Sari la conținut

Postări Recomandate

Colegi,

 

La anul, cu puțin noroc, as vrea sa încerc o ieșire cu adevărat din decor. As vrea sa plec din Polonia sa ajung in Rusia Mongolia *stan etc Turcia și apoi pe sosea.

Momentan sunt fericitul posesor al unui fjr din 2006, însă PTR aceasta ieșire, as caută ceva in genul la BMW r1200GS?

Caut o motocicleta/an care sa îmi fie de încredere, fiind aproape analfabet in mecanica. Sa reziste la drum lung soft offroad gen drum cu pietriș etc, sa fie ok și pe sosea, fiabila, și transmisie pe cardan dacă se poate, lanțul ar fi o chestie in plus de care sa am grija.

Deci, super tenere ? BMW ? Africa Twin ? V-strom ? KTM ..știți voi.

 

Mulțumesc anticipat pentru sugestii.

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai intreaba pe Suge, ca stie.

Ma bucur pt tine si pt planurile tale, iti recomand sa iei la puricat LMGTFY, aka advrider samd cu trip reports, sa vezi ce si cum, fa rost de nr de tel a pers care au facut asa ceva si invitai la un ceai.

Orice moto ai alege, pune mana si studiaz-o apeleaza la un service pt verificare dar invata sa faci niste basic stuff la mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singur? :)

Singur singurel :)

Pai intreaba pe Suge, ca stie.

Ma bucur pt tine si pt planurile tale, iti recomand sa iei la puricat LMGTFY, aka advrider samd cu trip reports, sa vezi ce si cum, fa rost de nr de tel a pers care au facut asa ceva si invitai la un ceai.

Orice moto ai alege, pune mana si studiaz-o apeleaza la un service pt verificare dar invata sa faci niste basic stuff la mobra.

Total de acord. Vroiam o părere de la utilizatorii experimentați de-ai locului :)

 

Va salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei ceva fiabil (zici ca esti afon intr-ale mecanicii si in acest caz fiabilitatea si rezistenta la abuzuri este un must have), obligatoriu ceva japan. Iti trebuie ceva simplu, cu o mentenanta foarte usoara, nepretentioasa. BMW, cardan, Mongolia, Asia centrala... mai gandeste-te.. motociclete mari, grele, complicate, servisare pretentioasa, cu unele probleme, pe ici pe colo, prin partile esentiale, etc. KTM... hmmm.. motocicleta pentru care trebuie sa stii ceva mecanica, cu intretinere pretentioasa... cauta topicuri aici si pe advrider.com si citeste printre randuri. Stai de vorba cu mecanici moto, care iti pot spune cu ce probleme te vei confrunta la fiecare model.

In locul tau as asculta ce spune nenea asta, care are multe zeci de mii de km de adventure touring. Vei vedea ce a ales el si de ce, ce modificari a facut, bugete, o multime de trucuri care iti pot face viata mai usoara, etc: http://rtw-adventures.com/motorcycle-adventures-1.html . In partea stanga a paginii ai o lista intreaga de tutoriale si filme ale unor calatorii. Vizionare placuta!

 

P.S. Lantul nu este o problema (dar un cardan rupt/defect in tara lui Genghis Han, poate fi). Pui un ungator de lant si ai rezolvat marea problema, iar un kit de lant nu ocupa prea mult loc in bagaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei ceva fiabil (zici ca esti afon intr-ale mecanicii si in acest caz fiabilitatea si rezistenta la abuzuri este un must have), obligatoriu ceva japan. Iti trebuie ceva simplu, cu o mentenanta foarte usoara, nepretentioasa.

subscriu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

In lumea civilizata (dpmdv tari cu autostrazi) orice motor este ok.

In rest - un motor pe care știi sa îl întreții și sa îl repari singur. Eu unul as alege XT600E, F650Gs Dakar, Tenere cam orice model, KTM 690 Enduro, Transalp 600/650, Africa Twin 650/750. Pregatite/modificate ca atare și utilizate minim câteva săptămâni după preparare / înainte de plecare.

» Post actualizat in 24 Jul 2017 09:11

Stai de vorba cu mecanici moto, care iti pot spune cu ce probleme te vei confrunta la fiecare model.

 

 

In locul tau as asculta ce spune nenea asta, care are multe zeci de mii de km de adventure touring. Vei vedea ce a ales el si de ce, ce modificari a facut, bugete, o multime de trucuri care iti pot face viata mai usoara, etc: http://rtw-adventures.com/motorcycle-adventures-1.html . In partea stanga a paginii ai o lista intreaga de tutoriale si filme ale unor calatorii.

Mecanicii moto din Romania sunt, în proporție de 75%, schimbători de piese. Cel mai bine intri pe site-uri de posesori sau horizonsunlimited.

 

Am făcut trafic 15 min pe site-ul omului. Fura curent cu cardul bancar. Este evident genul de băiat deștept care ciugoale și el sponsorizări de pe unde apuca. Ia cu lămâie ce scrie el pe acolo.

Biblia adventuring-ului serios, în zone fără apa calda, rămâne "Adventure Motorcycling Handbook" (cauta doar ultima ediție, fiindca lucrurile se schimba de la an la an).

» Post actualizat in 24 Jul 2017 09:17

@raoul:

Tizule, nu vrei sa scrii și tu într-o limba mai puțin incifrata, pe care sa o înțelegem și noi, muritorii mai puțin corporatiști.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc la toți PTR păreri,

 

Tenere mi-a fost recomandat de mai multe persoane. Cred ca ar fi alegerea cea mai potrivită. Și motor mare și cardan, fiabil. Probabil o sa merg ori pe el ori KTM ?? Chiar dacă e mai complicat, am înțeles ca e la fel de fiabil și suporta chinuiala.

 

Dragoș

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc la toți PTR păreri,

 

Tenere mi-a fost recomandat de mai multe persoane. Cred ca ar fi alegerea cea mai potrivită. Și motor mare și cardan, fiabil. Probabil o sa merg ori pe el ori KTM ??

Cu cardan, din gama Tenere, este doar Super Tenere 1200. Este cat un Panzer VI! Colegul @DeVazut_TM spune foarte bine: motoare mono. Si eu as adauga: cat mai usoare (chiar daca asta implica cilindree mai mica). De ce? Inteleg ca vrei sa faci traseul singur, asadar, trebuie sa iei in calcul si faptul ca ai putea sa o dai pe jos (nu stiu ce experienta ai pe macadam si noroaie, dar chiar experimentat fiind, probabilitatea sa o trantesti este mare). Luand in calcul posibilitatea fericita in care nu ai patit nimic si poti sa iesi de sub ea, va trebui sa o mai si ridici... singur... In alta ordine de idei, cand cauti o motocicleta pentru o astfel de calatorie, trebuie sa o alegi in functie de pasajele dificile cu care te vei confrunta, nu pentru cele facile. Trebuie ai skill-ul lui Chris Birch ca sa te joci cu un miar de 250 kile, pe unde multi dintre noi nu suntem in stare sa mergem nici cu motorete de 120-130 kg. De aceea iti spun, ia si studiaza, citeste ce ti-am recomandat eu si colegii, cauta filme care documenteaza asemenea calatorii, vezi ce motociclete folosesc aventurierii solo (ai sa constati ca oamenii fac ture de zeci de mii de km, cu motociclete cu capacitati cuprinse intre 250-450, maxim 600cmc). Uita de motocicletele mari, grele si care necesita o infrastructura service specializata. De pilda, userul @cristache, de pe acest forum, pentru o calatorie in Caucaz, a "adventurizat" un WR450F, tocmai in ideea de a avea o motocicleta cat mai usoara si puternica, in acelasi timp. Topicul aici: /index.php?/topic/746567-adventurizarea-unei-yamaha-wr-450/

 

Aici un topic instructiv despre o calatorie in Mongolia: /index.php?/topic/703421-siberia-2013-de-la-irkutsk-spre-muntii-altai-si-inapoi-prin-mongolia/ De citit cu atentie.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tenere eu ziceam modele mono.

Nu e cam mititel ? Ideea mes de un motor e sa fie de cel puțin de 1000, drumul o sa fie f lung, de cel puțin 16000 km.

@xt600 : ms de răspuns. Aceeași idee ca deasupra. o sa ocolesc drumurile offrosd pe cst posibil, in schimb, dacă o sa dau de ele, sa fiu pregătit.

@arcgotic : ms de raspuns, nu cred ca se potrivește ptr ce îmi trebuie mie.

 

Dragoș

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa punem problema altfel.

Care este suma de bani pe care o ai in minte pentru aceasta aventura? Calculeaza benzina, vignete, acte, spagi, cazare, mancare,piese schimb consumabile, rezerva (in caz de) si din restul cumperi mobra/echipament accesorii. Din acest rest trebuie sa imparti, valoare moto, accesorii necesare(cric central de ex, unele mobre nu au si sunt scumpute) accesorii nenecesare(camere foto/video, gps) , reparatii-service-pregatire moto. Si daca tot faci asta zi-ne si noua suma pe care esti dispus sa o dai pe moto. Si noi o sa venim cu o sumedenie de recomadari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa punem problema altfel.

Care este suma de bani pe care o ai in minte pentru aceasta aventura? Calculeaza benzina, vignete, acte, spagi, cazare, mancare,piese schimb consumabile, rezerva (in caz de) si din restul cumperi mobra/echipament accesorii. Din acest rest trebuie sa imparti, valoare moto, accesorii necesare(cric central de ex, unele mobre nu au si sunt scumpute) accesorii nenecesare(camere foto/video, gps) , reparatii-service-pregatire moto. Si daca tot faci asta zi-ne si noua suma pe care esti dispus sa o dai pe moto. Si noi o sa venim cu o sumedenie de recomadari

Raoul, mersi frumos pentru interes.

Cum am spus, momentan am un fjr din 2006, si chiar mangandesc sa fac traseul pe el. E un motor zdravăn. In schimb, am urmărit filmulețele și site-urile de pe topic, și văd ca anumite părți din traseu chiar nu se pot face fără enduro.

E prea devreme sa îți spun precis, eu sunt un tip f spontan, călătoria de 8000 km prin Scandinavia nu a fost plănuită, m-am hotărât cu o săptămâna înainte și încă nu eram convins ca vreau sa continui pana când feribotul m-a lăsat in Norvegia.

Pentru motor nou, as dispune de 10000 euro, plus încă 3-4000 (Scandinavia m-a costat in jur de 2000 ).

PTR autoapărare in tarile nordice am dispus de o baioneta pe care am folosit-o sa tai lemne. Data viitoare o sa iau un toporas.

Super tenere pare o opțiune buna, chiar dacă e grea, am reușit sa ridic, cum se vede in postul meu din categoria poze și filme din străinătate, fjr ul de 300+ kg. Din cauza cardanului. Îmi pare o idee buna PTR ca nu necesita foarte multă mentenanța. Un coleg care a răspuns pe topic sugera sa am la mine kit de lanț. Nu știu cum as putea sa îl schimb, in sălbăticie, îți trebuie aparat de sudat zaua de legătura. In fine.

De cazare, dacă nu se poate, o sa dorm la cort. Am experiența din Norvegia, pe ploaie, sa întind cortul. Nu e plăcut dar se poate.

GPS am folosit google Maps la casti PTR navigație, dar cred ca o sa iau un garmin sau TomTom cum am văzut la un Neamț in Estonia Atașat de coarne.

Piese de schimb ? Chiar ninsorii ce as putea sa iau, roata de rezerva ? Ulei ? Nu știu ... tocmai de aceea caut un motor f f f fiabil.

Nu as vrea sa enervez pe nimeni cu întrebări stupide, detaliile o sa vina in timp, am prins gustul aventurii, și sălbăticiile din Asia par o destinație perfecta.

Încă rămân fixat, un pic, pe super tenere. Trebuie înțeles ca nu e o cursa ci un maraton, nu o sa caut sa ma dau pe drum cu denivelări PTR senzații tari. Fiind motor mare, ar trebui sa fie în stare sa tragă greutate, și sa am și ceva confort, fără sa îl "chinui".

Mulțumesc ptr timp și aprecieri.

 

Dragoș

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cam mititel ? Ideea mes de un motor e sa fie de cel puțin de 1000, drumul o sa fie f lung, de cel puțin 16000 km.

 

 

Pai vrei sa mergi in turul Europei sau cum ? Stii cum arata "drumurile" prin unele locuri pe unde teoretic ai sa treci ? Soft offroad e bland spus...

 

Si eu credeam ca se poate face tot globu cu R1200GS sau mai stiu eu ce namila, dar m-am lamurit cum sta treaba dupa ce m-am documentat nitel pe forumuri din afara, am mai citit cate o carte, am mai vazut cate o filmare din zone gen Cambodgia, Africa, Nepal, etc.

 

La noi pe forum este un topic cu cineva care a facut toate "stan-urile", moto in cauza era un V-strom 650 daca imi aduc bine aminte. Pe acolo merge. Probabil ca merge si cu FJR-ul tau. Beleaua apare cand intri in Mongolia. Acolo se schimba radical peisajul. Citeste cartea lui Mihai Barbu. Sau macar rasfoieste-o si uita-te pe poze. Ai sa intelegi ce zic.

 

Parerea mea e ca nu te-ai documentat suficient si vrei sa te arunci direct sa-ti iei motor, practic cheltuiala cea mai mare si pe care e posibil sa o regreti. Exact cum zicea si colegul de mai sus, sunt multe alte lucruri de stabilit/calculat pana la acel pas. Stii vb aia..mai e mult pana departe..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cam mititel ? Ideea mes de un motor e sa fie de cel puțin de 1000, drumul o sa fie f lung, de cel puțin 16000

@xt600 : ms de răspuns. Aceeași idee ca deasupra. o sa ocolesc drumurile offrosd pe cst posibil, in schimb, dacă o sa dau de ele, sa fiu pregătit.

 

Mongolia inseamna aproape numai drumuri de pamant, piatra, noroi, cursuri de apa de trecut, etc. deci nu ai cum sa le ocolesti. Cand iesi de pe asfalt, lucrurile se schimba total, nimic nu mai este ca pe asfalt. Repet, nu ai ce face cu un miar, pe asemenea drumuri, ai nevoie de ceva usor, cu suspensii lungi si bune, rezistent la abuzuri. Mongolia nu este Norvegia... nu te lasa pacalit de denumiri precum "Super Tenere" (care aminteste de clasicele motociclete adventure, cu care se traversau deserturile) sau "Adventure", din coada BMW-ului 1200GS. Motocicletele astea nu au mare lucru in comun cu adventure touringul. Sunt tourere pentru sosea. Cu FJR-ul nici sa nu te gandesti, nu ai suspensii adecvate, nu ai garda la sol, ai nevoie de pneuri pentru off road si nush in ce masura gasesti pentru roti de FJR...

Colegii spun bine: o tura in locuri slabatice, lipsite de infrastructura, se planuieste in detaliu, cu mult timp inainte (de ex nr de km intre doua alimentari, unde vei alimenta, calitatea combustibilului, etc, in conditiile in care acolo poti merge sute de km, pana sa gasesti o noua statie de combustibil), altfel lucrurile pot merge prost si vei ajunge in situatii limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De mi-as permite eu m-as incumeta la asa o aventura cu urmatoarele vitamine ( merg si babaciunile dar trebuiesc revisuite bine de tot):

BMW F800 GS

BMW F650 GS ( dual cyl, e acelasi motor ca pe f800 dar alta cutie de vit, musai pus roti cu spite)

Triumph Tiger 800

Africa Twin CRF 1000

KTM 950/990

 

o presa de lant e mica si incape langa kit-ul de lant,

post-43689-0-25000800-1500932392_thumb.jpg

 

expect the unexpected

gandeste-te si la upgrade-uri la moto, crash bar, side case-uri,

cand pregatesti moto fa bine si desfa moto impreuna cu mecanicul, in caz de suport telefonic vei sti ce , cum si unde

studiaza punctele slabe ale fiecari motociclete si ia in calcul ca ti se va intampla nenorocirea, apoi reanalizeaza alegerea

 

my 2cents, ca e moka sa te dai cu parerea... momentan, din 2020 om vedea cum evolueaza gandirea estica

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar in perioada asta, doi prieteni, Adrian Badea si Mihai Mihai pe facebook, respectiv Suzuki V Strom 1000 2015 (sau "16 ?) si KTM 1190 ADV R 2015 (sau "16 ?) sunt prin Mongolia si "stanuri". Te poti documenta pe facebook cautand "MotorcyclingTo". Au plecat prin Rusia si se intorc prin Turcia. Poate iti este de folos si chiar te indemn sa iei personal legatura cu ei in momentul in care vor fi acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...