Sari la conținut

Prototype this !


blue_led
 Share

Postări Recomandate

Eu zic sa mai dai o tura pe scoala sau sa te plimbi cu motocicleta si sa lasi pe altii sa se ocupe de subiecte similare.

 

- alternator -> generator sincron cu poli in gheare de cuplu mic, turatie mare (cuplu mic->curent mic -> 10-15A max, cateva mii de ture), excitatie DC - robust, funtioneaza la turatii mari, de regula tri sau hexa fazat, randament f prost (cam 60%) dar robust mecanic si ieftin de produs. Pentru a regla output-ul se regleaza curentul (tensiunea) excitatiei iar rezultatul se redreseaza. Se poate regla si combinat.

 

- demaror - motor de CC clasic cu perii, excitatie cu magneti permanenti (de regula) de cuplu mare, turatie mica (cuplu mare->curent mare->50-60A, cateva sute de ture). Este un motor de turatie mica si cuplu mare (curent mare - 50-60A). Are infasurari de curenti mari (spire putine si groase), Nu functioneaza perioade indelungate nici la curenti mari (incalzire+ scantei pe colector) nici la curenti mici (uzura accentuata perii - nu uita, sunt perii de curenti mari, cu consistenta ceva mai diferita decat a unui motor de rasnita de cafea - mult mai dure si forte de apasare pe colector sensibil mai mari)

 

Sa te vad cum reglezi tu excitatia cu magnet permanent (sau iti faci tu invertorul tau si surplusul il pui pe rezistente -> se transforma in troleibuz). Avand in vedere ca ai spire putine (dar groase) tensiunea generata va fi o puta de furnica

Sa te vad de altfel cum pornesti tu cu alternatorul ->la acest tip de masina electrica nu exista sursa de cam magnetic invartitor (daca o sa alimentezi excitatia - este o excitatie de statica CC - nu o sa porneasca in veci). Acest camp magnetic invartitor il produci invartind de rotor mecanic

 

Tine minte urmatorul principiu de scoala generala:

Putere=cuplu (curent) x turatie (tensiune).

La putere constanta, creste cuplu -> scade turatia sau scade cuplu -> creste turatia. Nu intru in detalii de reglaj/redresare.

 

Unica varianta e sa iti construiesti motorul/generatorul tau care nu va merge bine nici ca demaror nici ca alternator, dar va merge - eventual mai impingi tu, mai scoti din consumatori etc.

 

Putem discuta mult pe acest subiect, dar cred ca nu e locul.

 

Iti urez succes.

@alinixovici se pare ca nu ai auzit de motor brushless ( fara perii ) cu bobine comutate electronic iar in privinta tensiunii excesive ... sau nu ... exista convertoare in comutatie care urca sau coboara tensiunea .. in engleza buck-boost converter .. sa cauti mai usor cu Google. Trebuie doar sa incarc bateria sau sa aprind un far cu LED-uri.

 

Lipiciul poate fi Loctite AA3342 . http://www.loctite.co.uk/loctite-4087.htm?nodeid=8802629943297

La minim 15 N / mm2 pe un magnet de 30 x 10 mm ( 300 mm2 ) rezulta o forta de forfecare de 4500 N ( 450 Kgf ) . Am 24 magneti de lipit deci 108000 N ( 10 tone fota ) la forfecare. Sa transmita infinetizimalul-neglijabil 39 Nm ? ... gluma proasta. Nu sunt singurul de pe planeta care vrea sa lipeasca magneti de ceva.

 

Magnetii sunt in interiorul volantei deci nici forta centrifugala nu este o problema.

 

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alinixovici. Vezi ca la demaror este fix pe dos, turatie mare de cuplu mic. D-aia se pune retuctor de turatie ( amplificator de cuplu ) sau pinion cu dinti putini pe coroana volantei cu dinti multi.


» Post actualizat in 11 Aug 2017 16:30

http://tds.henkel.com/tds5/Studio/ShowPDF/AA%203342-EN?pid=AA%203342&format=MTR&subformat=REAC&language=EN&plant=WERCS ia vezi in fisa tehnica cum scade rezistenta vs temperatura. Valorile sunt pt suprafata sablata / matuita

Este suficient si la 25 % din rezistenta. Va fi o masa de magneti incastrati in epoxy. Magnetii au ~ 0.5 mm intre ei si va fi lipici intre magneti. Nu am nicio problema de rezistenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci asa cum am spus nu calculul cupluplui de pornire ma deranja (desi nu stiu ce ai mai balmajit tu pe acolo in postul urmator).

Daca am curentul, voltajul, si rotatia ambielajului e o joaca de copil.

La partea a doua a calculului am indoieli ca ar fi corect tu pleci de la formula inductiei magnetice si ingnori o gramada de parametrii ca de exemplu distanta de la magnet la sarma, inductia poate sa ajunga si de 10 ori mai mica, valoarea din catalog este data la suprafata magnetului, vad ca nimeni nu recomanda acesti magneti pentru masini electrice, te intrebasem de cate ori consideri tu ca e mai puternic acest magnet fata de ce ai ca sa pot face un calcul aproximativ al momentului rezultant.

Cu solutia clasica avem de a face cu generatoare de maxim 350-400W cu limitarea curentului incepand de la 2500 ture. Daca faci un calcul cuplul rezistent este cam 1,5Nm la un curent de 28A. Deci noua varianta iti asigura tie o inductie de 20+ ori mai mare?

Ar mai fi o problema pe partea de generator, daca alegi tot regulatorul tip sunt o sa franezi exact cu acel cuplu de pornire, deci trebuiesc vazute variante de suspendare bobine etc, altfel la 8000 ture pierzi 39x8000x2x3.14/60= 32,6Kw, o aberatie, nici nu are mobra ta puterea asta.

Eu zic sa ramai la sfanta pedala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult succes.

Intre timp joaca-te cu un programel inainte sa dai banii. De exemplu gasesti aici: http://www.femm.info/wiki/HomePage ca sa vezi cum e cu tensiunea curentul campul si magnetul.

Nu cred ca putem gandi un motor/generator + actionare pe forum si fara cunostinte de baza.

cat despre lipit magneti pe suprafata unui cilindru, vorbim dupa ce ii lipesti (in pozitia si cu polaritatea pe care o doresti) - cauta pe net sunturi magnetice, poate te ajuta.

Detalii pe PM daca chiar te intereseaza contructia de masini electrice/actionari. Pate te invat sa faci si un automobil electric pt o teza de doctorat, cine stie......

Salutari

 

@alinixovici. Vezi ca la demaror este fix pe dos. Motor mare de cuplu mic. D-aia se pune retuctor de turatie ( amplificator de cuplu ) sau pinion cu dinti putini pe coroana volantei cu dinti multi.


» Post actualizat in 11 Aug 2017 16:30

Este suficient si la 25 % din rezistenta. Va fi o masa de magneti incastrati in epoxy. Magnetii au ~ 0.5 mm intre ei si va fi lipici intre magneti. Nu am nicio problema de rezistenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Initiatorul topicului s-a impotmolit la implementare.

 

Nu vreau sa pornesc polemici, dar a fost mai simplu pentru producatori sa puna 2 masini electrice decat sa aibe una fie mare si greoaie, fie cu electronica complicata.

 

Ca regimuri de functionare:

- demarorul: motor DC cu un singur pol, are nevoie de curent mare la tensiune relativ mica - 10-12 V, 20-30 A. Asa ca l-au facut cu infasurari putine si fir gros.

- generatorul: scoate tensiune mare (25-50V), dinam cu 3 poli la curent mic in comparatie cu demarorul. Deci infasurari mai multe cu fir mai subtire.

 

'Masinaria' colegului nostru trebuie sa indeplineasca urmatoarele sarcini:

- capabila de curent mare pentru pornire (bateria ii scoare doar 12V, scade pana la 6-7V in timpul pornirii, deci trebuie sa compenseze puterea din curent),

- imediat dupa pornire, sa dea tensiune mare (minim 15V sa incarce bateria + suficienta energie sa faca fata la restul consumatorilor),

- sa poata sa disipe excesul de energie pe care i-l da inapoi releul regulator in caz ca furnizeaza mai multa decat au nevoie consumatorii, iar bateria e deja incarcata.

 

Sarcinile sunt contradictorii pentru un singur obiect sa-l folosesti direct reversibil. Nu e imposibil, dar mai trebuie un convertizor de frecventa (cu controller integrat) sa dea pulsurile de pornire adecvate generatorului.

 

Cu generator si demaror ai si redundanta: nu merge demarorul, poti porni impins si ai apoi energie sa mentii motorul functionand. Daca ti s-a dus generatorul, depinzi strict de ce poate bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este.

Dar au din start solutia dedicata cu angrenajele de cuplare, convertizor si electronica de control aferenta. Sa nu uitam, motorul electric al hibridelor e capabil de puteri de ordinul zecilor de kilowati.

 

Initiatorul topicului va trebui sa le inventeze pentru motocicleta lui, sa i se potriveasca in spatiul deja existent al generatorului. El vrea sa obtina reducerea greutatii renuntand la demaror, dar doar convertizorul+electronica vor avea greutate cel putin la fel si volum mai mare (macar pentru racirea componentelor de putere). Sa nu mai spun ca trebuie sa schimbe generatorul cu unul mai puternic (daca demarorul are mecanism reductor, generatorul e direct pe arborele motor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...