Jump to content

Recommended Posts

Măcar te-ai obișnuit să privești doar spre ieșirea virajelor, adică acolo unde vrei să ajungi? Banalitatea asta rezolvă >50% din problema ieșitului altundeva. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La 28.09.2017 la 21:28, adidas a spus:

Daca esti uratica iti poti lua er6n, daca esti draguta iti poti lua un Ducati Monster 695, 696.. :D

Din ce inteleg, si-a luat SV650. Ce mama naibii inseamna asta?

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, pitesti2010 a spus:

 

Am facut si as mai face. Merita din plin. Doar ca nu am cu cine sa merg pana acolo si retur.

Mă tentează..dar cândva în septembrie. Și sper să nu mă duc singură. Un singur stres am, dacă o dau pe jos și rup ceva să am cum să mă întorc în București.

Acum 5 ore, HubbaTheButt a spus:

Si totusi iei tare frumos câteodată virajele. Deci skillul e pe acolo, da ceva il tine sa se manifeste din plin. Poate te ajuta cursul de cornering sa ai mai multa încredere in tine.

Da, am și momente bune 😅merci.

Link to post
Share on other sites
Acum 38 minute, Flower-Power a spus:

Mă tentează..dar cândva în septembrie. Și sper să nu mă duc singură. Un singur stres am, dacă o dau pe jos și rup ceva să am cum să mă întorc în București.

Da, am și momente bune 😅merci.

Stai linistita ca nu vei fii singura la curs. Se gaseste un cavaler intre participanti, sa te duca acasa. 
Dar nu-ti face probleme, nu se va intampla nimic. Am vazut la curs oameni cu 50% mai putine abilitati, fata de tine. Si nimeni n-a patit nimic. Ca si pe strada, trebuie sa dozezi corect viteza, raportat la skill. 

Dar nu esti acolo de capul tau, te tempereaza instructorul daca e cazul. E frumos, o sa-ti placa. 
 

Edited by FlipperCo
Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, Flower-Power a spus:

Un singur stres am, dacă o dau pe jos.

 

Nu ai cum sa o dai pe jos. Conditiile de acolo sunt ideale, aderenta perfecta, vizibilitate maxima. In plus, nu se merge cu viteza. Cursul nu este pentru viteza, ci pentru exercitiu. Nici macar nu ajungi sa schimbi in treapta III de cat de vreo doua ori. 

Sunt toate tipurile de viraje, stranse, largi, pe stanga, pe dreapta si te ajuta sa prinzi cateva indicii pe care le aplici apoi pe strada. 

Si nici nu se fac depasiri, decat pe o singura linie dreapta, in rest toti merg la fel.

Se merge sa inveti, nu sa faca nimeni cascadorii.

Link to post
Share on other sites

Păi cine vrea să facă vreo cascadorie? Eu una, nu. Dar la primul curs Rider Academy am reușit că la o frânare de urgență să fac o cascadorie ce m-a lăsat fără manetă de ambreiaj.😊😅 

Se bagă cineva la un curs în septembrie? 

Link to post
Share on other sites
Acum 54 minute, Flower-Power a spus:

Păi cine vrea să facă vreo cascadorie? Eu una, nu. Dar la primul curs Rider Academy am reușit că la o frânare de urgență să fac o cascadorie ce m-a lăsat fără manetă de ambreiaj.😊😅 

Se bagă cineva la un curs în septembrie? 

Sa-mi spui si mie cand il faci exact.

Ei ca sa oprimizeze probabil timpul si costurile, ofera celor mai avansati sau care au mai facut macar un curs, posibilitatea ca la 50% din pret (pe acolo), sa se dea in timpul in care cursantii fac partea teoretica (si mai primesc si ceva informatii in plus). M-as mai da un pic pe circuit👍

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Flower-Power a spus:

Păi cine vrea să facă vreo cascadorie? Eu una, nu. Dar la primul curs Rider Academy am reușit că la o frânare de urgență să fac o cascadorie ce m-a lăsat fără manetă de ambreiaj.😊😅 

Se bagă cineva la un curs în septembrie? 

Buna,

Eu am fost la toate cele 3 cursuri de sosea facute de Marius-Rider Academy. Din 2016, pana acum. Ultimul, acum o luna, cel de circuit, pe Adancata. As fi vrut pe Secuiesc dar nu s-a aliniat treaba.

Sunt un tip destul de precaut, analitic, ce are tendinta sa analizeze prea mult, in loc sa faca. Asta se vede si in stilul meu de mers pe moto. Ceea ce nu i neaparat bine/constructiv.

La cursul de circuit este primit oricine, indiferent de nivel. Nu i curs "reising", din contra. Da, daca incepi sa te prinzi si mergi mai vesel, Marius trece la alt ritm de mers. Se adapteaza la cursanti.

Ce inveti:

-pozitia corecta pe moto;

countersteering;

-Semi hanging off-de la mijloc in sus. Adica umeri, maini, cap;

-trase;

 

Am fost 3 cursanti, un R1200gs, un Guzzi V85, si eu cu V1000. Cred ca a mea era cea mai sportiva dintre ele :))) Deci nu, nu i curs neaparat de vitezane.

Se explica atat teoretic, cat si practic. Merge ori instructorul in fata, ori tu si el dupa tine. Se da feedback si in mers, si dupa. 

Nu e periculos, daca respecti regulile. Nu ai de ce sa dai cu moto de asfalt. Doar sa faci o nefacuta totala.. 

Ce am invatat eu? Mi-am corectat putin pozitia pe moto, semi hanging off, trase, privirea pe directia de mers, curbe succesive, pana la punctul in care sunt mult mai increzator in ce pot sa fac, cu moto din dotare. Si asta intr o singura zi. Am inclinat moto, pana la inclinarea maxima. Am dat cu scaritele, de mai multe ori, pe ambele parti, pe jos.  Fara sa ma cacao pe mine, totul previzibil :) 

Dupa, am fost si pe amckart, sa mai exersez curbe. Si acolo la fel, inclinat pana la cat se poate. E bine sa cunosti limitele agregatului/ale tale, pe circuit, intr un mediu sigur. Apoi ajustezi stilul pe strada. 

Recomand cursul? Clar, DA! Recomand cursuri de perfectionare? Clar , DA, IN GENERAL!

 

Ce cred ca faci gresit/ar trebui urmarit:

-pozitia pe moto. Unde stai pe scarite, cum tii genunchii, cum tii coatele, cum tii mainile/incheieturile pe ghidon. Ai amorteli dupa 30 minute? Dureri? Posibil sa stai inca destul de crispata pe moto, si asta duce la control deficitar.

-privirea. Fa urmatorul experiment-cauta un drum drept, putin circulat-gol. Mergi pe langa ax la 60 la ora. Priveste in dreapta-cand spun priveste, intoarce si capul nu doar du privirea. sa zicem 45 de grade ,nu mai mult. Apoi priveste iar inainte. Ia vezi, cam cat te-ai indepartat de axul drumului? La fel, si la stanga. Privirea dusa unde vrei sa mergi spune creierului fix asta- vreau sa merg ACOLO-si creierul da comenzi corpului, astfel ca motocicleta isi schimba directia. Da, un rider experimentat, va privi intr o parte, si moto va ramane pe directie. Dar la tine experimentul va da rezultate, 100%.  Eu aveam-inca mai am tendinta sa nu privesc cum trebuie pe virajele foarte stranse. Am corectat mult asta dupa curs, acum intorc serios capul,fara griji. Vederea periferica functioneaza, trebuie pusa si ea la treaba!

-countersteering. Dupa experimentul cu privirea, vine experimentul cu countersteeringul. Mergi pe acelasi drum, 60 la ora, relaxata pe moto, pozitie corecta. Impinge cu mana stanga in ghidon, usor, inainte. Ia vezi, ce se intampla cu moto? Fa si la dreapta? Pana nu intelegi fenomenul asta, si aplici treaba asta CONSTIENT, nu vei lua curbele calumea. Multi motociclisti fac asta dupa ureche, la feeling, nu isi dau seama de fapt ce se intampla.  MOTO vrea sa MEARGA MEREU DREPT, datorita fortelor. MOTO nu are nevoie de pilot sa mearga drept, daca este in miscare, dupa o anumita viteza, ce difera de la moto la moto. Ccca 35 40 la ora. De acolo se face countersteering. DOAR asa poti vira. Fa experimentul. Ce se intampla? Cand impingi inainte in ghidon cu stanga, motocicleta se "dezechilibreaza". roata fata se duce putin spre dreapta, se culca sa i spunem spre stanga. TOATA motocicleta se "dezechilibreaza" spre stanga. Si uite asa iei curba. Trebuie exersat si exersat, pana ai treaba asta inteleasa, pana cand o faci constienta. CU cat impingi inainte mai mult de ghidon, cu atat se "dezechilbreaza" mai mult moto,  se inclina mai mult, ia mai strans curba.

-trase. Sunt sigur ca trasa luata gresit combinata cu punctele de mai sus, te duc la curbele ratate, asa cum ai spus. 

 

F58A6428.jpg

F58A7028.jpg

_MG_1470.jpg

PS: departe de mine sa fiu un motociclist experimentat, mezu la motociclism, si dau lectii. Ma consider pseudomotociclist, mai am foarte multe de corectat/invatat. Am incercat sa iti impartasesc din experienta mea de pana acum, si ce am invatat, fiindca si eu , ca si multi altii, am trecut prin ce treci tu acum.

Link to post
Share on other sites

Eu am crash bars din alea de tank, adică și din alea superioare și am văzut că se înclină daca trag de ele. Ma gândeam că pot să îmi montez hățuri ca la căluț :))))

 

Nu trebuie sa îți fie frica sa mergi la curs. Oamenii aia cu asta se ocupă :D o să iasă bine

Link to post
Share on other sites

Merci tuturor pentru feedback..să vedem cum se aliniază planetele pentru curs în Septembrie. Îmi surâde ideea să fie aproape de casă.

Acum 23 ore, HubbaTheButt a spus:

In septembrie e la Adancata. M-as baga si eu daca nu plec iar pe coclauri.

Ce variante sunt pentru luna septembrie acolo? Îmi poți da link,detalii despre curs?

Link to post
Share on other sites
La 10.08.2020 la 15:33, Flower-Power a spus:

Păi cine vrea să facă vreo cascadorie? Eu una, nu. Dar la primul curs Rider Academy am reușit că la o frânare de urgență să fac o cascadorie ce m-a lăsat fără manetă de ambreiaj.😊😅 

Se bagă cineva la un curs în septembrie? 

Poate o sa-ti para bizar ce scriu... Si cazaturile fac parte din motociclism, si e bine sa stii si sa cazi. Ca la judo... Trebuie si acolo sa stii sa-ti protejezi corpul, pentru ca manete si scarite sunt la magazin, dar oase nu.

Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, pitesti2010 a spus:

https://rider-academy.ro/?course=level-2&lang=ro 

 

Se pare ca pe 3 septembrie, pe Adancata.

Merci! Gata, m-am înscris.😁

Acum 9 minute, shashka a spus:

Poate o sa-ti para bizar ce scriu... Si cazaturile fac parte din motociclism, si e bine sa stii si sa cazi. Ca la judo... Trebuie si acolo sa stii sa-ti protejezi corpul, pentru ca manete si scarite sunt la magazin, dar oase nu.

Uhm...aș prefera să nu. Nu înveți să cazi, dpmdv..fiecare accident are dinamica lui, departe de mine de a sări din șa voit și a ateriza pe 2 picioare eventual după o rotație de 360grade în aer. 

Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, Flower-Power a spus:

Merci! Gata, m-am înscris.😁

Uhm...aș prefera să nu. Nu înveți să cazi, dpmdv..fiecare accident are dinamica lui, departe de mine de a sări din șa voit și a ateriza pe 2 picioare eventual după o rotație de 360grade în aer. 

Aia ce scrii tu e la kung-fu , nu la judo...

Link to post
Share on other sites

Am primit mesaj că nu mai sunt locuri, joi aflu dacă mai sunt altfel se mai face cursul și pe 18 septembrie, aviz amatorilor.🤘

Link to post
Share on other sites

Asta cu sa știi sa cazi e Sf. Crezi ca atunci când se întâmplă mai ai, tu timp sa analizezi, respectiv sa iti schimbi poziția corpului, sau alte povesti pentru adormit incepatorii? Nu prea cred. Respectiv, instinctul și automatismele, reflexele, sunt cele care dictează ce cum, pe lângă hazard. Eu zic ca scopul e sa te pregătești și sa  mergi astfel încât sa reduci la minim șansele sa se întâmple. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...