Sari la conținut

Suruburi, saibe si piulite


adidas
 Share

Postări Recomandate

Eu am folosit suruburi zincate, de la dedeman... nici ieftine, nici scumpe, dar daca aveam timp sa ma duc la rocast atunci, luam inox sigur. Intre timp, nu-mi mai pasa :)) Si oricum vad ca rezista ok cele de bricolaj. In nici un caz nu dadeam sute de lei pe "kit-uri"

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Intrebare pentru cei mai priceputi decat mine: surubul de la cricul central s-a gandit el ca e mai bine sa se plimbe..si aproape a iesit. Bine ca nu pe loc. Codul este acesta 0035080356S SCREW M8X35 ISA45 SS. de unde pot cumpara ceva echivalent? Ca nu as lua 8x35 de oriunde...adica pana la urma tin tot motorul pe surubul ala. Stiu ca sunt pe grade de rezistenta dar se pare ca acolo nu au cazut de acord asupra unui standard si sunt cateva notatii..Are cap torx daca conteaza cu ceva.

Multumesc de ajutor.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
La 11.10.2017 la 14:10, adidas a spus:

Ba, mersi fain de raspunsuri. Siteurile alea le gasisem si eu dar nu eram sigur, acum am o confirmare. Am sa mai incerc sa caut si kit dedicat pe ebay sau amazon.

Apropo de ce zice Alexfz, am vazut un englezoi pe youtube ca punea un soi de vaseina pe suruburi, era o solutie anticoroziva si explica ca a pus dupa ce a trecut la suruburi din inox. Idei?

 

Nu sunt un expert, nu stiu sa explic cauzele/procesul dar intre un surub din fier si o piesa de aluminiu apare oxidare, respectiv gripare.

Exista solutie speciala ce impiedica griparea.

Eu am cumparat-o de la Louis, a costat cativa euro si pun la suruburile ce intra in blocul motor, juguri, etc. La cat folosesc eu ca amator o sa tina mult si bine

Nu stiu daca am facut bine, dar cand nu am dat de ea si eram in criza de timp mi-au recomandat si mie altii sa pun pasta de cupru (aveam pt tobe), am pus si oi vedea peste ani daca am facut vreo prostie sau nu.

Vad ca si @goe 75 zice la fel, so...

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, GoodKat a spus:


Ia un surub 8x35 cu orice tip de cap cu o duritate de 10.9 de ex. Nu ar trebui sa ai probleme. La service-uri ridica motoare de bascula cu doua suruburi M6 de obicei. 

Clasa surubului se refera la rezistenta la rupere si la curgere nu la duritate.

Un surub clasa A.B se citeste astfel:

A x 100 = rezistenta la rupere la tractiune exprimata  in N/mmp

A x B x 10 = limita de curgere exprimata in N/mmp.

La tractiune un surub de M6 grupa 8.8 are limita de curgere 11.500 N , adica tine o tona si un pic.

Nu vad utilitatea unuia grupa 10.9, mai ales ca nu cred ca va gasi prea usor unul zincat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, GoodKat a spus:


Ai inteles ce am vrut sa spun, era logic ca nu m-am referit la duritate Rockwell de exemplu, m-am exprimat gresit. Problema cu un surub cu o clasa de rezistenta 8.8 este ca daca oxideaza piulita pe el din varii motive (sare de pe drum, de exemplu) ai sanse sa il retezi foarte usor cand vrei sa il desfaci. De obicei suruburile cu clasa 10.9 sunt brunate. Daca vrei sa fii sigur, ii dai un strat de vaselina cuprata ca rezista bine in timp si nu ai probleme cu el. La Fixkit au cam tot felul de suruburi...poate incerca acolo.

Suruburile grupa 10.9 , desi sunt iubite de multi ingineri proiectanti pentru ca aparent usureaza proiectarea, au un maaare dezavantaj: au rezistenta proasta la oboseala. Unul de grupa 8.8 rezista mult mai bine la oboseala decat unul de grupa 10.9.  Exista diverse tratamente pentru suruburi ca sa nu rugineasca. Ceea ce trebuie sa ai in vedere la folosirea unui surub este tipul de material al surubului si al piesei in care se monteaza. Ca sa nu apara problema reactiei chimice intre cele doua.

 

Acoperirea prin conversie, asa cum este brunarea, nu ofera rezistenta la coroziune, pentru aceasta fiind nevoie de tratamente suplimentare, cum este compactizarea.

 

Oricum avand in vedere ca surubul prezentat de @tzunoi  costa cateva zeci de lei bucata, banuiesc ca nu este un surub din fier mort.

Si este normal asa fie asa, dat fiind locul unde se monteaza (la cric = apa, noroi, ulei si ce alte mizerii mai vin de pe asfalt).

Ca sa nu se petreaca ceea ce spui tu cu ruginitul si blocatul.

 

@tzunoi  eu as lua unul original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as lua ca e 15 RON. Nu e un capat de tara. Dar, si sunt doi de dar: vine in 14 zile. Asta hai ca e ok. A 2a, pe care am vazut-o mai tarziu, e ca acel surub nu a iesit dintr-o data. Se pare ca se chinuie de mult.  Si surubul are filetul destul de praf. Probabil de la vibratii. Problema e ca, se pare, ca a facut praf si piulita. Piulita care e sudata de cadru. Surubul ramas, de pe partea buna, intra un pic si dupa aia ramane blocat acolo de unde a cazut asta
O sa incerc sa vad daca pot sa iil bag de pe partea cealalta sa ii refac filetul. Daxa nu, tarod 8 si incerc sa reformez filetul. Daca nici asa nu merge… unul mai lung cu o alta piulita in capat. 
Sfat: luati o cheie si verificati-va suruburile la cric. Acu 2 saptamanii radeam de un ducati ca isi poeduse scarita passgerului. Se pare ca se ia. 
O sa dau comanda pt originale ca se pare ca nu e treaba simpla. Tocmai bine, pana vin alea, e si gaura pregatita. (ihm … suna dubios). 
Multumesc  de sfaturi

 

 

   
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Nu neapărat oxidare ci aliere între metale sub presiune de strângere. Același fenomen de ”sudare” (aliere /difuzie) apare sub presiune in punctele de contact dintre șinele de cale ferată și bandajele boghiurilor de vagoane care staționează mult timp.

Nah ... la forjă (la cald) se poate ... ceva mai repede.

https://www.rasfoiesc.com/inginerie/tehnica-mecanica/Sudarea-prin-presiune-fara-ene98.php

Între oțel și aluminiu + H2O apare oxidare, iar oxidul de aluminiu își mărește volumul, nu e sudare acolo. 

On: exagerezi, mai ales dacă e f_tută piulița sudată mai bine pui un șurub neoriginale mai lung asigurat cu contrapiuliță, eventual una cu frână, decât șurubul original într-o piuliță cu filet parțial mâncat. Clasă 8.8 cred că e suficient, dar vezi că pe la bricolaj se găsesc șuruburi 4.8 și 5.8, mămăligă! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva îs lărgite prinderile cricului? Am fost nevoit să șlefuiesc o piuliță mare, că altfel era înclinată rău mobra când stătea în cricul lateral. La a mea nu e cu filet întreg, ci e un pic mai ciudat, cu două diametre. S-au zgârcit la a proiecta un sistem mai trainic, mă gândesc să caut alt suport de la dezmembrări, poate prind unul mai puțin uzat.

Btw, șuruburile care țin motorul de cadru sunt 8,8, deci sunt destul de ok, la cel de la cric nu m-am uitat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tzunoi

Inainte de a baga un tarod pe piulita, dupa ce dai jos surubul verifica ce pas are.

De obicei astfel de suruburi este posibil sa fie cu pas fin, ca sa nu se desurubeze la vibratii.

Ar trebui sa ai o lera de verificat pasuri de filet.

Surubul  standard este M8 X 1,25.

Dar exista si M8 x 0,5; M8 x 0,75 si M8 x 1.

O fi strans unul puternic surubul,  ''bine de tot ca sa nu cada cricul''. Evident fara cheie dinamometrica.

 

Ca sa vezi daca surubul este cu pas normal, dupa ce il dai jos il verifici cu un alt surub de M8. Pe toata lungimea, ca pe lungime scurta iti scapa cel cu pas de 1.

 

Daca este surub standard M8 x 1,25, si piulita inca este buna, pui un surub corespunzator cu pasta de blocare (posibil ca cel original sa aiba asa ceva).

 

@Lucian_M  sa pui suruburi grupa mai mare, gen 10.9 sau 12.9 la ceva supus la vibratii nu este bine, putand ceda la oboseala. Asa ca grupa 8.8 nu ca sunt destul de OK ci chiar sunt ceea ce trebuie.😊 Si daca cumva vreodata se va pune problema sa inlocuiesti unul dintre suruburi, sa nu pui unul de grupa mai mare pe principiul ''ca sa tina'', ca nu va fi o decizie inteleapta.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, tzunoi a spus:

Intrebare pentru cei mai priceputi decat mine: surubul de la cricul central s-a gandit el ca e mai bine sa se plimbe..si aproape a iesit. Bine ca nu pe loc. Codul este acesta 0035080356S SCREW M8X35 ISA45 SS. de unde pot cumpara ceva echivalent? Ca nu as lua 8x35 de oriunde...adica pana la urma tin tot motorul pe surubul ala. Stiu ca sunt pe grade de rezistenta dar se pare ca acolo nu au cazut de acord asupra unui standard si sunt cateva notatii..Are cap torx daca conteaza cu ceva.

Multumesc de ajutor.

 

 

Ia-ti 2 suruburi din Dedeman, Leroy Merlin, etc, din inox si ii pui piulita autoblocanta. La cric este forta de frecare doar cand tragi motorul pe cric, in rest doar sta.

Discutia cu duritatile si-ar avea locul daca ar fi o zona intens utilizata sub sarcina.

 

Just my 2 cents.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu suruburile din INOX trebuie avut grija si folosita cheie dinamometrica la strangere. Limita de curgere este cam jumatate decat la un surub standard grupa 8.8 si daca esti puternic o sa alungesti surubul la strangere. Asta avand in vedere ca fiind pentru fixarea cricului , sigur va fi strans cu spirit de raspundere surubul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...