Jump to content

Recommended Posts

De ceva timp ma bate un gand sa-mi iau o mobra de cross, pe care s-o pun pe remorca si sa merg cu ea la munte.

 

Dar mi-am dat seama ca nu-mi trebuie sa rup poteca in doua cu enduro extrem, ci mai mult plimbare pe forestiere. De asemenea, mi-am dat seama ca as vrea sa am acces peste tot, inclusiv arii protejate / parcuri naturale / etc, fara sa deranjez pe nimeni. Ma astept ca pe viitor, restrictiile pentru mobre de genul o sa fie tot mai mari, iar o bicicleta electrica ar fi o solutie buna de compromis.

 

Am nevoie de ajutor in stabilirea specificatiilor pentru categoria asta, bicicleta de "enduro - touring".

 

La capitolul suspensie. Ma gandesc ca pentru fata trebuie o cursa mai mare de 100 mm, dar nu stiu cat ar fi suficient (fara sa ajungem la costuri exorbitante). Pentru spate, banuiesc ca nu merge cu hardtail, deci ar trebui o bicicleta full suspension, chiar daca e mai grea si are mai putin loc pentru motor / baterie.

La capitolul motor. As vrea ceva care sa poata functiona si neasistat, deci 100% electric. Iar viteza pe plan, neasistat, sa fie undeva pe la 30 km/h, pentru o persoana de ~80kg.

La capitolul baterie. As vrea o autonomie de minim 30 km neasistat, pe forestier cu panta lina. Iar asistat, macar 50 - 60 km. As vrea si ceva care sa se poata incarca in 2 ore (macar pana la 80%) de la un generator pe benzina (pe care l-as cara cu mine). Ca ciclii de reincarcare, nu am idee care e standardul, dar 400 de reincarcari mi s-ar parea o cerere de bun simt.

 

Ca si buget, sa zicem un 2000 - 2500 euro. Biciclete full suspension electrice, noi, am vazut ca sunt 3000 - 4000 euro sau mai mult. Second hand, sunt si pe la 1500 - 2000 euro. Alternativ, exista solutia de achizitonat o bicicleta MTB (downhill?) mai serioasa, noua sau SH, si adaptat motor + baterie (+ manopera). Sfaturi, opinii, pareri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti dispus sa dai un ban pentru a te relaxa si lamuri timp de 3 zile, vezi aici: https://www.freerider.ro/noutati/plimbari-bicicleta-la-munte-inchirieri-biciclete-electrice-116725.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca te inhami la un proiect care o sa-ti manance mult timp si bani si asta o sa-ti "fure" foarte mult din placerea finala, aceea de a pedala (mai mult sau mai putin) in natura. Asta daca mergi pe varianta cu MTB "obisnuit" si adaptari pt motor, baterie, etc. Daca in schimb ai bani de cheltuit, atat KTM cat si Specialized au cateva modele e-bike foarte reusite (si cu review-uri bune pe forumurile din afara).

 

Pt drumuri foresterie, hardtail e mai mult decat suficient. Asta vine din punctul de vedere al unuia care a "rupt potecile in doua" de pe la 14 ani, atat cu FS, hardtail si mai nou, cyclocross. Cel din urma l-am ales pt ca ma duce atat pe sosea (unde petrec destul de mult timp/km), cat si pe trail. Bicicleta de "enduro-touring", cum zici tu acolo, au anumiti producatori sub numele de "gravel bike", e o nisa care s-a dezvoltat tot mai mult in ultimii ani, practic geometrie de strada, dar echipare de cyclocross. Sincer nu vad de ce ai avea nevoie de motor electric pt "plimbare pe forestiere". Cu un hardtail usor vei face fata unei ture de 50 km, chiar si fara prea mult antrenament. Ia in calcul scenariul in care ramai fara baterie in mijlocul turei, cand mai ai de urcat, iar un e-bike are de la 20kg in sus.

 

Acum, daca ti s-a pus pata pe asa ceva, eu nu am sa te conving ca nu merita, dar cred ca sfatul colegului de mai sus e cel mai bun, anume incearca sa inchiriezi mai multe tipuri de biciclete pt munte(fie HT, fie SS, fie cu "tractiune umana", fie asistate electric). Apoi te vei convinge ce anume se pliaza pt scopul tau. Nu de alta, dar daca vei face cateva iesiri pe an, iti vei da seama in scurt timp ca nu a meritat efortul financiar, iar cu banii investiti puteai sa faci upgrade la mobra sau o excursie moto undeva departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti dispus sa dai un ban pentru a te relaxa si lamuri timp de 3 zile, vezi aici: https://www.freerider.ro/noutati/plimbari-bicicleta-la-munte-inchirieri-biciclete-electrice-116725.html

 

Am vazut bicicletele pe care le inchiriaza KTM, nu mi s-au parut suficient de capabile pentru ce imi trebuie mie. Am si vorbit cu domnul Dorin pe mail, si interactiunea noastra a fost foarte neproductiva.

 

 

 

 

Nu prea vreau sa ma inham la asamblat pe bucati. Dar nici nu prea vreau sa dau 3000 - 4000 euro pe o bicicleta electrica noua. SH ar fi cea mai buna solutie, cu mentiunea ca ar trebui sa aloc bani pentru inlocuirea bateriei.

 

Sigur e suficient hardtail? Tin minte ca am coborat un drum forestier, cu un MTB fara suspensii si aproape mi-au sarit dintii din gura.

 

Am nevoie de motor electric pentru ca as vrea sa o iau pe post de mobra, nu pe post de bicicleta. La ses sau la vale ma descurc eu cu pedalatul, dar la deal ma omoara. Si as vrea sa fac aia 50 de km in 4-5 ore, nu in 10. Si sa mai fiu suficient de fresh cat sa o iau de la capat si in ziua urmatoare.

 

Investitia (mai bine zis cheltuiala) cu asa ceva ma atrage prin faptul ca spre deosebire de o mobra, mentenanta este mult mai putina si mult mai simpla. Consumul de benzina (si ulei pt 2t) este 0. Iar faptul ca nu face galagie si nu rupe poteca in doua, imi permite sa ma bag fara jena pe unde nu m-as baga cu mobra. Deci nu se pune problema ca nu ar merita prin prisma faptului ca as prefera sa fac upgrade la mobra sau sa iau o alta mobra de banii aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chinezii sunt tari de tot.

 

Daca vrei sa te joci :

http://www.ebay.co.uk/itm/TFT-LCD-72v10000w-E-Bike-electric-bike-kit-with-rear-drive-moto-rized-bicycle-/122429853997?var=&hash=item1c8163512d:m:mZBli2PX0cja7Ow3sE5GD5Q

 

Daca vrei ceva plug and play:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/8000w-Power-Stealth-Bomber-Electric-Bike-Ebike-DIY-Completed-E-Bike-DIY-Package-/122413549999?hash=item1c806a89af:g:1HAAAOSwuxFY1Ot0

 

https://www.youtube.com/watch?v=OJWphkmEw98

 

http://www.ebay.co.uk/itm/E-BIKE-FULL-SUSPENSION-ELECTRIC-72V-3000W-STEALTH-MOUNTAIN-BIKE-ENDURO-POWER-DIY-/112342455648?hash=item1a2821d560:g:dEsAAOSw4A5Y0O0g

 

 

Si pe mine ma bate gandul la asa ceva, tocmai ca sa pot merge unde vreau eu cu ea, fara amenzi si alte prostii din astea ca cica e rezervatie naturala, discret fara zgomot fara scurgeri de ulei, inca neinterzise.

 

Tot asa in genul asta este Bomber B52 e-bike dar este peste 10.000$ cam cat un KTM 450 EXC.

Edited by Bigfoot

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....gasesti si in tara....https://www.dirtbike.ro/bazar/e-bike-specialized-sx-trail-2-1000-w-30-100-km-autonomie-max-viteza-60-km-h-342546

 

 

 

...si furca aia Bomber 2006 este o bijuterie, am avut si eu, si inca e mai scumpa decat alea din 2009 - 2010....

Edited by Rastabrada

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu-mi e clar care e numele si care e prenumele modelului, dar una de-asta second hand nu gasesc pe undeva? Poate s-a plictisit careva si vrea sa treaca la aia de 8000 W. :laugh:

» Post actualizat in 16 May 2017 21:10

Chinezii sunt tari de tot, la copiat, nu la altceva.

 

Acum vad ca bicicleta aia e plagiata dupa Vector Typhoon, aproape la jumate de pret.

Dar asa se intampla cand nu trebuie sa-ti bati capul cu IP, R&D, marketing si alte astea.

» Post actualizat in 17 May 2017 06:30

Am mai gasit niste chinezarii mai ieftine.

 

http://item.jd.com/11522679012.html#product-detail

 

https://item.taobao.com/item.htm?id=541393892249&toSite=main

 

https://item.taobao.com/item.htm?id=536929516897&toSite=main#detail

 

15000 rmb sunt 2000 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea ca in parcuri nationale/arii protejate sa fie o problema daca intri cu un utilaj care nu seamana bine cu un MTB normal, cum sunt jucariile astea de 3000w +. In definitia legala intri deja la auto vehicule si cam incalci interdictia daca intri in rezervatii, din ca stiu interdictia se refera la mijloace motorizate, fara sa fie acceptate motoare electrice.

Bicle electrice cum ar fi cele cu motor Bosch de 250-300 W: poti urca cu ele pe forestiere, dar la urcari abrupte nu prea e ok. In plus au senzor de forta, daca "simt"ca nu pedalezi, nu adauga nici ele nimic.

Tot in zona bicle normale ar fi motoarele chinezilor 8 Fun de 750 sau chiar 1000w cu baterii de 17,5 AH, puse pe orice bicla ai la indemana, s-ar incadra oarecum in tema data, doar ca nu ai puterea mare. Merg si doar din acceleratie ( fara pedalare), au senzor doar de cadenta, deci daca invarti pedalele intra si motorul. Cu una d'asta am facut ture la munte de 50-60 km in regim mixt asistenta/numai electric, mai mult de o treime de baterie nu am descarcat niciodata. Timpul de incarcare e de cateva ore, dar nu-i bai, iti faci tura si incarci acasa peste noapte.

Din ce am testat pana acum cu 8Fun, poti urca forestiere, chiar si un pic de urcari mai abrupte pe linga drumuri, dar nu ai nici o sansa sa urci unde urca o motocicleta.

la ultima tura am avut niste sectiuni abrupte gen drum de TAF mai abrupt, am urcat totusi pana la golul alpin dar in final au crapat foaia si lantul. Pe aceleasi urcari colegul cu Bosch nu a putut urca pe bicla, nu are putere sau nu o livreaza cum trebuie.

Incercari de urcari printre pomi, unde as fi urcat cu XR-ul cat e el da vaca, au esuat total cu bicla. Decoleaza fata si pierzi complet controlul, sau daca te lasi pe ghidon aluneca roata spate in gol. In plus, cred ca iti trebuie o foaie si un lant nou la fiecare asemenea iesire.

Este o problema faptul ca lantul de bicla nu-i facut sa reziste la puteri mari.

Buget: cam 1100 Eur 8Fun cu baterie de 17,5 Ah, XX Eur bicla pe care montezi motorul.

Montarea motorului dureaza cam 6 ore daca te rasfeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea ca in parcuri nationale/arii protejate sa fie o problema daca intri cu un utilaj care nu seamana bine cu un MTB normal, cum sunt jucariile astea de 3000w +. In definitia legala intri deja la auto vehicule si cam incalci interdictia daca intri in rezervatii, din ca stiu interdictia se refera la mijloace motorizate, fara sa fie acceptate motoare electrice.

Acum cativa ani erau interzise strict motoarele termice. Intre timp la cate chestii electrice au aparut, (gen KTM Freeride electric) poate s-a schimbat. Ar trebui verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru urcari sunt si foi mari de pinion, nu trebuie sa omori lantul. Dai mai iute din pedale si usor,fara efort. Eu am 22 cu 34,urc orice panta fara ajutor electric sau termic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 18.05.2017 la 17:47, ggobi a spus:

Din ce am testat pana acum cu 8Fun, poti urca forestiere, chiar si un pic de urcari mai abrupte pe linga drumuri, dar nu ai nici o sansa sa urci unde urca o motocicleta.

Ce spui, Franț! Contează mult și ce bicicletă ai și mai ales tehnica. Eu am umblat la al meu și am schimbat setările originale. Trebuie să te lase să pedalezi în cadență 80-120 rpm, altfel mergi "subturat" și dacă ai și foaie mare, forțezi cam tot pe acolo. Motor, transmisie, etc. Eu am pus o foaie mică, de 34 și am Rohloff cu 14 viteze pe spate. Am demultiplicare imensă și urcă unde n-am reușit doar din pedale. Când urci abrupt, aderența la roată o pierzi instant pe hardtail, dacă ai roată subțire și foarte umflată și mai ales dacă te ridici în picioare. Tehnica e să ții vârful șeii în poponeata pieptul pe ghidon și să mulinezi repede și constant.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am testat diverse tehnici, garantat nu urca unde urca XR 😋  

am foaie de 32, finala max 34 si demultiplicare in 8Fun are gen 1:32

si daca am bagat urcari pe drum de TAF, in 3-4 iesiri am papat un set foaie+lant

posibil sa mai am de invatat 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu in discutie, ca na.... E iarna🙈

Am un flyer uproc 4.10 cu motor panasonic cu 2 rapoarte/foi si 10 pinioane. 

Pe off/forestiere e fun, foarte fun, urca bine chiar si pante abrupte, in general pana in 10km/h la cele mai abrupte, dar cu sustinere maxima. 

Parti negative, asa cum spunea colegul mai sus, se topesc rapid pinioanele si lantul. Am sa incerc un dura ace 9000 sa vad cat tine. Pana acum cu caseta de pinioane la 2-300lei si lant de mtb nu tine mai mult de 1000km in oras/plan si cateva sute pe munte (maxim 3-400). 

Legat de autonomie, pe munte nu urc mai mult de 30km pe varianta eco, deci un drum combinat de maxim 50-60km/incarcare, cu o medie de maxim 20km/h

Cumva pentru o zi de pedalat este ok, doar ca trebuie sa te cam intorci la punctul de plecare sau sa gandesti traseul pt retur pe tren, ceea ce te limiteaza destul de mult. 

Nu am gasit foarte multi parteneri de joaca, aparent sunt destul de putini dispusi la cheltuiala pe care o presupune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...