Sari la conținut

Testez, cumpar si transport moto din Ungaria-Austria-Germania catre Ro


Postări Recomandate

Io atata vreau sa stiu, ce model de moto e asta de la Yamaha la care e cunoscuta problema asta ca sare piulita de la pinionul de atac.

 

later edit: R6 2005 ... Cum se face ca vitezanele atrag numai oameni de genul? Scuze posesorilor care nu se simt.

 

later edit 2: Lasa ca omul a facut scoala si vrea vitezana dar nu stie cu cricul, dar instructorul ala trebuie numit sa stim a-l evita, ca e clar ca nu "le are"

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, JCDenton said:

Io atata vreau sa stiu, ce model de moto e asta de la Yamaha la care e cunoscuta problema asta ca sare piulita de la pinionul de atac.

 

later edit: R6 2005 ... Cum se face ca vitezanele atrag numai oameni de genul? Scuze posesorilor care nu se simt.

Yamaha R6 gen1  si gen2. 

Yamaha FZS600 Fazer. 

 

Pe vremuri, cand mergeam la Arc cu Fazerul, erau multi care veneau si-mi spuneau sa am grija si sa verific mereu piulita de la pinionul de atac. Asa ca imi facusem un obicei ca atunci cand dadeam capacul jos ca sa curat mizeria de la lant, verificam si ma asiguram ca piulita aia e la locul ei. 

Si mai stiu niste povesti cu posesori de Fazere care au ramas pe la mama dracu' fix din cauza asta. Si cu gaura-n portofel ca s-a lasat cu cutii pizdite. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marcele,omul ar trebui sa fie recunoscator ca nu i-o sarit pinionul in mers la cine stie cati km la ora...

Atunci ar fi fost urat,nu asa. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit si eu nuvela.

Ceea ce pare sa nu priceapa nea Marius (pagubitul) este ca atunci cand iei un fier vechi se intampla sa mai crape cate ceva prin el. Uneori chiar din prima zi.

Dupa cum arata piulita aia, are ceva vechime de cand s-a damblagit.

 

@apriliacluj  unde sa puna helicoil? Pe arbore ? Pentru ca nu cred te apuci sa pui helicoil in piulita 🤦‍♂️

 

@Metal Heart  Nu stiu cat loc ramane pe arborii de pe care spui ca se defac piulitele, dar probabil ca raman 2-3 ganguri, si este loc pentru  o piulita de blocare din tabla. Le gasesti la DIN7967.

Si nu mai stai cu frica ca ramai cu mobra in poteca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, JCDenton a spus:

Io atata vreau sa stiu, ce model de moto e asta de la Yamaha la care e cunoscuta problema asta ca sare piulita de la pinionul de atac.

 

later edit: R6 2005 ... Cum se face ca vitezanele atrag numai oameni de genul? Scuze posesorilor care nu se simt.

 

later edit 2: Lasa ca omul a facut scoala si vrea vitezana dar nu stie cu cricul, dar instructorul ala trebuie numit sa stim a-l evita, ca e clar ca nu "le are"

si la FZ6, ca impart motorul asta in afara de arborele cu came se intampla la fel....Daca e cineva cu mana stabila merge taiat canal de pana pe arbore cu un biax. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum vad eu treaba - dar cam toti zic acelasi lucru. 

Este un motor second hand. Pe langa asta, este si destul de vechi. Defecte au fost si o sa tot fie. Inteleg ca problema cu piulita e cunoscuta la acest model deci nu e o suprinza ca te-a lasat.

Ce as fi facut eu - ma documentam care sunt probleme frecvente la motorul asta si le verificam ca nu le are. Asta te-ar fi scutit de batai de cap ulterioare. Prin verificat insemna ca ma duc la un mecanic si il pun sa faca asta. De asemenea, daca peste tot scrie, nu porni motorul impins, nu ma apuc eu sa il imping. La unele, nu stiu daca e cazul astuia, ii poate sari distributia. Sa vezi atunci costuri...

Putea identifica Marcel problema asta?  Putin probabil. Poate doar daca era cazut surbul de tot. Trebuie sa intelegem - faptul ca le verifica cineva, oricand de experimentat, nu te scuteste de suprize ulterioare. Doar ne da o oaresice siguranta ca e cat de cat ok. Dar..cand vezi ca nu iti porneste jucaria de pe loc, in viteza fiind, nu te incapatanezi sa o accelerezi sa vezi ce se intampla. Ca sigur nu e bine.

Cazul meu, concret. Luat motorul, sh, 2006. Nu prin Marcel, dar nu conteaza asta. Dupa cateva zile de mers i se arde pompa de benzina. Stiam ca e problema comuna la ele ,ca mare firma bavareza nu a reusit sa faca o pompa fiabila. O puteau descoperi cei care au cumparat motorul? Ihmm - nu stiu, sincer. Poate doar daca ii face un test dinamic, masoara cantitatea de benzina. Achizitionat sh..e o loterie un pic. Cand cumperi sh iti pui si niste bani de reparatii neprevazute. 

Rezumand - mai asteapta-te si la alte probleme. Ai grija cu R6..ca nu e o motocicleta docila. Nu iti face sperante ca motomus ti-ar fi dat garantie..pentru ca nu e asa. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, tzunoi a spus:

...

Cazul meu, concret. Luat motorul, sh, 2006. Nu prin Marcel, dar nu conteaza asta. Dupa cateva zile de mers i se arde pompa de benzina...

Experienta similara, dar nu cu o bavareza. Din riscurile SH.
Cat despre ¨patania¨de mai sus, aia cu cricul am facut-o doar in scoala. Iar de pornit impinsa, trebuie sa fii hotarat. 
Sunt foarte curios despre ce motor e vorba si cat a costat. Ca sa stim si noi :)
Ca pana la urma, e pacat sa se arunce cu noroi in Marcel. Pentru ca din ce am vazut din toate postarile, sigur nu este un samsar de motociclete. Ca de-aia, ne-am mai izbit fiecare din noi.
Oricum, daca urmatorul motor va fi de adus din strainatate, o sa fie cu Marcel.
Sanatosi sa fim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, pierrotlefou a spus:

Sunt foarte curios despre ce motor e vorba si cat a costat. Ca sa stim si noi :)

Da, sa stim si noi cand repare motoreta la vanzare ca fiind tipla, nu bate, nu troncane, ca noua, o vand ca mi-a ramas mica (motoreta) etc

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Metal Heart a spus:

Ca si un sfat: pe doua roti nu e nimeni altcineva de vina decat tu. In trafic si  oriunde in alta parte. Este de datoria ta, ca si motociclist, sa te perfectionezi si sa ai grija de agregatul de sub tine. In momentul in care lasi incredera pe mana altcuiva, nu bine deloc. 

:agree:

 

Treaba cu impinsul e destul de complexa, desi nu pare. Eu unul recunosc ca am impins mobra anul trecut, dar stiam exact ca are o problema cu bateria ca dadea semne sa moara, iar intr-o zi cand ma intorceam spre casa, dau la automat si nu mai avea zvacul necesar pt rotire. Urc pe ea, rog un prieten sa ma impinga, bag a doua (asta o stiu de pe vremea daciei 1300), dau drumul la ambreiaj putin si a pornit. A doua zi, comandat baterie noua si nu a mai fost nevoie sa repet isprava inutil. Daca am gresit sau daca as fi stricat ceva facand asta, era clar vina mea si mi-o asumam.

Acu pot sa inteleg si frustrarea omului pt ca a primit ceva ce probabil isi dorea de mult, luat cu bani munciti din greu si a avut nefericirea sa aiba o buba. Dar asta sub nicio forma nu trebuie sa fie aruncat pe Marcel. Eu am adus tot prin el un VFR acum 2 ani, gasit de mine, testat de el. Pana in ziua de azi nu a avut vreo problema in afara de bateria care a picat dupa 1 an (Marceleee, imi esti dator cu o baterie... glumesc!:cheers:). Dupa ce l-am adus eu primul (deci eu am fost cobaiul cu Marcel), am mai adus alte 3 motoare pentru prietenii mei. Niciunul nu s-a plans de vreo problema in ceea ce il priveste pe Marcel.

Cu siguranta urmatorul motor va fi adus tot de Marcel!

Bafta, Marcel! Si spor si nemultumitului, sa se bucure de noul/uzatul atelaj, sincer! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit Transalp-ul impins de mai multe ori. Ba chiar cand am ramas o data in pana de baterie il parcam sa pot sa o iau la vale 😂

Asadar pornesti impins si cu motor de 700cc, cu conditia sa nu iti treaca prin cap sa faci incercarea in treapa 1.

 

@tzunoi  de ce sa sara distributia cand incerci o pornire impinsa? Intrebarea nu este la misto.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Metal Heart said:

axul se invartea in gol

 

2 hours ago, VyXxer said:

 

 

Revin cu precizarea ca: De la Marcel am primit un VX800. Nu un ER5. Spuneam doar ca m-am confruntat cu problema asta. 

Nu vreau sa-i stric imaginea aiurea, ca e baiat super fain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La transalpul pe care mi l-a adus Marcel si eu stateam cu emotii pentru acelasi ax pe care vine prins pinionul de atac...problema comuna la transalpuri(daca nu e tinut lantul intins cat trebuie,uzeaza axul cu caneluri).

Ma gandisem la un moment dat sa ii spun sa verifice axul la cumparare dar am uitat si l-am verificat dupa ce mi-a livrat motorul, avand norocul sa nu aiba deloc joc sau uzura.

Chiar daca era o problema,e un SH si e asumat .

Sunt modele cu probleme sau nu,asta nici Marcel cu atata experienta nu are de unde sa le stie pe toate.

Problema cu R6 se va rezolva , deja Marcel prin stilul lui caracteristic si-a dat tot interesul sa vada clientul multumit.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Motologistic a spus:

Ăștia 10%, e cota mea de accelerare, în procesul de revenire la "viața înainte de Covid"

Dacă o să mai ai multe incidente ca ăsta îţi poţi transforma caşcarabeta în "vaccinodrome", aşa o să participi plenar la revenirea aia (adică o să faci bani nu că m-aş aştepta la vreo revenire la modul ăsta)

@Marius Boeriu Sibiu postarea ta trebuie să fie învăţătură de minte şi pentru alţii care se bazează pe "pomul lăudat" în loc să ceară expres verifică aia, aia şi ailaltă, cînd cumperi ceva sh ar trebui să ai măcar puţin habar despre defectele tipice ale modelului. Dar dacă nici tu nu le ştii, cum ai vrea ca el să le ştie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

@tzunoi  de ce sa sara distributia cand incerci o pornire impinsa? Intrebarea nu este la misto.

Ca sincronizarea distributie e pe curea dintata nu pe lant si sunt pe acolo ceva forte date de impingere, forte ce nu ar fi altfel. Nu mi-e foarte clar, cinstit, dar am citit ca e o posibilitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, taong_mapagbiro a spus:

Si cand imi aduc aminte ca io am deranjat omu ca nu stiam pe unde e cartea la onda ...m-o apucat o asa rusine citind astea de mai sus ...pfff

😁

Și în ziua de azi, îmi amintesc ca era sub shaua motorului 😄

Cartea service... 

Bogdan, Gsx-R 600... 

"Marcel, nu'mi mai merge faza scurtă" 

Eu... " ok, schimba'i becul" 

După 2 ore...B:  "l-am schimbat, dar tot nu mere'. Ce fac frate, ca joi tre' sa fiu la RAR?" 

Eu... "Da' la siguranță te-ai uitat, înainte sa pleci d'acasă" 

B: "Nu, ca nu cred ca are, pt ca faza lunga merge" 

Eu... "Bogdane, schimba siguranța de 10 A, fuck-o Soarele, e pe coloana din dreapta, a doua de sus în jos!!!" 

B: " vai, ce fac, unde găsesc un electrician în asa scurt timp, sa verifice instalația, ca sigur are ceva" 

Eu... " schimbi o data siguranță sau trebuie sa vin de la Cluj la București, sa o schimb eu?!?" 

După 20 de minute.... B:" vai, a fost siguranță de 10 A, ai avut dreptate. Am și avut, de rezerva, pusa în cutie. Mulțumesc frumos, Marcel!" 

 

Înțelegeți, cam cum sta treaba asta, mai ales când vine vorba de începători? 

Ce e important de știut, e ca am destulă răbdare. 

Dar, fii și tu om, nu cioban, ca vorbim de parteneriat în afaceri, nu de altceva. 

............................ 

 

Pana una alta, duminică plec în Germania. Teoretic, pana la sărbători (Pascale, evident, nu cele de Sfânta Maria 🤭), mai fac doua curse. 

 

IMG-20210407-WA0041.jpg

IMG-20210407-WA0038.jpg

IMG-20210407-WA0037.jpg

IMG-20210407-WA0033.jpg

IMG-20210407-WA0030.jpg

IMG-20210407-WA0024.jpg

IMG-20210407-WA0015.jpg

IMG-20210407-WA0017.jpg

IMG-20210407-WA0016.jpg

IMG-20210407-WA0005.jpg

IMG-20210407-WA0010.jpg

IMG-20210407-WA0006.jpg

IMG-20210405-WA0045.jpg

IMG-20210405-WA0044.jpg

IMG-20210405-WA0042.jpg

IMG-20210405-WA0041.jpg

IMG-20210405-WA0040.jpg

IMG-20210405-WA0037.jpg

IMG-20210405-WA0038.jpg

IMG-20210405-WA0030.jpg

IMG-20210405-WA0031.jpg

IMG-20210405-WA0032.jpg

IMG-20210405-WA0020.jpg

IMG-20210405-WA0021.jpg

IMG-20210405-WA0022.jpg

IMG-20210405-WA0023.jpg

IMG-20210405-WA0017.jpg

IMG-20210405-WA0009.jpg

IMG-20210405-WA0010.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, JCDenton a spus:

Da, sa stim si noi cand repare motoreta la vanzare ca fiind tipla, nu bate, nu troncane, ca noua, o vand ca mi-a ramas mica (motoreta) etc

Nu e vorba de asta. Ci ca sa inteleg pentru cat s-au inflamat spiritele. Ca daca e vorba de 2000€ plus 400€ transportul, mai bine o cauta in RO. Mai ales daca e la prima...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mihaileahu a spus:

@Marius Boeriu Sibiu: Nu te lasa indus in eroare de postaci 😃. Motocicleta trebuia testata la cumparare si cu asta basta!

Îți dau perfecta dreptate. 

Doar, la partea cu impinsul, nu am om. 

Te bagi? 😄🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mihaileahu a spus:

@Marius Boeriu Sibiu: Nu te lasa indus in eroare de postaci 😃. Motocicleta trebuia testata la cumparare si cu asta basta!

Dragul meu, cand mi-am cumparat BMW-ul (SH), mobra era OK. Dupa 2 saptamani nu mai mergea sonda litrometrica. Crezi ca m-am dus sa il iau de guler pe vanzator?

Stiam ca este boala cunoscuta la BMW-uri, am luat una noua si basta.

 

Autovehiculele cumparate de la persoane fizice se se preiau asa cum se prezinta fara vrei garantie sau raspundere din partea vanzatorului.

 

Nu il cunosc pe @Motologistic, ca sa nu crezi ca sunt partinitor.

 

Acuma daca vad ca esti asa de hotart in a-l sustine pe pagubit, ia sa ne spuna @Marius Boeriu Sibiu  daca a convenit, fie si verbal, ce anume sa verifice la mobra?

Sau uite, poti sa ne spui ce inseamna in viziunea ta testarea motocicletei la cumparare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno, am mai incercat si aseara sa pun un comentariu, dar calculatorul a facut un "hac!" dupa ce scrisesem o juma' de ora, si-am pierdut tot! Asa ca revin, fara sa ma cunosc personal cu Marcel, fara sa am cota parte din afacerea lui...ci doar asa, ca sa se stie ca si altii au mai muscat-o, dar cu varf si indesat! Povestea mea este undeva pe acest forum, la BMW F 650...cu peripetiile de atunci si rezolvari. Pe scurt: am negociat in Italia cu un tip cam de varsta mea F-ul mult visat, iar niste tipi cu firma si state vechi in transport moto mi-au promis ca mi-l aduc, mi-l verifica si dupa ce obtin numar rosu, ma anunta sa vin la ei sa-l ridic. Ah...garantie motor, cutie si instalatie electrica sase luni, cu schimb de consumabile la 1000 km dupa achizitie, factura... totul cu un adaos parca de vreo 700...800E. Toate bune, motorul a fost ridicat din Italia (vanzatorul m-a anuntat ca a mai lasat ceva la pret fiindca baietii care au venit sa-l ia au mai gasit ceva bube ascunse)...si da-i si asteapta! Dupa circa o luna de telefoane la care am primit doar minciuni, am aflat ca motorul meu era plimbat pe la intruniri si expus pentru reclama, fiind in plin sezon de intruniri. Apoi, cand a sosit sorocul, am fost sunat sa merg sa-l iau...si stupoare, noaptea ii disparuse din parcarea lor pazita, inchisa si in buricu' targului, topcase-ul, sculele si saua! Taman la motorul meu, cu toate ca in acea curte mai erau vreo 20...25 motoare! Am ramas la copii in gazda, iar a doua zi am primit un topcase fara butuc si chei, o sa imbracata proaspat "la viteza" si multe minciuni! Obosit, grabit, presat de faptul ca trebuia sa ajung la munca in ziua urmatoare, am luat motorul dupa ce am platit peste suma discutata inca vreo 200 E, ca doar nu puteau sa suporte ei chiar toata cheltuiala in urma furtului (altfel nu imi mai asigurau garantie!)! Plec noaptea, iar pe autostrada la o viteza considerabila, mi se stinge farul...bezna totala! Din mers am bagat cateva degete pe dupa carena si am miscat mufele...si s-a facut lumina din nou! Am ajuns acasa, iar in dimineata urmatoare spre serviciu mi-a sarit un furtun de la radiator si am pierdut toata apa (nu va ganditi ca baietii au pus antigel, vara in instalatia caprei!). Am remediat problema cu un colier si apoi am reusit sa fac vreo 800 km fara probleme. Cand se apropia sorocul ca sa merg la revizie, am sunat sa le spun ca voi sari peste cei 1000 km si sa nu ma certe! Au acceptat cu greu, iar cand am ajuns am solicitat sa inlature tot ce gasisem uzat sau defect si intra pe garantie! Pompa de apa, unisens free wheel, si i-am rugat sa-mi puna inapoi parbrizul original, fiindca acasa am observat ca imi schimbasera si acel accesoriu. Cu chiu cu vai au schimbat toate cele dupa ce le-am promis ca le aduc pe cap Protectia Consumatorului, dar m-au taxat pentru schimb ulei, antigel, bujii cat pentru o reparatie capitala. Le-am aratat obrazul, le-am spus ca stiu ca l-au scurtat pe italian la pret si aflasem si despre topcase, parbriz si saua furate cum se intamplase! Langa mine venisera inca vreo trei cumparatori tepuiti mult mai serios decat mine si ca atare am inghitit in sec si am plecat! Oricum, firma lor s-a destramat si au platit pentru marlaniile lor!

Acum, picatura asemanatoare cu beleua incepatorului de mai sus! Dupa circa o luna am plecat la plimbare cu sotia pasager, cutii laterale pline, topcase si tankbag incarcate. La vreo 350 km de casa, in curba, mi s-a blocat roata spate fara sa ma atentioneze! Am evitat la mustata niste carute aflate pe traiectorie si am reusit sa nu ma tavalesc. Cauza?! Sarise pinionul de la lant, ala micu'! In loc de siguranta avusese pusa o sarma, sigurantele se gaseau greu si probabil la revizie baietii s-au razbunat! Am improvizat ceva ca sa pot ajunge unde imi propusesem si acasa am rezolvat problema ca la carte! Asa ca...dupa patanie, am facut rost de 100 sigurante (se vindeau doar pachet de minimum 100) si am donat tuturor celor care mi-au cerut!

O reparatie la un ax pinion cu piulita si filet mancat am facut la o Aprilia Pegaso, si m-a costat vreo 25...30 lei. Am mers la un strungar, am facut o piulita cu acelasi pas si gaura interioara mai mica (nu retin, parca vreo 0,3 sau 0,5 mm) si mai lata, am pus blocator de suruburi Loctite semipermanent si dupa ce am strans am pus silicon negru de motoare peste capatul axului si piulita ca sa se vada daca se mai desface! Si nu s-a mai desfacut decat cand am insistat la schimbarea kit-ului.

 

Greseala instructorului (una dintre multele) este ca a insistat sa mestece in cutia de viteze si sa tureze motorul dupa ce a vazut ca nu se urneste si cea mai mare gafa a fost cand a impins motorul in treapta I, fiindca atunci ala actioneaza ca un percutant, desfacand si piulitele din turometru!  Aveau cabluri...bateria masinii...era simplu!

Dar posesorul se poate considera norocos, ca nu i s-a intamplat ca mie...fiindca sigur se lasa cu daune mai mari!

 

Ma ofer (moka) sa-i repar io axul ala si sa-i fixez piulita, daca nu gaseste un mecanic bunicel pana la Gorj!:cheers:

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, ivan pedala a spus:

Mno, am mai incercat si aseara sa pun un comentariu, dar calculatorul a facut un "hac!" dupa ce scrisesem o juma' de ora, si-am pierdut tot! Asa ca revin, fara sa ma cunosc personal cu Marcel, fara sa am cota parte din afacerea lui...ci doar asa, ca sa se stie ca si altii au mai muscat-o, dar cu varf si indesat! Povestea mea este undeva pe acest forum, la BMW F 650...cu peripetiile de atunci si rezolvari. Pe scurt: am negociat in Italia cu un tip cam de varsta mea F-ul mult visat, iar niste tipi cu firma si state vechi in transport moto mi-au promis ca mi-l aduc, mi-l verifica si dupa ce obtin numar rosu, ma anunta sa vin la ei sa-l ridic. Ah...garantie motor, cutie si instalatie electrica sase luni, cu schimb de consumabile la 1000 km dupa achizitie, factura... totul cu un adaos parca de vreo 700...800E. Toate bune, motorul a fost ridicat din Italia (vanzatorul m-a anuntat ca a mai lasat ceva la pret fiindca baietii care au venit sa-l ia au mai gasit ceva bube ascunse)...si da-i si asteapta! Dupa circa o luna de telefoane la care am primit doar minciuni, am aflat ca motorul meu era plimbat pe la intruniri si expus pentru reclama, fiind in plin sezon de intruniri. Apoi, cand a sosit sorocul, am fost sunat sa merg sa-l iau...si stupoare, noaptea ii disparuse din parcarea lor pazita, inchisa si in buricu' targului, topcase-ul, sculele si saua! Taman la motorul meu, cu toate ca in acea curte mai erau vreo 20...25 motoare! Am ramas la copii in gazda, iar a doua zi am primit un topcase fara butuc si chei, o sa imbracata proaspat "la viteza" si multe minciuni! Obosit, grabit, presat de faptul ca trebuia sa ajung la munca in ziua urmatoare, am luat motorul dupa ce am platit peste suma discutata inca vreo 200 E, ca doar nu puteau sa suporte ei chiar toata cheltuiala in urma furtului (altfel nu imi mai asigurau garantie!)! Plec noaptea, iar pe autostrada la o viteza considerabila, mi se stinge farul...bezna totala! Din mers am bagat cateva degete pe dupa carena si am miscat mufele...si s-a facut lumina din nou! Am ajuns acasa, iar in dimineata urmatoare spre serviciu mi-a sarit un furtun de la radiator si am pierdut toata apa (nu va ganditi ca baietii au pus antigel, vara in instalatia caprei!). Am remediat problema cu un colier si apoi am reusit sa fac vreo 800 km fara probleme. Cand se apropia sorocul ca sa merg la revizie, am sunat sa le spun ca voi sari peste cei 1000 km si sa nu ma certe! Au acceptat cu greu, iar cand am ajuns am solicitat sa inlature tot ce gasisem uzat sau defect si intra pe garantie! Pompa de apa, unisens free wheel, si i-am rugat sa-mi puna inapoi parbrizul original, fiindca acasa am observat ca imi schimbasera si acel accesoriu. Cu chiu cu vai au schimbat toate cele dupa ce le-am promis ca le aduc pe cap Protectia Consumatorului, dar m-au taxat pentru schimb ulei, antigel, bujii cat pentru o reparatie capitala. Le-am aratat obrazul, le-am spus ca stiu ca l-au scurtat pe italian la pret si aflasem si despre topcase, parbriz si saua furate cum se intamplase! Langa mine venisera inca vreo trei cumparatori tepuiti mult mai serios decat mine si ca atare am inghitit in sec si am plecat! Oricum, firma lor s-a destramat si au platit pentru marlaniile lor!

Acum, picatura asemanatoare cu beleua incepatorului de mai sus! Dupa circa o luna am plecat la plimbare cu sotia pasager, cutii laterale pline, topcase si tankbag incarcate. La vreo 350 km de casa, in curba, mi s-a blocat roata spate fara sa ma atentioneze! Am evitat la mustata niste carute aflate pe traiectorie si am reusit sa nu ma tavalesc. Cauza?! Sarise pinionul de la lant, ala micu'! In loc de siguranta avusese pusa o sarma, sigurantele se gaseau greu si probabil la revizie baietii s-au razbunat! Am improvizat ceva ca sa pot ajunge unde imi propusesem si acasa am rezolvat problema ca la carte! Asa ca...dupa patanie, am facut rost de 100 sigurante (se vindeau doar pachet de minimum 100) si am donat tuturor celor care mi-au cerut!

O reparatie la un ax pinion cu piulita si filet mancat am facut la o Aprilia Pegaso, si m-a costat vreo 25...30 lei. Am mers la un strungar, am facut o piulita cu acelasi pas si gaura interioara mai mica (nu retin, parca vreo 0,3 sau 0,5 mm) si mai lata, am pus blocator de suruburi Loctite semipermanent si dupa ce am strans am pus silicon negru de motoare ca peste capatul axului si piulita ca sa se vada daca se mai desface! Si nu s-a mai desfacut decat cand am insistat la schimbarea kit-ului.

 

Greseala instructorului (una dintre multele) este ca a insistat sa mestece in cutia de viteze si sa tureze motorul dupa ce a vazut ca nu se urneste si cea mai mare gafa a fost cand a impins motorul in treapta I, fiindca atunci ala actioneaza ca un percutant, desfacand si piulitele din turometru!  Aveau cabluri...bateria masinii...era simplu!

Dar posesorul se poate considera norocos, ca nu i s-a intamplat ca mie...fiindca sigur se lasa cu daune mai mari!

 

Ma ofer (moka) sa-i repar io axul ala si sa-i fixez piulita, daca nu gaseste un mecanic bunicel pana la Gorj!:cheers:

Acesta e singurul raspuns la postarea mea, care imi confirma ce tot auzisem eu ca inseamna comunitatea moto in general. Ma refer aici la a sari in ajutor si la a oferi sprijin si nu ma refer la faptul ca a scris baiatul ca face asta MOKA ci la exprimarea si atitudinea de a ajuta inainte sa judece persoane, comportamente si detalii.

 

Aproape toti cei care ati raspuns aici ati criticat si ati etichetat persoana fara sa o cunoasteti in realitate.

Editat de Marius Boeriu Sibiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...