Sari la conținut

Pareri alegere 200 exc vs 250 exc


Legend
 Share

Postări Recomandate

Salutare

Sunt intr-o perioada in care trebuie sa decid, sa imi iau masina sau sa imi implinesc visul si sa imi cumpar enduro, tind spre a implini visul.
Cateva date despre mine:

Varsta: 24 de ani jumate

Inaltime: 181 cm si 74 kg

Conditie fizica: am tras vreo 6 ani la sala, de 3 ani m-am lasat din mai multe motive, de cand m-am angajat nu am mai facut sport. Merg de cateva ori pe an, pe muntii din Romania in plimbari.

Pentru ce doresc motocicleta: Asi vrea sa ma dau in weekend, un soft enduro cu valente spre hard enduro. In principal voi merge in zone de padure.

Eu stau in zona Devei, pe viitor este posibil sa ma mut spre Sibiu, langa zona Paltinis ( imi place muntele/ padurea/ izvoarele/ natura)

Experienta: Am mers 2 ani de zile, off road cu o motocicleta cu 4 viteze (deci experienta nu prea)
Ce nu doresc: variantele Drz, xt, sau ttr ies din discutie, sunt prea soft- peisagistic enduro.

Buget: 2000 euro

Variante: 200 exc , 250 exc 2t, 250 exc 4t

 

1. 200 exc

Cred ca ar fi cea mai potrivita varianta pentru mine, in primavara am sunat pentru un 200 exc (an 2003) de pe olx, mi-o spus ca s-o vandut.

Mai trece o perioada apare 200 exc an 2006,din deva, sun, s-a dat...
Acuma nu mai gasesc nici un 200 exc de la 2004-2006 pana in 2000 euro, restul variantelor de pe bikeshop si olx sunt supraestimate.
Nu gasesc nici un 200 exc momentan.

2.250 exc 2t

Ca si minus, imi este frica sa nu fie prea puternica pentru mine, si sa ma controlezea ea pe mine, ceea ce nu doresc.

De aceea am scris pe forum, nu am nici un prieten endurist si sunt multe persoane cu experienta pe forum, care daca vad acest post cred ca m-ar putea ajuta cu o parere. Este 250 2t-ul prea puternic pentru un incepator? Prefer mecanica simpla, si greutatea usoara dar poate ii prea puternica.
Ca si avantaj, am gasit 2 motociclete interesanta:
Ma puteti ajuta cu o parere:

1. https://www.olx.ro/oferta/ktm-250-exc-ID8gmGp.html
2. https://www.olx.ro/oferta/ktm-250-ID8CBuh.html

@Soso, daca deranjeaza anunturile de pe olx , poti sa le stergi...

3. 250 exc 4t.

Ca dezavantaj eu nu prefer acest motor din cauza mecanicii, un 4 timpi nu am desfacut niciodata.
Avantaj: Mai controlabil

Ce parere aveti
1. https://www.olx.ro/oferta/ktm-exc-250-ID8y4Q5.html

Sa astept pentru un 200 exc in mintile lui?
Sa iau un 250 2t si sa merg mai lejer la inceput?
Sa iau un 250 4t ?,dar la eventualele probleme mecanice, eu nu prea am rezolvare.

*Multumesc celor ce si-au luat din timpul lor pentru un sfat, stiu ca sunt multi enduristi cu multe ore de concursuri enduro si iesiri prietenesti
**Echipamentul enduro urmeaza, cunosc ceea ce trebuie



Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut eu am 200 exc si este super, eu am 1,88 si 105 kg .Te poti da cu el pe oriunde,avantajul e ca inveti sa il tii din ambreiaj pe urcari si pe coborari ca inveti sa cobori din frane fara sa te ajuti de farana de motor care la 200 nu exista.Au un consum mai mare decat un 250 dar nu de speriat.Incearca dupa 2003 ca este mai ok pe suspensii are furca fata de 48.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratiuc, 200 e ce trebuie. 250 e prea puternic si o sa iti intinda mainile! la voi pe zona este motoclubul HAITA DEVA, ia legatura cu baietii de acolo si vei gasi o gasca faina cu care sa iesi in padure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam complicat daca vrei EXC si nu ai masina cu remorca sau duba.........O sa tot stai sa te rogi de alti enduristi sa te duca.

Casa pe care o am ii la periferia orasului si am dechidere pe ceva dealuri, zone de padure...

@stulew 200 exc ma gandeam si eu (de aia am mentionat ca i-am sunat pe cei 2 cu 200-le), dar nu gasesc nici unul in mintile lui si pana in 2000 de euro, s-or dat toate

@m-am gandit sa iau legatura cu cei din HAITA , dar eu nu am experienta sa merg cu ei, sa mai invat si dupa aia ...

 

» Post actualizat in 14 Jun 2017 06:37

am gasit inca un 250 exc din 2006, nici un 200, probabil ca numai in toamna apar de vanzare...

Oare asi putea sa imi iau un 250 exc si sa ma joc cumva la carburator , sa nu fie prea puternic ptr mine?

Am inteles ca puterea nu ii chiar asa liniara ca si la 200 exc...

 

Multumesc celor de mai sus de sfaturi,mai astept, ca nu ma grabesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am asteptat foarte mult pana am gasit un 200 exc decent. Pot spune ca e foarte "docil" daca inveti sa il controlezi din ambreiaj, are cuplu cat cuprinde, nu ca un 250, dar pt incepator e foarte ok.

Recomandarea mea ar fi, daca ai ocazia, sa le incerci pe toate (cel putin cele 2T)si vezi tu dupa ce poti "stapani" mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare

 

Revin cu cateva detalii poate ajuta pe cineva experienta ce am avut-o ,

In luna iulie

-Am sunat in cugir pentru un 250 exc, era fara acte, si un far dubios de street (la ce iti trebuie acte?! zicea)

-Am sunat lin Valcea (Draganesti/Dragasani) un alt 250 exc, care arata foarte bine, dar nu avea acte (doar mergi cu el prin padure?! zicea)

-Am sunat in Hunedoara, un 250 exc din 2007 adus din Anglia, fara acte doar act de vanzare cumparare, ceasu cu orele de functionare spart , si se aude un zgomot la motor, rulmentul de la biela, (In Anglia de la KTM nu primesti acte, ci doar un fel de contract vanzare cumparare si atat, fara talon etc?! zicea si omul asta :-L )
Dumnezeu sa va fereasca de astfel de motociclete si oameni

 

In luna august

-MI-am cumparat masina, un Suzuki Grand VItara 2008, 1.9 ddsi 4x4 cu diferential, recomand pentru cei ce cauta masini si pentru drumuri forestiere ....

In luna septembrie

-Ma bate gandul sa sa imi implinesc visul, am gasit ceva variante.

Ce parere aveti mai bine un 200 exc din 2005 bine intretinut https://www.olx.ro/oferta/ktm-exc-200-cu-acte-ID9cIOd.html
sau un 200 exc din 2007 dar mai forjat, https://www.olx.ro/oferta/ktm-exc-200-cm3-ID9f4bX.html
-Ar mai fi o varianta dar este putin cam scumpa https://www.olx.ro/oferta/vand-ktm-200-exc-ktm-husaberg-husqvarna-beta-ID91kvN.html

 

 

Sper pana in primavara sa gasesc un 200 exc "sanatos"

Astept cateva sfaturi, si pareri cu moto de mai sus

 

Ar fi bine sa caut si in strainatate (dar ar fi 400 eur transport din ce am inteles)?

 

Toate cele bune


post-94662-0-49043900-1505472609_thumb.jpg

post-94662-0-50785600-1505472616_thumb.jpg

Editat de Legend
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos Suzuki dar si Dacia 1310 avea diferential. Toate masinile au. Poate vrei sa zici ca are al doilea diferential. Sau al treilea. Sau ca e blocabil. Sau ca are reductor (greul).


In ceea ce priveste motocicletele: ia-ti cu acte, neaparat. Din 2 motive: nu vei avea discutii / probleme penale cu politia; si astfel nu incurajezi furturile.


Caprele de hard enduro sunt mai accesibile la pret in Romania dar te chinui nitel cu actele. Sa ti-o bagi neaparat la fisc. Sau chiar sa ti-o inmatriculezi.


Ala din 2009 pare OK. Ideea e sa-ti iei an cat mai recent pt ca sunt imbunatatiri diverse de la an la an.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, EXC 2004-2007 e un model, apoi s-a trecut la modelul 2008-2011. Deci cel din 2009 e cu totul altceva.

In al doilea rand, unul dintre vanzatori spune "KTM 2007 fabricat in 2008" (desi e clar dupa carene ca e 2007), "compresie buna, porneste usor", "nu a fost folosit la hard enduro" (desi eu stiu ca zona Campulung e de hard, e greu sa gasesti forestiere normale pe acolo). Per total, nu stie prea mult despre motor, vrea doar sa-l vanda.

In schimb, cel cu 2009 iti da o lista cu tot ce a schimbat, stie si ce cota e motorul si cate ore are, etc. E clar ca e al lui de multa vreme si a avut grija de el. Si, daca te apuci sa calculezi numai ambreiajul care e nou (200 euro), kitul de lant aproape nou (100 euro), un cauciuc nou de rezerva (50 euro), si vezi ca ai scapat de grija catovra consumabile care te pot lasa oricand la orice motor.

 

In al 3-lea rand, faptul ca un motor are acte e doar pentru linistea ta sufleteasca, sa stii ca nu a fost furat. Daca la un moment dat ai vreo problema tehnica sau ramai fara benzina si trebuie sa cobori pana in primul sat, si ai nenorocul sa te opreasca politia, tot dosar penal e daca nu-l ai inmatriculat. Asa ca ori iti iei direct unul inmatriculat, chiar daca e mai scump, si scapi de grija asta, ori mai investesti cateva sute de euro in inmatriculare. Stiu caz concret de om care si-a luat-o asa cu politia, iar eu imi cumpar numai motoare inmatriculate.


» Post actualizat in 16 Sep 2017 05:22

P.S. Mi-am luat motor de la cineva care si-l luase de 3 luni, nu stia mai nimic despre el si l-a dat mai departe. Ajuns acasa, am constatat ca ambreiajul este sub cota de schimbare (dupa un an de la achizitie inca mai merge, dar umblu tot timpul cu un disc la mine sa-l pot repara daca cedeaza). De asemenea, cilindrul era zgariat pe interior, si am preferat sa cumpar cilindru+piston nou (3000 lei) ca sa fiu sigur ca va merge in parametri. Asa ca.....ia-ti motor bun de la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

@Andrei , Am vrut sa zic ca masina are reductor mic/ mare, si 3 diferentiale (sorry for mistake) pana acum eu sunt multumit, am facut aprox 3000 km,asfalt si foarte putin forestiere, recomand celor ce vor sa isi cumpere un SUV cat de cat competent, char se merita atat urban cat si extra urban (nu prea ii place pe autostrada)

 

@ Mircea multumesc de raspuns. Ai dreptate mai bine cumpar un motor in care stiu acum cate ore au fost schimbate kitul piston, ambreiajul, servisate furcile etc... Stiu ca este deosebire intre EXC 2004-2007 si exc 2008-2011, sunt pasionat de enduro, am minime cunostinte dar din pacate situatia finanicara nu mi-a permis sa imi achizitionez unul.

 

Sa va povestesc putin din experienta mea in ceea ce priveste cautare unei motociclete de enduro.

- Am sunat la unele persoane, si imi spuneau ca ceasul de bord nu merge si nu stiu cate ore de functionare are motocicleta dar o schimat tot in ea,,,(suspicios nu?) - Nu vreau sa imi cumpar asa ceva

- Am sunat la alti posesori de motociclete, spuneau ca motocicleta are aprox 200 ore de functionare dar nu au acte, la ce iti trebuie acte? - Nu vreau sa imi cumpar asa ceva
- Am sunat la 2 posesori de 200 exc din 2011 dar aveau prea multe ore de functionare, 320- 340 H. Nu stiam ce ar trebui sa fac, am intrebat pe un coleg de pe forum si mi-a spsus ca sunt cam multe ore de functionare.

- Din pacate era un 200 exc frumos in Bucuresti, dar nu am fost dispus sa merg dupa el si s-a dat...

 

Solutie

+ M-am gandit sa maresc bugetul la 3000-3500 eur pentru motocicleta (oricum ma imprumut)

+ Am gasit doua motociclete - 2t 250 exc 2011 cu 117 si 120 H de functionare care arata foarte bine. Imi este putin "frica" sa nu fie prea puternic pentru mine.. Ce ziceti daca merg mai "cumpatat", ar fi ok sa imi iau un 250 2t?
+ Daca un 2t ar fi prea "mare" pentru mine, am gasit 3-4 modele 250 exc 4t (2009-20111), insa nu prea vreau sa imi iau 4t, ca nu ma pricep sa mesteresc motoare 4t.

...momentan nu am gasit un 200 exc (2008-2011) sanatos

Multumesc pentru sfaturile de pana acum

Editat de Legend
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Am sunat la 2 posesori de 200 exc din 2011 dar aveau prea multe ore de functionare, 320- 340 H. Nu stiam ce ar trebui sa fac, am intrebat pe un coleg de pe forum si mi-a spsus ca sunt cam multe ore de functionare.

+ Am gasit doua motociclete - 2t 250 exc 2011 cu 117 si 120 H de functionare care arata foarte bine. Imi este putin "frica" sa nu fie prea puternic pentru mine.. Ce ziceti daca merg mai

Eu fac cam 50-60 ore anual si nu pot spune ca ma dau mult. Adica, pentru o motocicleta din 2011, 320-340H de functionare e normal, 120h inseamna ca a apartinut unei babe ce se ducea sambata cu ea pana la piata.

Ceasul de ore poate fi si oprit, daca ii tai cablul spre roata, sau daca ii dai jos magnetul de la discul de frana (sau il pierzi, ca mine). Asa ca orele nu sunt concludente.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat pe al meu ieftin,din 2009 cu 2000 de euro,dar am mai băgat aproape 2000 în el,dar pot spune că e nou cap-coada.Acum depinde ce vrei.Poti alege varianta sa iei ceva mai ieftin și să bagi tu bani în el (pe care sigur nu ai cum sa ii mai recuperezi)sau sa iei unul care pare in mințile lui și să ai șansa să mergi mult și bine cu el.Cu un motor second-hand e loterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Dupa lungi cautari.. inainte de sarbatorile de Paste, Dumnezeu m-o ajutat si am gasit la 15 minute de localitatea mea un Ktm mai sanatos adus din Austria

Ktm 200 exc

10/2010

220h functionare (5300km pe bord)

piston cota B 20h

suspensie fata spate ok, ambreiaj ok, si cateva extra parts....

Personal sunt super multumit de motor, m-am dat numai 2h (am plecat din oras)
Primele impresii sunt ca suspensia fata lucreaza superb, dar motorul mi se pare ca bruscheaza destul de mult in 1 si a 2a...

 

Multumesc tuturor de ajutor si suport


» Post actualizat in 20 Apr 2018 07:23

Am cateva intrebari totusi:


Urmeaza sa imi cumpar armura si cizme (pret max 700-800lei).

Cu privire la protectiile cu plase

Acum ceva ani cele mai bune erau UFO Scorpion si Acerbis Koerta.

Eu oscilez intre : - Acerbis Koerta 2.0 si Acerbis Cosmo, ce parere aveti despre cea din urma? Ma gandeam ca poate ii mai "imbunatatita" decat Koerta
https://www.ktmexc.ro/protectii-enduro-motocross/Armura-ACERBIS-Cosmo-2-0-Black-Red

 

Cat despre cizme m-am gandit la Gaerne GX1 vs Acerbis X-pro... asi prefera Gaerne avand in vedere istoria lor...

Orice sfat ii bine venit...

post-94662-0-15135400-1524208379_thumb.jpg

post-94662-0-97294900-1524208385_thumb.jpg

post-94662-0-81959200-1524208393_thumb.jpg

post-94662-0-88252900-1524208400_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am 2 mici probleme:

1. Mi-am cumparat cizme, (ma simt ca in ghips in ele), problema este ca partea din fata ]sunt cam butucanoase si imi este greu sa schimb vitezele.

Am schimbat pozitia schimbatorului mai sus, acum pot sa schimb vitezele cand stau pe sea, dar cand ma ridic in picioare, automat mi se ridica si varful cizmei si ridic schimbatorul fara sa vreau.

Am vrut sa schimb pozitia schimbatorului mai sus, mai are o pozitie, dar, cand schimb viteza, levierul atinge protectia de la pinonul fata/lant, si daca dau protectia jos, schimbatorul tot atinge lantul...

Ce este de facut? Exista leviere pentru schimbatorul de viteza cu alta geometrie? Am inteles ca sunt scarite reglabile (sa fie mai jos) astfel cizma o sa stea sub schimbator chiar si cand stau in picioare. Insa aceste scarite sunt cam scumpe (550 lei)

Ma gandesc sa vind cizmele, si sa cumpar o pereche de cizme mult mai scumpe (Sidi X-treme) care au o alta geometrie (zic ei non booty design si nu mai sunt asa butucanoase in partea din fata).

 

2. Uneori cand pun motocicleta pe cric, picura putin ulei pe la axul de la pinionul din fata. Am inteles ca este o problema intalnita la Ktm, si chiar si cu O-ring cuparat nou, tot picura unori..,
Stiti ceva tips & trics?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
La 31.05.2018 la 19:23, Legend a spus:

Am 2 mici probleme:

1. Mi-am cumparat cizme, (ma simt ca in ghips in ele), problema este ca partea din fata ]sunt cam butucanoase si imi este greu sa schimb vitezele.

Am schimbat pozitia schimbatorului mai sus, acum pot sa schimb vitezele cand stau pe sea, dar cand ma ridic in picioare, automat mi se ridica si varful cizmei si ridic schimbatorul fara sa vreau.

Am vrut sa schimb pozitia schimbatorului mai sus, mai are o pozitie, dar, cand schimb viteza, levierul atinge protectia de la pinonul fata/lant, si daca dau protectia jos, schimbatorul tot atinge lantul...

Ce este de facut? Exista leviere pentru schimbatorul de viteza cu alta geometrie? Am inteles ca sunt scarite reglabile (sa fie mai jos) astfel cizma o sa stea sub schimbator chiar si cand stau in picioare. Insa aceste scarite sunt cam scumpe (550 lei)

 

In primul rand sa o stapanesti sanatos , am si eu una identica cu a ta de la an pana la grafica de pe ea :)) , din cate vad ai schimbatorul original eu am cumparat unul nou costa in jur de 150 lei si merita investitia , in cizme te simti ca in clapari de ski ai nevoie de ceva timp sa te obisnuiesti cu acest ...... " stil " :))
Partea cu uleiul din pinion nu pot sa te ajut ca nu am aceasta problema.... :D 
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...