Sari la conținut

Despre Suzuki Jimny...


florinelu07
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 211
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Multam fain

 

Dupa 200km la volan, ma declar multumit.

 

Usor peste asteptari.

» Post actualizat in 25 Sep 2017 05:13

Mucu'

 

post-9612-0-09378400-1506316354_thumb.jpg

 

dec 2005 (facelift)

29kkm

cam de toate fara AC

Inmatriculat RO pe 20sept.

 

Fara perforatii/rugina (doar mici puncte 3-5 mm pe suprafata) - urmeaza protectia anticoroziva in saptamanile urmatoare....

 

Al 16-lea a fost cu noroc (am si primit o gramada de detalii in avans - 60+ poze din toate unghiurile)

 

Inchid topicul sau il mut in alta sectiune?

 

Ii mai este cuiva utila informatia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu inchidem topicul pentru ca Jimny e o masinuta de succes si foarte iubita .

Dealtfel cred ca va fi util si sa impartasim experiente de proaspat posesori de Jimny , pentru ca zilele trecute am cumparat si eu unul .

Al meu e 2007 , manual , cu AC , 75.000 km , cumparat direct din curtea omului , din Germania .

Apoi am condus 1000 km pe autostrazi la viteze de 100-110 Km/h iar consumul rezultat a fost de 7l/100km.

Nici al meu nu are deloc rugina , nici pe sasiu si nici pe caroserie , doar mici puncte foarte rare .

Insa am caseta de directie acoperita de un strat complet de rugina ( nu am inteles de ce doar piesa asta s-a corodat ) .

Deasemenea , am constatat o pierdere de ulei in spatele cutiei de viteze , care pare destul de serioasa .

 

Deci , la mine urmeaza repede :

 

1. curatarea casetei de directie si protejarea ei anticoroziva cat mai buna ( si pentru asta caut solutii si idei )

2. Investigarea pierderii de ulei . Am citit ca este o problema cunoscuta , se datoreaza fie semeringului de la iesirea din cutie , fie O-ringului dela intrarea in cutie a bratului schimbatorului , fie unui dop care exista in interiorul crucii cardanice la iesirea din cutie . In orice caz , cutia nu trebuie sa ramana fara ulei fiindca se va distruge rapid , asa ca recomand sa verifici si tu .

3. Protectie anticoroziva pe sub toata masina . La mine terosonul din fabrica pare neatins , dar sunt piese multe care ar trebui protejate . Tu cum vei face ?

4. Am gasit un manunchi de cabluri fixate de podeaua masinii , pe dedesubt , care au mufe de conectare destul de expuse , in zona puntii spate , Ma intreb daca asa e normal . Mi se par foarte fragile mufele respective .

5. schimburi de lichide

 

Poze cu veverita atasate si cu caseta corodata .

post-59520-0-84718300-1506323203_thumb.jpg

post-59520-0-88085600-1506323215_thumb.jpg

post-59520-0-22981000-1506323227_thumb.jpg

post-59520-0-05294600-1506323251_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina jucaria, sa o stapanesti sanatos.

Eu nu am reusit sa ma apropii de unul cu AC (best "landed cost" >5kEur)

 

Planul pe urmatoarele saptamani:

 

  • revizie motor, cutie, dif^2, reductor (uleiuri si filtre)
  • spalat bine caroseria si sasiul, "despaduchiat" interiorul (aspirat, sters, ...)
  • curatat urme rugina si aplicat ceva pasivizator (Kelfos, Feruginol, Loctite...)
  • aplicat protectie anticoroziva (Teroson sau ceva produs performant)
  • aplicat parafina & alte protectii anticorozive in zonele predispuse la rugina
  • polish-are caroserie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E faina si a ta , sa te bucuri de ea , mai ales ca ai cautat-o cu perseverenta .

Iar treaba cu AC trebuie privita si prin prisma faptului ca e o masina cu un habitaclu mic , daca nu ai grija si aerul e orientat gresit sau dat la maxim , in cateva minute ai rezolvat de o raceala . Eu as fi luat si fara AC , dar asa a fost cerinta in familie .

 

Care sunt zonele predispuse la rugina ?

A ta are vreo pierdere de lichide pe dedesubt ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E faina si a ta , sa te bucuri de ea , mai ales ca ai cautat-o cu perseverenta .

Iar treaba cu AC trebuie privita si prin prisma faptului ca e o masina cu un habitaclu mic , daca nu ai grija si aerul e orientat gresit sau dat la maxim , in cateva minute ai rezolvat de o raceala . Eu as fi luat si fara AC , dar asa a fost cerinta in familie .

 

Care sunt zonele predispuse la rugina ?

A ta are vreo pierdere de lichide pe dedesubt ?

 

99% din modelele <2010 au rugina in spatele farurilor, in spatele aripilor spate spre prindere caroserie pe sasiu si zona portbagaj spre banchete.

 

Indiferent de provenienta masinii, doar norocul sau ceva exploatare foarte modesta diminueaza problemele .... altfel spus, Suzuki a lasat protectia anticoroziva, doar la nivel de intentie.

 

In rest nu am probleme de mecanica sau scurgeri din diferentiale, reductor sau motor.

» Post actualizat in 25 Sep 2017 07:53

Cele dupa '04 (facelift) sunt semnificativ mai bune la caroserie, dar si preturile sunt cu minim 25% peste cele din generatia '98-'04

Editat de 1xu1xf1xu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca tot ați inceput cu poze imi permit si eu ,daca nu e cu suparare !

Achiziționat de curand model 2004 Special Edition .A fost la tinichigiu curatat de rugina unde era ,antifoanta dedesubt....weekend ul asta ma apuc si eu sa schimb uleiurile peste tot la transmisie ..

 

Stima ,

 

Ovidiu

post-66828-0-56998100-1506458803_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mai avansat cu protectia anticoroziva ?

 

Nu am avut prea mult timp saptamana aceasta pentru Jimny.....

 

Am testat Feruginol-ul si rezultatele sunt multumitoare. Am cumparat si Rentagrund (Gri) de la Policolor sa raman pe aceiasi gama, iar maine vreau sa aloc ceva timp sa incep sa lucrez la pasajele rotilor spate.

 

Suplimentar am cumparat si un tub de spray cu ceara pentur cavitati si pe masura ce ajung in zone care au nevoie, sa incep sa aplic.

 

Problema este ca nu pot lucra la toata caroseria in acelasi timp si ma vad nevoit sa "fragmentez" in mai multe etape:

 

  • pasaje roti spate si portbagaj
  • compartiment motor si bara fata
  • haion
  • sasiu si lonjeroane
  • interior si usi (scot scaune, bancheta si mocheta)

O sa cam imi manace 5-6 zile....

» Post actualizat in 02 Oct 2017 05:08

De ieri....

 

 

vJe3ol4.jpg

 

t10F3w3.jpg

 

S8oz7iW.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pareri dupa primii 500km la volanul Jimnyului:

  • merge ok cu 110-120 pe autostrada (5th/3500-3700rpm)
  • la drum intins se simte cel mai bine la 95-100 (5th/3000rpm)
  • pe drumuri neasfaltate, forestier, pietruite, se comporta foarte ok, limita este cat poti sa suporti tu sa te scuture - situatia corectata semnificativ spre bine, dupa ce am ajustat presiunea in roti conform manual (1,6 bar fata si 1,8 bar spate vs. 2,1 bar cat era pe toate 4 rotile)
  • consum mixt (urban, extern, neasfaltat de parcurs in tr1 si tr2, ocazional 4x4H, de proba 4x4L) 7,5%

 

Tehnic:

  • Protectie anticoroziva in desfasurare - Chelade & Teroson
  • Inlocuit stergatoarele (erau doua diferite)
  • Revizie MRL-uri (nu decuplau 4x4) si am avut de scos "sobolanii" din ele
  • Curatat motor + paduchi din interior (aspirat, curatat tapiseria banchetei, sters bord cu ceva solutie de rahat si trebuie sa reiau ca arata a taxi)
  • Zilele urmatoare incep sa schimb si uleiurile
  • Ma paste un duplicat de cheie ca asta este obosita si mai mult, ESTE SINGURA....
  • Gume spate + rezerva sunt noi (iarna) si am comandat inca 2 buc identice sa intregesc setul pentru iarna (ar trebui sa apara saptamana asta)
  • Pentru compensare lipsa aer condtionat, urmeaza si ceva folie pe geamurile spate + haion, probabil o sa mai astepte...
  • Pana vine iarna, trebuie sa revizionez si homocinetica, intrucat un simering de la planetara stanga, nu etanseaza prea bine si sunt mici scurgeri de ulei spre fuzeta.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...