Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Eu, in franarea de la 95 km/h am incercat sa stau cat mai ferm in maini si sa le tin cat mai drepte, centrul de greutate ducandu-l cat mai in spate. Cred ca se vede pe franare ca la ultimul metru roata de fata a topait de 2-3 ori. Tot din frica de a nu capota vine asta :)) O sa fie mai greu sa fac stoppie...

 

stoppie poti face fara sa decelerezi foarte mult , impingi torso in fata in timp ce franezi un pic mai tare(dupa ce ai suspensia fata incarcata) si faci imediat stoppie

 

Da man, corect, daca vrei, faci stoppie, ideea mea era sa fac stoppie intr-o franare de urgenta liniara, eventual si cu aia de spate pusa. In fine, am inteles ideea

 

 

Multumesc pentru raspuns, bec. Nu ma asteptam la un reply de la tine asa ok, fara aciditatea ta clasica. Vezi ma, toti au un suflet bun, asteapta doar ocazia perfecta sa faca bine in lume :D

 

pai ce facem? conteaza greutatea?

 

 

Eu nu am comentat nimic despre greutate in ultimele 12 pagini :) Nu pe mine trebuie sa ma intrebi, teoriile mele nu le expun aici decat daca o sa moara topicul. Mai bagam un motorist pe foc.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 679
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

daca observi in bla, bla..

 

becule lumineaza tu aici poporul cu o filmare de-a ta, cu 4 miu in 6 metrii.

E usor sa critici ce fac altii care au avut curajul sa fie transparenti. Hai sa-i si apreciem ca ne-au pus la dispozitie material didactic.

» Post actualizat in 30 Oct 2017 19:15

Greutatea conteaza mult cand ai frane subdimensionate, gen 1 disc de 260 mm pt 300+ kilograme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-am raspuns pentru ca am observat o schimbare la tine , ai care incep cu "stiu eu " ca franeaza in 14 m si in 6 nu se poate nu ai cum sa-i inveti nimic ,

 

 

cred ca ai observat ca franezi/inclini motocicleta cam cat te tine creieru, nu mana dreapta si nici cauciucul dar primul pas e sa-ti dai seama ca ceva nu e in regula.

 

 

 

becule lumineaza tu aici poporul cu o filmare de-a ta, cu 4 miu in 6 metrii.
E usor sa critici ce fac altii care au avut curajul sa fie transparenti. Hai sa-i si apreciem ca ne-au pus la dispozitie material didactic.

dom' profesor , nu ma plateste nimeni de pe aici sa tin lectii

 

o sa pun filmare cand oi vedea fizicieni pe superbike-uri cu kr-uri

 

pana una alta se incearca marea cu batzul si se si publica rezultatele, vad un nobelI pentru tribolologie pe topicul asta.

 

p.s. inca mai incerci sa calculezi miu cauciucului dintr-o decelerare in care cauciucul nu pierde aderenta? suna-ma cand te trezesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ai observat ca franezi/inclini motocicleta cam cat te tine creieru, nu mana dreapta si nici cauciucul dar primul pas e sa-ti dai seama ca ceva nu e in regula.

 

Ce e si mai grav e ca mi-am dat seama de ceva timp de asta, si acum nu e mai bine, e mai rau! Ma lupt cu limitarile creierului. Cand era vorba de cauciuc, lucrurile erau mult mai clare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La franare de urgenta cu masina se calca frana si atat, fara ambreiaj, cu oprit motor cu tot (zic aia de la raliuri care predau conduita defensiva), la motorete cica e pe bani informatia asta, nu-mi permit sa zic cum e mai bine.

E prima data cand aud asa ceva!

Si, cand comparati acceleratia cu deceleratia luati in calcul ca una se face aplicand o forta (neliniara) pe o singura roata si cealalta cu o forta (in mod cert mai liniara decat prima) pe doo roti? Sau se presupune ca spatele flutura in aer si aderenta nu depinde de dimensiunea petei de contact? Nenea cu Varadero as zice ca franeaza si cu spatele (piciorul drept) + are cbs.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e si mai grav e ca mi-am dat seama de ceva timp de asta, si acum nu e mai bine, e mai rau! Ma lupt cu limitarile creierului. Cand era vorba de cauciuc, lucrurile erau mult mai clare. :)

e grav rau, motociclitu e mult mai misto cand motocicleta face ce vrei tu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e grav rau, motociclitu e mult mai misto cand motocicleta face ce vrei tu :)

 

Yap, idem ca la bicicleta si role. Atunci cand stii ca ai controlul in orice situatie, te face sa te simti detasat, desprins, liber, departe si demult plecat de langa tot ce se taraie si sta in calea ta degeaba si inutil. Am trait sentimentele astea inainte, caut si acum la moto aceleasi sentimente.

 

Vedem la primavara ce am invatat la capitolul moto. :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca observi in filmul lui prafcuminte , sta ca leguma in sha se duce tot in fatza si slabeste frana pe ultimii 3m de frica sa nu ajunga pe failtube. Este foarte aproape sa faca si stoppie din cauza asta , daca impingea curu in spate torso aplecat si coatele inchise castiga minim 1 m

 

altfel din ce vad acolo el a crescut artificial distanta de franare cu cel putin 2 m

 

:crack:

acolo eram dat mult in spate fata de pozitia normala

ok, fii atent, incearca fix asta pe un supermoto

dar nu uita sa filmezi, ok? vreau sa vad

 

in mod normal ar trebui sa te prinzi singur de diferenta de pozitie si de ce trebuie sa stai aproape pe rezervor in mers pe d-astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca ma intorc, ca e prea misto :)

 

as vrea sa va spun cu ce franez eu. cu o motocicleta de 134 kg, cu frane brembo supradimensionate, cu 4 pistoane si doua discuri supradimensionate de 298 pe fata. si suspensii intarite, cu arcuri mai rigide si BINE REGLATE. ati fi uimiti cat de mult conteaza tehnica corecta, pozitia corecta pe motor, un cauciuc fata la limita legalitatii stradale si suspensii relate corect. si ca sa intelegeti si mai bine ce fel de dinamica are modelul asta de motocicleta, ii poti bloca si fata si nu cade. :)

 

acum va las sa va bateti in continuare in cifre pe motociclete de 285 de kile cu frane pe tamburi :)

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca ma intorc, ca e prea misto :)

 

as vrea sa va spun cu ce franez eu. cu o motocicleta de 134 kg, cu frane brembo supradimensionate, cu 4 pistoane si doua discuri supradimensionate de 298 pe fata. si suspensii intarite, cu arcuri mai rigide si BINE REGLATE. ati fi uimiti cat de mult conteaza tehnica corecta, pozitia corecta pe motor, un cauciuc fata la limita legalitatii stradale si suspensii relate corect. si ca sa intelegeti si mai bine ce fel de dinamica are modelul asta de motocicleta, ii poti bloca si fata si nu cade. :)

 

acum va las sa va bateti in continuare in cifre pe motociclete de 285 de kile cu frane pe tamburi :)

 

ai venit doar cu poveste? filmul? macar o cifra acolo masurata la pas?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu tine nici nu discut, ca te-am vazut cum franezi, ca la scoaa de soferi :) la primavara te astept la curs, ca sa iti salvez viata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu primiti nici o demonstratie moca, pentru ca va comportati ca niste marlani. am stabilit asta deja..

Mosule iar te-ai bagat la dans ?:))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu primiti nici o demonstratie moca, pentru ca va comportati ca niste marlani. am stabilit asta deja..

Marlani sunt aia care zic ca au plua de un metru dar le e rusine sa o arate. Eu daca am zis ca ceva nu e posibil am explicat si de ce (arguùmente, doezi, cazuri similare etc)

Demonstratie nu primim pentru ca nu se poate, si te-ai face de ras franand in 10 metri in loc de 6.

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu se poate, nu se poate. nu te contrazic. sunt un laudaros si atat! :)

» Post actualizat in 31 Oct 2017 07:15

remarc cum in continuare motociclistii tastaturii in loc sa fie curiosi, sa vrea sa inteleaga chestii noi despre motociclete si dinamica lor, dupa ce am aruncat cateva informatii care ar fi trebuit sa suscite interesul si sa nasca curiozitati constructive, ei bine, oamenii sunt FIXATI pe a demonta orice nu stiu ei sa faca sau nu cunosc. good job, bagati o tura pe transfagarasan, ca sunteti puternici! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baronul de MUnchausen era mic copil pe langa tine.... O fi greu de inteles ca nu toata lumea VREA sa devina Valentino Rossi doar pentru ca se urca in sa? Toti soferii trebuie sa fie HAmiltoni doar pentru ca se urca la volan? Nu stiu cum ajung unii la sute de mii de km accident si fara sute de ore de conducere pe circuit si in simulator....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun si eu o poza cu un supermoto veritabil , poate mai scapa pe cineva de confuzie.

 

:crack:

in timp ce sunt foarte mandru de tine ca ai descoperit google si ca ai aflat pana la urma ce e un supermoto, chiar e nevoie sa pun eu o poza cu o vitezana sa aflii cum arata una sau te prinzi singur de ridicolul situatiei? hint: gixerele se apropie de sfarsitul seriei cu L

 

intre timp, vad ca doar d-astia fara aere de mari rideri au pus filmulete cu franari (in afara de limpta, dar el avea problema aia cu eroarea de masura de 40%)

unde sunt profesionistii?

ca sa va impulsionez pun eu o poza cu cauciucul meu fata

daca eu am reusit cu ala sa franez asa voi sigur puteti mai bine cu d212

 

hai, nu 6 metri ca e gluma

nu 8 ca e prea frig

dar macar sub un 10

post-52148-0-13600400-1509437582_thumb.jpg

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Este o diferenta mai mica intre K si L cand vine vorba de caracteristici pe franare ,decat intre un supermoto veritabil si unul facut pe genunchi dintr-un dinozaur.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...