Sari la conținut

Prioritate/Ordine de trecere


derkleine
 Share

Care e ordinea  

86 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Este formularea din lege. Dar in postul tau citat de mine mai sus, n-am inteles ce vrei sa spui, efectiv nu am identificat subiectul si predicatul! Faptul ca spui ca te referi la formularea "atunci cand este posibil" tot nu ma lamureste ce ai vrut de fapt sa zici vis-a-vis de asta. Lasa asa, nu te mai osteni! Bine ca te-a inteles doamna/domnisoara iulia_boris, ale carei cunostinte de legislatie rutiera sunt magnifice dar lipsesc cu desavarsire...

 

Una mai simpla, care sper sa nu mai starneasca atatea controverse:

 

giratoriu.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 446
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Rosu schimbă direcția respectiv banda, în consecința trebuie sa se asigure ca e pisibil. Pe de alta parte este pe o banda "superioara" si are mai multe drepturi ,trebuie sa caut asta in legislație, presimt, iar celălalt ar trebui sa îi permită dar e discutabil, in caz de accident ar fi culpă comună.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Flower-Power said:

Rosu schimbă direcția respectiv banda, în consecința trebuie sa se asigure ca e pisibil. Pe de alta parte este pe o banda "superioara" si are mai multe drepturi ,trebuie sa caut asta in legislație, presimt, iar celălalt ar trebui sa îi permită dar e discutabil, in caz de accident ar fi culpă comună.

 

 

Care rosu? Exista o masina portocalie si una cu traseu rosu :)

@TETEA. Mai incearca maine cand esti mai odihnit.  Ti-as face un desen dar.. avem unul deja.

Masina care face stânga este obligata sa se incadreze pe b1 dupa intersectie iar celalalt este obligat sa ii dea prioritate. Indiferent cate benzi are strada pe care vor sa intre cei doi, cele doua obligații sunt fix la fel. 

La mica intelegere, pot intra simultan pe benzi separate. Conform legii, nu au voie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, TETEA. a spus:

Este formularea din lege. Dar in postul tau citat de mine mai sus, n-am inteles ce vrei sa spui, efectiv nu am identificat subiectul si predicatul! Faptul ca spui ca te referi la formularea "atunci cand este posibil" tot nu ma lamureste ce ai vrut de fapt sa zici vis-a-vis de asta. Lasa asa, nu te mai osteni! Bine ca te-a inteles doamna/domnisoara iulia_boris, ale carei cunostinte de legislatie rutiera sunt magnifice dar lipsesc cu desavarsire...

 

Una mai simpla, care sper sa nu mai starneasca atatea controverse:

 

giratoriu.jpg

asta am intalnit in tenerife de o gramada de ori....indiferent in pe a cata "iesire ieseau" , marea majoritate a masinilor se incadrau pe banda 1 (cea din exterior) si asa nu aveau probleme la iesire din giratoriu...daca erai pe banda interioara si vroiai sa iesi trebuia sa iesi, mai mult ca sigur ca primeai un claxon de la ocupantii externi cand ieseai (normal, daca existau)..fff rar am vazut pe cineva sa intre si sa se puna pe banda 2 (spre centru) ....banda 2 era folosita cand dupa giratoriu cele 2 benzi se desparteau si fiecare isi vedea de treaba lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel cu traseul albastru trebuie sa-i dea prioritate celui cu rosu pt ca schimba banda. Simplu. Aia cu drepturi mai multe se aplica daca sunt 3 benzi si cei de pe 1 si 3 vor sa intre simultan pe 2, atunci are intaietate cel de pe banda 3. Deh, amintiri legislative din copilarie, ceva - ceva stim dar nu prea clar.  😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, XaeL a spus:

 

Masina care face stânga este obligata sa se incadreze pe b1 dupa intersectie iar celalalt este obligat sa ii dea prioritate. Indiferent cate benzi are strada pe care vor sa intre cei doi, cele doua obligații sunt fix la fel. 

La mica intelegere, pot intra simultan pe benzi separate. Conform legii, nu au voie.

 

CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli pentru circulaţia vehiculelor

Art. 42

Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

 

Cand nu este posibil a se ocupa b1, se ramane foarte legal pe b2. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau poate nu, pentru ca putem vorbi despre neacordare de prioritate doar in cazul in care:

 

Art. 6 din OUG 195/2002 In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles: 1. acordare a prioritatii - obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;
 

Cum celui care vireaza dreapta pe verde intermitent ii trebuie fix 0,453 secunde ca sa efectueze manevra, celalalt conducator ce are de strabatut intersectia pe diagonala peste liniile de tramvai, se va afla in situatia in care b1 va fi ocupata, si va ramane pe b2 pana cand va fi posibil sa treaca pe b1.

 

Gata, puneti careva alta poza sa uitam de cele rele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de google, poti te rog sa pui sursa de unde ai luat poza cu intersectia asta? Merci.

 

...Si postati si alte imagini, de dezbatut in continuare...

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, TETEA. said:

Sau poate nu, pentru ca putem vorbi despre neacordare de prioritate doar in cazul in care:

 

Art. 6 din OUG 195/2002 In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles: 1. acordare a prioritatii - obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;
 

Cum celui care vireaza dreapta pe verde intermitent ii trebuie fix 0,453 secunde ca sa efectueze manevra, celalalt conducator ce are de strabatut intersectia pe diagonala peste liniile de tramvai, se va afla in situatia in care b1 va fi ocupata, si va ramane pe b2 pana cand va fi posibil sa treaca pe b1.

 

Gata, puneti careva alta poza sa uitam de cele rele...

deci prioritatea este, mai nou, in functie de viteza cu care se apropie fiecare de intersectie? 

 

gandeste-o te rog altfel: cine e vinovat daca aia doi se lovesc in intersectie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@iulia_boris, link-ul nu merge.

@XaeL, da, asta e definitia acordarii prioritatii, dupa OUG 195/2002. Dupa cum vezi, nici prea noua nu e legea asta, si e cam obligatorie de respectat ca sa nu fii considerat "urechist". Nu ca asta ar fi vreo exceptie de la regula, mai ales daca citesti topicul asta...

Acum insa te rog sa te opresti imediat pe dreapta la prima intersectie si sa imi dai prioritate pentru maine dimineata la ora 9:00, cand voi ajunge eu la stâna lui Bucur.

 

Vina este a celui care nu a acordat prioritate, fie la patrunderea in intersectie, fie la schimbarea benzii de mers. (depinde unde se produce impactul). 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.google.com/url?sa=i&source=imgres&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjZ7Y-X6rDgAhWksqQKHdy6ArkQjhx6BAgBEAM&url=http%3A%2F%2Fwww.trafictube.ro%2Fforum%2Fthreads%2Fverde-intermitent-vs-cedeaza-trecerea.2642%2F&psig=AOvVaw3s0AsEZYQ4mOyTfvx2Pehv&ust=1549876541500608

 

Daca nici asa nu merge nu stiu ce-are..

https://goo.gl/maps/u1vVBmq4xKt

Cica asta ar fi in viata reala..

Acum 15 minute, TETEA. a spus:

 

Vina este a celui care nu a acordat prioritate, fie la patrunderea in intersectie, fie la schimbarea benzii de mers. (depinde unde se produce impactul). 

Ei,vezi?  Deci cine are prioritate? Cine-i vinovat?  Ala care-a accelerat,sa-i taie fata celui care avea verde plin,sau a aluia care-a fost obligat sa franeze ca sa nu pocneasca fugaretul? La patrunderea in intersectie,ca sa nu fie dubii..Ca tot n-ai scris negru pe alb care-i,fara dubii si adaugiri de legi,ordine,etc care are prioritate? 

Editat de iulia_boris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, XaeL a spus:

Tu esti constient ca desenele astea presupun ca ambii ajung simultan in intersectie?

 

Presupunerea e mama tuturor belelelor! 

 

Atunci cand se doreste asta, masinile sunt desenate ca si cum atunci, iminent, in secunda urmatoare, toate pot patrunde in intersectie si se fac ghem in mijlocul ei, daca tu nu stabilesti corect ordinea de trecere.

Vazand sursa desenului, (multumesc, Iulia) si cele doua sageti care pornesc din botul fiecarei masini, imi dau seama ca original, desenul ala nu a fost facut pentru a stabili relatiile legate de prioritatea intre vehicule in intersectie, ci doar a fost folosit de altcineva si preluat apoi de Iulia, in acel sens.

Moment in care discutiile sunt inutile, pot sa-ti raspund in contra a orice afirmi tu, xael, dand si text de lege si exemple din practica politieneasca, ce te contrazic. 

Daca tu ai crezut ca discutia se rezuma la "verde intermitent" vs "verde plin", imi pare rau de timpul meu...

 

 

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, TETEA. said:

 

imi dau seama ca original, desenul ala nu a fost facut pentru a stabili relatiile legate de prioritatea intre vehicule in intersectie

 

 

dar pentru ce presupui tu ca a fost facut?

7 minutes ago, TETEA. said:

 

Presupunerea e mama tuturor belelelor! 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca e culpa comuna, ambele masini gresesc. Masina verde nu e pozitionata pe banda corecta iar masina portocalie nu se asigura la schimbare de directie.

 

Banda inferioara nu trebuie sa dea prioritate celei superioare ci sa-i permita intrarea pe banda, gen sa nu accelereze cand ala din stanga da semnal dreapta, dar nu e obligat sa franeze ca sa permita intrarea pe banda, e diferit fata de prioritate. Cazul asta e unul simplu ca sunt giratorii cu mai multe benzi si nemarcate eventual, de exemplu la Arcul de Triumf, e haos acolo.

 

 

Pentru @XaeL, @Flower Power, @iulia_boris, @oldgeorge59  si restul care sustin ca semnele de circulatie din interiorul intersectiei nu trebuie respectate din moment ce semafoarele functioneaza i-as ruga sa mearga in giratoriul de la Arcul de Triumf si sa-mi spuna cum ignora ei semnele de cedeaza trecerea de pe carosabil dupa ce au intrat pe verde fara sa faca accident. Asta asa, ca semaforul e mai mare in grad decat semnele de circulatie, parca asa spuneati nu? Cum e mai baeti si fete? Astept scuzele care se impun mister @oldgeorge59.

 

Adica aici:

 

image.thumb.png.837f3698c5916cb591ecc52f90a8527c.png

 

 

Indiferent cum, condusul preventiv e clar ca te scoate din multe belele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca (,) conduci preventiv nici nu mai trebuie sa cunosti regulile...

La Arc e haos venind dinspre piata presei in primul rand pt ca sunt 2 culoare, practic 2 drumuri paralele, iar pozitionandu-te pe banda din mijloc cu intentia de a merge pe Kisseleff te intersectezi cu cei de pe lateral care vireaza stanga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...