Sari la conținut

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Oricum, când ai zis "Atenția, diametrul nu este...“ sa știi ca am sărit drepți instant.

Si asa mi s-a blocat expresia într-o mirare și un soc, ceva nemaipomenit. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu va sugerez sa va uitati bine la filmul urmator, cu siguranta invatati ceva. Daca nici dupa ce l-ati urmarit tot nu ati inteles pot reveni cu explicatii suplimentare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi noi știm despre ce e vorba că d-aia am râs cu lacrimi. Ce nu înțelegi tu e altceva. Că efectul giroscopic nu este mai mare dacă roata e mai mare, ci că depinde de greutatea ei. Roata în rotație e ca o volantă sau ca un titirez. Un titirez din plumb chiar dacă mai mic se învârte mai mult timp decât unul din plastic chiar dacă dimensiunile lui sunt la jumătate. Ce îți mai scapă e chiar countersteeringul. Noi schimbăm inconștient planul în care se învârte roata din ghidon, nu din înclinarea motocicletei, ăsta fiind doar efectul. O roată mai mică e mult mai manevrabilă și în principiu are o masă mai redusă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.03.2019 la 0:20, yuk a spus:

poate ca 790 este fix pentru aia cu bani (ca tine) si tenereul pentru parliti (ca mine)care nu au vazut abs neam din neamu' lor si nici nu vor sa vada pt ca nici nu au murit din cauza lipsei lui... sau din cauza alte smenuri de transmitere a tractiunii la roata :)

 

De unde ai tras tu concluzia ca eu sunt din "aia cu bani" ? 

Nu cred ca imi iau 790, oricum nu curand si nu nou, probabil din cauza ca am bani multi. Referitor la ABS avand in vedere ca e OBLIGATORIU [cam cum e centura la masina si casca pt motociclisti, asta ar putea sa-ti spuna multe] din 2017 cred, probabil ca o sa o mai poti da de gard cativa ani, dar ulterior ai 2 variante, te lasi de motociclism sau te convertesti. 

La 06.03.2019 la 23:27, DeVazut_TM a spus:

Din ce ma documentez pe net eu unul nu sunt convins ca am găsit răspunsul corect la o întrebare. Poate ma ajutați voi.

Din punctul meu de vedere a devenit cam evident ca 790 este prea subnutrita pentru 2 și bagaje și prea grea pentru enduro turismul ce îl practic eu. 

II mai rămâne doar nisa "rider singur cu bagaje", adventure. Adică asa, gen, Mongolia, pe uscat, vara.

 

Pentru ce mi-aș cumpăra 790 pentru adventure solo când as putea lua 1090 (adică un 990 impecabil) și clar este bonus ca poți lua liniștit și un pasager cu tine. 

Pentru electronica la zi și rezervorul/centrul f jos. Diferența dr greutate este, hmm, nu neapărat ff relevanta la o mobra cu care faci adventure. 

Merita 

 

 

@ERU

Editul.... :

 

Întrebările sunt:

- pentru ce mi-aș lua 790 dacă tot exista 1090 care poate duce lejer și pasager și bagaje? 

- este 790 un motor pentru adventurieri solo? Eu nu îl vad cu 2 și bagaje. 

- este mai bun decât 1090 fiindcă merge și pe sosea (chiar dacă nu asa de vanos), precum și pe off (aici mai ușor, ce-i drept, dar având în vedere ca sunt amândouă mobre adventure, cam despre ce vb?

Da, electronica ce o are peste 1090 este evidenta. 

Eu tot încerc sa înțeleg care este publicul țintă al motorului acesta și la ce o sa îl folosească cu adevarat. Cine sunt oamenii aceia care vor striga isterizati precum Mircea Badea "Da, asta e!" Banii jos, ia-mi-i, dă-mi R-ul. 

 

A rondul de mai sus nu a fost chip sa îl șterg de pe telefon. Întrebarea nu ii este adresata lui Eru. 

Este o postare generica, nu direcționata.

Adică, eu cred ca aventurierii de Europa se pot descurca onorabil și cu motoare mai grele/confortabile/stabile pe sosea și care duc și pasageri. 

 

Iar cei care o iau spre Est (dau cuvântul celor care au fost) - o considerați un motor super ok la 209 kg? Sau mai ok decât 690/alte monocilindre? 

 

Am inteles partea cu editul dar daca tot m-am bagat in seama pe aici :

- intre 790 si 1090 e o diferenta de aprox 20 kg, cam asta e greutatea bagajelor mele cand plec departe.

- in opinia mea 790 nu e pt aventurieri solo ci din contra eu il vad pt posibilitatea de a avea pasager si bagaje, pt solo 690 sau 701 din ceea ce se afla in productie inca. Altfel as vrea sa-ti spun ca stiu destui oameni care au mers pe distante mari cu pasager si bagaje cu 50 de cai, Ionut [Into the world 48 de cai frumosi]

- mie 100 de cai [95 ca sa fiu exact] mi se par destui pt 2 persoane si bagaje, WTF atat am pe rabla care are 1.6 tone si ocazional merg 4 pers in ea.

- din ceea ce am citit [cred ca pe ADV] intelesesem ca 1090 va fi inlocuit de 790, poate n-am inteles eu bine sau poate s-au razgandit .....

- aia care striga isterizati ia-mi banii sunt destul de multi aparent, din ce am citit pe ADV la americani nu mai gasesti sa dai avans pentru primul lot de 790 R la nici un dealer, nu mai stiu exact dar si in Iuropa situatia era cam aceeasi

 

Despre luatul spre EST parerea mea e ca un mono usor este solutia ideala, pt mine. Dar chiar printre oamenii cu care am mai umblat, mai pe aproape sau mai pe departe, multi dintre ei forumisti parerile sunt impartite. Unii prefera motoare mari 990, 800 chiar si AT vechi altii isi doresc sau au facut deja pasul spre motoare usoare.

Chiar zilele astea ma uitam pe site la Rade, si uite asa am avut o epifanie, 701 cu cei 75 de cai si cu 145 kg, altoita cu un kit de la nenea antementionat, ajunge la sa zicem 150 kg si are mai multi cai si mai mult cuplu si masa proprie mult mai mica si cred ca e si mai ieftina decat T7. 

Deci in opinia mea daca esti rider solo, 701/690 si iesi mai bine si mai ieftin [cred, ca mi-a fost lene sa caut pretul la un 701] decat T7, daca vrei pasagera si multe bagaje, parerea mea e ca [ar trebui sa o pui sa-si ia carnet si mobra] dar w/e iei un 790 daca pleci spre est sau sud iar daca pleci spre vest sa nord te uiti spre clasa 1200.

Chiar nu vad pt ce si-ar lua cineva T7 cu exceptia fanilor marcii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, vis-a-vis a spus:

Păi noi știm despre ce e vorba că d-aia am râs cu lacrimi. Ce nu înțelegi tu e altceva. Că efectul giroscopic nu este mai mare dacă roata e mai mare, ci că depinde de greutatea ei. Roata în rotație e ca o volantă sau ca un titirez. Un titirez din plumb chiar dacă mai mic se învârte mai mult timp decât unul din plastic chiar dacă dimensiunile lui sunt la jumătate. Ce îți mai scapă e chiar countersteeringul. Noi schimbăm inconștient planul în care se învârte roata din ghidon, nu din înclinarea motocicletei, ăsta fiind doar efectul. O roată mai mică e mult mai manevrabilă și în principiu are o masă mai redusă. 

 

Doar ti se pare ca ai idee.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Angular_momentum

 

Momentul = raza * masa * viteza

 

Masa este rezolvabila. Volumul unui cilindru cu h = 110 mm si diametrul de 19" este echivalent cu cel al unui cilindru cu h = 90 mm si diametrul de 21". Am luat aceste valori pentru ca 110 este valoarea cea mai des intalnita pentru rotile de 19, iar cea de 90 pentru cea de 21.

 

In concluzie, la aceeasi viteza cu roata de 21 vei avea cu aproximativ 10% mai mult moment. Asta e echivalent cu a intra in curba cu viteza mai mare, recte forta centrifuga mai mare, rezulta unghi de inclinare mai mare.

 

Te-ai bagat ca musca in lapta cu countersteeringul. Il inteleg foarte bine, doar ca e irelevant in cazul de fata. Du-te la 1:09 si fa un mic exercitiu de reducere la absurd ... daca roata ar fi de 10 ori mai mare, ar putea avea aceeasi traiectorie ? Dar daca ar fi de 100 sau de 1000 de ori mai mare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal că va avea aceeași traiectorie și motocicleta se va înclina fix la fel în aceeași curbă și la aceeași viteză. Plus că viteza se micșorează în orice curbă, inclusiv momentele tale centrifugale 😛

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Hosszu Toll a spus:

E in germana, la inceput 790 in actiune

 

https://www.youtube.com/watch?v=KGvfrnGjFas

 

 

 

 

OMFG cum cobora pe treptele alea de juma de metru. Asta da suspensie stoc.

Fiti amabili, care trimiteti filmul la Yamaha, BMW si la Honda sa ia niste notite despre cum se face ......

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, ERU a spus:

 

 

OMFG cum cobora pe treptele alea de juma de metru. Asta da suspensie stoc.

Fiti amabili, care trimiteti filmul la Yamaha, BMW si la Honda sa ia niste notite despre cum se face ......

Nu sa faca trasee de enduro/hard enduro se cere de la o motocicleta adventure. 

Suspensiile sunt minunate. Asteptam filme cu sasie crapate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Nu sa faca trasee de enduro/hard enduro se cere de la o motocicleta adventure. 

Suspensiile sunt minunate. Asteptam filme cu sasie crapate. 

 

Ala nu e traseu de hard enduro. Suspensiile par a fi i ntradevar minunate [sau ceea ce ar trebui sa puna toti producatorii]. foarte probabil ca o sa vezi si cadre busite, avand in vedere ca e o mobra cu care poti sa faci chestii, daca ar fi fost VStrom nu prea ai fi vazut ca nu avea nimeni tupeu sa o scoata de pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na poftim, ca se dădu și primul dintre romani pe jucărie :)) 

Întâiul norocos, de data asta în limba romana și mai ușor de urmarit decât în engleza.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Dap, fain de Cristi.

@wbmt Mulțumesc pentru link.

 

După ceva timp petrecut pe net as zice ca cel mai pertinent review a fost acesta:

 

 

Michael Guy de la MCN este de f mulți ani unul dintre jurnaliștii mei favoriți. Mi-a plăcut cum a relatat și aici:

 

Trăgând linie și procesand toată informația din ultimele 4 luni as zice asa - adventure prin excelenta (clar nu trail), adevăratul și superbul succesor al 990-ului, înlocuitorul silențios și din umbra al multor 1090 (nu toate), clar un viitor bestseller în State (acolo l-au dezvoltat din ce am aflat din reviewul celor de la UpShift). 

O sa fie un hit în Eu și/sau Ro? 

Probabil. 

Cei care au plasat comenzi în Eu scriu ca le aștepta în Iunie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Vizitator _Raul_

Cand am vazut postare noua speram ca ai facut drive test sau ca ti-ai cumparat-o, ca sa puteam avea si noi o parere (mai mult sau mai putin :) ) obiectiva. 

;)

 

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maine marit rasnita...dupa asta incep cautarile si ride-testele. Nou, sh, vedem. Pacat de timingul asta prost, mi-ar fi placut sa existe si Tenere 700 undeva, palpabila, sa vada si ochiu' pe ce se duce banul de dinainte. Nu vrajeli cu precomenzi & shit, de parca ar fi Koenigsegg Agera.

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.03.2019 la 10:38, DeVazut_TM a spus:

Cei care au plasat comenzi în Eu scriu ca le aștepta în Iunie. 

Asta fiind unde? Prin Europa libera este in stoc, intri la orice dealer respectabil si il testezi/cumperi pe loc. R-ul e mai problematic, pe ala nu il gasesti acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@razvano:

Daca imi amintesc corect, am extras fraza despre comenzi din comentariile existente pe youtube la filmuletul celor de la UpShift. 

Erau useri care spuneau ca au plasat comenzile si ca le asteapta in iunie. Nu imi mai aintesc daca era vorba despre varianta normala sau R (my bad).

 

Ca sa raman cat de cat on-topic:

A postat @ovi_ice filmuletul cu scoala Ktm de la Sweet Lamb din Tara Galilor. 

Cum imi tot caut concediu la pachet cu motor inchiriat, zic hai sa vad preturile. 

Mi-a trecut instant - 530 de lire sterline per sesiune de 2 zile. Si daca vrei sa zici ca nu te-ai dus degeaba bine ar fi sa iei toate 4 sesiunile (aka 2000 de lire :)) ). 

https://ktm.adventurerallybike.co.uk/our-courses

 

Daca scap cu lucrul si prind un zbor decent spre Viena pentru un drive test de o ora (sau cat o fi), promit sa revin cu impresii.

Pe YT nu am gasit nici o parere pertinenta, de om care stie ce vorbeste. Dpmdv. Asa ca singura varianta este sa merg sa ma dau eu cu el.

 

Deocamdata nu am gasit 790R la inchiriat o zi intreaga nicaieri (T7 este insa de inchiriat in Canare la 95 de euro pe zi - https://www.canaryride.com/motorcycles/) . Daca aflati ceva, dati, va rog, de stire. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Vizitator _Raul_

Later edit:

Motozin UNGARIA, gluma de 1 Aprilie - Husqy Skojar 801.

20190501_185735.thumb.jpg.9cf3b21110dd34e1fe4a563e256ed542.jpg

 

20190501_185648.thumb.jpg.238b571bd38c8838a39f6d19ec168b8f.jpg

 

20190501_185614.thumb.jpg.ab29e8eca0f637ba1a9ad3b7f354aa38.jpg

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to KTM 790 Adventure

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...