Sari la conținut

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Mam uitat sa vad ce mai rămâne după ce se așeza lumea pe ele. Nu am citit și nu ma interesează ce scrie pe net. Iar R-ul are și suspensii mai bune decât standardul. Ca sa închei--garda la Tenere este la fel de joasa ca la 790 standard, deși eram cu picioarele pe vârfuri ca la R (vs standard unde țineam talpa pe sol și piciorul flexat bine).

» Post actualizat in 09 Nov 2018 22:08

Era un R cu valize. Pun poze mai încolo când ajung

» Post actualizat in 09 Nov 2018 22:41

Întreb mâine și despre preț. Sunt curios și eu după ce am aflat ca Yamaha va fi în jur de 10k.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Link-ul e stricat, dar te cred pe cuvânt. Foarte bine. Orice motocicletă de 500+ ar trebui să vină cu așa ceva, chiar dacă non-reglabil. Nu știu de ce unii se zgârcesc.

 

Nemtii de la motorrad au speculat asa: 11k euro pt Adventure si 12k pt R. E oarecum just, avand in vedere ca urmatorul model in gama, 1090 Adventure, e 13k euro.

 

Dacă ai dreptate și va fi doar 1000 diferență între Ténéré 700 și 790, chiar au dat lovitura. Deși personal mă aștept la vreo 12.000 pt Adventure, 13.000 pentru R, iar 1090 adv să dispară: e foarte capabil, dar nu cred că mai are logică (și loc) între 790 și 1290.

 

La MotoGP și Dakar nu atârni 20 de kile de bagaje în spatele cadrului.

 

Și motocicleta ta are cadru din oțel tubular. Și nu cred că are probleme cu pasager și 20kg+ de bagaje, nu?

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta asta nu merita cumparata la lansare. Nu am bani de ea, dar si daca as fi avut, m-as abtine sa o iau macar 1-2 ani. Toate motocicletele ADV din ultii 17 ani au fost praf la lansare, cu probleme mai mici si mai mari, cica KTM inca nu e in stare sa faca un filtru calumea care sa nu ti arunce rahat in motor. Se aplica si la 1090R ( Ai fi crezut ca au invatat din 2013 sa faca un filtru etans...nu? ).

Cadrele astea marca KTM chrome-moly de pe motocicletele mai micute , desi foarte performante, nu ma pot convinge ca sunt mai bune ca un cadru din otel. Am 1.97, 106 kg si sincer mi-ar fi frica sa ma urc pe 790R si sa plec pe drumuri grele cu prietena de 60 + bagaje si sa dau peste 200 kg.

Motociclete cunoscute pentru cadre rupte sunt KTM 690 urile pana in 2010-2011 parca, un 1190R pe ici pe colo. La 1190R e misto ca daca cazi mai tare pe beton iti impinge crashbarul in cadrul central si iti face o gaura in el si e compromis. E vorba de microfisurile de la socurile cazaturii, si daca nu sunt detectate si tratate ( ceea  ce e greu ) se alege praful, a, si da, cica nici sudura nu te ajuta. Un material foarte performant si usor dar foarte al naiba in cazul in care da ghinionul peste tine. E destul sa o scapi la semafor si sa te caci in el. Nu vreau sa par anti-KTM, din contra, sunt unul dintre cei mai mari fani ai lor. Dar lucrurile astea ma fac sa ma intreb de doua ori dar ar fi sa cumpar una cu bani munciti din greu. Poate am gresit eu ca m-am facut asa mare. Dar stiind ca merg foarte mult singur, 790R ar fi mai mult decat suficient si pentru chestii mai avansate. Doar ca nu o vad ca moto ADV definitiva cu 2up, pentru cazul meu.

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, andreim92 a spus:

Toate motocicletele ADV din ultii 17 ani au fost praf la lansare

Dar ce s-a întâmplat în 2001? Cataclism, ceva?

Citat

cica KTM inca nu e in stare sa faca un filtru calumea care sa nu ti arunce rahat in motor. Se aplica si la 1090R ( Ai fi crezut ca au invatat din 2013 sa faca un filtru etans...nu? ).

Dacă n-au învățat cum să facă un filtru în 5 ani, 1-2 ani în plus nu cred că vor face diferența. Rămâi pe japo.

Citat

Cadrele astea marca KTM chrome-moly de pe motocicletele mai micute , desi foarte performante, nu ma pot convinge ca sunt mai bune ca un cadru din otel. Am 1.97, 106 kg si sincer mi-ar fi frica sa ma urc pe 790R si sa plec pe drumuri grele cu prietena de 60 + bagaje si sa dau peste 200 kg.

E ok, nu se va rupe cu tine, nu e scuter chinezesc de 50. În primul rând e aliaj de oțel, oțel-crom-molibden mai precis. Cromul și molibdenul ajutând la partea de rezistență structurală și rezistență la coroziune. Cu alte cuvinte, aliajul acesta e mai bun din toate punctele de vedere față de unul din oțel chior.

Citat

E destul sa o scapi la semafor si sa te caci in el.

Da, e o problemă cunoscută. Rămâi pe japo.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Otelul mort ca pe Africanele vechi si Transalp,in caz de...se indoaie, si daca in caz mult mai rau se rupe, sudura e mult mai rezistenta ca pe un cadru chrome-molybdenum, , eu de exemplu am codita stramba la transalp cu 3 cm in stanga si nu ma deranjeaza cu nimic. Avantajul la adventure e sa ai un cadru rezistent dar si elastic.Cand ia un soc sa nu crape. La sfarsitul zilei, daca bagi asta in seama nu mai iei KTM niciodata, dar avand in vedere ca la 1190R e foarte foarte rar. iar la 690 au reparat problemele, nu ar trebui sa fie asta o scuza sa nu iei una.

Invatati-ma si pe mine cum se da citat pe bucati haha.  

Las un video cu un 1190R cu cadru facut terci, la cata sudura a dat omul dupa, cred ca nu o sa mai aiba probleme haha. Stim cu totii de ce a patit-o, greutatea excesiva pe codita nu se impaca cu subframe urile si in cazul asta, cu cadru principal.

 

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 13.11.2018 at 13:41, PzKpfW said:

Cu alte cuvinte, aliajul acesta e mai bun din toate punctele de vedere față de unul din oțel chior.

Ai dreptate, cu singura completare ca nu exista aliaj de otel, otel chior sau otel mort (lol). Orice otel e un aliaj prin definitie, cel mai simplu e obtinut din fier si carbon, dupa care pot fi adaugate si alte elemente (cele mai comune ar fi mangan, molibden, silicon, crom, nichel, etc.), in diverse cantitati, pentru a obtine caracteristici diferite.  Sunt sigur ca stiai asta, @PzKpfW, numa' ca imi statea pe creier si trebuia sa spun. :)

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.11.2018 la 13:41, PzKpfW a spus:

Dar ce s-a întâmplat în 2001? Cataclism, ceva?

Dacă n-au învățat cum să facă un filtru în 5 ani, 1-2 ani în plus nu cred că vor face diferența. Rămâi pe japo.

E ok, nu se va rupe cu tine, nu e scuter chinezesc de 50. În primul rând e aliaj de oțel, oțel-crom-molibden mai precis. Cromul și molibdenul ajutând la partea de rezistență structurală și rezistență la coroziune. Cu alte cuvinte, aliajul acesta e mai bun din toate punctele de vedere față de unul din oțel chior.

Da, e o problemă cunoscută. Rămâi pe japo.

Cadru de BMW F650GS rupt la codiță în Mongolia din cauză de bagaje (și nu foarte grele) se pune? Era chinezesc? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cineva ingrijorat ca mobra asta se va produce in China? Pentru mine e o ingrijorarea majora in ceea ce priveste fiabilitatea, lasand la o parte faptul ca KTM aplica politicile de QA destul de liberal. Altfel pe hartie face cerculete in jurul Tenerelui.

 

Editat de marcone
x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, voi vă văitați că scot ăștia mobrele grele și apoi vi se pare aiurea că se rup dacă pui juma de tonă pe ele. E treabă de dimensionare, indiferent de material. Pe de altă parte, o supradimensionare a cadrului într-o zonă, duce la slăbire în alta... Nu poti rezolva toate ipotezele, iei o marjă și o bagi la specificații. Daca nu le respecți, o poți păți la dracu-n praznic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ktm 790 a scos deja din producție 1090. Este oficial, nu speculatie. 

Pe hartie si incalecate + studiate pe loc, 790 baga Tenerele in buzunar si il uita acolo.

Ramane de vazut ce pareri vom avea dupa ce ne dam cu ele. Si cum vor sta la capitolul fiabilitate. Nu ca Tenere 660 ar fi fost vreun monument la capitolul acesta.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, andreim92 said:

Invatati-ma si pe mine cum se da citat pe bucati haha.

Select text cu cursorul > Quote selection.

42 minutes ago, andreim92 said:

Las un video cu un 1190R cu cadru facut terci

De când a intrat pe piața americană cu modele de stradă, KTM nu-și permite asemenea defecte grave de fabricație. Americanii (clienții sau National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) dau în judecată fabricanții pentru orice detaliu. Se fac recall-uri pentru un șurub defect sau un furtun crăpat. Dacă un cadru ar avea o problemă de proiectare generală care să-l facă să cedeze în acest fel, austriecii n-ar mai vinde motociclete în SUA. Cel mai probabil a fost un caz izolat, o situație care a apărut dintr-o serie specifică de evenimente.

E plin internetul de cazuri cu cadre rupte. De la KTM la BMW, la japoneze și italiene. Dar de aici la "e atât de prost proiectat încât scapi motoreta pe jos la semafor și trebuie să schimbi cadrul" e cale lungă.

32 minutes ago, Doctor X said:

Cadru de BMW F650GS rupt la codiță în Mongolia din cauză de bagaje (și nu foarte grele) se pune? Era chinezesc? 

Nu, era nemțesc. Cu excepția familiei G310, toate motocicletele BMW sunt asamblate la fabrica din Berlin. Aceeași remarcă: caz izolat, situație rezultată dintr-o serie specifică de evenimente.

39 minutes ago, xtx said:

Ai dreptate, cu singura completare ca nu exista aliaj de otel, otel chior sau otel mort (lol). Orice otel e un aliaj prin definitie, cel mai simplu e obtinut din fier si carbon, dupa care pot fi adaugate si alte elemente (cele mai comune ar fi mangan, molibden, silicon, crom, nichel, etc.), in diverse cantitati, pentru a obtine caracteristici diferite.  Sunt sigur ca stiai asta, @PzKpfW, numa' ca imi statea pe creier si trebuia sa spun. :)

Corect, m-am exprimat eronat referindu-mă la aliajul "oțel" ca la un tot unitar. Nu cred că folosește nimeni acest aliaj de bază, simplu, în cadre sau șasiuri. Nici japonezii.

27 minutes ago, marcone said:

E cineva ingrijorat ca mobra asta se va produce in China? Pentru mine e o ingrijorarea majora in ceea ce priveste fiabilitatea, lasand la o parte faptul ca KTM aplica politicile de QA destul de liberal. Altfel pe hartie face cerculete in jurul Tenerelui.

Nu. Dacă se va produce (asambla) în altă parte decât la Mattighofen, va fi la fabricile Bajaj din India, unde se asamblează deja motocicletele de stradă de cilindree mică, sau Indonezia. Asamblarea în China nu are niciun sens dpdv economic. Piața moto cu cel mai mare potențial și cea mai mare creștere este cea din Asia de sud și sud-est. Toți marii fabricanți au deja sau vor avea în viitorul apropiat câte o fabrică deschisă în zonă.

Dar, în absolut, nu prea văd care ar fi marea problemă cu asamblarea în China. Ca exemplu, sunt modele Yamaha destinate pieței europene care sunt asamblate în China, și nu am observat să raporteze nimeni mari probleme de calitate din această cauză. Poate sunt și altele, însă de Yamaha sunt sigur. Globalizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Doctor X a spus:

Cadru de BMW F650GS rupt la codiță în Mongolia din cauză de bagaje (și nu foarte grele) se pune? Era chinezesc? 

Eh, lasa, ca daca e vorba de volum de rahaturi de fabricatie gasite pe internet, BMW e campion. Adevarul e ca gasesti mai multe poze si video uri cu BMW stricate decat orice alta marca, stiu ca e cea mai vanduta, o fi si asta o cauza. Treaba cu stanchion-ul nu trebuie sa o mai aduc in discutie, dupa ce au patit-o cativa au tras de ei prin reclama proasta si prin judecata pana au facut recall, si intradevar au fost multe "peticite". Si de F650 cu furci rupte langa ax e stiuta si aia. Toate au sau au avut probleme, dar unele mai mult ca altele. Cel mai bun lucru pe care BMW ar putea sa faca la R1200 sau R1250 pe viitor e sa pun un brat si pe partea stanga, ca oamenii botezati, am avut discutii cu oameni cu bani care le-au avut si au intampinat probleme din cauza asta, si nu o puteau recomanda pentru mai mult decat un soft offroad.

 

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

De când a intrat pe piața americană cu modele de stradă, KTM nu-și permite asemenea defecte grave de fabricație. Americanii (clienții sau National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) dau în judecată fabricanții pentru orice detaliu. Se fac recall-uri pentru un șurub defect sau un furtun crăpat. Dacă un cadru ar avea o problemă de proiectare generală care să-l facă să cedeze în acest fel, austriecii n-ar mai vinde motociclete în SUA. Cel mai probabil a fost un caz izolat, o situație care a apărut dintr-o serie specifică de evenimente.

Suna logic ce zici tu. 

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Dacă se va produce (asambla) în altă parte decât la Mattighofen, va fi la fabricile Bajaj din India, unde se asamblează deja motocicletele de stradă de cilindree mică

Dap, ei fac in india doar RC390 ,390 duke ,200 duke si inca una nu stiu care, probabil duke 125.

 

Legat de 790, sunt convins ca o sa o faca in Austria, e un model foarte important pentru si stiu si ei ca lumea are pareri nasoale despre lucruri fabricate in partea "ailalta".

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mobile.de au aparut modelele 790 Adv la cativa dealeri cu pre-order.

Preturile: 13.990€ pt Adventure si 14.995€ pt Adventure R. Cam...mult. Nu stiu cat de reale sunt aceste cifre (KTM nu a publicat vreun pret oficial), ma gandesc ca e vb de sume scoase din burta ca pt precomenzile de acum dealerul sa fie sigur ca acopera pretul real (iar diferenta e taxa de smecher platita ca sa fii printre primii posesori ai modelului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Speculă. Sunt convinși că motocicleta se va vinde ca pâinea caldă și mizează pe buzunarul gros al nerăbdătorilor. E win-win: se mândresc la fabrică cu x pre-comenzi (ceea ce le va mări prioritatea pe viitor) și fac și profit nesimțit în același timp. Practică destul de comună, importată din America.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca reusesc sa scoata Adventure la 10.000 de euro s-a cam dus avantajul Yamaha.

In urma cu trei ani ma hotarasem sa iau o motocicleta noua si care sa fie ultima achizitie moto, mai exact Yamaha xt660z tenere. Stransesem banii, dar intre timp aparuse ideea unui tenere bicilindru si niste cheltuieli majore neprevazute, fapt pentru care am tot amanat achizitia si tot am asteptat noul tenere. 

Pe 5 noiembrie, chiar de ziua mea, Yamaha a lansat Tenere 700! Am zis gata, asta e! Ea e aleasa! Numai bine, pana in primavara mai adun banii si poate reusesc sa incep sezonul pe ceva nou. 

Din pacate, ce a facut Yamaha dupa 5 noiembrie m-a facut sa  am indoieli cu privire la aleasa, adica:

- niciun pret comunicat;

- nicio data de lansare exacta;

- specificatii aparute si apoi sterse de pe site-ul oficial (greutate);

Intre timp KTM a vent cu o alta varianta de luat in considerare (Adventure), iar daca intre KTM si Yamaha nu va exista o diferenta de minim 2.000 de euro, sincer sa fiu, am inceput sa ma fac portocaliu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, stulewa said:

eu zic ca o sa iasa la piata undeva pe la 10.000e, sunt cu ochii pe el ca pe butelie! :))

Dacă-l scot la 10 mii și R-ul la 11, va fi nebunie.

50 minutes ago, vis-a-vis said:

Măcar dacă era frumos...

L-au făcut aproape la fel de urât ca BMW-urile 

Se numește "imagine de marcă", tehnică importată din industria auto și care presupune să faci toate vehiculele pe care le vinzi să arate la fel. Au pus același far pe toate, de la 125 la 1290, fie că se potrivea sau nu. Aia e...

KTM-urile nu au fost niciodată frumoase sau elegante. Dar au avut tot timpul un design... interesant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, PzKpfW a spus:

 

Acum 2 ore, stulewa a spus:

eu zic ca o sa iasa la piata undeva pe la 10.000e, sunt cu ochii pe el ca pe butelie! :))

Dacă-l scot la 10 mii și R-ul la 11, va fi nebunie.

 

Poate așa mai scade pretul la 990 Adventure R la SH, că sub 7500€ nu-i niciunu' :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.11.2018 la 14:40, vis-a-vis a spus:

Poate așa mai scade pretul la 990 Adventure R la SH, că sub 7500€ nu-i niciunu' :D

vand 990 adv la 5500euro, detalii in privat! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Vizionând un anunț recent la rubrica de vânzări constat ca 790 ofera aproape aceleași valori de cuplu și putere ca un 990 la 200 cmc și 20 de kg mai puțin. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preturi oficiale UK: 11.099 lire pentru standard si 11.999 pentru R. Scump, dom'le, scump. Dar, cel putin pe hartie, sta de departe cel mai bine in clasa ei.

De aici: https://advrider.com/f/threads/ktm-790-adventure.1260491/page-232#post-36419483

Tre' sa trag cu ochiul pe topicul cu numerele norocoase, poate asa sa iasa ceva :P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to KTM 790 Adventure

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...