Jump to content

Ce sa aleg pentru inceput? Suzuki GSR650/Yamaha Mt-03/Kawasaki er-6n/B


Recommended Posts

Salutare, dragi impatimiti ai motoarelor,


De curand mi-am luat si eu permisul cat. A. Mentionez ca nu am nici un fel de experienta pe 2 roti motorizat in schimb abuzez de bicicleta de cand ma stiu indiferent de contidiile meteo. Am permis cat. B si conduc de vre-o 10 ani zi de zi.

Vesnica intrebare., ca sa revin la ce ma framanata in ultima vreme, evident, care sa fie prima mea motocicleta? Mentionez ca nu ma atrag sportivele de nici un fel, in prima faza vreau un motor care sa ma ajute sa invat, sa ma simt bine pe el sa pot savura o plimbare de cateva ore in weekend sau ori de cat ori imi permite timpul si vremea. Visul meu e un GS mare sau un Ducati Multistrada , cu care sa cutreier in drumetii de zile, relaxat. Dar mai este mult pana departe. :)


O sa enumar aici cele 4 modele care le am eu in vedere, si o scurta parere asupra fiecareia. Orice alte sugestii asupra altor modele sunt binevenite.


Suzuki GSR650

Scoala am facut-o pe 2 motoare, am alternat in functie de care era libera. 70% din timp am mers pe un Suzuki GSR650 (2006-2008 anul, nu mai stiu exact) iar in restul timpului o Honda Hornet 600, tot de prin 2000 si ceva. Cei mai multi cursanti de pe-acolo preferau Hornet-ul, mie mi-a placut GSR-ul foarte mult, cu ea am facut si iesirile in oras (6 la numar) si a fost foarte ok. Cu tot cu instructor in spate (omul are aproape 1.90, noroc ca nu e masiv insa tot se simte in spate) si abia o tineam la limita legala, urca acul foarte repede si nu simteam efort prea mare din partea motorului. Nici la demarari nu parea sa aiba nici un fel de problema cu amandoi pe motor.

Cel mai mult am ajuns pe la 70-80 km/h undeva inafara orasului si pentru vre-o cateva zeci de secunde ca atat tinea linea dreapta inaintea intrarii in vecinatatea poligonului. Simteam bine de tot ca motorul are resurse serioase sub mine. Desi mi-a placut foarte mult motocicleta, cat am putut sa inteleg eu dupa orele de la scoala (pozitie, manevrabilitate, putere, etc.), am simtit totusi ca puterea ar putea sa ma copleseasca un pic, cred totusi ca e cam mult pentru inceput, vrei nu vrei la un moment dat toti avem scapari de supraincredere si s-ar putea intr-un exces de genul sa nu fiu pregatit pentru ce poate ea, nu as vrea sa se intample asta. In consecinta, e ultima din lista mea, am mentionat-o doar pentru ca pe ea mi-am luat permisul si mi-a venit ca o manusa ca sa zic asa, de altfel motocicleta era destul de grea ca sa fiu sincer.


Yamaha Mt-03

Mi-a recomandat-o un coleg de munca care se da pe motoare de vre-o 15 ani, pana acum 2 ani le schimba la an, s-a dat cam pe toate categoriile, s-a oprit la un Z1000 (superba motocicleta!) de care zice ca s-a indragostit si ca nu se gandeste sa o schimbe, a si customizat-o un pic cu una alta. El mi-a recomdat-o cu toata increderea, desi e monocilindru, cel mai probabil o sa tremure bine, sau cel putin asa am inteles ca e cu monocilindrele astea. Nu dezvolt aici asupra tipului de motor, nu am cunostiinte inca, ma tot documentez si pe partea asta cum e mai bine, mono, bi, 2 timpi, 4 timpi, etc. Momentan doar termeni, trebuie sa le pun cap la cap si eu.

Legat de motorul asta, sincer sa fiu mai mult de bine am am auzit de cat de rau. S-ar preta la un incepator, merge si al drumetii de cateva ore, nu stiu exact cum e cu om in spate, desi nu cred ca o sa fie probleme mai ales ca, repet, vreau sa ma bucur de drumetie si de senzatia de libetate ce ti-o da motorul mai mult de cat de a merge tare si la limita.


Kawasaki er-6n

Din nou, lucruri bune pe care le-am auzit si despre motocicleta asta. M-am uitat la varianta din 2009, cu ABS. E diferita fata de mt-03 din multe puncte de vedere, motorul diferit, puterea mai mare insa ce m-a interesat in mod special si ce am urmarit ca si la restul e manevrabilitate si fiabilitatea, daca se preteaza sau nu la un incepator. Sunt si nemultumiti (mai mult la modelele mai vechi de 2009) dar in mare destul de laudata si accesibila si ca pret. Poate un pic cam mare la putere pentru inceput, nu stiu, poate ma mai lamuriti si voi.


Bmw GS6500

Are un prieten cu care intentionez sa-mi petrec iesirile pe viitor. O are de anul trecut, incepator si el desi cu permis de 10 ani insa fara motor pana l-a luat pe asta. E foarte aproape de ce vreau eu pe viitor (BMW GS 1250 sau Ducati Multistrada), mi se pare si potrivit pentru drumurile din Romania. M-am invartit cu el de 2-3 ori, asa de curiozitate cat mi-a permis proprietarul, e foarte confortabil,suspensii moi, nu deranjeaza la denivelari sau gropi, iti da o oarecare incredere, pana la urma pentru asta e facut, sa mergi la drum cu el. Ca si puncte contra, un pic ma sperie dimensiunile si greutatea, e destul de mare, mi ca s-ar putea sa fie cam greoi pentru inceput. E foarte aspectuos insa, cel putin mie imi place mult cum arata. Nu stiu ce zic la capitolul intretinere cum sta, e totusi BMW, s-ar putea sa te usuce de bani in caz de ceva mai nasol. Destul de mult plastic pe el, poate o fi de calitate, nu-mi dau seama, cu niste crash-baruri probabil sau de fapt sigur mai reduci din pagube in caz de doamne feri.


Mentionez ca bugetul meu e undeva la 3000-3500 euro, fara echipament. Mi se pare suficient cat sa pot sa iau ceva pentru inceput si sa nu trebuiasca sa bag prea multi bani in el.

Undeva pe sfarsitul iernii as vrea sa-l iau, cand incepe sezonul de anul viitor sa am deja motorul sa-l pot folosii (sa nu uit ce am invatat).

Inaltimea e 1.82, 75 kg, ca sa va faceti o idee asupra pozitie pe motor raportal la inaltime.


Nu am prea multi prieteni motociclisti, as putea sa-i numar pe degetele de la o mana, orice sfat e binevenit. Desi am intrat pe n forumuri si n topicuri pe subiectul asta, parerile sunt foarte foarte impartite, unii zic ca n-ai ce cauta pe motoare asa mari la inceput, tre sa o iei de la 125cc si sa urci treptat, altii zic ca sunt numa bune astea de 500, 600, ca te inveti repede si ca lipsa de putere o sa te deranjeze. Nu m-am lamurit cum e mai bine, probabil pana la urma e tot la latitudinea mea. Excelent ar fi sa aud parerea celor care au sau au avut unul din motoarele astea ca prim motor si nu numai. Atfel orice sfat e mai mult de cat binevenit. Ms si drumuri bune!


Link to post
Share on other sites

Salut. Eu am facut scoala (sunt incepator), pe er6n, de prin 2008-2010. Atat cat am putut intelege eu ceva la momentul ala, motocicleta mi s-a parut foarte ok. Manevrabila, usoara, frane bune-era model cu ABS, comoda. Ideala cred, cu niste crash pads, pentru un incepator.

Er6n are mai multi cai decat un mt 03, 70 si ceva vs 50 si ceva, functie de an, er6n are 2 cilindrii fata de mt care e monocilindru-teoretic o sa ai ceva mai multe vibratii pe monocilindru. Er6n e ceva mai greu , cca 20 kg in plus.

 

Ar fi fain, tinand cont de buget, sa te orientezi spre ceva cu ABS, din start. O data sa iti trebuiasca, si si-a scos banii.

Despre modele, poti citi si aici:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_er-6%2008.htm

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_mt03%2008.htm

si aici, ca sa iti faci o idee de pozitie:

http://cycle-ergo.com/

Cauta sa stai pe ele, pana te decizi. Sa iti faci o idee de pozitie. Pune la profil orasul, sa stie lumea de unde esti, poate mai apare un sfat, o sugestie, un coleg cu modelul in cauza, dispus sa iti povesteasca-lase sa te sui pe ea.

Spor!

Link to post
Share on other sites

Eu de Suzuki GSR650 n-am auzit. In schimb GSR 600 avea un fost coleg de munca, e mobra cu bilute (vreo 100 CP), el o cumparase de noua (tot ca prima motocicleta) si nu s-a plictisit de ea in 5 ani.


MT-03 la inaltimea ta..probabil ca nu. Plus ca o sa tragi ceva de ea in extraurban.

 

ER6n/f e o idee buna, dar iar nu stiu cat de comfortabila ar fi pt tine la drum lung. Te mai poti uita si la Xj6 (cum am eu), dar e cam acelasi drac la pozitie de condus.

 

Ca tot aspiri catre adventure-touring, poate ar fi bine sa probezi un V-Strom 650, la inaltimea ta o sa stai bine pe ea, dar e o mobra greuta. Si multe de la vanzare sunt cu km dat inapoi...

Link to post
Share on other sites

Salut. Eu am facut scoala (sunt incepator), pe er6n, de prin 2008-2010. Atat cat am putut intelege eu ceva la momentul ala, motocicleta mi s-a parut foarte ok. Manevrabila, usoara, frane bune-era model cu ABS, comoda. Ideala cred, cu niste crash pads, pentru un incepator.

Er6n are mai multi cai decat un mt 03, 70 si ceva vs 50 si ceva, functie de an, er6n are 2 cilindrii fata de mt care e monocilindru-teoretic o sa ai ceva mai multe vibratii pe monocilindru. Er6n e ceva mai greu , cca 20 kg in plus.

 

Ar fi fain, tinand cont de buget, sa te orientezi spre ceva cu ABS, din start. O data sa iti trebuiasca, si si-a scos banii.

Despre modele, poti citi si aici:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_er-6%2008.htm

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_mt03%2008.htm

si aici, ca sa iti faci o idee de pozitie:

http://cycle-ergo.com/

Cauta sa stai pe ele, pana te decizi. Sa iti faci o idee de pozitie. Pune la profil orasul, sa stie lumea de unde esti, poate mai apare un sfat, o sugestie, un coleg cu modelul in cauza, dispus sa iti povesteasca-lase sa te sui pe ea.

Spor!

 

Salut si ms de informatii.

Asa ma gandeam si eu, ceva cu ABS neaparat, e un ajutor care te poate salva.

Am gasit si eu site-ul care-ti simuleaza pozitia pe motor intr-un alt topic aici pe forum. Ar parea ca mi se potrivesc toate, ajung cu picioarele jos fara probleme, poate un pic mt-03 sa-mi fie mica. Pana la urma e un simulator, ai dreptate, ideal ar fi sa le probez pe toate.

Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am auzit de BMW GS 6500 si nici de GS 1250 :) .

In foarte scurt timp te obisnuiesti cu greutatea motocicletei , eu am 1.75 , 60 kg si am GS 1200 ( carnet moto de 2 ani ) . Inceputul e greu.

Nu stiu de ce nu pot sa dau paste la un link de vanzare de pe acest site .

*cristibmw - vinde un G650 GS 2012 , ABS .... la 3800Euro . Mi se pare FOARTE OK pretul . Are mai multe mobre de vanzare si din cate am vazut ofera si garantie 6 luni .

 

PS : Ai spus ca vrei o motocicleta care sa nu fuga in caz ca te apuca * nebunia * ... nu exista asa ceva . Orice motocicleta fuge .

Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Da, ideal ar fi sa le testezi pe toate.

Daca ar fi sa ma iau dupa ce ai scris, in viitor iti doresti un BMW mare, deci varianta logica ar fi sa te orientezi catre BMW-ul de 650. Apoi treci la clasa mare. Mergi o perioada pe BMW-ul de 650, te obisnuiesti cu el, si apoi iti iei namila.

 

Adica, tu vrei touring in viitor, deci naked nu stiu daca e ceva logic. GS-ul de 650 merge foarte bine si in oras, nu ai de ca sa-ti faci griji.

 

Iti dau exemplul meu, desi dupa parerea unora, s-ar putea sa fiu un noob care doar da din gura: Am facut scoala pe Er6-N. Eu am 105 kile, iar instructorul avea si el ~100. Am mers extraordinar de bine prin oras cu el in spate. Avea si demaraj si manevrabilitate si tot ce vrei.

 

Eu prefer chopperele, asadar, prima mobra a fost un Vulcan de 800 pe care am tinut-o sezonul trecut si acesta pana in Septembrie. In septembrie mi-am luat power criuser VTX 1800. Am avut cu VTX-ul ceva "strangeri de buci" doar in primii km pana am iesit din oras. Apoi m-am obisnuit si cu gabarit, si cu reactii, si cu tot. Drept urmare, Vulcanul mi se pare acum o bicicleta cu care merg preponderent prin oras, iar cu VTX-ul am mers deja ~2000 km pana acum.

 

Iti urez bafta in luarea deciziei.

Link to post
Share on other sites

Eu de Suzuki GSR650 n-am auzit. In schimb GSR 600 avea un fost coleg de munca, e mobra cu bilute (vreo 100 CP), el o cumparase de noua (tot ca prima motocicleta) si nu s-a plictisit de ea in 5 ani.

 

MT-03 la inaltimea ta..probabil ca nu. Plus ca o sa tragi ceva de ea in extraurban.

 

ER6n/f e o idee buna, dar iar nu stiu cat de comfortabila ar fi pt tine la drum lung. Te mai poti uita si la Xj6 (cum am eu), dar e cam acelasi drac la pozitie de condus.

 

Ca tot aspiri catre adventure-touring, poate ar fi bine sa probezi un V-Strom 650, la inaltimea ta o sa stai bine pe ea, dar e o mobra greuta. Si multe de la vanzare sunt cu km dat inapoi...

 

De Suzuki GSR600 e vorba, intr-adevar. Atatea modele sunt ca deja incep sa le confund. :)

De asta ma tem si eu la MT-03, avand in vedere ca cel mai probabil o sa folosesc motorul mai mult inafara orasului, s-ar putea sa nu fie atat de potrivita.

Am tras cu ochiul un pic la modelul pe care-l ai tu, Xj6, frumoasa motocicleta. Poti sa-mi dai mai multe detalii, e prima ta motocicleta? Esti multumit?

 

Legat de V-Strom 650, sa stii ca l-am luat in considerare acolo in categoria lui GS650 atat ca am mai auzit si de la altii cum ca la multe modele din categoria asta de touring s-ar umbla la kilometraje. Altfel nu stiu prea multe legat de motocicleta asta, m-am mai uitat la Honda Transalp in schimb, destul de masiva si aia.

Link to post
Share on other sites

Salut, am avut si eu o dilema oarecum asemanatoare, postul original aici:

/index.php?/topic/745564-yamaha-fz6-vs-yamaha-mt-03-vs-honda-hornet-vs-kawasaki-er6n/

 

In final am ales MT03 din 2006, pe care l-am folosit zilnic la naveta in Bucuresti (25km) din iunie pana acum. Incerc sa-ti enumar mai jos concluziile mele de pana acum.

Avantaje:

  • consum mic, pana-n 6% in Bucuresti la ore de varf, calculat la pompa
  • foarte manevrabila, relativ usoara
  • aspectul, aduce un pic a streetfighter; desigur designul e mereu o chestiune subiectiva
  • cuplu dezvoltat la turatii joase si medii
  • pozitia pe motor, stai absolut vertical
  • frane precise
  • ajung complet cu talpa jos (1.76, 68 kg)

Dezavantaje:

  • la viteze mai mari de 100 km/h te spulbera vantul
  • dupa 70-80 km/h vibratiile devin si mai vizibile
  • cutie viteze in 5 trepte
  • nu e potrivita pentru ture lungi, tocmai datorita celor 3 motive de mai sus

 

Una peste alta mi se pare o motocicleta foarte potrivita pentru un incepator, cu rezerva ca o sa simti nevoia sa o schimbi in 1 sau 2 sezoane.

Edited by dupre
Link to post
Share on other sites

De Suzuki GSR600 e vorba, intr-adevar. Atatea modele sunt ca deja incep sa le confund. :)

De asta ma tem si eu la MT-03, avand in vedere ca cel mai probabil o sa folosesc motorul mai mult inafara orasului, s-ar putea sa nu fie atat de potrivita.

Am tras cu ochiul un pic la modelul pe care-l ai tu, Xj6, frumoasa motocicleta. Poti sa-mi dai mai multe detalii, e prima ta motocicleta? Esti multumit?

 

XJ6 Diversion, intr-adevar prima motocicleta, putere (79CP) suficienta pt mine (nu merg cu pasagera sau bagaje), cuplu bun si la turatii medii (e motorul de pe R6 2002 detuned), geutate 211kg la plin (cu tot cu cric central care e standard), inaltime sa 785mm. Acum, pt mine, la 1.75, inaltimea asa mica a seii e ok mai ales in oras ca pot pune pune ambele picioare jos, cu toata talpa, ba le tin si putin indoite. In schimb la drum lung mi se pare ca stau cam inghesuit pe ea, un max de 350 km pe zi e parfum, la 500 km/zi incep sa ma doara genunchii din cauza pozitiei si dosul din cauza seii cu prea putin padding. E foarte manevrabila, am intrat si pe drumuri forestiere cu ea (cat permite garda la sol si anvelopele de strada), motorul e ffff smooth (probabil lucrul laudat cam in orice review), frane si suspensii okish pt clasa asta (la fel de "bune" cum gasesti si pe un tracer 700 nou).

Dar...as schimba-o pe ceva mai confortabil (pt touring), cu ABS, poate si cu mai multe posibilitati de off (gen 19" pe fata). De asta ma gandeam la V-Strom 650 nou, bifeaza cam tot ce as vrea de la o motocicleta pt nivelul la care sunt acum.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...