Sari la conținut

Stander central_homemade


Postări Recomandate

Salut,

 

Astazi fiind mai liber iar afara a plouat aproape toata ziua, mi-am propus sa confectionez un stander central care ridica si pozitioneaza motocicleta pe verticala, iar in prima faza roata din spate este suspendata. Prin atasarea un cric auto sub evacuari se suspenda si roata din fata. Stander-ul ofera stabilitate si a fost realizat numai cu materiale 'gasite' in atelier : teava de 3 dimensiuni( se poate confectiona si din profil rectangular), pladbanda pentru talpi fixare sol, bolturi pentru fixare cadrelor in axa centrala a motocicletei, surub M 16+ piulita, surub M8, bucsa trecere, vopsea spay neagra:

Scule de baza: transformator sudura, polizor ungiular, masina gauri banc.

Timp de lucru: 6 ore

Functionare:

1. Se fixeaza boltul in orificiul central al motocicletei pe partea stanga(Foto A)

2. Se instaleaza cadrul A cu bucsa in bolt(Foto B) .

3.Se fixeaza cadrul B pe partea dreapta a motocicletei cu boltul cadrului in axul central(Foto C).

4.Se blocheaza cele doua cadre la partea inferioara cu surubul de blocaj M8(Foto_D).

5.Se rigidizeaza stander-ul cu ajutorul surubului axial M16(Foto_E).

6. Se introduce parghia de ridicare in cadrul A si se ridica motocicleta, iar apoi se impinge in fata pana cand stander-ul se aseaza cu cele doua talpi pe sol( max 3 secunde dureaza miscarea).( Foto F, G, H)

7. Daca se doreste ca si roata fata sa fie ridicata se introduce ce un cric auto( ex:Dacia)(Foto I, J si K)

8. Revenirea la pozitia intiala se face aplicand operatiile in ordine inversa.

 

Spor la lucru :peace:

post-74268-0-44331700-1494009533_thumb.jpg

post-74268-0-64719400-1494009576_thumb.jpg

post-74268-0-10008000-1494009810_thumb.jpg

post-74268-0-48703100-1494009834_thumb.jpg

post-74268-0-24344900-1494009863_thumb.jpg

post-74268-0-73045400-1494009894_thumb.jpg

post-74268-0-33067200-1494010355_thumb.jpg

post-74268-0-27653400-1494010385_thumb.jpg

post-74268-0-64612200-1494010415_thumb.jpg

post-74268-0-16529700-1494010461_thumb.jpg

post-74268-0-54113500-1494010487_thumb.jpg

post-74268-0-78150000-1494010515_thumb.jpg

post-74268-0-53457500-1494010560_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce face deosebit fata de un stander spate obisnuit?

asta merge doar la modelu asta de motocicleta, herniezi cand il folosesti, eventual zgarai atelajul sau il tavalesti ...

 

in rest e de premiat efortul... nu , glumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, greu de vazut si de inteles pentru ...

1. Cu o singura ridicare si un singur stander poti lucra la roata din spate si cu un cric elementar la roata din fata

2. Ofera stabilitate fata de chinezariile din comert la 200-300 lei

3. Placerea de a face ceva ' homemade' ..aici este o alta poveste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc proiectul, am vrut sa il fac si eu mai demult insa nu am mai reusit .

 

Avantajele fata de standerul spate este ca iti ridica motocicleta din cadru. Poti lucra la roata spate, si inclusiv la bascula.

 

Alt avantaj este ca se poate ridica foarte usor pentru a se lucra si la fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o motocicleta de 250 kg trebuie sa ai mare grija cu stander clasic spate la pozitionarea motocicletei pe verticala, fixarea stander-ului in suporti si ridicare. Se poate 'da usor pe jos' motocicleta intr-o clipa de neatentie sau ezitare. Solutia de mai sus este sigura si eficienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Dracia are tendinta permanenta spre asieta negativa, mobra vine in nas si se stabilizeaza doar cand are prova pe uscat, conceput astfel de catre producator, care recomanda si montarea invers fata de cum se vede montat in poze, adica parghia neagra pe babord si orientata catre pupa. Numai ca, in pozitia "normala", nu reusesc sa ridic fata din pricina pozitiei centrului de greutate al motocicletei, care pica mereu in afara ariei bazei de sprijin. Asa ca l-am montat invers, am contracarat tendinta de bandare catre babord prin montarea unui tub de sprijin la sol (cand ridicam roata fata cu ajutorul chingilor, tindea sa cada spre inainte-stanga) si am redus sansa de a pocni ceva prin mine cand readuc motocicleta pe roti prin montarea celui de-al doilea tub, cu rol de parghie (nefiind pozitia fireasca de montaj, cam cerea ceva efort punerea motocicletei pe roti). Ambele sunt reglabile si foarte usor de fixat in pozitia dorita,  culisand prin gaurile in care au fost proiectate sa fie reglate/fixate. 

Ansamblul e foarte stabil la mare, debarcarea si ambarcarea de greutati (roti, furca) nu schimba absolut deloc asieta, doar modifica tensiunea in parame, fara sa le deformeze suficient incat sa conteze in practica. O sa cumpar totusi niste parame mai serioase, astea sunt prea mici si devin greu de desfacut dupa ce au stat in tensiune (se musca 🤣).

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Lucian_M a spus:

Proiect pentru la iarnă. Ți-a ieșit fain! 👍👍👍

Multam, chiar nu e greu de conceput/realizat.

Totusi, necesita ceva pricepere in ale sudurii. In caz ca nu esti chiar sigur, mai bine apelezi la un prieten care stie (cazul meu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...