Sari la conținut

Prioritate/Ordine de trecere


derkleine
 Share

Care e ordinea  

86 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Am zis de la inceput ca nu discutam despre ...practica

Neacordarea priorității înseamnă obligarea celor care au prioritate de trecere de a-și modifica brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprescă
Face ceva din astea.... pietonul?

E totusi la cca 7-8 m de masina

Si ca exercitiu.....un sens de circulatie cu 6-7 benzi....si aceiasi situatie, deci pietonul la 20 m de masina 

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 438
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

10 minutes ago, Tzitzicat said:

S-a mai modificat....mai incearca

 

Nu sunt la curent...dar oricum decat academicienii prioritatilor de pe aici.....

 

Spune tu ce zice lege ia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Ribo a spus:

 

Nu sunt la curent...dar oricum decat academicienii prioritatilor de pe aici.....

 

Spune tu ce zice lege ia..

Art 100

b)neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvai ;

Nu e chiar noua modificarea

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din definitia din lege rezulta ca nu ii acorzi prioritate de trecere daca: se opreste, isi schimba directia, franeza, etc...cum e scris mai sus

Face pietonul ceva din toate astea?

E o discutie ....de principiu

 

Acum 12 minute, einstein1984 a spus:

desi poate la targoviste nu aveti, daca opreste un autobuz pe banda 1 in fata trecerii si nu vezi tu nici un pieton pe banda 2, eu zic totusi sa opresti si tu.... 

el zice ca e departe de pieton, si nu trebuie peiton sa opreasca ca a treut el 2 benzi mai incolo..... Mult succes la tribunal cu apararea asta!

Uite si o decizie de instanta cu privire la asta

6. Motivarea soluţiei 
A. Cu privire la legalitatea şi temeinicia procesului-verbal 
În ceea ce priveşte situaţia de fapt, instanţa constată că din înregistrarea video reiese că pietonul a mers normal pe trecerea de pietoni şi nu a fost nevoit să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească. Prin urmare, petentului nu îi poate fi imputată fapta de a nu acorda prioritate de trecere, în sensul dat de legiuitor acestei noţiuni conform art. 6 pct.1 din OUG195/2002. 
Având în vedere situaţia de fapt reţinută şi că elementul material al contravenţiei prevăzută de art. 100 alin.3 lit.b din OUG 195/2002 constă în neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, instanţa apreciază că plângerea formulată de petent este întemeiată şi că procesul-verbal de contravenţie nu corespunde adevărului, urmând a fi anulat. În consecinţă, instanţa va anula sancţiunile aplicate prin procesul-verbal contestat, respectiv amenda de 280 de lei şi cele 4 puncte de penalizar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Tzitzicat a spus:

Din definitia din lege rezulta ca nu ii acorzi prioritate de trecere daca: se opreste, isi schimba directia, franeza, etc...cum e scris mai sus

Face pietonul ceva din toate astea?

E o discutie ....de principiu

 

Uite si o decizie de instanta cu privire la asta

6. Motivarea soluţiei 
A. Cu privire la legalitatea şi temeinicia procesului-verbal 
În ceea ce priveşte situaţia de fapt, instanţa constată că din înregistrarea video reiese că pietonul a mers normal pe trecerea de pietoni şi nu a fost nevoit să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească. Prin urmare, petentului nu îi poate fi imputată fapta de a nu acorda prioritate de trecere, în sensul dat de legiuitor acestei noţiuni conform art. 6 pct.1 din OUG195/2002. 
Având în vedere situaţia de fapt reţinută şi că elementul material al contravenţiei prevăzută de art. 100 alin.3 lit.b din OUG 195/2002 constă în neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, instanţa apreciază că plângerea formulată de petent este întemeiată şi că procesul-verbal de contravenţie nu corespunde adevărului, urmând a fi anulat. În consecinţă, instanţa va anula sancţiunile aplicate prin procesul-verbal contestat, respectiv amenda de 280 de lei şi cele 4 puncte de penalizar

pai daca vorbim de principiu, inseamna ca si daca treci prin spatele pietonului dar el se opreste pt ca i se pare ca , sa zicem , toba suna prea tare, tot ar trebui sa iti ia permisul, pt ca pietonul era in traversare si a "franat".....ii ciudat dar na, daca luam ad literam...

 

Acum 38 minute, Pablete a spus:

 

Intelegeai tu pentru ca nu stii sa citesti corect panoul aditional.

 

Hai sa te lamuresc pt ca tot nu stii, bajbai. Daca intalnesti indicatorul drum cu prioritate cu semnul aditional pictat de mine sub el, cum e cel din poza lui Ribo, vine asa.

 

F12758F7-04B6-4A28-861B-751836D941FB.thumb.jpeg.2671d5ed9f52c08c6f3ee99085ae7276.jpeg

 

Semnul + panoul aditional se adreseaza doar celui care-l intalneste si este valabil pe sensul de mers indicat de mine cu sageti, atat, valabil pt toate semnele intalnite. Nu-ti spune nimic despre ce semne au ceilalti si este o greseala majora sa te apuci sa presupui semnele lor si sa circuli la ghici, poate ai dreptate, poate nu. Nu scrie nicaieri in lege treaba asta si asa se fac accidentele. 

 

Semnul spune asa: pe directia si sensul 3 ai prioritate tu, cel care intalneste semnul si atat. Pt directiile 1 si 2 semnul nu se aplica. Atentie: nu inseamna ca pt 1 si 2 trebuie sa cedezi trecerea, ci doar ca nu se aplica indicatorul, adica e la liber, ca si cum nu ar fi indicator pt directiile alea, dai de dreapta daca e cazul. Deci presupunerea conform careia camionul este pe drum cu prioritate este gresita pt ca asa se citeste panoul aditional si nu altfel, nu te apuci sa ghicesti. Ai sa dai o bere.

 

 

Din cei 7-8 angajati in respectiva disputa, in afara de Paca si de mine nimeni nu stie sa citeasca panoul aditional corect. Deci procentul ala de 20% al celor care trebe sa predea permisul, avansat de nea john, este mai spre 70% si-l include si pe el :D

 

 

 

 

Dupa explicatiile tale inseamna ca daca tu vii de "jos" si vrei sa faci stanga, iar "skoda" vine de sus si merge inainte (spre tine deci, de la 2), tu ar trebui sa dai prioritate la cel de "sus" (presupunem ca de la 3 nu vine nimeni)..ori tendinta de aici spune ca invers, cel de "sus" iti da prioritate tie, chiar daca faci stanga :)

Eu astept raspunsul oficial de la politie, dar daca se confirma ce s-a scris aici (poza cu raspunsul instructorului si ce a zis tatal politistul rutier al prietenului nu stiu cui), ne vedem la predat permise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, marauder a spus:

pai daca vorbim de principiu, inseamna ca si daca treci prin spatele pietonului dar el se opreste pt ca i se pare ca , sa zicem , toba suna prea tare, tot ar trebui sa iti ia permisul, pt ca pietonul era in traversare si a "franat".....ii ciudat dar na, daca luam ad literam...

 

 

Te straduiesti sa intelegi sau trolezi?

Nu ma prind

Sunt doua propozitii destul de scurte in legislatie

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Tzitzicat a spus:

Te straduiesti sa intelegi sau trolezi?

Nu ma prind

Sunt doua propozitii destul de scurte in legislatie

 

neeeee..doar am un pic de timp liber.

materialul clientului:

"1.acordare a priorităţii - obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

26.prioritate de trecere - dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;"

 

pe principiul hotararii judecatoresti care l-a scos nevinovat pe motiv ca, strict dupa definitie, pietonul nu a fact aia si aia si aia,....treci prin spatele pietonului, el dintr-un motiv sau altul,legat de masina ta, se opreste ...a franat? a franat...era pe trecere inca? era.....potrivit lu' 1,care nu zice nimic de intersectare, ar trebui sa astepti pana ajunge la trotuar..potrivit lu' 26 exista conditia de intersectare dar nu spune "urmeaza a se intersecta" ....deci dupa ce a trecut de masina pietonul , ad literam, inca are prioritate de trecere, si din moment ce a franat, nu i-ai da prioritate.

 

Nu stiu de ce te simti atacat, pt ca e o discutie pur teoretica, cu accente gramaticale.....practica este alta.

 

Gata timpul liber

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, TETEA. a spus:

 

 

Cred ca e bine ca te bagi pe aici. Adica e constructiv. Si instructiv...

 

Acum 29 minute, Tzitzicat a spus:

Da-i judecatorului numarul de telefon sa te ......"consulte" cand mai are spete de genul asta

ce ziceam de masochism?!?!?

sunt destui "elefanti in magazinul de portelan" care iti taie tot cheful

Chiar acum, marauder a spus:

 

ce ziceam de masochism?!?!?

sunt destui "elefanti in magazinul de portelan" care iti taie tot cheful...mai spargi acolo, o cescuta, o farfurie, o vaza, da nu devastezi tot magazinul :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Pablete said:

 

 

nu inseamna ca pt 1 si 2 trebuie sa cedezi trecerea, ci doar ca nu se aplica indicatorul

 

 

serios? eu stiam ca legea prevede doua variante: ai sau nu prioritate; nu am auzit pana acum de conceptul "nu se aplica" 

se aplica foate simplu, pt stiinta ta: ai prioritate fata de 1 si 2, o pierzi fata de 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fucking incarligaturi sunt la tine acolo :)))

Imi doresc sa nu te intalnesti cu semnu asta si sa presupui tu ca nu e nimic pe partea camionului :(

Editat de Ribo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Tzitzicat a spus:

Din definitia din lege rezulta ca nu ii acorzi prioritate de trecere daca: se opreste, isi schimba directia, franeza, etc...cum e scris mai sus

Face pietonul ceva din toate astea?

E o discutie ....de principiu

 

Uite si o decizie de instanta cu privire la asta

6. Motivarea soluţiei 
A. Cu privire la legalitatea şi temeinicia procesului-verbal 
În ceea ce priveşte situaţia de fapt, instanţa constată că din înregistrarea video reiese că pietonul a mers normal pe trecerea de pietoni şi nu a fost nevoit să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească. Prin urmare, petentului nu îi poate fi imputată fapta de a nu acorda prioritate de trecere, în sensul dat de legiuitor acestei noţiuni conform art. 6 pct.1 din OUG195/2002. 
Având în vedere situaţia de fapt reţinută şi că elementul material al contravenţiei prevăzută de art. 100 alin.3 lit.b din OUG 195/2002 constă în neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, instanţa apreciază că plângerea formulată de petent este întemeiată şi că procesul-verbal de contravenţie nu corespunde adevărului, urmând a fi anulat. În consecinţă, instanţa va anula sancţiunile aplicate prin procesul-verbal contestat, respectiv amenda de 280 de lei şi cele 4 puncte de penalizar

Cine o fi fost pilosul care a primit decizia asta? 

Eu știam că pentru neacordare de prioritate rămâi și fără permis. 

 

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi frumos ca la fiecare 2 ani sa se dea un examen din 4-5 intrebari grila, de tipul "in ce ordine trec masinile in intersectie" si "ai voie sa circuli pe banda asta cand urmeaza sa ..." si insotite de poze reale (de la bordul masinii) sau desene clare. Gresesti una, ai picat. Minim cateva mii de intrebari in baza de date, sa nu se poata memora pe de rost raspunsurile. Timp maxim de raspuns 30 secunde pe intrebare, ca in trafic nu ai niciodata cate 1-2 minute de gandire cand ajungi intr-o intersectie.

S-ar putea programa online, plati online, si la intrare scana permisul si fata (cum se face deja in unele aeroporturi). Nu ar dura mai mult de 3 minute examenul in sine.

 

Tariful sa porneasca de la 30 lei si sa creasca x3 la fiecare reexaminare picata: 30 lei, 90 lei, 270 lei, 810 lei, 2430 lei... pana la infinit- cu cat esti mai prost cu atat sa te coste (si descurajeze) mai mult. Esti prins in trafic cu "teoria" expirata? Sa se considere ca ai circulat fara permis de conducere!

 

In felul asta in cativa ani s-ar reduce masiv numarul de cretinoizi de pe sosele, si implicit numarul de accidente. E complet ridicol sa se faca puscarie pentru un baston telescopic carat in poseta in autobuz, dar sa se dea voie PE VIATA oricarui (cuvant urat) sa manevreze pe langa alti oameni un fier de 1+ tone si care poate atinge usor minim 100 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de speta. Daca pietonul mai avea doar un picior pe trecere dupa ce traversase o strada cu 2+ benzi si masina era pe banda cea mai îndepărtată de el, a fost usor abuzivă amenda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...