Sari la conținut

IJ 56, M72, DNEPR pe Transfagarasan


m72story
 Share

Postări Recomandate

Ca urmare a dorintei de a scoate la plimbare suratele IJ 56, Dnepr MT 10 si M72, pe un traseu care sa le faca demne de a mai fi reparate, s-a convenit a se ataca Transfagarasanul.

In dimineata de Joi 20.07 s-a purces pe traseul Bucuresti-Sinaia, Paraul Rece, Fagaras, Cartisoara cu plecare matinala pentru a facilita buna racire a cilindrilor.

Prima zi a decurs fara mari probleme, cu exceptia supraincalzirii M-ului, datorata segmentilor montati cu o saptamana inainte, cu o toleranta de 5 sutimi.

Datorita situatiei aparute, s-a decis a se pune in practica metoda rodajului brevetata de Iulian Casalean (nu pot da detalii despre metoda fara acordul celui care a patentat-o).

Cea de-a doua zi s-a desfasurat pe traseul Cartisoara-Balea Lac- Cabana Capra.

S-a dorit asadar ca aceasta zi sa fie dedicata exclusiv urcarii, fiind convinsi ca dificultatea acesteia va avea un efect direct asupra mecanicii utilajelor.

Contrar asteptarilor totul a decurs fara probleme, s-au facut opriri strict pentru imortalizarea momentelor.

Desigur ca la fiecare oprire spectatorii (unii dintre ei motociclisti cu staif, care mergeau catre MAN), aveau bunici care au avut Zundapp cu afet de mitraliera, sau Saharian, desi il numeau pe M ca fiind Simson, sau DNEPR fiind BMW.

Cea de-a treia zi si ultima, a insemnat coborarea prin Curtea de Arges-Pitesti-Bucuresti, si s-a soldat cu o brida de claxon rupta la IZH, si o brida de toba finala care a cedat la DNEPR.

Media vitezei de deplasare a fost de 60 km/h

Datorita simeringului din spatele aprinderii obosit, cat si a unei garnituri de baie plictisita, la M a fost necesara permanenta verificare a niveluilui uleiului si completarea cu 1 litru de ulei.

Pentru la anul ii asteptam si pe altii sa ni se alature pe traseul Transalpina cu intoarcere pe Transfagarasan.

 


» Post actualizat in 24 Jul 2017 12:33
Au fost 600km facuti cu batranele doamne.
» Post actualizat in 24 Jul 2017 12:48
Izh a mers cu un cocktail format din benzina, motoriba, ulei. Reteta mixului apartine lui Dan,
Va pot marturisi ca face minuni atat in privinta ungerii, cat si a vizibilitatii,

post-55500-0-88764900-1500899344_thumb.jpg

post-55500-0-53191000-1500899367_thumb.jpg

post-55500-0-33892100-1500899388_thumb.jpg

post-55500-0-84943300-1500899410_thumb.jpg

post-55500-0-64829000-1500899429_thumb.jpg

post-55500-0-51919900-1500899451_thumb.jpg

post-55500-0-00841200-1500899496_thumb.jpg

post-55500-0-59787100-1500899512_thumb.jpg

post-55500-0-40061000-1500899530_thumb.jpg

post-55500-0-47870400-1500899548_thumb.jpg

post-55500-0-04429100-1500900311_thumb.jpg

post-55500-0-99799900-1500900337_thumb.jpg

post-55500-0-06360800-1500900367_thumb.jpg

post-55500-0-46946000-1500900382_thumb.jpg

post-55500-0-70865400-1500900408_thumb.jpg

post-55500-0-55788400-1500900430_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completez cele scrise de catre Romica,doar cu faptul ca intr-o seara ne-a prins ploaia si inca ceva,pe unele portiuni de drum ne cam sicanau ''prieteni'' nostri camionagi.Ceilalti participanti la trafic fiind mai ingaduitori cu viteza pe care reuseau sa o dezvolte batranele doamne.

post-84051-0-49299900-1500909538_thumb.jpg

post-84051-0-39548200-1500909554_thumb.jpg

post-84051-0-95785400-1500909575_thumb.jpg

post-84051-0-81341700-1500909610_thumb.jpg

post-84051-0-85217300-1500909686_thumb.jpg

post-84051-0-93104500-1500909709_thumb.jpg

post-84051-0-33142400-1500909724_thumb.jpg

post-84051-0-94981900-1500909743_thumb.jpg

post-84051-0-73017900-1500909756_thumb.jpg

post-84051-0-84112600-1500910048_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

... pai sa spuna Pedros de cate ori a facut Transfagarasanul cu Ij ul... ca s a cam saturat. Ultima oara a fost o brigada frumoasa cu Ij,Ij, Ural , K u, Nipru, Zundapp, etc...

Si??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...cand o sa incetati sa luati peste picior oameni pe care ii vedeti pentru prima oara in viata poate o sa va raspund. Se pare ca in cazul dumneavoastra se aplica aforismul '' Om batran si fara minte''

 

Buna seara!

Nesimtit .Ca de obicei.Dupa ce ca traiesti din amintiri te mai bagi is peste topicul lu Romica,ca sa-l poluezi.Reactia ta lipsita si de bunsimt arata clar ca te-am atins la un punct sensibil si ca am dreptate sa te iau peste picior.Nu te-am vazut la Sadu.La poluari de topicuri esti campion.

IJ-ul lui Petrica e cu 30 ani mai tanar decat IJ-ul lui Dan Lupu.Deci nu incape comparatie.

In alta ordine de idei m-am intalnit cu gashka lu Romica la Balea lac intr-o mare aglomeratie si inghesuiala.Noi veneam de la MAN si Romica se ducea catre Curtea de Arges.Ne-am revazut cu placere.

Editat de bunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 24 Jul 2017 12:48

Izh a mers cu un cocktail format din benzina, motoriba, ulei. Reteta mixului apartine lui Dan,

Va pot marturisi ca face minuni atat in privinta ungerii, cat si a vizibilitatii,

 

În ce proporții e amestecul? Se simte ceva diferență efectiv și la putere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nesimtit .Ca de obicei.Dupa ce ca traiesti din amintiri te mai bagi is peste topicul lu Romica,ca sa-l poluezi.Reactia ta lipsita si de bunsimt arata clar ca te-am atins la un punct sensibil si ca am dreptate sa te iau peste picior.Nu te-am vazut la Sadu.La poluari de topicuri esti campion.

IJ-ul lui Petrica e cu 30 ani mai tanar decat IJ-ul lui Dan Lupu.Deci nu incape comparatie.

In alta ordine de idei m-am intalnit cu gashka lu Romica la Balea lac intr-o mare aglomeratie si inghesuiala.Noi veneam de la MAN si Romica se ducea catre Curtea de Arges.Ne-am revazut cu placere.

Mda... Multumesc pentru aprecieri insa raman la parerea mea anterioara care tocmai se confirma. Eu nu va cunosteam, dumneavoastra nu ma cunosteati. Si totusi m ati jignit absolut, repet absolut gratuit. Nu va mai cautati justificari pentru faptele rele pe care le faceti. Nu va crede nimeni oricat v ati zbate. Aici, pe comuniste sunt oameni cu bun simt si verticalitate nu copii.

 

Buna seara!

» Post actualizat in 06 Sep 2017 16:43

Apropos... la Sadu v am vazut si v am ocolit elegant ca un om cu bun simt. Sa nu ma intelegeti gresit. Am facut o pentru mine. Sa nu mi stric buna dispozitie :-)

 

Namaste'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta este un caz in care 2 prieteni de-ai mei necunoscandu-se bine se iau la cearta aiurea pe internet. Urse a fost la Sadu pe boxer si m-a ajutat si are ani de zile in fiarele astea cu atas, Bunu este si el pana peste ochi ingropat in hobbyul asta, are o colectie mare de fiare si este cel care a venit de cateva ori pe cea mai veche motocicleta la intalnirea anuala, DKW-ul RT 125. Aveti atatia prieteni comuni si v-ati gasit rai pe forum :)

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În ce proporții e amestecul? Se simte ceva diferență efectiv și la putere?

 

Şi totuşi revenind la caprele noastre, cum rămâne cu răspunsul la întrebarea care am pus-o cu două posturi mai sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Chestia cu a adauga motorina in benzina nu este o inventie proprie,ci am preluat-o de la un batran care spunea ca motociclete aste au mers cu o benzina cu cifra octanica mai mica decat ceea ce se gaseste in ziua de astazi la pompa.Asa ca ar fi bine ca la un plin de benzina sa adaugam ceva motorina eu gandindu-ma sa pun un litru la un rezervor.Se pare ca nu e rau deloc cilindrul nu se mai incinge asa de rau si parca si motorul dezvolta mai multa putere.Asta este concluzia pe care am tras-o eu dupa aceasta experienta.

Editat de Lupu.D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc de răspuns.

 

Voi încerca un amestec de acesta pe relația SM-Bicaz pentru edificare.

Mai e o chestie, cel puțin la noi în zonă. Am observat că Ij-ul meu merge mult mult mult mai bine cu benzină Lukoil și Rompetrol decât MOL, Petrom sau OMV. Nu știu dacă în alte zone ați remarcat această diferență dar eu am simțit detașat diferența.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru o funcționare cât mai bună a motoarelor fabricate în anii '60 ( cand motoarele erau proiectate să funcționeze cu benzină cu cifra octanică 66-70 ) eu folosesc surogat de plumb. Se găseşte în comerț sub formă de flacoane de 365 mililitrii care se adaugă la 55 litrii benzină.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Am initiat acest topic pentru a impartasi din experientele tehnico-mecanice ale unor drumetii cu Batranele Doamne.

Prin urmare, nu pot decat sa ma bucur ca discutia a capatat aceasta cromatica constructiva.

Sper ca cei care se tem de a nu fi "lasati in drum", sa isi invinga teama, si sa nu ezite in a ne insotii in viitoarele noastre peripetii,

Cele mai bune reglaje si constatari tehnice ale motoarelor se fac la drum cu motorul cald.

Personal am optat in cazul M-ului pentru o aprindere de boxere ruseasca cu senzori, si sfatuiesc pe oricine are boxere sa o testeze, rezultatele sunt peste asteptari (ale mele cel putin).

Corectia de avans a modulului face toti banii, iar in cazul M-ului avansul manual era un punct nevralgic, in sensul ca niciodata nu puteai avea avansul optim.

In locul bobinii de inductie rusesti am montat una de japoneza, pentru cama mecanica, sunt mai rezistente pentru ca au o expunere mai mare la timpul furnizat de cama.

In privinta carburatiei, dupa indelungi teste cu vreo cinci modele de carburatoare, mi-am facut o galerie, si am montat un carburator vertical, pierd din sportivitate si rsspunsul la gaz, insa simplitatea reglajelor si fiabilitatea era ceea ce ma interesa.

Sa auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru o funcționare cât mai bună a motoarelor fabricate în anii '60 ( cand motoarele erau proiectate să funcționeze cu benzină cu cifra octanică 66-70 ) eu folosesc surogat de plumb. Se găseşte în comerț sub formă de flacoane de 365 mililitrii care se adaugă la 55 litrii benzină.

Completare : pentru motoarele 2T şi bujia este importantă. Folosesc bujii SINTEROM 14 N 15 ( bujii fierbinți ) sau echivalentele de la alți producători.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Brisk N15YC e exchivalent Sinterom 14NP21 care merge binisor la Dnepr (mai ales daca nu e f cald).
La Ij P5 m-am inteles f bine cu Sinterom 14 NP18 si probabil merge bine la MZ ETZ, dar la 2T-uri cu compresie ceva mai mica nu strica o bujie mai calda (care transfera mai putina temperatura ramane mai incinsa si se curata mai usor de calamina).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...