Sari la conținut

Alegere Enduro-Turismo-Adventure si ce mai e.


Postări Recomandate

De a-ti fi nevoiti sa va gasiti un motor fiabil,consum-performanta =satisfacator pentru ture lungi, Singur! Si pentru enduro nu autostrada ! Ce ati alege?

 

E un topic pentru toti nu doar pentru mine.

 

Insa eu caut asa:

 

Usor si cilindree pana-n 700cc 1pers

Sau greu si peste 700cc- 2 pers

 

Eu unul caut ceva usor pt ca eu merg singur, nu iau pe nimeni in afara de mine si rucsacele.

 

Ktm 690 r

Dakar 650

Xt660z

Xr650l

640 adventure motor lc4

Xtz750

 

Tdm900 as da monocilindru pe biciclindru oricand. Dar nu l poti baga pe poteci...plus ca e de doua pers.

V strom,versys, la fel..

Plus ca daca iau o vaca grea..mai bine iau una peste 700cc

 

Lesinate ?- dr650, xt660 ,tt ,Transalp? (mi-ar place motorul ca fiabilitate)

Xtz750, africa twin ? prea grele?

 

Prea setoase sau grele sau complicate- 950-990 ktm, africa twin , r .... gs ?

 

Mi ar place r1100gs sau africa twin pt mecanica mai simpla fata de modele noi

 

M ar interesa sa nu consume mult, am mai patit sa ajung pe drumuri necunoscute si sa ratacesc 100,200km uneori vrut alteori ba... nu s adeptul gpsului... si atunci sa nu consume 8l ...un maxim 6 mixt m-ar ajuta.

Imi place sa merg preponderent in zone unde nu merge nici dracu...repet nu merg sa vad europa pe autostrada.

 

M ar interesa si o viteza de croaziera de macar 100-110-120km/h (aici trebuie umblat la raport la cele enduro-xr..

 

Am o prostie a mea...nu am.incredere in modele noi, nu-mi permit sa iau una aproape noua(ca sa ma tina) si apoi sa ma-nprumut pentru benzina...

Si de iau un model >2008 si peste 50.000...incep sa bag bani...

 

Asa ca ma uit la 2000-2006 si daca e motor fiabil, poate sa treaca de 2006.

 

V-as ruga, sa va dati cu parerea, precis cunoasteti mai multe, am avut monociclindru si mi-a placut, si biciclindru mi-a placut, poate mai mult...acum am 4l nu foarte nou nu foarte potent si e de c.acat... cuplu,sunet... gusturile nu se discuta dar na...

 

Ma invart in zona a 50cp-180-190kg sau >70 cai-200 kg ud si 3000e si apoi se mai upgradeaza moto...n-as da mai mult ca si asa trebe sa ma mut singur in chirie :))...dar ma uit si la gs,950,690...daca mi se pune pata, astept si mai strang.

Insa mi-ar place o generatie mai veche, gen dakar,xtz750, xr,dr,xt...

Vreau doar sa aud niste opinii si de la ceilalti sa vad ce am omis...

De ar avea dakarul sau tenereul nou doi cilindri, si 10caluti in plus nu mai deschide-am topicul...dar asa...ma mai documentez si spre altele.

Chiar nu inteleg cum poti pune sub 50 cai pe un metal de peste 200kg

Va salut si scuzati poate scrierea incorenta, stiu ca aici se afla multi profesori ai limbii romane, si lor le cer scuze [ :)) ].

Multumesc si aruncati cu modele si criterii pro si contra...

 

Preferatul meu e xtz750.

Pana acum se pupa perfect cu conditiile mele ...

plus ca mie-mi plac modele mai vechi...gsuri 950-990 v-strom...are toata lumea... [ :)) ]

Editat de edu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

KLE 500 se stieeeeee !!!


» Post actualizat in 26 Oct 2017 17:25

185 de kile

45-50 cai (f) de an

bicilindru

consum 4,5-7 (f) de stilul de mers

autonomie medie 250 km

roti spitate

scut

viteza de croaziera (la consum civilizat si turatie medie - 6000rpm din 11.000 rpm) 120 km/h - viteza de croaziera de pana la 150 km/h (poti merge si 200km de autostrada asa, doar ca iti creste consumul)

Daca-i pui gume de strada se da pe curbe blana.

Daca-i pui crampoane face coclauri de nu-ti vine sa crezi.

Plus ca nu se mai fabrica din 2007, deci ai scapat de grija ca e prea noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce scrii aici:

Tdm900 as da monocilindru pe biciclindru oricand. Dar nu l poti baga pe poteci...plus ca e de doua pers.
V strom,versys, la fel..

Ti-o pot demostra in poze cum un v strom de 1000 si un TDM au facut niste sleauri cu noroi de 20cm d-ala, cleios.

 

TDM-ul nu se vede prea bine, dar crede-ma, era si un TDM pe acolo :)

 

Si tin sa specific: nu au cazut deloc cei doi. Doar mandea si inca cineva.

post-12682-0-76497700-1509039417_thumb.jpg

post-12682-0-64825100-1509039425_thumb.jpg

post-12682-0-12483400-1509039439_thumb.jpg

post-12682-0-90142800-1509039449_thumb.jpg

post-12682-0-66050700-1509039492_thumb.jpg

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De sleaurile alea trece si o vitezana.....si nu fac misto. Ajungi mai departe in offroad cu un CB/GS/ER 500 decat cu un enduro touring de 1000 cc.

Sa nu cazi in capcana de 1000cc daca chiar vrei sa mergi relaxat la ture pe forestiere. Poti si cu 1000, in oarecare masura, dar strangi din *** cand cu o moto adecvata zbori mai departe si zambesti fericit. Tot ce depaseste 150 kg cu mult e deja prea greu pentru enduro-adv decent. Dupa ce o sa inveti cu ce se mananca, o sa iti dai seama ca nu poti sa o arzi cu cramponate la 120 la ora pe strada. Plus ca daca pui cauciucuri intermediare, oricum sunt degeaba in noroi din ala bun. Sunt multe compromisuri de facut, dar te sfatuiesc sa nu faci unul cand stabilesti greutatea maxima. Sa nu va inflamati ca oricum nu-mi pasa. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din postul tau, nu se intelege prea bine ce doresti de fapt. Ai mentionat toata paleta de motoare enduro, de la motoarele de 600 pana la cele de 1150. Pana la urma, trebuie sa te decizi ce vrei: "usor" sau "greu" (conform clasificarii tale), pentru mai multa endureala sau mai mult asfalt, etc, etc.. Daca vrei un all rounder competent si fiabil, cred ca cea mai buna alegere ar fi Yamaha XT660Z (asta daca nu vrei sa astepti noul bicilindru T7 sau cum se va numi, in versiunea comerciala) :) Daca vrei sa abordezi si trasee in afara asfaltului, bine ar fi sa te orientezi spre o motocicleta cat mai usoara, asta daca nu cumva ai niste competente enduristice demne de un pilot. De asemenea, ies din discutie motocicletele cu un pronuntat caracter stradal (vezi TDM, de ex.) Nu vei face decat sa iti complici viata. Desigur, in teorie poti merge oriunde, cu orice motocicleta, insa cu o motocicleta neadaptata genului de traseu pe care il faci, factorul fun va lipsi cu desavarsire. So, fa-ti temele mai bine, hotaraste ce vrei sa faci cu motocicleta, la modul concret, fa o lista cu modelele dedicate, documenteaza-te asupra lor si apoi alege. Aaaa.. si pentru genul de trasee enduro-adventure, fiabilitatea si mentenanta simpla, nepretentioasa este o conditie (este doar o parere personala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De a-ti fi nevoiti sa va gasiti un motor fiabil,consum-performanta =satisfacator pentru ture lungi, Singur! Si pentru enduro nu autostrada ! Ce ati alege?

 

M ar interesa sa nu consume mult,

 

M ar interesa si o viteza de croaziera de macar 100-110-120km/h

 

Ma invart in zona a 50cp-180-190kg sau >70 cai-200 kg ud si 3000e si apoi se mai upgradeaza moto...n-as da mai mult ca si asa trebe sa ma mut singur in chirie :))...dar ma uit si la gs,950,690...daca mi se pune pata, astept si mai strang.

...............

 

La ce scrii acolo cred ca ai nevoie de 2 mobre :)

 

Asa cel mai apropiat pe care l-as alege care sa satisfaca cat mai multe din doleantele tale cred ca ar fi un F650 Dakar (daca ai cracii suficient de lungi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ordinea mea:

XR 650 R :hug: daca vreti sa o laud nu mai termin.

BMW 650 X Chalenge (poate cu vreo 5 kg mai grea, motor solid, pornire electrica din fabrica, injectie, ABS, suspensie spate naspa, livrarea puterii cam non-fun)

KTM 690 nu stiu nimic despre el, dar are 150 kg.

 

In functie de ce inseamna offroad pentru tine, gumele sunt marele compromis. Pentru mine, Michelin S12 + Mitas C02 este combinatia favorita, cu pretentii sa mearga oriunde, de la autostrada pana in cei mai naspa boscheti. Acum am T63 Michelin si C02 tocit, e prea stradala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Svgobi - la t63 m-am gandit si eu. L am avut pe spate pe tenere si a fost cat de cat okay...se ducea cam repede dar era bunicel...si pe fata n am avut probleme cu unu cu profil mai spre cross...pe curbe pe ud nu era prea bine..dar nu-s vreun pedrosa sa scot timpi...

Xr650 m ar interesa cum se comporta la drum lung....trebuie schimbat raportul ? Motor e cel mai fiabil dintre toate enumerate cred...asta ma atrage.

Cap0ne- salut. N am treaba cu garda...dakarul imi place...n am mers cu nici unul...trebuie sa incerc ..poate e mai bn decat pe foaie...

Xt600- stiu..sunt total indecis... dar totusi vaca mare n am knevoie...raman la ceva usor...

Misionaru- ati trecut ok...dar credca totusi de nevoie....

Arcgotic- din pacate nu s in tara dsr daca ma intorc..Dumnezeu stie cand.. precis o sa te rog sa mi l imprumuti cateva minute. Muultumesc

Speedy- kawa am omis o. Ma pun sa ma documentez putin. Mersi mult.

Raman la mobre usoare, fara strutocamile de +220 kg.

Mai stiti bicilindru enduro la sub 190 kg cumva?

Multumesc baieti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza foarte mult cat de mult si ce nivel de off road vrei sa faci. In general cu o motocicleta peste 150 kg nu te simti tot timpul in largul tau intrand in padure (pe langa drumuri si poteci).

Am un F800GS Adv. si raportat la celalat fier, KTM 400EXC, e ditamai vaca. Daaar..., am fost cu ea pe trasee de offroad (nu Hard) si merge OK. Un minus ar fi ca nu are cadru pe sub motor si scutul e prins de baia de ulei pentru situatiile in care sari busteni sau pietre. Cu toate acestea dupa un traseu pietros, in care am atins des cu scutul pe bolovani, nu au fost probleme decat la tampoanele de cauciuc ce fixeaza scutul. Urmele de tractor TAF prin paduri sunt cam de gabaritul protectiilor originale ale motorului asa ca te poti strecura prin ele, doar la curbe le mai largesti :) .

Cauciucurile Heidenau K60 Scout sunt OK pe asfalt dar si in off, cu conditia sa nu ai mari asteptari la urcat pe iarba uda sau pojghita de noroi. Cum spunea si un coleg ceva mai devreme, cu cramponate nu iti doresti sa mergi pe asfalt.

Consum mic, (4,5% intr-o excursie combinata sosea pana pe Valea Oltului, o portiune din TET intre Lazaret si Voineasa, Oasa si inapoi la Cluj), Autonomie buna, intre 450-550 km., rezervorul fiind sub sa are centrul de greutate mai jos ce te ajuta in off road.

Pe asfalt, comportament bun la drum lung,cuplu multumitor, pot intra in depasiri pastrand viteza a 6-a, protectie buna la ploaie si vant.

In ciuda greutatii, cu siguranta poti sa o folosesti la mult mai mult decat drumuri forestiere

Dar varianta optima este sa ai doua moto una usoara pentru padure iar una ceva mai grea dar sa poti merge pe ea pana la paduri mai indepartate si prietenoase. Oricum,senzatia pe care ti-o ofera o moto usoara, cu crampoane nu o ai nici cu una de 160-190kg.

Dezavantajul principal la fierul acesta ramane pretul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza foarte mult cat de mult si ce nivel de off road vrei sa faci. In general cu o motocicleta peste 150 kg nu te simti tot timpul in largul tau intrand in padure (pe langa drumuri si poteci).

Am un F800GS Adv. si raportat la celalat fier, KTM 400EXC, e ditamai vaca. Daaar..., am fost cu ea pe trasee de offroad (nu Hard) si merge OK. Un minus ar fi ca nu are cadru pe sub motor si scutul e prins de baia de ulei pentru situatiile in care sari busteni sau pietre. Cu toate acestea dupa un traseu pietros, in care am atins des cu scutul pe bolovani, nu au fost probleme decat la tampoanele de cauciuc ce fixeaza scutul. Urmele de tractor TAF prin paduri sunt cam de gabaritul protectiilor originale ale motorului asa ca te poti strecura prin ele, doar la curbe le mai largesti :) .

Cauciucurile Heidenau K60 Scout sunt OK pe asfalt dar si in off, cu conditia sa nu ai mari asteptari la urcat pe iarba uda sau pojghita de noroi. Cum spunea si un coleg ceva mai devreme, cu cramponate nu iti doresti sa mergi pe asfalt.

Consum mic, (4,5% intr-o excursie combinata sosea pana pe Valea Oltului, o portiune din TET intre Lazaret si Voineasa, Oasa si inapoi la Cluj), Autonomie buna, intre 450-550 km., rezervorul fiind sub sa are centrul de greutate mai jos ce te ajuta in off road.

Pe asfalt, comportament bun la drum lung,cuplu multumitor, pot intra in depasiri pastrand viteza a 6-a, protectie buna la ploaie si vant.

In ciuda greutatii, cu siguranta poti sa o folosesti la mult mai mult decat drumuri forestiere

Dar varianta optima este sa ai doua moto una usoara pentru padure iar una ceva mai grea dar sa poti merge pe ea pana la paduri mai indepartate si prietenoase. Oricum,senzatia pe care ti-o ofera o moto usoara, cu crampoane nu o ai nici cu una de 160-190kg.

Dezavantajul principal la fierul acesta ramane pretul.

Mno,un filmulet din iesirile noastre in care se sustine cele scrise mai sus:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Xt600- stiu..sunt total indecis... dar totusi vaca mare n am knevoie...raman la ceva usor...

 

In cazul asta raman la parerea pe care am exprimat-o anterior: Yamaha XT660Z. Baga un ochi aici, ca sa vezi cam ce gen de trasee face nenea asta cu ea si cam cati km. In plus, are o multime de postari privitoare la comportamentul acestei motociclete, modificari facute, si o multime de ponturi pentru calatorii lungi: http://rtw-adventures.com/moto-gear-1.html Asculta ce iti spun, cu Yamaha nu poti da gres, cand vine vorba de motociclete enduro, dual sport, adventure, etc.

 

Eu am un XT600E si iti spun ca este bulet proof. Motorul nu are moarte, simplu, nepretentios, iar ciclistica este o placere. Cu un rezervor de 23 l, o sa mai confortabila si niste suporti pentru bagaje, faci un adventure de incredere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul asta raman la parerea pe care am exprimat-o anterior: Yamaha XT660Z. Baga un ochi aici, ca sa vezi cam ce gen de trasee face nenea asta cu ea si cam cati km. In plus, are o multime de postari privitoare la comportamentul acestei motociclete, modificari facute, si o multime de ponturi pentru calatorii lungi: http://rtw-adventures.com/moto-gear-1.html Asculta ce iti spun, cu Yamaha nu poti da gres, cand vine vorba de motociclete enduro, dual sport, adventure, etc.

 

Eu am un XT600E si iti spun ca este bulet proof. Motorul nu are moarte, simplu, nepretentios, iar ciclistica este o placere. Cu un rezervor de 23 l, o sa mai confortabila si niste suporti pentru bagaje, faci un adventure de incredere.

Nu e cumva XT660-R,nu E? :)

Ca io stiu de 3 modele cu motor Minareli:R,X si Z Tenere.

 

+1 la acest model! :ok:

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegului ii recomandam XT660Z Tenere. Eu am XT-ul 600 E.

Ok,my bad.:ok:

Oricum ar merge si XT660 R,atat ca e mai mica autonomia decat la Z Tenere.In rest,la fel de fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum ar merge si XT660 R,atat ca e mai mica autonomia decat la Z Tenere.In rest,la fel de fiabil.

Pai nu are motive sa nu fie la fel de fiabil. Din cate stiu, este acelasi motor, doar ca Tenere este adaptat pentru touring-adventure.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Xt600 & Cristian.

 

Am auzit de bine de xt660z tenere. Am mers doar 10 km cu el..nu prea stiu nimic...insa de f fiabil nu l stiam...

 

Sorin Iasi- 3000 si mai pot adauga 2..dar ar insemna sa ma uit cum trece vara...

 

Cc,s - de 800gs doar am citit, si parca e cam stricacios...dupa 50000...si e f scump la km mai putini...sau kilipir cu 30k dati inapoi...

 

Kle ul m am documentat...si acum stiu de ce nu l am bagat in lista...

Ce stiti de ktm?

Doar lc 4 e motor fiabil?

Sau si generatia asta mai noua 690 e okay?

Mersi inca o data domnilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3000 e buget pentru XT660R cu ceva accesorizare. Sau chel si iti mai raman niste bani pe care ii bagi tot in accesorii. Pentru ceva mai sus de asta clar nu iti ajung banii, asta daca nu adaugi acei 2k. Orice "chilipir" ar fi doar aparent, s-ar transforma intr-o mare teapa.

KTM 640 e o alegere proasta, cumparandu-l il faci fericit pe vanzator, care de-abia asteapta sa scape de el, mai greu o sa fie la tine cand o sa te convingi. :)

 

Vad ca din nou aduci in discutie KTM 690...eu nu m-as uita inainte de 2010 si in cazul asta nu prea vad cum l-ai lua sub 6k. De la noi aproape sigur il iei cu teapa, mai era unul pe forum care se plangea de probleme si dupa 2 luni l-a pus la vanzare cu binecunoscuta formulare tehnic ireprosabil sau ceva de genul asta.

 

F800GS nu este mai "stricacios" decat alte motociclete din clasa asta. Totul depinde de cum o exploatezi si cum o intretii.

Editat de razvano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...