greenharleyd Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) Daca tot vremea nu-i cea mai vesela, incep o discutie care ma roade de ceva vreme. Care dintre cele doua? Discutia este cu bataie lunga, adica posibila achizitie ar fi undeva peste 1-2 ani, V-Strom-ul fiind tot second-hand la momentul ala (pentru "optimizarea" costurilor). Orice discutie de genul asta nu are sens daca nu-i clar ce se vrea: - calatorii lungi, cu pasager si bagaje (destul de multe) - zile de 10-12 ore pe drum nu-s uzuale, dar nici nu lipsesc - foarte putin off-road, doar cand este strict necesar, dar multe drumuri proaste - potential calatorii in zone in care benzina nu-i de cea mai buna calitate si nici prea la indemana (Stan-uri, nordul Africii, de genul asta) - consum cat mai mic - fiabilitate cat se poate de buna - disponibiltatea pieselor de schimb in zone mai putin batute (in caz ca punctul anterior nu-i acoperit perfect) - ritmul de mers este in limitele legii, dar destul de alert - tubeless - inaltimea seii sa nu fie prea mare, am 1.81m dar prefer sa am picioarele bine infipte la sol pentru manevrele de parcare - greutate proprie cat mai mica, dar sa suporte un total de minim 200 de Kg incarcare: pilot, pasager plus bagaje Context: Acum ceva vreme am avut un F650GS mono-cilindru, exploatat in conditii similare - doar ca nu am iesit cu el din tara. Am trecut la V-Strom DL650 (prima generatie) pentru plus de confort la drumuri lungi si un plus de putere cat sa se simta motorul relaxat inclusiv la viteze de croaziera mai mari - pe ambele le-a satisfacut cu brio. Nu am mers cu nici una din cele doua din titlu, decomandata discutia ii la modul didactic. Ce-mi displace\lipseste la V-Strom-ul actual: - este grea, mai ales ca centrul de greutate este sus - un plus de putere nu ar strica - o schimbare Plusuri V-Strom: - confort - fiabilitate - rezervor mai mare - cost? - teoretic ar fi cam acelasi pret de achitie sau oricum similar, intretinerea mai ieftina - V-Twin Minusuri V-Strom: - greutate si centrul de greutate sus - putin mai slab motorizata fata de F650 Plusuri F650GS (Twin): - mai usoara - centrul de greutate mai jos - usor plus de putere - cuplu maxim la turatii mai mici - mai potrivita pentru portiunile de off-road Minusuri F650GS (Twin): - confort? (pare ceva mai slaba protectia la vant si saua mai ingusta) - Km per rezervor (are doar 16L) - compatibilitate cu benzina de calitate necunoscuta - fiabilitate? - 5 ani mai veche, ultimul an de fabricatie fiind 2012 M-am oprit la F650GS (Twin) si nu la F700GS tocmai pentru diferenta de greutate. In rest cred ca-s indentice, din punctul meu de vedere cel putin. Mno, amu dati cu pietre. Sugestii de alte modele care sa se potriveasca is binevenite, cu conditia sa se apropie cat mai mult de 200Kg la plin si sa nu fie mai vechi de 10 ani. Multam foarte mult pentru sfaturi. Edited September 26, 2017 by greenharleyd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arcgotic Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 F700 ai luat in considerare? Cred ca e exact ce vrei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Oarecum - e mai noua, dar cu 11Kg mai grea. Cred ca raportul putere/greutate este mai bun pentru F650GS - la mustata, ce-i drept. In rest, cum ziceam, cred ca-s practic identice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steph Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Cred ca un f800 e alegerea corecta. Ai un buget stabilit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 (edited) Avand in vedere ca discutia este cu bataie lunga, momentan bugetul nu-i deloc fix. Dar F800GS-ul, desi are mai multa putere, ii si mai grea, si, mai ales, mai inalta (semnificativ). Si mai scumpa. In plus, gurile rele spun ca de fapt setarile de pe motor la F800GS is cam trase de par si, de fapt, in varianta F650/F700 se simte mai "natural". De ce F800GS? LE - plus ca are jante cu camera, ceea ce zau nu ma coafeaza. Stiu, e de lene, dar deh, fiecare cu pasaricile lui . Edited September 26, 2017 by greenharleyd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovi_ice Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) F700GS are doua discuri de frana pe fata (asta asa, ochiometric), posibil fanii marcii sa identifice si alte diferente "ascunse" (gen la motor, suspensie, etc). Wet weight: 198kg (F650GS twin) vs 208kg (F700GS). Seat height: 820 mm la ambele. Suzuki V-strom 650 (non XT) are wet weight 213kg, seat height 830mm. Pe asta m-am suit in showroom si, la 1.75, ajungeam cu o treime din talpa jos ("balls of my feet" cum s-ar zice), incaltat doar in adidasi (cu ghete ar fi cam jumate de talpa). Ciudat, fiindca pe modelul din prima generatie nu puteam asta. Deci la inaltimea ta n-o sa ai vreun stress. Eu vreau sezonu urmator sa iau ceva cu care sa pot iesi putin pe offroad, iar putere mai mare fata de ce am acum (79CP) nu ma intereseaza. V-strom-ul este in topul listei. N-as putea sa iau BMW-ul ala care practic la anu va fi cu 2 generatii in urma (apare F750GS), iar V-Strom e un model fresh, are TC, motor fiabil, costuri de intretinere mai mici. Vedem la ce ma hotarasc dupa drive-test. Ah, Versys-ul 650 e si el f atractiv d.p.d.v al calitatii suspensiei, un model matur care a fost cate putin imbunatatit de la an la an. Dar e cu 17" pe fata.. Alta varianta: un Tiger 800 daca te incadrezi in buget. P.S.: nu inteleg de ce majoritatea vor sa se orienteze catre 650XT (doar pt look-ul de offroad bike ? ). Dai mai multi bani si primesti niste plastice drept elemente de protectie si rotile cu spite dar...tubeless. Eu as lua varianta normala si de restu de bani handguarduri si bash plate din aluminium. My 5 cents.. LEDIT: am corectat mentiunea cu discurile Edited September 26, 2017 by ovi_ice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raducanescovan Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 F700GS are doua discuri de frana pe spate fata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Corect - si tocmai de acolo mare parte din diferenta de greutate. Dar merita? Din cate stiu, franeaza la fel de bine si cu un disc, plus ca-i mai ieftina intretinerea . In afara de discuri, de ce F700? » Post actualizat in 26 Sep 2017 11:58 Alta varianta: un Tiger 800 daca te incadrezi in buget. P.S.: nu inteleg de ce majoritatea vor sa se orienteze catre 650XT (doar pt look-ul de offroad bike ? ). Dai mai multi bani si primesti niste plastice drept elemente de protectie si rotile cu spite dar...tubeless. Eu as lua varianta normala si de restu de bani handguarduri si bash plate din aluminium. My 5 cents.. Ceva imi spune ca Tiger si Stan-uri nu merg prea bine impreuna. Cel putin in mintea mea. In ce priveste de ce XT: 1 - arata mai bine 2 - arata mai bine 3 - arata mai bine 4 - teoretic un plus de confort pe drumuri proaste, mai absorb din socuri spitele 5 - la fel de teoretic, daca-i bai si dat cu roata rau in ceva, mai ai o sansa s-o repari. Repet, teoretic. 6 - cum am zis eu pe off-road serios nu ma bag, deci un scut de fier/aluminiu nu prea-si are rostul (nici pe actuala nu am). Dar cand o vezi fara chiloti, in varianta non-XT, zau ca merita plasticul ala. Oricum tot ceva de genul as pune. Sincer, XT sau non-XT ii tot aia, vorba ta de diferenta de bani o impopotanezi tu cum vrei. Mai putin rotile - si eu tin musai sa fie tubeless, deci mno, fiecare cu ale lui. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djenavar Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 2 ani:)da ai planuri cu nu glumă Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexandru Boros Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Olla, arunc si eu un concurent in joc. Yamaha MT 09 Tracer - 210 KG greutate cu toate lichidele si plinul de carburant facut, 18 l rezervor, motor 3 cilintri in linie, injectie si 112 (parca) CP. Cele bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Yamaha MT 09 Tracer - 210 KG greutate cu toate lichidele si plinul de carburant facut, 18 l rezervor, motor 3 cilintri in linie, injectie si 112 (parca) CP. Culmea ca e singura cu care am si facut test-drive, la un moment dat. Ii super faina, dar, la fel, n-o vad bine cand se termina lumea civilizata: roata fata de 17, motor pretentios la benzina, etc. In plus, pentru mers in 2 pe distante semnificative mi s-o parut inghesuita. De distractie ii buna insa, total de acord . Cele de mai sus se aplica foarte bine si pentru Versys, ca tot o fost mentionat ceva mai devreme. Nu ca mor fara 19 pe fata, dar ajuta mult cand te fura peisajul si vezi prea tarziu craterul din asfalt/drum... » Post actualizat in 26 Sep 2017 12:40 2 ani:)da ai planuri cu nu glumă De ce nu? Macar planuri sa fie. Cu actuala V-Stroama ma inteleg de minune, cum am zis asta-i bun ca si exercitiu de imaginatie. Ceva mai atent documentat, ce-i drept, dar daca tot ma apuc de ceva, sa fie. De fapt ii un fel de review al cvasi-inexistentei clase de mijloc de adventure-touring, sa-i zicem. Cu accent mai mult pe touring decat pe adventure - deocamdata. Momentan nu vreau/nu am motiv sa schimb mobra, mai ales ca-i customizata fix pe gustul meu. De fapt, acum imi dau seama ca era si mai interesant s-o adaug si pe ea pe lista scurta, ca al treilea concurent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brake Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Vstrom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 e o zicala, pantofi italienesti, parfumuri frantuzesti, masini nemtesti iar motociclete japoneze sa-ti cumperi ...iar mai nou, cica, smartphone-uri coreene si curve ucrainiene deci ai raspuns pt dilema ta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefrusu Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 F700GS are doua discuri de frana pe fata (asta asa, ochiometric), posibil fanii marcii sa identifice si alte diferente "ascunse" (gen la motor, suspensie, etc). Wet weight: 198kg (F650GS twin) vs 208kg (F700GS). Seat height: 820 mm la ambele. Suzuki V-strom 650 (non XT) are wet weight 213kg, seat height 830mm. Pe asta m-am suit in showroom si, la 1.75, ajungeam cu o treime din talpa jos ("balls of my feet" cum s-ar zice), incaltat doar in adidasi (cu ghete ar fi cam jumate de talpa). Ciudat, fiindca pe modelul din prima generatie nu puteam asta. Deci la inaltimea ta n-o sa ai vreun stress. Eu vreau sezonu urmator sa iau ceva cu care sa pot iesi putin pe offroad, iar putere mai mare fata de ce am acum (79CP) nu ma intereseaza. V-strom-ul este in topul listei. N-as putea sa iau BMW-ul ala care practic la anu va fi cu 2 generatii in urma (apare F750GS), iar V-Strom e un model fresh, are TC, motor fiabil, costuri de intretinere mai mici. Vedem la ce ma hotarasc dupa drive-test. Ah, Versys-ul 650 e si el f atractiv d.p.d.v al calitatii suspensiei, un model matur care a fost cate putin imbunatatit de la an la an. Dar e cu 17" pe fata.. Alta varianta: un Tiger 800 daca te incadrezi in buget. P.S.: nu inteleg de ce majoritatea vor sa se orienteze catre 650XT (doar pt look-ul de offroad bike ? ). Dai mai multi bani si primesti niste plastice drept elemente de protectie si rotile cu spite dar...tubeless. Eu as lua varianta normala si de restu de bani handguarduri si bash plate din aluminium. My 5 cents.. LEDIT: am corectat mentiunea cu discurile F700GS are doua discuri de frana pe fata (asta asa, ochiometric), posibil fanii marcii sa identifice si alte diferente "ascunse" (gen la motor, suspensie, etc). Wet weight: 198kg (F650GS twin) vs 208kg (F700GS). Seat height: 820 mm la ambele. Suzuki V-strom 650 (non XT) are wet weight 213kg, seat height 830mm. Pe asta m-am suit in showroom si, la 1.75, ajungeam cu o treime din talpa jos ("balls of my feet" cum s-ar zice), incaltat doar in adidasi (cu ghete ar fi cam jumate de talpa). Ciudat, fiindca pe modelul din prima generatie nu puteam asta. Deci la inaltimea ta n-o sa ai vreun stress. Eu vreau sezonu urmator sa iau ceva cu care sa pot iesi putin pe offroad, iar putere mai mare fata de ce am acum (79CP) nu ma intereseaza. V-strom-ul este in topul listei. N-as putea sa iau BMW-ul ala care practic la anu va fi cu 2 generatii in urma (apare F750GS), iar V-Strom e un model fresh, are TC, motor fiabil, costuri de intretinere mai mici. Vedem la ce ma hotarasc dupa drive-test. Ah, Versys-ul 650 e si el f atractiv d.p.d.v al calitatii suspensiei, un model matur care a fost cate putin imbunatatit de la an la an. Dar e cu 17" pe fata.. Alta varianta: un Tiger 800 daca te incadrezi in buget. P.S.: nu inteleg de ce majoritatea vor sa se orienteze catre 650XT (doar pt look-ul de offroad bike ? ). Dai mai multi bani si primesti niste plastice drept elemente de protectie si rotile cu spite dar...tubeless. Eu as lua varianta normala si de restu de bani handguarduri si bash plate din aluminium. My 5 cents.. LEDIT: am corectat mentiunea cu discurile Ai zis bine: pentru rotile cu spite... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Vstrom Care? Si de ce? E o diferenta de aproape 15% de raport putere/greutate in favoarea F650GS-ului. Hai sa spunem 10%, daca mai iau cu mine 2 canistre de benzina, ca sa compensez rezervorul mai mic - tot e ceva, plus ca-i mai jos centrul de geutate. Deci, de ce stroama? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drapeanu Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) Daca vrei sa pleci spre Stan-uri, in locul tau as pastra Strom-ul de il ai si as finanta tripul. Chiar mai bine, ai putea plati intoarcerea mobrei pe platforma de acolo - sa nu bati drumul de doua ori Au fost si altii inaintea ta, clar se poate face cu Vstrom fara nici o greata. Edited September 26, 2017 by drapeanu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Au fost si altii inaintea ta, clar se poate face cu Vstrom fara nici o greata. Avand in vedere de unde vine sfatul, cred ca are destula greutate. Partea si mai haioasa e ca de fapt catre Stan-uri planui sa plecam la anul, clar cu mobra actuala ))). Deci se potriveste numai bine sfatul cu planul. PS - Cand is oleaca mai clar la minte, daca nu-i mare suparare ti-as trimite cateva intrebati legate de subiectul *stan-uri. Cel mai mult ma doare sa stiu cat de greu imi e sa ma descurc fara experienta/dorinta de off-road. Foarte multam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danutu_m Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) Referitor la roata 19" vs 17", pun si eu o intrebare: cand dai intr-o groapa, cat de mult conteaza diametrul rotii fata si cat de mult conteaza cursa suspensiei (si implicit cum amortizeaza)? Adica, sa presupunem ca avem doua motociclete: una cu roata pe fata de 19" si cursa la furca de 150mm, iar cealalta cu roata de 17" dar cursa la furca de 190mm. Care janta are mai mult de suferit atuci cand dai intr-o groapa mai nasoala? Edited September 26, 2017 by danutu_m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Cred ca exprimarea mea lasa de dorit. Ca sa raspund intrebarii tale, daca spre exemplu socul este cu o bordura inalta sau o groapa adanca, mai afectata este janta montata pe o furca cu o cursa mai lunga. Eu ma refeream la faptul ca o janta cu un diametru mai mare are mai multe sanse sa treaca peste o denivelare/sara peste o groapa, fara sa se "infiga". Are sens acum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovi_ice Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Referitor la roata 19" vs 17"... Mai multe optiuni de pneuri (pt off)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DKW Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) F700GS are doua discuri de frana pe fata (asta asa, ochiometric), posibil fanii marcii sa identifice si alte diferente "ascunse" (gen la motor, suspensie, etc). Wet weight: 198kg (F650GS twin) vs 208kg (F700GS). Seat height: 820 mm la ambele. Alte arcuri in furca, ceva mai tari, alta harta la motor, suspensie spate si cu ESA. La sa ai 3 variante : Comfort, Standard si Low, dar interschimbabile cu 650 Twin, in rest motoarele sunt identice exceptand carenele laterale de pe rezervor, ciocul, maneta de ambreiaj fara reglaj pentru cablu la 650 Twin. La 700 GS cricul central este gandit mai bine, semnalizarea este pe un singur buton. La 700 GS poti sa scoti si consum de 3-3,5% daca nu te grabesti. P.S.: 650GS Twin / 700GS / 800GS nu este BMW decat cu numele si oleaca de design, in rest este Husqvarna Nuda 900 cu motorul redus la 800 cc. Edited September 26, 2017 by DKW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Deci nu-i chiar numai un upgrade cosmetic? Eram convins ca nu-s diferente functionale intre F650GS si F700GS. Multam de informatii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanSC Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) Care? Si de ce? E o diferenta de aproape 15% de raport putere/greutate in favoarea F650GS-ului. Hai sa spunem 10%, daca mai iau cu mine 2 canistre de benzina, ca sa compensez rezervorul mai mic - tot e ceva, plus ca-i mai jos centrul de geutate. Deci, de ce stroama? Ma bag si eu ca musca in... lapte: Din experienta mea cu F650GS-ul monocilindru, unde dai semnalizarile jos daca vrei sa schimbi bateria sau ai nevoie de adaptoare pentru senzorul de ulei daca cedeaza... e prea complex construita, prea "over-engineered" ca sa merg prin *stan-uri cu ea. Plus prea multe nimicuri care au tendinta sa se strice. Daca si BMW-urile mai noi sunt la fel de complex construite, atunci as face alegerea pe baza: "care e mai simpla". Si in cazul asta, as tinde sa zic ca asta e Suzuki-ul. Edited September 26, 2017 by StefanSC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DKW Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 650/700 este mai usor de servisat la anumite capitole, pentru baterie si filtru de aer desfaci doar carena superioara de pe ''rezervor'', 6 suruburi pe torx de 25, de fapt cam toata motoreta o poti demonta cu o trusa completa de torx-uri. In conditii decente de utilizare duce 100000 km fara interventii majore, dar pentru ''simplitate'' este mai favorizat VStrom-ul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenharleyd Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 in experienta mea cu F650GS-ul monocilindru, unde dai semnalizarile jos daca vrei sa schimbi bateria sau ai nevoie de adaptoare pentru senzorul de ulei daca cedeaza. Mda, stiu ce zici. Pe de alta parte sa vezi distractie la schimbul de filtru de aer la Stroama... In conditii decente de utilizare duce 100000 km fara interventii majore, dar pentru ''simplitate'' este mai favorizat VStrom-ul. Trist e ca ai dreptate. Adica, sa zici de un BMW ca "in conditii decente de utilizare" e fiabila, numai de bine nu-i. Din pacate si eu tind sa cred gura targului si sa am retineri fata de BMW tocmai pentru fiabilitate. La F650GS mono am avut belele mari cu pompa de apa, problema standard la modelul asta. Si e doar un exemplu. Pe de alta parte, nu-s ce sa zic, ca nici V-Stromul nu mai e asa de simplu. De fapt, nimic mai nou de anii 2000 nu mai e. Si nu-i un lucru neaparat rau, numa' tre' sa stim cum stam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.