Jump to content

Alex - Incepator in Bulgaria (30 de ani, 1.87)


AlexAB
 Share

Recommended Posts

Salutari viitori colegi!

Un pic despre mine.

Ma numesc Alex, sunt din Bucuresti dar locuiesc in capitala Bulgariei de 5 ani.

Am 30 de ani, 1.87 (cusatura la picior de vreo 82 cm), 92 kg, si as zice o constitutie atletica.

Detin permis categoria B de la 18 ani, de cand am condus aproape in fiecare zi, fie prin traficul din Bucuresti, fie din strainatate, niciodata mai repede de 200km/h (acolo unde era legala aceasta viteza) pentru ca nu sunt amator de senzatii tari. Fara vreun incident dupa primul an de soferie (cand am experimentat mici .. gafe).

Sunt pasionat de fetita mea de 3 ani si 4 luni, IT, fotografie, fitness, bicicleta, basket, citit ocazional si .. ati ghicit, cel mai recent, de motoare.

Sper ca acest jurnal, dar nu mai presus de toate celelalte resurse si topicuri uimitoare de pe acest forum, pe care inca le aprofundez, sa ajute pe oricine e la drum de inceput.

Permisul in Bulgaria

In Bulgaria am rezidenta, deci pot da examen pentru categoria A. Imi vor schimba permisul cu unul bulgaresc, daca voi lua examenul.

Diferenta fata de Romania e ca daca ai categoria B, nu mai dai examen scris - doar poligon si traseu.

Pentru cine e curios, aici aveti un link despre probele din poligon de la bulgari:

https://goo.gl/1gdLRF

Si un video:

Scoala de motociclete nu iti da decat casca, aici lasa de dorit serviciile si majoritatea cursantilor vin in tricou, pantaloni scurti si adidasi fara nici un alt fel de protectii.

In Romania am vazut ca se practica armura cu plasa, genunchiere, casca si manusi la scolile pregatitoare.

Costul aici este de 300 de leva (700 RON) pentru 20 x 45 min.

Taxa de examen e cam 120 RON.

Prima ora si intalnire cu motorul: Yamaha YBR 125

125 cm, 10 CP, sa de 780 mm, 126 kg)

 

post-97306-0-66482700-1498074159_thumb.jpg

 

Mi-am luat inima in dinti acum doua luni, si am mers pe poligon la scoalamotobucuresti.ro pentru ca ofereau instructaj si o ora gratuita - nu eram foarte sigur ce sentimente va trezi mersul pe motor.

Ce mi-a fost de ajutor:

  • Stiam sa merg pe bicicleta.

  • Eram foarte familiar cu principiile ambreiajului si ale schimbarii de viteze.

Impresii

Dupa explicarea comenzilor de baza, am exersat opriri/porniri primele doua ture de poligon.

Dupa ce m-am urcat pe ea am inclinat-o un pic la stanga si la dreapta ca sa-mi dau seama cat de grea e, si cam de ce forta am nevoie ca sa o tin. Scaunul mi s-a parut foarte jos, si pozitia prea verticala.

A urmat schimbarea de viteze, a doua, a treia dar se termina deja poligonul - nu cred ca am mers mai repede de 20km/h dar mi se parea deja foarte repede. La final am facut vreo 4 ture de jaloane dar le-am cam daramat sau treceam pe langa ele..

M-a impresionat cat de mult se stabiliza motocicleta atunci cand acceleram, parca intra pe sine.

N-am simtit ca am vreun control asupra ei in afara de acceleratie, curbe si frana.

Mi-a scapat de cateva ori mana pe acceleratie, dar noroc ca se tureaza incet si motocicleta nu a plecat niciunde de sub mine - am inteles ce inseamna un motor mic care “iarta” o astfel de greseala. Imi dau seama ce s-ar fi intamplat daca ar fi fost un motor de 50-100 CP..

A doua ora pe motor: Suzuki TU250X

(250cm, 16CP, sa de 770mm, greutate la plin 148 kg)

 

post-97306-0-79202400-1498074160_thumb.jpg

post-97306-0-09330700-1498074164_thumb.png

Motocicleta asta a fost mai diferita - am simtit-o mai joasa si mai grea, inclusiv in ghidon - in a doua ora inca incercam sa manevrez motorul cu ghidonul, stiu.

Am facut tot poligonul bulgaresc la relanti, doar in linie dreapta i-am dat a 2a pana pe la 30km/h.

Am pus piciorul jos de cateva ori si am fost nevoit sa apas ambreiajul si frana cand am simtit ca ma inclin prea mult intr-o parte.

A doua ora pe motor: Suzuki TU250X (partea a doua)

Acelasi poligon si acelasi motor, dar pentru prima oara am simtit ca stapanesc mai bine motocicleta. Ii dadeam deja un pic gaz la opturi si la jaloane.

Deja nu mai porneam de pe loc doar lasand ambreiajul, porneam si cu un pic din acceleratie.

Pe viraje am inceput sa ma inclin un pic in fata - in prima ora stateam prea relaxat pe spate si nu simteam bine echilibrul.

N-am mai pus piciorul jos decat poate o singura data

A treia ora pe motor: Yamaha XT400

(600cm, 45 CP, sa de 860 mm, 180 kg)

post-97306-0-76707800-1498074162_thumb.jpg

 

De-abia acum m-am simtit ca pe o motocicleta adevarata - cu siguranta potrivita pentru statura mea, dar foarte diferita de ce am incercat pana acum - mai grea, mai inalta, centru de greutate mai sus.

M-am urcat pe ea si am inceput direct cu opturi, iar dupa prima curba am scapat-o pe partea dreapta - dar am culcat-o, n-am trantit-o.

M-am urcat din nou in sa, si m-am plimbat un pic prin jur doar cat sa-i simt greutatea mai bine.

Pentru restul orei am facut jaloanele si opturile foarte bine, cate 6-7 consecutive si n-am pus deloc piciorul jos. M-am concentrat in afara liniilor drepte, sa imping mana cu acceleratia in sensul opus - ca sa n-o trag spre mine din greseala la vreo manevra (am mers mai mult la relanti, dar mergeam oricum repejor).

Ce am invatat ca incepator (nu foarte multe), dupa primele 4 ore:

  • Mi s-a parut extrem de usor (si periculos) sa scapi mana pe gaz..sa accelerezi fara voia ta - inteleg de ce e asa de important sa incepi pe motor mic.

  • Te surprinde cat de repede ti se duce piciorul in spate cand il pui pe jos, eu nu eram pregatit pentru asta.

  • Doua degete pe frana te salveaza daca iti scapa mana in gaz.

  • Ghidonul si directia se schimba mult mai usor cand se inclina motocicleta in sensul respectiv.

  • Contravirarea vine destul de natural.

  • E foarte usor sa-i dai gaz in linie dreapta.. cel mai dificil mi se pare sa o controlezi la viteza mica, si in curbe (inca n-am ajuns sa iau curbe cu viteza mare).

Ce imi e greu momentan - sa stapanesc acceleratia in viteza 1, daca am doar un moment de ezitare se inchide gazul si motorul incetineste brusc (poate e de vina faptul ca sunt mai vechi si peticite).

Va multumesc pentru ca ati citit, orice sfaturi sunt bine venite.

Daca aveti vreo problema trecand prin Sofia, oricand dati-mi un mesaj pe forum, as fi bucuros sa va ajut!

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am invatat tot de pe acest forum sa tin mana cat mai in jos fata de maneta, pentru a limita cursa acceleratiei - dar.. s-a intamplat, pur si simplu, neavand instinctele formate sa prind mai cu forta si mai de sus gazul in timpul manevrelor din primele ore.

 

Ceva ce am aplicat pe Suzuki, pentru ca avea o prelungire metalica imobila in lungul acceleratiei, a fost sa imi tin palma inspre marginea exterioara, sa acopar cat mai putin din acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

si te echipezi in robocop sa ne faci de rahan la bulagari sau care-i smecheria? ai un fetish ? ghete, manusi casca frend,

 

daca esti asa de speriat de contactul cu planeta poate (sigur) e mai bine sa conduci ceva cu mai multe roti .

 

stiu stiu , tu esti pasionat de mic copil dar pan la 30 de ani te-a retinut ceva ...

 

cand vad robocopi la semafor imi vine sa ii daram cu picioru sa vad daca nu-s testoase ninja ...

Link to comment
Share on other sites

Salut superbec!


Echipamentul de robocop l-am primit in Bucuresti, la scoala de soferi AMI, in cadrul primei ore in poligon. Nu beneficiez de el si la scoala din Bulgaria.

 

Urmeaza sa-mi achizitionez echipament propriu aici, inca sunt in stadiu de documentare.

 

98f16eceae03d15a0baf0d8214c950e2.jpg

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

si te echipezi in robocop sa ne faci de rahan la bulagari sau care-i smecheria? ai un fetish ? ghete, manusi casca frend,

 

daca esti asa de speriat de contactul cu planeta poate (sigur) e mai bine sa conduci ceva cu mai multe roti .

 

stiu stiu , tu esti pasionat de mic copil dar pan la 30 de ani te-a retinut ceva ...

 

cand vad robocopi la semafor imi vine sa ii daram cu picioru sa vad daca nu-s testoase ninja ...

Nu mai poate omul sa se echipeze din cauza ta. Faci un topic separat unde sa le zici care și cum sa se echipeze sa nu te deranjeze vizual?

 

On topic. Sper ca nu am omis eu, dar ce motor vrei sa îți iei Alex?

Link to comment
Share on other sites

Seara buna!


Chiar daca ai fi omis, nu era bai :).

 

BMW F650 ST.

 

Voiam initial sa ma orientez spre un Kawasaki ER5 sau GPZ 500s, si-am citit threadurile dedicate de pe acest forum, insa am realizat ca atat drumurile din Bulgaria cat si cele din Romania se preteaza mai mult la un enduro/touring.

 

Din ce am citit e relativ manevrabil in oras, ai vizibilitate, sunt deja solutii pentru toate problemele posibile, nu e de viteza (cum nu sunt nici eu), nu sparge nici banca la achizitie si intretinere si-ti permite si cate un drum forestier.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Nu mai poate omul sa se echipeze din cauza ta. Faci un topic separat unde sa le zici care și cum sa se echipeze sa nu te deranjeze vizual?

 

faceti mah fratia robocapilor ... vezi ca vinde unu o rochie

 

BMW F650 ST.

 

Voiam initial sa ma orientez spre un Kawasaki ER5 sau GPZ 500s, si-am citit threadurile dedicate de pe acest forum, insa am realizat ca atat drumurile din Bulgaria cat si cele din Romania se preteaza mai mult la un enduro/touring.

 

mai ok F650 in orice model decat orice cazan de 500cc .. fugi de ele , o sa inveti mecanica inainte sa inveti cu ghidonu .

Edited by superbec
Link to comment
Share on other sites

faceti mah fratia robocapilor ... vezi ca vinde unu o rochie

 

 

mai ok F650 in orice model decat orice cazan de 500cc .. fugi de ele , o sa inveti mecanica inainte sa inveti cu ghidonu .

esti rau, becule...eu am un cazan din 2002, l-am dus acum la 95000km( ce-i drept, l-am luat aproape nou acum multi ani) si merge bine;in afara de reglaj tacheti, motorul si cutia sunt virgine(neumblate in ele)

de vreo 6 ani merg numai cu pasager si bagaje si se descurca onorabil(140km/ ora pe autostrada la 7000 rpm, dupa 140 te zboara vantul din toate partile, protectie zero :) ) la 50 de caluti; vede si noroaie des

ps: nu l ridic in slavi, face de toate fara sa exceleze la ceva: saua tare, frane slabe,suspensia spate flasca, protectie de naked,

Link to comment
Share on other sites

Mai Franco, exagerezi bai baiatule. Nu mai poate omul sa traga o basina ca hop si tu sa-i spui cum tre sa miroasa, mda.

 

Hai ca nu ne-am mai certat de mult, devenea plictisitor.

 

@ Alexei - la mai mare bro, incetul cu incetul se macina otetul.

Link to comment
Share on other sites

faceti mah fratia robocapilor ... vezi ca vinde unu o rochie

 

Ce de sfaturi bune pentru viitorii sau proaspetii motociclisti...

Esti ca motociclistul ala cu care m-am intalnit acum cativa ani la un service din Bucuresti:

 

Eu, pe o caldura ingrozitoare, stateam cu geaca si casca in mana, genunchere la picioare, etc, asteptam sa fie gata motorul sa plec.

El: Tu esti incepator? (omu in tricou si cu casca, echipament standard pe R6le lui)

Eu: Nu, am de cativa ani. De ce?

El: Pai vad ca umbli prea echipat.

» Post actualizat in 22 Jun 2017 05:11

Tu erai becule? Asfalt uscat. lol.

Edited by JCDenton
Link to comment
Share on other sites

faceti mah fratia robocapilor ... vezi ca vinde unu o rochie

 

Daca mergi in tricou nu e bine, sar pe tine criminalistii virtuali ca esti cocalar, squid samd. Daca mergi echipat iar nu e bine, te stigmatizeaza motocilistii tru ca esti de gradinita.

Link to comment
Share on other sites

esti rau, becule...eu am un cazan din 2002, l-am dus acum la 95000km

eu zic de mobra in stare perfecta sau noua , sunt pur si simplu mai reusite alea italiano bavareze haustriece, dar nu ma refer la fiabilitatea motorului in sine ca nu toti imbatranesc cu o motocicleta ...

 

Mai Franco, exagerezi bai baiatule. Nu mai poate omul sa traga o basina ca hop si tu sa-i spui cum tre sa miroasa, mda.

 

Hai ca nu ne-am mai certat de mult, devenea plictisitor.

hmmm ziceai pe alt topic ca tu n-o arzi robocap ... acum zici sa ma contrazici ... care mai e placerea motociclitului daca te fierbi ca cremwustu pe tejghea la techirghiol?

 

Franco nu merge ,Goldilocks este perfect pentru el pentru ca ucide la ambele extreme.Doar ce face el este acceptabil.

post-36094-0-23644700-1498110610_thumb.jpg
pai ce facem , te dai cu prazaru?

 

» Post actualizat in 22 Jun 2017 05:11

 

Tu erai becule? Asfalt uscat. lol.

cineva tot trebuie sa puna la punct toata armata asta de nubi , nu?

Link to comment
Share on other sites

Pai n-o ard robocap ca nu mai sunt incepator dar nici nu ma duc la altii sa-i dezbrac de protectii cum nici ei daca vin la mine sa ma imbrace nu le e bine, ca ma incrunt la ei. Oamenii sunt diferiti in gandire barosane si cat timp nu ma afecteaza personal nu e treaba mea sau a ta, accepta, fiecare cu aia ma-sii, ce atata vrajeala.

Link to comment
Share on other sites

felicitari! ia-o incet, nu te supraestima niciodata pentru ca motocicleta o sa te muste de clavicula cat ai clipi din ochi. cand nu mai vezi nimic cu vederea periferica inseamna ca te dai prea tare. cand te simti incordat inseamna ca te dai prea tare. daca te sperie inseamna ca te dai prea tare. aduna kilometri si invata. dupa vreo 5 ani de motociclism o sa iti dai seama ca de fapt nu stii nimic, habar n-ai sa te dai cu motorul si o sa o iei de la cap :) asfalt uscat!

Edited by zahei
Link to comment
Share on other sites

NIci nu mai stii cum s-o dai. Am oprit si eu la o terasa unde se mai aduna motociclistii in Constanta. In drum spre tonomatul de cafea am dat si eu binete unui grup acre statea la o masa. M-a scanat unul dintre ei cu un dispreeet...Adevarul ca si eu eram in tenisi, corsari si hanorac :) Nevermind, eu oricum oprisem doar sa admir un Tuono 1100.

Link to comment
Share on other sites

Pai n-o ard robocap ca nu mai sunt incepator dar nici nu ma duc la altii sa-i dezbrac de protectii cum nici ei daca vin la mine sa ma imbrace nu le e bine, ca ma incrunt la ei. Oamenii sunt diferiti in gandire barosane si cat timp nu ma afecteaza personal nu e treaba mea sau a ta, accepta, fiecare cu aia ma-sii, ce atata vrajeala.

boss.. ia deschide tu pozele cu baiatu asta si spune-mi ca nu arata ca a 4 inviere a lu' robocap...

 

siguranta cateodata nu este intuitiva , poate esti mai safe pe motocicleta fara sa faci hipertermie la fiecare semafor ...dar voua trebuie sa va explice omul ca la caini.

 

iar el merge in bulgaristan, mie bulgaroii mi se par mai chill si mai civilizati decat cercopitecul de straulesti

Link to comment
Share on other sites

Bai baiatule tu te faci sau chiar esti? N-auzi ca nici macar nu are echipament omul? Ce murit de caldura? Nici nu stii cand sunt pozele alea facute, pot fi foarte bine facute in aprilie, cand era frig. Abia de vreo 2 saptamani a venit valul de caldura in zona noastra ca sa poti comenta, si nici acum ca ii mai trage cate o furtuna din cand in cand. Zici ca ii platesti tu echipamentul, ce-ti pasa?

 

Echipamentul de robocop l-am primit in Bucuresti, la scoala de soferi AMI, in cadrul primei ore in poligon. Nu beneficiez de el si la scoala din Bulgaria.

 

Urmeaza sa-mi achizitionez echipament propriu aici, inca sunt in stadiu de documentare.

Edited by paulynos
Link to comment
Share on other sites

Tru.

Bulgarii sunt mai civilizati in aparenta.. intelegerea aici e ca toti incalca regulile de circulatie. Pe stilul intersectiilor nesemaforizate din India, insa cu un fler sud-european.

 

In motociclism se pare ca e importanta capra altora :D.

 

Justa observatie Fat Ninja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...