presa apar acele cifre care ori nu mai pot fi ascunse, ori sunt necesare pentru a arata stabilitatea companiei respective. Pun doua link-uri, oarecum explicative, cu intrebarea: "De unde se platesc acesti bani?" Evident ca din profit. Din ce profit? Din ala mare, mare de tot, ca sa nu se simta. https://www.profit.ro/must-read/un-stoc-de-peste-300-000-de-masini-diesel-noi-stau-nevandute-la-dealerii-din-germania-nemtii-se-tem-ca-vor-fi-interzise-din-cauza-poluarii-17171180 https://www.4tuning.ro/vanzari-economie/cimitirele-de-masini-noi-ce-se-intampla-cu-autoturismele-nevandute-22540.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Aprilie 18, 2018 Share Postat Aprilie 18, 2018 Nu noi am inventat paradisurile fiscale. Dar nici cei cu profit de 1,75%. Dar asa au ajuns unii la profitul declarat de 1,75%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 17, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 17, 2018 Hai ca reinviem topicul. Saptamana trecuta m-a lovit unul si momentan Passatul este in service. In schimbul lui a intrat in familie o Skoda Superb cu aceeasi motorizare (2.0 tdi 150 cp) dar cu cutie DSG. Diferenta foarte mare la insonorizare, Skoda este mult mai silentioasa, nu se aud amortizoarele lucrand la viteza mica. Nu am apucat sa merg peste 130 / 140 sa vedem cum se comporta, am mers doar in oras. Consum in oras cam 9-10% La exterior pare a fi Octavia, dar in interior spatiul este imens. In portbagaj intra un TICO si 2 navete de bere. La interior este mult mai ergonomic si gandit lucrata, spatiile de depozitare sunt unde trebuie. Bordul si designul interior mi se par peste Passat. Cutia schimba foarte bine si silentios. Mi se confirma inca odata ca Skoda face masini foarte bune, as lua cu ochii inchisi un Superb din asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Generatia asta noua de Superb imi cam face cu ochiul de cand a iesit. Nu am condus-o , cred ca o sa ma duc la un test-drive asa de curiozitate, dar imi place design-ul masinii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Am un Superb la firma. Masina isi merita toti banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 18, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 18, 2018 Skodele in general sunt masini de nadejde, dar Superbul este...superb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
goethaust Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Am detinut un Superb generatia anterioara 2.0 140 Cp, iar acum la firma avem modelele noi de 2.0 150cp DSG, cele vechi de 170 cp si cele si mai vechi de 1.9 115 cp. Cele noi mi se par exact asa cum le-ai descris, iar cele vechi isi fac treaba fantastic, unele la peste 300 000 km. Singura problema problema, daca pot sa-i spun asa, pe care o avea modelul anterior (nu stiu daca au rezolvat-o la cel nou), era confortul banchetei din spate. Cu toate ca spatiul pentru picioare e la nivel de A8 Long, bancheta nu era deloc confortabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Acum 11 ore, l.u.v a spus: Hai ca reinviem topicul. Saptamana trecuta m-a lovit unul si momentan Passatul este in service. In schimbul lui a intrat in familie o Skoda Superb cu aceeasi motorizare (2.0 tdi 150 cp) dar cu cutie DSG. Diferenta foarte mare la insonorizare, Skoda este mult mai silentioasa, nu se aud amortizoarele lucrand la viteza mica. Anul trecut (prin noiembrie) un coleg de munca si-a luat masina noua si a avut de ales intre astea doua (Superb ultima generatie si Passat 2017). Ambele diesele cu automata. Prima data a fost la drive-test cu Superb, i-a placut (oarecum de asteptat avand in vedere ca venea de pe un Megane vechi), era chitit sa dea avansul pt masina aia. Apoi a luat si Passat-ul la o tura si i s-a parut mult peste Superb, cica diferenta de la cer la pamant. Si ala a ramas. Deci el a descris invers experienta la volan cu cele doua :)). O sa-l intreb daca intre timp si-a mai schimbat parerea (buna) pe care o avea in legatura cu Passat-ul. Personal, imi place mai mult Superb-ul cum arata si cum e configurat la interior (l-am examinat de cate ori ma duceam la service), daca s-ar pune problema sa iau masina blind, fara drive-test, as merge pe varianta Skoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 La multe masini de generatie noua,cu multe calitati,bancheta din spate este o problema.(si spatiu la picioare la fel) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 e misto superbul, dar pentru fatait in oras cu mine la volan, n'as putea justifica 5 m de masina. Nu am loc de parcare (daca as avea au acces destul e dificil). ca masina de black cab, cu sofer, da e minunata, nici nu stii cand prinde 120. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 18, 2018 Autor Admin Share Postat Decembrie 18, 2018 Corect, si la Passat stai la fel de drept si oarecum incomod in spate. Asta cu locul de parcare in nebunia din oras este valabila la orice mai mare decat un Smart sau Tico. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 18, 2018 Share Postat Decembrie 18, 2018 Skoda ca regulă generala are platformă de vw cu o clasă mai jos - Octavia e un golf lungit de exemplu dar are dimensiuni de passat. Dpmdv "navele amiral" de la mărcile de genul care fac mașini pt "săraci" (adică mai multă mașină la mai puțini bani) nu au avut niciodată succes comercial. De ce? Pt că intră într-o categorie în care se mai caută și imagine. Acum na, nici eu nu cred că superbitatea ar trebui să fie mai ok decât păsatul, și-ar tăia vaginul popular craca singur, dar dacă una e în mințile ei și cealaltă hărtănită (sau îmbinată din 2-3 daune totale) e explicabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.