Sari la conținut

Postări Recomandate

Acum 7 ore, GAMO a spus:

Pai, nu e chiar din vis, dar este mai mica decat la 690, deci mai bine... La 690 Enduro R 2011, cum am avut, a fost primul motiv de divort.

La Honda CRF Rally este de 895mm, iar la KTM 790 Adventure R este de 880 mm. Ma gandesc ca merge...

Traim si vedem. 

De vreo doua-trei saptamani, am inceput sa ma uit din nou dupa 690, pe internet...

Am mai zis: saua extrem de inalta (doar pentru cei alesi), suspensia din caramizi, lipsa ABS (nu mai zic de controlul tractiunii), motorul extrem de agresiv si lipsa confortului in sa si la ghidon - motive de mare frustrare, pe vremea 690 model 2011...

Citesc povesti cu Fat-Frumos, acum, despre 690.

Cred insa ca KTM tine motocicleta asta "de proasta" tocmai ca sa nu dea, ca vaca, peste 790, cu care vor face un sac de bani, vreo 2 ani. Dupa ce se umple lumea de 790, vor face din 690 un motor de adventure, ceea ce si trebuie. Sa ai "de toate" in 150 kg - de vis!

Din pacate saua superinalta trebuie facuta moale, deci mai inalta. Intrebam de ce vrei neaparat 790R si nu 790 simplu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.02.2019 la 6:06, yuk a spus:

Din pacate saua superinalta trebuie facuta moale, deci mai inalta. Intrebam de ce vrei neaparat 790R si nu 790 simplu?

Pai, suspensia de la 790 R este mult mai dotata. Conteaza, pentru drumurile variate, cel putin pe hartie.  

Nu mi-e clar daca, pe R, sunt cauciucuri tubeless ori au camere. Urasc camerele, la gandul ca trebuie sa fac pana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 24.02.2019 la 13:32, xt600 a spus:

@ERU pentru ce face cu motocicleta, cea mai buna solutie pentru bulgar este Tenere 700. In alta ordine de idei, omul a spus ca ii place KTM ca finisaje, ca design, dar a spus ca nu este motocicleta cu care ar vrea sa mearga in jurul lumii. Sunt convins ca stie el de ce. 

 

Tocmai, Yamaha a inteles exact ce doreste un motociclist care face pe bune genul asta de turism: motocicleta simpla, robusta, fiabila, usor de servisat si care poate indura multe. Este nerelevant pentru o asemenea bicla, daca are semnale clasice sau led. De altfel, cred ca si dotarile si finisajele celor doua modele vorbesc  indirect despre destinatia lor. Nu cred ca ai nevoie de cornering ABS, semnale led, CT, etc, etc cand te dai pe drumul oaselor. De rezervorul ala de plastic, cu atat mai mult. KTM a oferit baietilor cu bani, o motoreta care nu va vedea prea mult praf si noroi prin Siberia, Africa, etc. KTM 790 este o motocicleta premium facuta pentru fun, Tenere 700 este catar de povara, cu care mergi la capatul lumii. 

 

Chestia cu Dakarul sta cam asa (parerea mea): KTM si-a asigurat intotdeauna si in toate competitiile de profil, cei mai buni piloti ai momentului. Au fost momente in care au avut chiar doua echipe oficiale, numai sa nu lase la concurenta vreun pilot de top (vezi cazul Despres, Coma). Ori in Dakar, inca pilotul face diferenta si nu motocicleta. Deasemenea, au investit enorm si deplaseaza o logistica impresionanta in fiecare competitie. Cam asa se castiga azi Dakarul: bani multi, piloti, logistica. Plus ca pe grila sunt cam 10 KTM la 1 Yamaha sau Honda, asa incat statistic vorbind, probabilitatea ca sa castige un KTM este cam de 10 la 1. 

Singura problema cu aceasta Yamaha, ar fi pretul.. pt ca daca iese la 10 k euro... hmmm.. miroase a nesimtire. 8k ar fi un pret rezonabil. 

 

 

Bulgarul este in cel mai buncaz tripat in ultima vreme, asta ca sa nu folosesc cuvinte ca dublu standard, "biased" sau mai dur payroll, asa ca sa-l lasam in delirul lui. Eu nu mai sunt convis de nimic din ceea ce spune bulgarul asa ca ca ceea ce stie el e irelevant.

 

Yamaha nu a inteles, pur si simplu nu e in stare sa construiasca o mobra la standardele KTM [sau zilei de azi], asa ca s-au reprofilat si s-au gandit sa ocupe o nisa de pret, dar ghici ce, pt o mobra asa de "outdated" este FOARTE SCUMPA. 

Stiu ca sunt unii puristi carere acu 10 ani ziceau ca daca ABS-ul devine obligatoriu va fi sfarsitul motociclismului, apocalipsa etc, acum s-au reprofilat pe hatereala cu cornerig ABS si TC, parerea mea e ca nu sunt puristi ci retrograzi. La subiect desi tind sa cred ca nu am nevoie de respectivele chestii dupa 12 ore in sa in afara asfaltului ai nevoie de orice ajutor, iti spun asta din experienta proprie, iar din experienta altora iti spun ca nici 790 si nici T7 nu au ce cauta pe drumul oaselor. Rezervorul ala de plastic e genial. In primul rand pt ca e de plastic si rezervoarele nu ar mai trebui sa se faca din metal de acum 20 de ani, in al doilea rand pt ca e un semn de evolutie in designul motoretelor, evolutie care lipseste cu desavarsire la yamaha.

 

Despre Dakar, cum necum KTM e tata lor iar Yamaha si Honda fac doar figuratie pe acolo.

 

Despre pret e 10k si nesimtirea e cu reducerea de 400 pt cumparat online o mobra pe care nu s-a dat nimeni independent.

La 24.02.2019 la 13:45, vis-a-vis a spus:

Călatorii împătimiți care nu o ard nici pe forumuri sau pe feisbuc, preferă în continuare Africa Twin cea veche. Prețul a urcat iar. Asta spune multe despre copăile care apar în ultimul timp pe segmentul travel-adventure...

 

Lasati-le sa se odihneasca in pace. Sa nu mai comparam motoretele alea, care au fost bune la vremea lor cu ceea ce se dezvolta azi. Adica mna pe langa AT veche pana si T7 e o motocicleta evoluata :)  ,de fapt doar asa as putea sa vad evolutia T7, in raport cu AT veche si cu ST veche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.03.2019 la 9:58, ERU a spus:

 

 

Bulgarul este in cel mai buncaz tripat in ultima vreme, asta ca sa nu folosesc cuvinte ca dublu standard, "biased" sau mai dur payroll, asa ca sa-l lasam in delirul lui. Eu nu mai sunt convis de nimic din ceea ce spune bulgarul asa ca ca ceea ce stie el e irelevant.

 

Yamaha nu a inteles, pur si simplu nu e in stare sa construiasca o mobra la standardele KTM... 

 

.... acum s-au reprofilat pe hatereala cu cornerig ABS si TC, parerea mea e ca nu sunt puristi ci retrograzi.

.... iar din experienta altora iti spun ca nici 790 si nici T7 nu au ce cauta pe drumul oaselor.

Rezervorul ala de plastic e genial.

Eh... daca se arata incantat de 790 nu mai era "biased", "payroll" etc. Atunci era credibil. Omul a explicat foarte clar ce asteptari are de la o moto si de ce 790 nu corespunde. Asta ii face afirmatiile irelevante? 

 

Nu! Yamaha stie foarte bine sa construiasca o moto si mai ales cui i se adreseaza. Si KTM stie, insa potentialii cumparatori au profil diferit. Sper sa nu ajunga vreodata un brand japonez sa faca motociclete la standarde KTM, care in multe privinte sunt.. sa zicem.. nesatisfacatoare. In momentul de fata, mai degraba pun banii pe o motocicleta construita si cu motorizare made in China, la un pret corect (nota bene!), decat pe KTM. 

 

Unii nu pot sa inteleaga ca mai sunt oameni carora chiar le place sa controleze ei motocicleta, nu ea pe ei. Astia insa sunt retrograzi...

 

Si cam cum ar trebui sa fie o motocicleta cu care sa se poata face drumul oaselor?  

 

Rezervorul ala ii anuleaza orice pretentie de "adventure". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Eh... daca se arata incantat de 790 nu mai era "biased", "payroll" etc. Atunci era credibil. Omul a explicat foarte clar ce asteptari are de la o moto si de ce 790 nu corespunde. Asta ii face afirmatiile irelevante? 

Mie nu mi s-a parut nimic clar din ce a balmajit acolo cu privire la partile negative de la KTM. Cat despre parerile lui, atata vreme cat sustii anumite pareri si dupa aia te rasucesti brusc pt ca proucatorul tau preferat, are alte idei, nu ai cum sa fii credibil.

I-am urmarit o vreme filmele si sustinea ca motocicleta de adv trebuie sa fie usoara, desi el calarea una grea si lenesa, dar mna acu, macar parea ca a inteles cum sta treaba, la respectiva expo a trecut cu virgula peste motociletele usoare, la fel si peste cea cu adevarat inovatoare si facea apologia unei trotinete prafuita de noua. Grea, cu rezervor mic , cu suspensie slaba, cu finisaje proaste [sa ne aducem aminte de surubul inacceptabil pt BMW 310 GS, care insa la T7 poate fi trecut cu vederea, asta numesc eu dublustandard] sa nu mai vorbim ca e scumpa pt cat de slaba e.

Acum 5 ore, xt600 a spus:

 

Nu! Yamaha stie foarte bine sa construiasca o moto si mai ales cui i se adreseaza. Si KTM stie, insa potentialii cumparatori au profil diferit. Sper sa nu ajunga vreodata un brand japonez sa faca motociclete la standarde KTM, care in multe privinte sunt.. sa zicem.. nesatisfacatoare. In momentul de fata, mai degraba pun banii pe o motocicleta construita si cu motorizare made in China, la un pret corect (nota bene!), decat pe KTM. 

 

Am impresia ca o iei pe urmele bulgarului, poate ti se trage de la brand. Ii stiam mai fanatici pe posesorii de KTM dar se pare ca in ultima vreme fanatismul s-a mutat la Yamaha. Din punctul meu de vedere exista motocilete reusite is motociclete mai putin reusite, sa le clasifici dupa brand e un pic dubios, dar daca insisti as putea sa-ti spun ca japonezii sunt la coada clasamentului de multa vreme, iar daca vorbim de segmentul enduro touring cam dintotdeauna.

Europenii au fost intodeauna in fata cu idei inovatoare, japonezii au copiat si ca sa fiu total sincer au si perfectionat pe alocuri, stiu ca o sa inflameze juma' de forum ca am putu sa ma leg de zeii lor mancatori de orez dar ghici ce, nu-mi pasa.

 

Acum 5 ore, xt600 a spus:

 

Unii nu pot sa inteleaga ca mai sunt oameni carora chiar le place sa controleze ei motocicleta, nu ea pe ei. Astia insa sunt retrograzi...

 

Exact, ai perfecta dreptate, cand intra ABS-ul in functiune, daca nu l-ai fi avut erai deja pe jos, deci nu e ca si cum controleaza altcineva motoreta, este o plasa de siguranta pt momentul cand nu mai controlezi tu motocicleta.

 

Acum 5 ore, xt600 a spus:

 

Si cam cum ar trebui sa fie o motocicleta cu care sa se poata face drumul oaselor?  

 

1 USOARA

2 USOARA

3 USOARA

4 suspensii bune

5 centru de greutate jos

6 rezervor generos

 

 

exact cum nu este T7

 

Acum 5 ore, xt600 a spus:

 

Rezervorul ala ii anuleaza orice pretentie de "adventure". 

 

Rezervorul ala este dovada vie ca europenii inoveaza, iar japonezii copiaza, vom vedea probabil asa ceva la T8 :) daca nu laT9

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.03.2019 la 19:39, ERU a spus:

 

 

Am impresia ca o iei pe urmele bulgarului, poate ti se trage de la brand.

 

Din punctul meu de vedere exista motocilete reusite is motociclete mai putin reusite, sa le clasifici dupa brand e un pic dubios

 

 

 

1 USOARA

2 USOARA

3 USOARA

4 suspensii bune

5 centru de greutate jos

6 rezervor generos

 

 

 

 

Nu sunt genul care sa am nevoie de formatori de opinie.

 

Asa este, doar ca exista branduri care fac motociclete facute sa dureze si sa te duca oriunde. Nu este cazul KTM si a brandurilor europene, in general.. astea compenseaza prin gadgeturi. 

 

1-3 USOARA... Usoara este o formulare relativa. Ceea ce tie ti se pare grea, mie poate sa mi se para usoara. Sau invers.

4 suspensii bune. De acord. Si asa adauga eu, simple, cu servisare facila.

5. centru de greutate jos. Privesti lucrurile simplist. Nu este suficient sa ai un centru de greutate jos, ci si cum distribui masele. Aici apare notiunea aia de "centroid triangle". Asa ca poti sa ai dumneata un centru de greutate jos, dar daca acel triungi centroid nu este optim, vei avea o tinuta de drum si un handling de tot rahatul. 

6. rezervor generos. De acord. Aici Yamaha a cam zbarcit-o, insa poate mizeaza pe faptul ca au un motor economic. Sau cineva va scoate un rezervor aftermarket mai generos. Pana la urma, trebuie sa traiasca si firmele astea pe langa gigantii din industria moto. 

As mai adauga si confortul. Aici nu se califica nici Tenere nici 790. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, xt600 a spus:

Nu sunt genul care sa am nevoie de formatori de opinie.

 

Asa este, doar ca exista branduri care fac motociclete facute sa dureze si sa te duca oriunde. Nu este cazul KTM si a brandurilor europene, in general.. astea compenseaza prin gadgeturi. 

 

As putea sa te contrazic din proprie experienta. Cat despre parerea ta cu privire la gadgeturi, am impresia ca nu ai avut niciodata o mobra care sa aiba macar ABS, astfel incat pari ca-ti dai cu parerea din povesti.

 

Acum 30 minute, xt600 a spus:

 

1-3 USOARA... Usoara este o formulare relativa. Ceea ce tie ti se pare grea, mie poate sa mi se para usoara. Sau invers.

 

Max 160 kg fara combustibil, 150 e mai bine.

 

Acum 30 minute, xt600 a spus:

4 suspensii bune. De acord. Si asa adauga eu, simple, cu servisare facila.

 

Cand ti-ai servisat ultima data suspensiile la motocicleta pe care o detii ? Sau mai bine la cati km faci service la suspensii ?

 

Acum 30 minute, xt600 a spus:

5. centru de greutate jos. Privesti lucrurile simplist. Nu este suficient sa ai un centru de greutate jos, ci si cum distribui masele. Aici apare notiunea aia de "centroid triangle". Asa ca poti sa ai dumneata un centru de greutate jos, dar daca acel triungi centroid nu este optim, vei avea o tinuta de drum si un handling de tot rahatul. 

 

Simplist vorbind cand ridici mobra de jos [sau opresti intr-o pozitie imposibila ] nu conteaza nic iun triunghi si nici frazele de marketing de genul " datorita ..... se simte mult mai usoara" 

 

Acum 30 minute, xt600 a spus:

6. rezervor generos. De acord. Aici Yamaha a cam zbarcit-o, insa poate mizeaza pe faptul ca au un motor economic. Sau cineva va scoate un rezervor aftermarket mai generos. Pana la urma, trebuie sa traiasca si firmele astea pe langa gigantii din industria moto. 

 

Yamaha a zbarcito peste tot ,nu doar aici, si in plus raiderii care s-au dat cu KTM spun ca are un super consum.

 

Acum 30 minute, xt600 a spus:

As mai adauga si confortul. Aici nu se califica nici Tenere nici 790. 

 

 

Ce intelgi prin confort?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Din ce ma documentez pe net eu unul nu sunt convins ca am găsit răspunsul corect la o întrebare. Poate ma ajutați voi.

Din punctul meu de vedere a devenit cam evident ca 790 este prea subnutrita pentru 2 și bagaje și prea grea pentru enduro turismul ce îl practic eu. 

II mai rămâne doar nisa "rider singur cu bagaje", adventure. Adică asa, gen, Mongolia, pe uscat, vara.

 

Pentru ce mi-aș cumpăra 790 pentru adventure solo când as putea lua 1090 (adică un 990 impecabil) și clar este bonus ca poți lua liniștit și un pasager cu tine. 

Pentru electronica la zi și rezervorul/centrul f jos. Diferența dr greutate este, hmm, nu neapărat ff relevanta la o mobra cu care faci adventure. 

Merita 

 

 

@ERU

Editul.... :

 

Întrebările sunt:

- pentru ce mi-aș lua 790 dacă tot exista 1090 care poate duce lejer și pasager și bagaje? 

- este 790 un motor pentru adventurieri solo? Eu nu îl vad cu 2 și bagaje. 

- este mai bun decât 1090 fiindcă merge și pe sosea (chiar dacă nu asa de vanos), precum și pe off (aici mai ușor, ce-i drept, dar având în vedere ca sunt amândouă mobre adventure, cam despre ce vb?

Da, electronica ce o are peste 1090 este evidenta. 

Eu tot încerc sa înțeleg care este publicul țintă al motorului acesta și la ce o sa îl folosească cu adevarat. Cine sunt oamenii aceia care vor striga isterizati precum Mircea Badea "Da, asta e!" Banii jos, ia-mi-i, dă-mi R-ul. 

 

A rondul de mai sus nu a fost chip sa îl șterg de pe telefon. Întrebarea nu ii este adresata lui Eru. 

Este o postare generica, nu direcționata.

Adică, eu cred ca aventurierii de Europa se pot descurca onorabil și cu motoare mai grele/confortabile/stabile pe sosea și care duc și pasageri. 

 

Iar cei care o iau spre Est (dau cuvântul celor care au fost) - o considerați un motor super ok la 209 kg? Sau mai ok decât 690/alte monocilindre? 

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, ERU a spus:

 

As putea sa te contrazic din proprie experienta. Cat despre parerea ta cu privire la gadgeturi, am impresia ca nu ai avut niciodata o mobra care sa aiba macar ABS, astfel incat pari ca-ti dai cu parerea din povesti.

 

 

Max 160 kg fara combustibil, 150 e mai bine.

 

 

Cand ti-ai servisat ultima data suspensiile la motocicleta pe care o detii ? Sau mai bine la cati km faci service la suspensii ?

 

 

Simplist vorbind cand ridici mobra de jos [sau opresti intr-o pozitie imposibila ] nu conteaza nic iun triunghi si nici frazele de marketing de genul " datorita ..... se simte mult mai usoara" 

 

 

Yamaha a zbarcito peste tot ,nu doar aici, si in plus raiderii care s-au dat cu KTM spun ca are un super consum.

 

 

Ce intelgi prin confort?

 

poate ca 790 este fix pentru aia cu bani (ca tine) si tenereul pentru parliti (ca mine)care nu au vazut abs neam din neamu' lor si nici nu vor sa vada pt ca nici nu au murit din cauza lipsei lui... sau din cauza alte smenuri de transmitere a tractiunii la roata :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, xt600 a spus:

 

Asa este, doar ca exista branduri care fac motociclete facute sa dureze si sa te duca oriunde. Nu este cazul KTM si a brandurilor europene, in general.. astea compenseaza prin gadgeturi. 

 

decat rad..  😂😂😂

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca cei de la KTM au facut o treaba destul de buna cu 790. Si cu siguranta vor vinde mai mult decat Yamaha, strict doar prin prisma faptului ca au reusit sa acopere o gama mult mai larga de potentiali cumparatori. Tenere 700 mi se pare un produs mult prea nisat, gandit strict pentru adventure. Realitatea este insa ca multi dintre cei care dau din gura din scaun nu vor face niciodata adventure adevarat, ci tot touring. Doar ca, orgoliul si un pic de calcul economic just ii face sa mearga pe o mobra cu destule capabilitati off pentru ca "mai bine le ai si nu le folosesti decat viceversa".

 

Dupa parerea mea majoritatea electronicii de pe KTM a fost gandita tocmai pentru a imprima un comportament stradal bun unei mobre cu roti de 21 / 18, pe care fizica o cam dezavantajeaza la capitolul asta. Calculul este extrem de bine facut in opinia mea pentru ca majoritatea celor care vor proba mobra o vor face pe strada pentru ca nu au niste skilluri de offroad suficient de dezvoltate incat sa-si permita sa iasa pe coclauri cu o mobra noua de 13.000 euro (plus ca din cate stiu CASCO nu se aplica la off). Din acest punct de vedere cred ca 790 simplu e o mobra mai buna decat 790 R, adica e un compromis mai acceptabil si mai usor de inghitit de majoritatea riderilor. 830 inaltime e suficient de jos inclusiv pentru multe doamne. Yamaha din acest punct de vedere  isi cam limiteaza destul de mult potentiala baza de utilizatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, DeVazut_TM a spus:

- pentru ce mi-aș lua 790 dacă tot exista 1090 care poate duce lejer și pasager și bagaje? 

 

20 de kg in minus inseamna ca dau mai rar pasagera jos ca sa trec prin zone naspa

pare greu sa urci complet echipat la deal cateva sute de metri uneori

 

in plus, 790 pare ca nu ar avea asa mare nevoie de diverse fiare pe lateral pentru protectie, inca 4-5 kg

 

rezervorul ala nu-mi place nici mie fiindca pare ca ar face pe bmw-ul pe sleauri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Sergiu_BB a spus:

 

decat rad..  😂😂😂

 

 

Baga mare! 😜

1 oră în urmă, RuInCV a spus:

Eu cred ca cei de la KTM au facut o treaba destul de buna cu 790. Si cu siguranta vor vinde mai mult decat Yamaha, strict doar prin prisma faptului ca au reusit sa acopere o gama mult mai larga de potentiali cumparatori. Tenere 700 mi se pare un produs mult prea nisat, gandit strict pentru adventure. Realitatea este insa ca multi dintre cei care dau din gura din scaun nu vor face niciodata adventure adevarat, ci tot touring. Doar ca, orgoliul si un pic de calcul economic just ii face sa mearga pe o mobra cu destule capabilitati off pentru ca "mai bine le ai si nu le folosesti decat viceversa".

 

Dupa parerea mea majoritatea electronicii de pe KTM a fost gandita tocmai pentru a imprima un comportament stradal bun unei mobre cu roti de 21 / 18, pe care fizica o cam dezavantajeaza la capitolul asta. Calculul este extrem de bine facut in opinia mea pentru ca majoritatea celor care vor proba mobra o vor face pe strada pentru ca nu au niste skilluri de offroad suficient de dezvoltate incat sa-si permita sa iasa pe coclauri cu o mobra noua de 13.000 euro (plus ca din cate stiu CASCO nu se aplica la off). Din acest punct de vedere cred ca 790 simplu e o mobra mai buna decat 790 R, adica e un compromis mai acceptabil si mai usor de inghitit de majoritatea riderilor. 830 inaltime e suficient de jos inclusiv pentru multe doamne. Yamaha din acest punct de vedere  isi cam limiteaza destul de mult potentiala baza de utilizatori.

Observatii pertinente! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si ce raspuns pertinet vroiai la afirmatia ta cum ca motoarele europene nu tin la tavaleala?!

Al meu ktm are 45.000 km in doi ani si in afara de faptul ca NU stie sa mearga cu 50km/h nu am ce sa-i reprosez. ( bine, stie cu 50 dar doar atunci cand pleaca de pe loc - o fractiune de secunda ).  Daca te referi la motoarele de cros sau enduro ca nu au viata lunga trebuie sa accepti ca alea sunt motoare de competitie care lucreaza in regim de performanta maxima..

 

In grup avem 2-3 geesuri care merg spre 200.000 km - n-am remarcat sa le fi pierdut pe drum vreodata. De cele noi nici nu are rost sa discut.

Despre triumph nu pot zice nimic. Abia si-a cumparat un prieten un tiger - vedem cum se comporta.

Italiencele... e plina Italia, Grecia, Spania, Portugalia si Franta de ele.

 

Avem si prieteni cu japoneze, se descurca. Ajung si ei la destinatie pana comandam noi 2-3 randuri de bere...

Editat de Sergiu_BB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, DeVazut_TM a spus:

 Adică, eu cred ca aventurierii de Europa se pot descurca onorabil și cu motoare mai grele/confortabile/stabile pe sosea și care duc și pasageri. 

 

99% din "aventurierii" de Europa nu au nevoie de mobre cu 21" pe fata. Sa nu uitam ca in multe din tarile cu apa calda (unde e si cascavalul) off-road-ul e interzis total sau partial. Mai dau pe youtube de filme intitulate "Adventuring in Alps with KTM 1090 R" unde apare cate un mos neamt calarind mobra incaltata cu crampoane pe serpentine in Alpi. Iau la mana toate filmele de pe canalul lui si, surpriza, nici un metru de drum pietruit. Penibil. Pt genul asta de "aventurieri" exista o oferta variata, fiecare producator avand cate o "balena" care chipurile te va duce in jurul lumii (lol).

 

790 Adv vine cu un pachet care bate cam tot ce-i pe piata. Greutatea decenta (nu e wow), electronica, echipamentul (frane, suspensii) si mai ales pretul vor face din mobra asta un bestseller.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul moment cand m-a ajutat roata fata de 21 a fost cand mi-a sarit un caine in fata.. am trecut peste obstacol fara probleme la viteza relativ mare.

In rest nici nu te ajuta, nici nu te incurca. La schimbari bruste de directie are inertia mai mare decat roata standard de 19, depinde de stilul de mers.

Editat de Sergiu_BB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roata mai mare în diametru are capacități de trecere mai bune. Peste denivelări mici și dese, cât și peste pietre, bolovani. Iar pentru ca e îngusta, taie mai bine noroiul. Dacă nu se ajunge în astfel de ipostaze, nu e necesară. Pentru stradă "problema" ei cea mare e lățimea. Dacă ați avut curiozitatea să comparați un cauciuc dualsport cramponat sau chiar unul de enduro cu unul pur de stradă, chiar dacă pe foaie au aceleași dimensiuni, cel de stradă e vizibil mai lat. Roata de 19" e mult mai potrivită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, vis-a-vis a spus:

 Dacă ați avut curiozitatea să comparați un cauciuc dualsport cramponat sau chiar unul de enduro cu unul pur de stradă, chiar dacă pe foaie au aceleași dimensiuni, cel de stradă e vizibil mai lat. Roata de 19" e mult mai potrivită.

 

Ideea conform careia cu cat pata de contact e mai mare - cu atat ar trebui sa ai aderenta mai buna nu se confirma nici in teorie, nici in practica. Forta de apasare ( greutatea motocicletei ) se distribuie pe suprafata de contact.. Discutia este despre a apasa mai tare pe o suprafata mica sau a apasa mai usor pe o suprafata mai mare.

 

Orice anvelopa ai avea ( scumpa sau ieftina, lata sau ingusta ), din moment ce e omologata tine cat nu avem noi curaj sa inclinam motocicleta.

Perfect adevarat e si ca orice anvelopa ai avea ( scumpa sau ieftina, lata sau ingusta ) daca dai de nisip, balega, noroi te mai ajuta doar ingerasul pazitor.

Editat de Sergiu_BB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un diametru mai mare inseamna ca pentru a lua aceeasi curba cu aceeasi viteza fata de un diametru mai mic trebuie sa te inclini un pic mai mult. Atentie, diametrul nu este singurul criteriu, mai sunt si altele cum ar fi profilul pneului de exemplu. In plus un diamteru mai mare inseamna un moment angular mai mare, deci este un pic mai greu sa modifici traiectoria. Asta este acea "inertie" de care ai pomenit. Bottom line, pe viraje trebuie sa depui ceva mai mult efort avand roti cu un diametru mai mare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 3 ore, RuInCV a spus:

Un diametru mai mare inseamna ca pentru a lua aceeasi curba cu aceeasi viteza fata de un diametru mai mic trebuie sa te inclini un pic mai mult. Atentie, diametrul nu este singurul criteriu, mai sunt si altele cum ar fi profilul pneului de exemplu. In plus un diamteru mai mare inseamna un moment angular mai mare, deci este un pic mai greu sa modifici traiectoria. Asta este acea "inertie" de care ai pomenit. Bottom line, pe viraje trebuie sa depui ceva mai mult efort avand roti cu un diametru mai mare. 

Da, frate, claar :))))) 

Categoria face palm cu stele verzi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to KTM 790 Adventure

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...