Jump to content
Sign in to follow this  
foxbat

Honda FORZA 250i 2006 si altele prin zona asta

Recommended Posts

Cred ca ar trebui sa mai astepti sa se aseze sabotii pe oala, depinde si cati km ai parcurs cu scuterul pana acum si in ce conditii (de la inlocuirea pieselor). Este posobil ca si cureaua sa necesite o perioada in care sa se aseze bine pe fulii... daca dupa rodarea pieselor mai simti ca inca patineaza, poate fi de vina si arcul mare central al ambreajului care s-a uzat. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua are 1-2 luni, a fost prima schimbata.

Tamburul / oala ambreiajului avea niste shantulete mici, pe care le simti la deget. Am incercat o usoara slefuire a lor, oricum sabotii se vor mula pe ele.

Arcul mi s-a parut destul de tare, m-am chinuit sa-l apas la strangerea piulitei. Sabotii merg usor pe ax, arcurile sabotilor par ok. Nu stiu unde sa mai caut buba.

Ce n-am incercat si nu stiu daca e bine s-o fac e sa turez pana la 90-100 cand e ridicata pe cricul central, cu capacele date jos. Ppate vad momentul cand scapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am schimbat ambreiajul,dar nu si oala.la 75000km, inca e ok

si oala se masoara cu sublerul,la o anumita uzura,se schimba.cauta info in manualul de service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oala arata bine, nu are margini sau sa fie tocita prea mult. La cum functioneaza ambreiajul centrifugal, oricum sabotii se aseaza pe oala si mascheaza uzura oalei pe interior.

Poate o fi ceva pe la variator, la turatii mari sa nu impinga destul fulia si sa patineze cureaua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colac peste pupaza, mai am o ciudatenie pe care nu stiu cum s-o interpretez: daca o trec pe manual, intr-a 4a, o duc la 8000 si nu scapa absolut deloc pe toata plaja de turatii.

In 5-6 pe manual scapa. Oricum pare ca nu e nici o diferenta la turatie intre 5 si 6.

Top-speed-ul asa cu scaparile astea e la 110, mai sus nu urca.

I-am pus cureaua veche, am mai spalat cu spray de contacte fuliile de la variator si ambreiaj, am degresat si cureaua. Parca scapa mai putin, ramane sa o vad la drum mai lung, pe centura.

As cumpara de la dezmembrari toata transmisia, daca as gasi la bani putini. As lua fuliile, variatorul si as pune cureaua si sabotii de ambreiaj de la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iegzista un spray antialunecare pentru curele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect! Cum il cheama pe spray sau cum arata? Ca merita incercat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam, link-ul nu e valid insa am cautat pe net si am gasit ceva la 48lei de la Liqui Moly pe epiesa. Nu ma astept sa faca minuni dar merita incercat. Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui ca prima curea patina, a doua,noua,tot patineaza, nu realizezi ca nu e cureaua de vina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicii la sticla/bidon/spray sunt cei mai indragiti! Chiar daca de fapt nu repara nimic si cel mult fac cate o morfina :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am vorbit cu un tip priceput care mi-a dat o explicatie credibila: cand s-a facut service-ul la scuter si s-a scos variatorul afara, s-a dereglat sistemul care impinge in exterior fulia variatorului. Inteleg ca modelul asta nu are role care sa impinga centrifugal fulia in exterior la cresterea turatiei motorului. Cica exista un motoras care face asta si care stie pozitia variatorului in functie de turatie.Exista cica o procedura prin care se simcronizeaza pozitia de 0 a variatorului cu pozitia de 0 a acelui motoras.A auzit cineva sau stie cineva cum se sincronizeaza cele 2 componente?

» Post actualizat in 15 Aug 2018 15:37

Revin cu noutati: am reusit sa rezolv problema acelui patinaj prin sincronizarea s-maticului.

Informatiile le-am gasit pe un site rusesc, care contine si alte informatii utile pentru Forza. Eu am utilizat Google Translate pentru a traduce din rusa in engleza: http://www.maxiscooter-club.ru/forum/58-117-1

 

Pe scurt procedura e urmatoarea: se scoate capacul de la baterie si se pune un strap cu o agrafa intre cei 2 pini ai mufei negre. Sunt 3 mufe, galbena, rosie si neagra. Pe cea neagra se face treaba, fiind mufa de diagnostic. Dupa ce s-a facut contactul intre cei 2 pini, se tine butonul - de la schimbatorul secvential apasat si in acelasi timp se roteste butonul de contact pe pozitia pornire. Butonul rosu de start/stop trebuie pus pe pornire. O sa clipeasca pe bord mesajul 01, il lasati vreo 10sec. dupa care trageti de gaz maximum. Pe bord ar trebui sa clipeasca 02. Dupa alte 10sec se porneste motorul iar pe ecran se succed numerele 03, 04 si 05. Dupa ce ajunge la 05 eu am lasat vreo 30sec sa mearga motorul si l-am oprit din contact. Se scoate strapul. Asta e tot. La mine nu a mers din prima, in sensul ca a ajuns la 04 si atat, nu stiu de ce. Am reluat procedura si a ajuns la 05.

Ca si test, daca pui scuterul pe cricul central si-l turezi la maximum o sa vedeti pe bord 135km/h (in videoclipul rusilor am vazut ca se oprea la 130 dar poate tine si de uzura curelei, a mea e noua). Inainte, a mea turata in gol se oprea la 110.

Aceasta procedura ar trebui facuta ori de cate ori se umbla la curea, variator, ambreiaj.

 

Daca cumva nu merge cum trebuie procedura, cel mai probabil trebuie umblat la senzorul care citeste pozitia s-maticului. El este undeva in stanga variatorului, in exterior. O sa vedeti in explicatiile rusilor ca acel senzor trebuie sa fie aliniat cu niste crestaturi aflate pe carcasa senzorului. Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, vin si eu cu o problema cu a mea Honda 250. Am avut probleme cu variatorul adica s a bulit pana si a blocat variatorul. Am refacut pana si am facut al canal in bucsa, am schimbat rulmentul, dupa ce l am montat la loc in bord imi apare eroarea F. Am facut resetarea din filmuletul rusilor, dar nu merge. Stie cineva cine da comanda acelor role(care rostesc variatorul?) Am demontat senzorul care citeste si l am pus la loc ca in filmulet, dar nici un rezultat. Viteza maxima 8000 ture 35 km/h. Pls help

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna  dimineata,

 

Imi plange un amortizor spate ( sau asa cred dar nu vreau sa imi bat joc chiar daca e alarma falsa).

 

Vreo idee ? ( inlocuit, reparat).

 

Pana acum in afara de reprezentanta Honda n-am gaist nimic .

 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ce dimensiuni are, al meu de 250 s-a potrivit la unul de 50.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, foxbat a spus:

Buna  dimineata,

 

Imi plange un amortizor spate ( sau asa cred dar nu vreau sa imi bat joc chiar daca e alarma falsa).

 

Vreo idee ? ( inlocuit, reparat).

 

Pana acum in afara de reprezentanta Honda n-am gaist nimic .

 

Multumesc,

Buna ziua,

 

Putem aduce pe comanda , termen de livrare 2-4 saptamani:

 

Set amortizoare hidraulce YSS pret 86 euro : http://www.vicma.es/epages/Vicma.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Vicma/Products/40040

Set amortizoare gaz eco line YSS pret 185  euro: http://www.vicma.es/epages/Vicma.sf/en_GB/?ObjectID=2247948&ViewAction=ViewProduct

Set amortizoare gaz PIGGY BACK reglabile YSS pret 258  euro: http://www.vicma.es/epages/Vicma.sf/sec13379300cb/?ObjectID=2248538&ViewAction=ViewProduct

Pentru comanda ferma este necesara achitarea unui avans de 50% din valoarea pieselor in baza facturii de avans.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Raman pe variana de 86 Eur.

Unde va gasesc sa trec pentru avans ? LA adresa de pe Site, Bdul Unirii ?

 

 

Update.

E de vanzare( pozele sunt prin pagina 2 parca).

DAca e cineva interesat , PM.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am reglat amortizoarele originale din pozitia 3  pe pozitia 1(minim) si sunt foarte ok acum,cred ca sunt gindite prea tzepene,ca am mai vazut si la mecanici de prin Italia tot la '1' reglate

PS: am 75 kg si merg solo de obicei

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca ai reglat preloadul la arcuri, nu amortizoarele.... 3 din 4 ar insemna ori unu f gras ori 2 oameni

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact,preload,m-am exprimat eu neclar dar credeam ca se intelege pt ca nu are  reglaj de damping

are gradatii de la 1 la 5;incercasem pe 2,tot tari erau,dar pe 1 s-au domolit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...