Sari la conținut

Generatoare de c.c si generatoare de c.a (auto si moto)


dedant68
 Share

Postări Recomandate

@petre81 - ala din poza ta e un releu pentru alternator. Il poti identifica usor pentru ca are carbunii atasati si carbunii astia sunt facut sa calce pe doua inele paralele (rotorul de alternator asa e construit). Daca ai sa te uiti cu atentie la dinam ai sa observi ca are carbunii asezati diametral opus (si ei nu fac parte din circuitul de excitatie ci din cel de generare a energiei electrice).

Instalatiile cu dinam au disparut in momentul in care diodele au devenit disponibile pe scara larga si implicit s-au putut utiliza alternatoarele. Modificarea instalatiei la 12V este solutia cea mai ieftina si mai performanta in ziua de azi.

Daca ai un dinam in stare buna si tii neaparat sa mentii instalatia pe 6V atunci intr-adevar un releu electronic iti poate face viata mai usoara. Sa nu uiti sa cureti periodic colectorul de praful de carbune adunat si sa ii schimbi la timp carbunii.

Cum spuneam mai inainte - dinamurile cu axul sustinut de rulmenti au sanse mult mai mari sa functioneze corect vreme indelungata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

De ce sunt false? Pentru ca se ignora din necunoastere sau cu buna stiinta legile fizici

Nu voi intra in formule se gasec in orice manuale de fizica.

Pe partea de generare curentul depinde de campul magnetic al rotorului si niscaiva parametrii constructivi iar pe partea de forta cuplul rezistent depinde de curentul indus si acelasi camp magnetic al rotorului

 

1. Rationamentul este gresit pentru ca motorul vede cuplul rezistent datorat curentului prin indus, atata timp cat avem acelasi curent fie debitat in instalatie fie "bagat la masa" cuplul ramane acelasi puterea consumata la fel

2.Aici o sa explic din nou cum sta treaba, deci la sarcina electrica constanta curentul este constant nu are importanta ca marim turatia, curentii din instalatie nu se modifica am aceeasi putere generata,

Pe partea de motor cuplul rezistent ramane acelasi dar unde se duce atunci puterea suplimentara? Pai sub forma de camp de caldura naiba stie ca nu mi-am pus niciodata intrebarea.

 

Mai mult sa extrapolam in diagrama lui @dedant68 sa presupunem ca cei 100A se obtin incepand de la 12v 2000RPM si cam tot acolo este si randamentul maxim, empiric sa zicem ca e chiar unitar, pai la 8000RPM puterea absorbita de la motor este de 4 ori mai mare, 4,8Kw insa pot livra doar 1,2kw.

 

Sper ca s-a inteles.

 

PS

Ca sa imbunatatesc din nou randamentul (la 8000ture) ar trebui sa folosesc un consumator de 48V

Vlad58 - intra te rog in detaliile alea le fizicii pe care le mentionezi. Sunt curios daca poti ssustine afirmatiile pe care le faci

 

1) - in cazul alternatorului cu excitati variabila, ca cel despre care discutam noi, curentul nu este "bagat la masa" Treaba asta se intampla doar in cazul alternatoarelor cu excitatie magnet permanent pe care le intalnim la unele mobre. E evident ca in cazul lor campul magnetic al excitatiei ramane constant, doar nu reglezi magnetul in functie de turatie

2) - incearca te rog sa iti pui intrebarile alea. Vei invata cate ceva si vei intelege dece generatorul ala nu e sursa de curent. @dedant68 are macar bunavointa de a sapa in literatura si incepe sa se apropie binisor de un enunt corect

In cazul problemei descrise de tine intr-adevar curentii din instalatie nu se modifica. Asta inseamna ca desi turatia de actionare s-a modificat generatorul absoarbe si transforma aceeasi putere mecanica. Ti-am dat mai sus formula pentru puterea mecanica si zic eu ca e destul de clar ce parametru trebuie sa se modifice pentru a indeplini conditia. Cuplul ala se modifica schimband excitatia.

 

Pe sectiunea marcata cu rosu mai sus bati campii grav.

In primul rand randamentul oricarei chestii este definit in felul urmator: xUtil/xconsumat. Randamentu unui generator ia in calcul puterea consumata (pentru actionare si in excitatie) vs puterea livrata in circuitul de forta.

 

Puterea absorbita de un generator de la motorul de actionare tine in totdeauna de puterea debitata in circuitul de sarcina. Asta e ideea pe care se bazeaza sistemele smart charge aparute in lumea auto in ultimii 15-20 de ani. (il las pe dedant68 sa dezvolte cand o sa ajunga acolo, ar fi pasul urmator dupa alternatoare cu relee de incarcare clasice).

 

Dintr-un grafic de curent ca ala de mai sus nu ai nici o informatie despre tensiunea la bornele generatorului. Presupunand ca este unul auto, cu tensiunea de iesire regulata la 14.4V la 8000Rpm el va genera tot puterea pe care o genereaza la primul moment in care isi atinge curentul maxim. Sper ca intelegi explicatia asta.

 

p.s. Esti funny rau cu consumatorul tau de 48V. Ca sa iti dai seama de greseala hai sa iti descriu un mic experiment: Ai 2 becuri: unul de 55W/12v si unul de 55W/24w (le gasesti la orice peco).

a) Cata putere va consuma becul de 24V conectat intr-o instalatie de 12V

B) Cata putere va consuma (pentru foarte scurt timp :D ) becul de 12V conectat intr-o instalatie de 24V

 

Poti spune ca imbunatatesti randamentul crescand valoarea sarcinii utile doar in cazul unui ansamblu generator cu excitatia magnet + releu regulator cu punere la masa - cum intalnesti la unele motociclete. Sunt singurele sisteme la care puterea generata in plus este disipata sub forma de caldura datorita imposibilitatii de a regla excitatia. In cazul asta scazi valoarea rezistentei consumatorului (nu conteaza ca el suporta si 10 mii de V - conteaza ce rezistent are si ce putere poate disipa pt a nu se praji)

» Post actualizat in 08 Oct 2017 20:24

Stiu ca e de alternator, dar ce contine pastila aia? Doar un tranzistor? Nu am reusit sa gasesc o schema de releu pt alternatoarele actuale.

Sunt foarte multe solutii constructive posibile intr-o capsula de genul ala. Fie ai acolo tot releul, fie ai doar partea de comanda a alternatorului.

Daca ai acolo tot releul atunci poti avea fie o solutie analgica fie o solutie digitala. In ambele cazuri functiile ei de baza sunt urmatoarele:

1)monitorizeaza tensiunea avand doua praguri pre setate (tensiunea minima dorita si tensiunea maxima dorita in instalatie) - vezi intervalul cel mai comun in lumea auto - 13.8 - 1.4

2)conecteaza si deconecteaza excitatia alternatorului in functie de pragurile astea de tensiune (deconecteaza peste 14.4 si reconecteaza su 13.8).

In cazul solutiilor moderne regularea asta se face asa de rapid incat tensiunea in instalatie ramane cvasi constanta (se folosesc intervale mult mai apropiate pt min si max). Implementarile sunt nenumarate...

 

Daca ai acolo doar partea de comanda a alternatorului atunci nu ai decat ceva tranzistor sau microcontroler + tranzistor iar informatiile despre cum trebuie sa piloteze excitatia alternatorului vin de la ECU masinii.

» Post actualizat in 08 Oct 2017 20:26

citeste "regulator" in loc de "releu" in ce am scris mai sus. Termenul de releu e incetatenit in limbajul comun dar nu e corect

» Post actualizat in 08 Oct 2017 20:32

Uite o schema analogica oarecare pt regulator al unui alternator de 12v

post-351-0-51806400-1507494741_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand cand ma combati te rog sa o faci punctual pe bucatele si cu argumente din legile fizici nu din presupuneri asa cum fac eu.

1Am specificat ce alternator folosesc, tu nu poti extrapola la cel cu excitatie variabila?

2Ce vezi fals in ce spun eu aici te rog sa vii cu argumente

"Pe partea de generare curentul depinde de campul magnetic al rotorului si niscaiva parametrii constructivi iar pe partea de forta cuplul rezistent depinde de curentul indus si acelasi camp magnetic al rotorului"

Pe sectiunea marcata cu rosu la fel sa imi zici ce nu-ti pare in regula.

Vad ca nu intelegi care e treaba normal ca la 12v folosesc consumator sa-mi ia cei 100A

 

Eu am inteles explicatia asta

"Dintr-un grafic de curent ca ala de mai sus nu ai nici o informatie despre tensiunea la bornele generatorului. Presupunand ca este unul auto, cu tensiunea de iesire regulata la 14.4V la 8000Rpm el va genera tot puterea pe care o genereaza la primul moment in care isi atinge curentul maxim. Sper ca intelegi explicatia asta. "

Ce nu intelegi tu este ca puterea absorbita de la motorul termic creste, chiar nu-ti poti explica de ce?

 

p.s. Esti funny rau cu consumatorul tau de 48V. Ca sa iti dai seama de greseala hai sa iti descriu un mic experiment: Ai 2 becuri: unul de 55W/12v si unul de 55W/24w (le gasesti la orice peco).

a) Cata putere va consuma becul de 24V conectat intr-o instalatie de 12V

B) Cata putere va consuma (pentru foarte scurt timp :D ) becul de 12V conectat intr-o instalatie de 24V

 

Greseala mea pentru tine in mod special trebuia sa specific ca pun RRT de 48V pentru consumator de 48V

De la motor daca le imperechezi cu RRT 12 respectiv 24 vor trage fix pix aceeasi putere explicatia :trag acelasi curent deci cuplul rezistent e idem.

 

Treaba asta am facut-o cand aveam mobra 50 in loc de bec 25w/6v am pus 35w/12v, lumina ca farul din Alexandria dar se ardea repede pentru ca se supravolta grav.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, incearca sa te exprimi coerent si clar la fiecare punct

1) alternator cu regulator (electronic sau mecanic) la care intrebi de curent de excitatie are excitatie variabila. Rolul excitatiei aleaia este sa poti controla generarea de energie fara a o irosi. Reciteste tot ce am scris ca sa intelegi ce si cum

2) am explicat foarte clar pana acum ce e cu puterea electrica generata de alternatoarele cu excitatie variabila si cum este ea legata de puterea mecanica absorbita de la motor. Fisura in ce incerci tu sa analizezi este faptul ca tu consideri ca exista energie disipata inutil (nu vorbim de pierderi) si in cazul alternatoarelor cu excitatie variabila si ca puterea disipata+puterea consumatorilor = puterea generata =>>fals, primul termen nu exista in cazul generatarelor de tipul asta.

 

Daca in loc de un bec de 25w/6v vei pune un bec de 35w/12v - becul de 12v nu se va arde.

 

Hai sa trecem prin cateva notiuni elementare despre curentul electric, tensiune, putere, etc. strict pt cc

 

I [A] - curentul electric masurat in amperi

U [V] - tensiunea masurata in volti

R[Ohmi] - rezistenta masurata in ohmi - scuze ca nu stiu sa scriu simbolul la ora asta

P[w] - puterea electrica in Wati.

 

Intr-un circuit simplu - sursa + consumator avem urmatoarele relatii:

I=U/R

P=UxI = UxU/R - formule alternative

 

Ce se intampla in cazul becurilor: Notatia de pe ele ne spune ce putere absorb ele la voltajul nominal. Sa vedem ce inseamna asta.

35W la 12v avem R = 12x12/35 = 4.11ohmi

Daca o sa conectam becul asta la 6V el va absorbi urmatoarea putere: P=6x6/4.11=8.76W - adica abia se va aprinde galbejit, el luminand normal cand absoarbe puterea nominala..... In mod sigur nu se va arde

Cazul in care conectezi becul de 6V la 12V (sau cum am intrebat eu cel de 12 la 24 - am folosit exemplul asta pt ca au puteri identice la voltajele nominale) este relevant pt discutia dinainte si consumatorul tau de 48v. Fa socoteala - te va ajuta sa intelegi.

 

Daca pare ciudat e spun - da un numar de telefon pe pm si iti explic inca odata chestiile astea (impreuna cu treburile legate de alternatoare si dinam) pe voce. Pentru unii oameni e mai usor asa (nu glumesc aici)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu te descurci sa intelegi la ce fac referire uite ca scriu direct pe textul tau

Vlad, incearca sa te exprimi coerent si clar la fiecare punct

1) alternator cu regulator (electronic sau mecanic) la care intrebi de curent de excitatie are excitatie variabila. Rolul excitatiei aleaia este sa poti controla generarea de energie fara a o irosi. Reciteste tot ce am scris ca sa intelegi ce si cum

Ca sa fie mai usor de inteles si pentru ca disputa noastra a plecat de la magnetou voi face referire in continuare la el cand e cazul.

2) am explicat foarte clar pana acum ce e cu puterea electrica generata de alternatoarele cu excitatie variabila si cum este ea legata de puterea mecanica absorbita de la motor. Nu ai exemplificat nimic ai scris formula puterii in miscarea circulara cu care sunt de acord Fisura in ce incerci tu sa analizezi este faptul ca tu consideri ca exista energie disipata inutil (nu vorbim de pierderi) si in cazul alternatoarelor cu excitatie variabila si ca puterea disipata+puterea consumatorilor = puterea generata =>>fals, primul termen nu exista in cazul generatarelor de tipul asta. Esti ambiguu eu sustin ca puterea consumata de motor nu se regaseste in puterea generata si am explicat de ce nu ma mai repet decat daca imi cer expre.

In exemplul meu cand avem curent debitat stationar tu sustii sus si tare ca trecand motorul la o turatie superioara trebuie sa micsorez excitatia ca sa pastrez balanta de putere dar pune-ti intrebarea ce se intampla cu "debitul" de curent generat daca-i scad inductia? Argumenteaza-mi te rog prin formule sau macar prin dependente asa cun fac eu.

 

Daca in loc de un bec de 25w/6v vei pune un bec de 35w/12v - becul de 12v nu se va arde.

Mai citeste odata ce am scris si nu-ti mai da cu parerea aiurea asta ignorand ca practic ma faci mincinos.

 

Hai sa trecem prin cateva notiuni elementare despre curentul electric, tensiune, putere, etc. strict pt cc

 

I [A] - curentul electric masurat in amperi

U [V] - tensiunea masurata in volti

R[Ohmi] - rezistenta masurata in ohmi - scuze ca nu stiu sa scriu simbolul la ora asta

P[w] - puterea electrica in Wati.

 

Intr-un circuit simplu - sursa + consumator avem urmatoarele relatii:

I=U/R

P=UxI = UxU/R - formule alternative

 

Ce se intampla in cazul becurilor: Notatia de pe ele ne spune ce putere absorb ele la voltajul nominal. Sa vedem ce inseamna asta.

35W la 12v avem R = 12x12/35 = 4.11ohmi

Daca o sa conectam becul asta la 6V el va absorbi urmatoarea putere: P=6x6/4.11=8.76W - adica abia se va aprinde galbejit, el luminand normal cand absoarbe puterea nominala..... In mod sigur nu se va arde

Cazul in care conectezi becul de 6V la 12V (sau cum am intrebat eu cel de 12 la 24 - am folosit exemplul asta pt ca au puteri identice la voltajele nominale) este relevant pt discutia dinainte si consumatorul tau de 48v. Fa socoteala - te va ajuta sa intelegi.

Demonstratia ta nu are nicio legatura cu exemplul expus de mine asta inseamna sa bati campii eu iti vorbesc de Bucuresti si tu ma intrebi ce se mai intampla la Ploiesti

 

Daca pare ciudat e spun - da un numar de telefon pe pm si iti explic inca odata chestiile astea (impreuna cu treburile legate de alternatoare si dinam) pe voce. Pentru unii oameni e mai usor asa (nu glumesc aici)

Deci ca sa putem lamuri lucrurile intre noi spune de cine depinde tensiunea indusa, de cine depinde curentul, de cine depinde forta electromagnetica.

Eu am enuntat aceste dependente la care vad ca n-ai "carait" si consideram ca suntem din acest punct de vedere la un ison, raspunsurile tale imi dovedesc contrariul pentru ca nu se leaga cu ce am enuntat eu.

Deci tensiunea indusa depinde de:.......

curentul indus depinde de ........

forta electromagnetica depinde de......

 

Si totusi ca sa nu te las in ceata cu exemplul meu, Mobra 50 avea becul de far alimentat direct din magnetou deci becul de 25W/6V in fine 25x25/6v suge 25/6=4,16A

Pe becul de 12v se ajungea la 4,16A*4,11ohmi=cam 15,5V ca mai aveam si pierderi. Acum ai inteles de ce lumina asa intens si mi se ardea?


» Post actualizat in 08 Oct 2017 23:11

PS

Mii de scuze becul respectiv se supravolta la aproape 17 ca sa nu se mai arda asa repede am pus o rezistenta de putere in paralel cu el de 15 ohmi parca de am ajuns la 15,5 V

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'1) Magnetou? https://dexonline.ro/definitie/magnetou despre magnetoul asta ar fi putin off topic sa vorbim. Defapt suntem cam offtopic aici cu recapitularea notiunilor ce trebuiau cunoscute la clasa a8-a.

In cazul in care ai vrut sa spui alternator cu excitatie magnet permanent - inca nu am ajuns la el. Evident nu poti discuta despre curent de excitatie in cazul lui, pentru ca ea este un magnet fix.

 

2) Treaba ta daca esti sau nu de acord cu formula aia. In caz ca nu eti de acord poti scrie un curs de fizica propriu si personal.

Curent debitat stationar? pe ce limba vorbesti tu aici? Incearca sa intelegi cum functioneaza jucariile astea despre care vorbim acuma.

Mergi si cauta formulele, scrie pe hartie si o sa ai o revelatie, altfel iar nu esti de acord cu ele.

 

 

 

"Treaba asta am facut-o cand aveam mobra 50 in loc de bec 25w/6v am pus 35w/12v, lumina ca farul din Alexandria dar se ardea repede pentru ca se supravolta grav." = ai pus bec cu voltaj nominal mai mare decat al circuitului si sustii ca absorbea putere mai mare :crack: . Serios. fa calculul ala de mana, se invatta la scoala generala

 

"Si totusi ca sa nu te las in ceata cu exemplul meu, Mobra 50 avea becul de far alimentat direct din magnetou deci becul de 25W/6V in fine 25x25/6v suge 25/6=4,16A

Pe becul de 12v se ajungea la 4,16A*4,11ohmi=cam 15,5V ca mai aveam si pierderi. Acum ai inteles de ce lumina asa intens si mi se ardea?"

tu esti om serios sau trolezi pe aici? Sigur iti mai aduci aminte cum se fac socotelile astea ? Ia mergi la o benzinarie, ia 2 becuri asa cum am zis eu si fa experimentul acasa. Scrie de mana calculul facut de mine mai inainte, te va ajuta. In instalatie ai disponibila o sursa de tensiune, curentul este consecinta aplicarii tensiunii asteia pe un circuit cu o anumita rezistenta. Daca se putea trece pe 12V doar schimband un bec acolo o facea toata lumea

"Mii de scuze becul respectiv se supravolta la aproape 17 ca sa nu se mai arda asa repede am pus o rezistenta de putere in paralel cu el de 15 ohmi parca de am ajuns la 15,5 V" - fundamental gresit

Atunci cand ai doua elemente conectate in paralel, ele sunt conectate la aceeasi tensiune. Becul de 12V va consuma in continuare 8,76W cand e conectat in instalatia de 6v; rezistorul tau de putere va debita 2.4w si cam atata. In particular in cazul instalatiei electrice de la mobra avem un alternator monofazat cu magnet permanent si fara regulator de tensiune. El a fost gandit sa mearga la maxim cu niste consumatori de uterile date in carte. Daca tu pui un consumator de putere mai mica vei avea intr-adevar o tensiune mai mare in circuit dar se vor arde celelalte becuri intai (cele cu tensiunea nominala de 6v)

Atunci cand vrei sa conectezi un element de voltaj mai mic intr-un circuit de voltaj MAI MARE il poti proteja punand in serie cu el un rezistor de putere calculat in asa fel incat sa ai o cadere de tensiune corespunzatoare pe elementul tau de voltaj mic. I=U/R, adica I=U/(Rbec+Rprotectie)

Ce soi de rezistor (valoare si putere debitata) trebuie sa inseriezi unui bec de lanterna de 3V1W pentru a il conecta direct la bornele unei baterii auto de 12V?

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exct ce-ti spuneam eu despre Bucuresti si Ploiesti

 

Vad ca ai carente marii in materia asta numita fizica te-am rugat sa scrii ceva si refuzi in continuare ca sa-ti acoperi nestiinta ca sa nu zic altceva.

Cand te duci sa-ti cumperi pantofi sport tu nu zici ca iti iei adidasi? Ca sa nu mai vorbim ca mobra a devenit substantiv comun asa cum termenul de magnetou este folosit de o gramada de oameni sau renumitul dinam de bicicleta care nu era dinam. Nu este nici un off topic daca explici niste notiuni.

Nu ma intereseaza pe mine ca nu ai ajuns inca la magnetou si nu stii despre ce este vorba iti rezum eu in principal este ca la excitatia bobinata numai ca aceasta este fixa (ca inductie) si devine rotor pe cand indusul e stator.

 

Esti in continuare impertinent si practic ma faci mincinos in chestiunea cu becul pentru ca mintea ta nu poate sa-si explice cum vine treaba.

 

Iti explic inca o data poate intelegi, tii minte graficul lui @dedant68? Ei bine inchippuie-ti acelasi grafic ridicat pe bobina ce alimenteaza becul de far de la Mobra 50, Pentru ca becul nu se arde si lumineaza ok, fiind de 6 V 25W deducem curentul ce trece prin el si se pastreaza constant deoarece in acesti parametrii de functionare magnetoul este un generator de curent constant.

Schimband becul schimbam si rezistenta dar curentul ramane la fel.

 

Numai insista pe problema asta pentru ca ma faci practic mincinos pentru un lucru pe care mintea ta nu-l duce.


» Post actualizat in 09 Oct 2017 08:07

PS

"Daca se putea trece pe 12V doar schimband un bec acolo o facea toata lumea"

Nu o facea toata lumea, eu si al meu cumnat. Becurile erau Tesla si le luam de la un magazin ce era inainte de aeroportul Baneasa pe partea dreapta poate cei mai in varsta isi aduc aminte de el.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, Serios, Judeca inca o data ceea ce scrii. Nu stapanesti notiuni de baza in chestia asta.

Cred ca va trebui sa deschdem un topic separat despre chestiuni mai simple. Cum ar fi cele pe care ar trebui sa le stapaneasca chiar si nepotii tai


» Post actualizat in 09 Oct 2017 11:03

Iti explic inca o data poate intelegi, tii minte graficul lui @dedant68? Ei bine inchippuie-ti acelasi grafic ridicat pe bobina ce alimenteaza becul de far de la Mobra 50, Pentru ca becul nu se arde si lumineaza ok, fiind de 6 V 25W deducem curentul ce trece prin el si se pastreaza constant deoarece in acesti parametrii de functionare magnetoul este un generator de curent constant.

Schimband becul schimbam si rezistenta dar curentul ramane la fel.

 

Numai insista pe problema asta pentru ca ma faci practic mincinos pentru un lucru pe care mintea ta nu-l duce.

Fundamental gresit nena Vlad. Dar nu am pretentii de la tine atata timp cat nu intelegi niste socoteli simple nu am ce sa iti fac.

Nu te fac mincinos, as putea spune intr-un mod elegant ca esti nestiutor. Iti sugerez sa faci cateva masuratori cu mana ta.

 

Daca becul ala de 6V nu se arde inseamna ca el nu poate primi putere mai mare din circuit. Atata duce generatorul ala (cei 25W ai becului + watii consumati de pozitie, semnale, etc.). Generatorul tau nu va debita putere mai mare in circuit.

Imi place la nebunie partea aia cu schimbat rezistenta dar curentul ramane constant. Ce se intampla daca punem acolo megaohmul ala ?

 

Ai mai sus explicatiile necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poate un moderator cu niste cunostiinte precare sa isi bata joc de niste oameni care stiu ce spun, licentiati in domeniul respectiv?

Asta e reportul meu pe care sigur o sa-l primesti la raspunsul zeflemitor al tau

Nu ai nicio legatura cu acest domeniu nici ca experienta practica nici teoretica

Ai facut zob topicul asta numai ca sa arati ca esti mascul alfa.

Acest post nu este off ci un raspuns la atitudinea ta.

 

Reiau

"Daca becul ala de 6V nu se arde inseamna ca el nu poate primi putere mai mare din circuit. Atata duce generatorul ala (cei 25W ai becului + watii consumati de pozitie, semnale, etc.). Generatorul tau nu va debita putere mai mare in circuit."

Daca becul ala nu se arde inseamna ca ala e curentul maxim in circuit foarte bine ai zis 25W la 6V (fara pozitie semnale etc. pentru ca era o bobina speciala pentru far cauta si tu o schema de Mobra 50 inaite sa faci scandal)

Din nou iterez tensiunea depinde de rotatie, inductie si este un potential pe cand curentul depide de inductia din inductor in cazul special al Mobrei magnetii pernanenti.

E chiar asa de greu de priceput, cauta nene pe unul cu Mobra 50 si verifica spusele mele nu ma mai face mincinos, nu ai cunostiintele necesare sau nu stii sa le compilezi.

No offence esti un moderator de tot rasul.

 

Inca astept fundamentul teoreric la problema care ti-am pus-o si ai balmajit-o, stii tu aia cu regimul stationar si cresterea de turatie.


» Post actualizat in 09 Oct 2017 12:03

PS

Ca sa devina palpitant pun eu mobra mea contra mobrei tale daca un bec de 25W/12v nu este facut zob daca-l pui la farul de la mobra 50.

Te prinzi?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, din ceea ce spui aici nu arati ca ai avea ceva cunostinte in domeniu. Serios, nici macar la nivel de clasa a 8-a.

 

Spune-m te rog cand o sa intelegi povestea aia cu I=U/R . In momentul urmator totul va fi clar pentru tine.

post-351-0-18094000-1507551027_thumb.jpgpost-351-0-37547300-1507551045_thumb.jpg

 

Intr-adevar vad ca mobra avea infasurari separate pentru fiecare grup de consumatori - cel putin in schemele astea, din ce am auzit au fost mai multe. (si e logic asa, altfel in lipsa regulatorului ar varia foarte mult tensiunea din instalatie in functie de sarcina atasata).

In cazul asta este mult mai clar ca ai facut socotelile gresite :) Pune pe hartie si ai sa vezi dece becul ala de 12V nu o sa se arda. Poti sa mai observi in schemele astea ca tensiunea din instalatie este inte 2 si 6V

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) ce mobra ai ? sa stiu ce eforturi merita

 

2) Hai sa lucram stiintific:

- Tu sustii ca generatorul va da curentul respectiv indiferent ce sarcina are atasata la iesire, da ?

------Facem asa: tu alegi generatorul (cu magnet permanent, poate fi chiar cel de la mobra ta "jafoneza", il cuplam fara regulator ) si eu ma ocup de logistica, selectez sarcinile respective,caut si aparatele de masura aferente, tot ce e necesar. Facem masuratorile si tragem concluziile. Daca eu pot sa scad curentul prin circuit (de la valoarea maxima disponibila pana la valori foarte mici) variind sarcina de la bornele generatorului, indiferent ce turatie ai in motor atunci mobra ta e a mea.

------Daca nu iti convine o metoda eleganta cautam o mobra care are un generator bosch de 6V (nu alea care dau peste 13V sau chiar mai mult in gol in plaja de turatii pana la max, ca alea nu mai sunt de 6V; s-au facut multe manarii de-a lungul timpului pe la alternatoarele de mobra. Trebuie sa stea la 8-9V in principiu) Facem testul cu un bec de 35W/12V (cum ai zis initial) clasic - deoarece cele cu halogen au de suferit cand sunt alimentate cu tensiune alternativa. Facem testul sa vedem daca prajim becul

 

 

Ia zi, ce alegi si cum procedam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Eu pun la bataie un Zongsehen 125-30, o mobrita destul de draguta insa cer de la tine (pentru ca esti sigur ca o sa castigi) F650-ul stiu ca nu sunt echivalente dar tu mergi la sigur asa ca nu-ti faci probleme

2.Eu nu sustin ca generatorul va da curentul respectiv indiferent de sarcina pentru ca nefiind ideal are niste limite.

Nu facem ce zici tu acolo ci facem exact ce m-ai combatut si ce ti-am propus, gasim o Mobra 50 ii punem un bec de 25W/12V pe far si o sa vezi ca il supravolteaza de-l arde.

Aici m-ai facut mincinos asta probam.

Becul de 35w nu-l prajesti asa usor ca ti-am zis ca il aduceam in apropiere de 17V si da avand Mobra 50 magnetoul era Bosch.

Apropo ai vazut cum ii zice in schema expusa de tine la alternatorul cu excitatie magnet permanent? Asa ca te rog frumos alta data sa nu ma mai trimiti la dex ca si ala e facut de niste oameni care nu pot sa le cuprinda pe toate.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu am facut 20% din dinam si tu o dai inainte cu alternatorul, l-ai introdus in discutie mai sus, si faci confuzie intre excitatii pe automobilul Dacia...Nu 12 V, 13 V pentru un calcul pe excitatie, RRT inchide si deschide la DACIA circ. de excitatie intre 50-250 ori pe sec pe prima treapta , iar pe a d oua 100 ori pe sec, si atunci ai 13/ 5,5 OHM =2,4 A , iar la dinam este dublu...de aceea la RRT atat alt cat si dinam ai rezistenta de stingere care fiind conecatata in paralel cu cu infas de excit micsoreaza supratensiunile care apar datorita variatiei curentului de excitatie la deschiderea contact. RRT, iar acest curent este insemnat, iar fluxul magnetic este direct proportional cu intensitatea curentului, s.a.m.d

Dar am spus, tratam gradual subiectul, nu mai aduce acum alternatorul in discutie...aici avem mult de discutat..

Apropo..te-ai convins ca este GENERATOR DE CURENT!!??

Eu iti propun sa redenumesti obiectull masina de cc cu perii si sa te intorci pe la cursuri. Iti recomand Fransua sau I.S.Gheorghiu sau Bala

» Post actualizat in 09 Oct 2017 18:01

1. Eu pun la bataie un Zongsehen 125-30, o mobrita destul de draguta insa cer de la tine (pentru ca esti sigur ca o sa castigi) F650-ul stiu ca nu sunt echivalente dar tu mergi la sigur asa ca nu-ti faci probleme

2.Eu nu sustin ca generatorul va da curentul respectiv indiferent de sarcina pentru ca nefiind ideal are niste limite.

Nu facem ce zici tu acolo ci facem exact ce m-ai combatut si ce ti-am propus, gasim o Mobra 50 ii punem un bec de 25W/12V pe far si o sa vezi ca il supravolteaza de-l arde.

Aici m-ai facut mincinos asta probam.

Becul de 35w nu-l prajesti asa usor ca ti-am zis ca il aduceam in apropiere de 17V si da avand Mobra 50 magnetoul era Bosch.

Apropo ai vazut cum ii zice in schema expusa de tine la alternatorul cu excitatie magnet permanent? Asa ca te rog frumos alta data sa nu ma mai trimiti la dex ca si ala e facut de niste oameni care nu pot sa le cuprinda pe toate.

Incercam simplu:

 

Putere=cuplu x turatie

turatie -> tem (tensiune elctromotoare indusa)

cuplu -> flux (curent si arie)

 

U=R*I

 

rezulta:

Sarcina impune curentul, turatia impune tensiunea generata.

 

Celor licentiati care privesc o masina electrica ca o sursa de curent le urez succes in cariera lor de ingineri de vanzari intrerupatoare si prize.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercam simplu:

 

Putere=cuplu x turatie

turatie -> tem (tensiune elctromotoare indusa)

cuplu -> flux (curent si arie)

 

U=R*I

 

rezulta:

Sarcina impune curentul, turatia impune tensiunea generata.

 

Celor licentiati care privesc o masina electrica ca o sursa de curent le urez succes in cariera lor de ingineri de vanzari intrerupatoare si prize.

Nemai-incotopenit a mai aparut un minitehnicus

Sarcina impune curentul dar nu se poate depasi maximul ce depinde de inductor

Turatia si fluxul inductor impun tensiunea generata dar ce te faci ca ai curentul ce depinde numai de fluxul inductor.

Postul tau serveste la ce? Ce vrei sa spui ? Sau sa combati?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curios ca apare cateodata cate unul care in momentele cheie te incita sa-i zici ceva de mamitica astfel incat sa-ti iei suspendare.

Nu mai pun botul merci, am patit-o anul trecut si pentru un "forumist" de 30 posturi (nu stiu daca a mai avut multe ca a disparut) am fost suspendat o luna, deci mergi cu Domnul si canta pe la alta masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Eu pun la bataie un Zongsehen 125-30, o mobrita destul de draguta insa cer de la tine (pentru ca esti sigur ca o sa castigi) F650-ul stiu ca nu sunt echivalente dar tu mergi la sigur asa ca nu-ti faci probleme

2.Eu nu sustin ca generatorul va da curentul respectiv indiferent de sarcina pentru ca nefiind ideal are niste limite.

Nu facem ce zici tu acolo ci facem exact ce m-ai combatut si ce ti-am propus, gasim o Mobra 50 ii punem un bec de 25W/12V pe far si o sa vezi ca il supravolteaza de-l arde.

Aici m-ai facut mincinos asta probam.

Becul de 35w nu-l prajesti asa usor ca ti-am zis ca il aduceam in apropiere de 17V si da avand Mobra 50 magnetoul era Bosch.

Apropo ai vazut cum ii zice in schema expusa de tine la alternatorul cu excitatie magnet permanent? Asa ca te rog frumos alta data sa nu ma mai trimiti la dex ca si ala e facut de niste oameni care nu pot sa le cuprinda pe toate.

La zosheng primesti la bataie un minsk pe care il iau special pentru tine. E perechea ideala.

 

Tu ai zis ca il prajeste pe ala de 35W. Acceptam si becul de 25w daca in gol nu avem la borne mai mult de 8-9V .

 

Schema aia e antica si de demult Denumirile actuale sunt clare. DOar nu o sa spui ca am magnetou la bmw, e rusine :)

» Post actualizat in 09 Oct 2017 19:53

Amin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu eu am zis ca ala de 35W lumina ca farul din Alexandria si se ardea des pentru ca era supra-voltat.

1. Nu am ce sa fac cu Minsk

2.Adica cum in gol sa nu ai mai mult de 8-9V? Iti bati joc de mine, asa cum ti-am tot repetat acolo e o bobina, in gol nu am masurat niciodata poate sa se duca si in 50V.

 

Eu sunt de pe vremea acelei scheme deci pentru mine si multi altii magnetou se va chema tot ce are rotor cu magneti permanenti.

 

Hmm, imi pui conditii speciale deci dai inapoi, nu mai esti asa increzator, daca sapai pe la topicul de Mobra prin 2014-2015 i-am dat aceeasi solutie (nu mai stiu cui) unui coleg de se plangea ca nu-i lumineaza farul suficient, parca nu i-am spus de rezistenta dar ce mai conteaza i-am explicat cum sta treaba pentru ca era nedumerit, probabil a experimentat si el ca nu era un nobe. Deci exemplul asta nu l-am scos din maneca special pentru tine asa ca te rog nu mai ma fa mincinos punandu-mi la indoiala actiunile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce crezi ca fac eu cu zhosengul tau ? Nu m-as urca pe asa ceva nici pana acasa. De unde naiba ai cumparat asa ceva ?

 

Generatoarele astea dau in principiu puterea aia de 25W +/- In cazul unui bec de 6V filamentul este mult mai robust (pentru ca este mai gros ca trebuie sa aiba o rezistenta ) Grosimea unui filament de 12V la aceeasi putere are filamentul mult mai subtire. Becul pe de 25w/6V admite cu succes mult mai mare oaresce suprasolicitari.

Unde e relevanta chestia asta - pai generatorul ala nu e regulat deloc si nici nu e facut cu mare precizie. Unele poate ca abia furnizeaza 25w la turatia maxima, altele poate dau ceva mai mult. Evident ca in cazul asta becul de 12v si putere sub cea pe care o poate da generatorul va avea de suferit primul. Daca faci testul pe N mobre ai sa vezi ca pe unele sunt probleme pe altele.

 

Acum o chestie foarte importanta: Tu ai sustinut mai sus ca "Si totusi ca sa nu te las in ceata cu exemplul meu, Mobra 50 avea becul de far alimentat direct din magnetou deci becul de 25W/6V in fine 25x25/6v suge 25/6=4,16A

Pe becul de 12v se ajungea la 4,16A*4,11ohmi=cam 15,5V ca mai aveam si pierderi. Acum ai inteles de ce lumina asa intens si mi se ardea?"

 

Problema este ca becul se arde cand degaja putere mai mare decat cea nominala. Pentru un bec de 25w/12V conectat la 12v sau mai mult va incepe sa sufere atunci cand in circuit avem peste 2 A sau mai putin (Cum era treaba aia ca generatorul iti da curent constant in circuit ??).

Asta e motivul pt care ti-am cerut selectarea unuia cu o tensiune de mers in gol scazuta (recunosc, o valoare foarte safe, selectata fara socoteli si luand in calcul eroarea aparatului de masura care nu va masura in AC la 50Hz). Becul nostru are 5.76 ohmi. Indiferent de puterea pe care o poate furniza generatorul - atata timp cat tensiunea sta sub 12V suntem in siguranta, chiar daca generatorul ar putea da curent mult mai mare la tensiunea aia :)

 

Pe baza aberatiilor debitate de tine inainte, daca generatorul ar a in orice moment 4.16 A atunci la cei 17v la care zici ca ajungi ar genera 17X4.16 = 70W - ar fi mai mult decat estul sa topeasca si un bec de 40/45W@12V, Nu? Ba mai mult, daca ar impune 4.16A - la 9V ar genera 37.4V - destul sa prajeasca un bec de 25W, nu? dar uite asa incepi usurel sa te prinzi de faptul ca daca luam unul cu o tensiune de mers in gol de 9v (ea scade in sarcina) el nu va genera un curent mai mare de 1.56A prin becul ala de 12V, adica maxim 14W - abia s-ar aprinde.

 

Reamintesc formulele alea: I=U/R ; P=UxI

 

 

Un generator de mobra care urca la 17V si peste a fost in principiu modificat, rebobinat cu sarma mai subtire si numar de spire mai mare, etc. Daca nu prajeste becuri 25w/6V inseamna ca el se satureaza la un curent debitat putin peste 4A si tensiunea la bornele lui scade in consecinta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de faptul ca tu continui sa ma jignesti luandu-mi in deradere una din mobre (acu ai voie..) in sfarsit ti-ai dat seama cum sta treaba, cam greu ti-a cazut fisa.

 

 

......

. Dacaa nu prajeste becuri 25w/6V inseamna ca el se satureaza la un curent debitat putin peste 4A si tensiunea la bornele lui scade in consecinta ;)

Daca il ascultai pe @Falkenberg asta vara atunci cand am expus caracteristica unui generator pentru a vedea toata lumea curentul constant pe o larga plaja de turatie poate te trezeai la realitate mai devreme.

 

Mai bine @dedant68 ar ruga un moderator sa stearga tot off_ul indicand posturile care nu au nicio legatura cu topicul lui.


» Post actualizat in 10 Oct 2017 07:19

PS

Poate lumea se intreba bun deci nu se arde becul de 25W/6v ca este curentul limitat dar daca pun unul de 20W/6v ce se intampla? Simplu, avand rezistenta mai mare, tensiunea creste pe el daca avem turatia necesara si se merge pana la restabilirea echilibrului, intrarea in limitare, ducand la supravoltarea avestuia si debitarea unei puteri mai mari de 25w cazul explicat de mine pentru ca daca e s-o luam pe acest rationament becul de 35w/12v are 8,76w/6v

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, in afara de a o arde dubios pe forum, spunand prostii, Tu chiar ai motocicleta? Nu am auzit de la tine mare lucru legat efectiv de mersul cu mobra. (chinezaria aia nu se pune).

 

Curentul constant pe o anumita plaja de turatie este datorat faptului ca se limiteaza generatorului nu datorita faptului ca il impune in circuit indiferent de sarcina. E greu de priceput ?

 

Daca ai sa reusesti sa intelegi ceea ce citesti, urmatorul grafic iti va explica ce si cum:

 

post-351-0-75930700-1507624498_thumb.png

 

Este caracteristica externa a unui generator asincron penru o excitatie constanta (se poate asimila cu cel cu magnet permanent).

Evident cand determini asta turatia alternatorului ramane constanta. La alta turatie vei avea o curba similara dar localizata altfel.

 

Ia spune tu cu manutza ta: Cine variaza in poza in functie de cine? (vezi ca ai si o explicatie despre cum se face determinarea)


» Post actualizat in 10 Oct 2017 08:48


Pentru tine ar fi necesar un topic cu notiuni elementare despre electricitate. Si asta repede, pana nu iti scrii propriul curs daca nu accepti realitatea.

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...