Sari la conținut

Nordkapp 2018 v-ati propus ?


george13
 Share

Postări Recomandate

Eu tot nu ma prind de ce toata lumea se agata cu atata disperare de Nordkapp, care inseamna ca ajungi la frig si ploaie, stai atata pe drum cheltuind si banii aferenti, si, cel mai important, ratand probabil multe din frumusetile Norvegiei. Doar pentru poza cu globul ala?

Cel putin partea dintre Alta si Nordkapp este un spectacol in sine, la cat de "lunara" este atmosfera pe acolo. Dar da, partea spectaculoasa a Norvegiei incepe de la Lofoten si apoi in jos pe coasta vestica. Totusi la cat de departe e, pacat sa nu "bifezi" si globul. Daca te duci pana acolo si inapoi, fara coasta vestica, ai pierdut timpul. Daca insa te duci si-si, merita. Din plin :D.

​PS - frig si ploaie poti avea mai peste tot prin Norvegia, nu-i ca si cum daca nu te duci pana-n nord scapi.

» Post actualizat in 15 Nov 2017 11:45

Nici eu nu inteleg chestia asta cu ajunsul la asa zisele ''extreme'' , eu zic ca e mai importanta calatoria decat destinatia cand esti cu moto . Iar extremele astea sant doar geografice ,nu e nimic extrem in asta . Dar fiecare face ce vrea cu timpul/banii lui .

Pai si pana la "extreme" nu tot calatoresti? Ca doara nu se duce nimeni (sper) numai pe autostrazi ca sa ajunga la ele, tot iti faci un traseu cat mai fain pana acolo si retur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 216
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nici eu nu inteleg chestia asta cu ajunsul la asa zisele ''extreme'' , eu zic ca e mai importanta calatoria decat destinatia cand esti cu moto . Iar extremele astea sant doar geografice ,nu e nimic extrem in asta . Dar fiecare face ce vrea cu timpul/banii lui .

Din moment ce teleportarea nu e inca posibila, normal ca va fi o calatorie, spre oriunde...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot nu ma prind de ce toata lumea se agata cu atata disperare de Nordkapp, care inseamna ca ajungi la frig si ploaie, stai atata pe drum cheltuind si banii aferenti, si, cel mai important, ratand probabil multe din frumusetile Norvegiei. Doar pentru poza cu globul ala?

 

Parerea mea este ca jumatatea sudica a Norvegiei, sa zicem pana la Trondheim, are foarte multe de oferit, atat prin zona de centru, cat si pe coasta vestica, fara sa faci frigul si sa fii presat mereu de timp.

Sau mai spre nord daca vrei sa te bucuri de zona insulelor Lofoten...

Am auzit de la mai multi care au ajuns la NK dar nu au trecut de exemplu prin Bergen... mi se pare mare pacat.

Poti in felul asta sa stai si cate 2-3 nopti in acelasi camping, neavand stresul de facut nspe mii de km, si sa faci trasee in jur, sa intelegi si ceva din tara aia...

Ar fi mai multe motive pentru care ajungi la NK.

Eu pot sa iti spun de ce am ajuns eu: aveam planificat sa mau dau pina la Trondheim si apoi prin vest pe Atlantic Road, jos pina la Bergen etc. Vremea la Atlantic era de cacao rau de tot.

Dar cand am ajuns la Trondheim mi-am zis haide sa mai merg o leaca si pina la Cercul Polar, ca mai erau doar 600 Km, si apoi hai si pina un pic pina la Narvik la Tirpitz Museum si daca tot am mers vreo 4500 Km pina la Narvik haide inca 700 de Km pina la Nordkapp ca draqu stie daca mai ajung vreodata pe acolo. E ceva care te tot trage sa dai inainte.

 

Asa este ca mare chestie in sine nu este sa ajungi la NK, dar nici nu regret ca am fost. Asta fiind in 2015.

 

Iar anul acesta am fost impreuna cu fii-mea pe Atlantic Road. :).

 

Ideea este ca daca tot mergi atata amar de drum incerci sa ajungi prin cat mai multe locuri pe traseu sau de pe langa :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost in vara 2016 cu un Hornet din 2006. Doar benzina ce m-a costat mai mult (consum de 5.5%). In rest totul la buget. Am facut cumparaturi din Estonia apoi in Finlanda si Norvegia am stat numai cu cortul :)

In link aveti un filmulet cu traseul:

https://www.pictramap.com/app/view?p=bd14ff

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Norvegia daca raman iar fara pompa de apa nu conteaza... e frig si merge racit motorul si cu aer :P

Daca duci mobra la service la norvegieni si ii schimbi pompa de apa ii dublezi valoarea (cu factura) :crack:

» Post actualizat in 16 Nov 2017 09:20

vremea asta mai e si dupa sufletul omului.....

sa mergi in portugal merita sa bagi masina la duba si tu cu avionul ....altfel strici timpul si banii pe autostrada aiurea si acolo nu mai ai timp de vizitat

Treaba cu duba este o varianta. Totul depinde de timpul disponibil.

 

In principiu as dori sa fac o tura Franta Spania Portugalia. Planul ar fi Buc-Viena, apoi cu trenul la Livorno si de acolo pe coasta Mediteranei pina la Malaga si apoi Portugalia. Si inapoi pe roti pina in RO.

 

Pe doamna o trimit cu aeroplanul la Nisa iar inapoi la Bucuresti de la Lisabona.

 

Sa vedem cum stam cu banii si cu timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand gluma la o parte, eu bag ture de 20km cu bicicleta.

 

Care e scopul? Sa te calesti? Nu faci asta in 20 de km. Si cu siguranta nu in cadrul orasului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pana la under incalzite pune mana si cumpara-ti un echipament de firma pentru vreme rece (cagula, costum, cizme si manusi) obligatoriu cu membrana respirabila si un costum bun de ploaie, obligatoriu din doua bucati.

Motoretele in perfecta stare, cauciucurile noi si obligatoriu o suma consistenta de bani de rezerva pe un card, drumul este foarte lung, iar tarile nordice extrem de scumpe.

Cititi bine pe topicurile unde altii au mers incolo:

 


Untitled.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cat de friguros te stii :)

A fost o perioada in care mergeam cu motorul tot anul, inclusiv drumuri lungi iarna, la temperaturi negative....

N-am avut haine incalzite dar puneam suficiente pe mine cat sa rezist, ma deghizam in omul Michelin :))

 

S-ar putea sa fie foarte folositor un astfel de tricou pt ca fiind un drum f lung in mijlocul verii e cam incomod sa cari suficiente haine groase la tine pe care le vei folosi doar pe o bucata relativ scurta de drum;

Pentru o astfel de calatorie f importante sunt si manerele incalzite, nu asi pleca fara asa ceva....

 

Si eu am in plan pt la vara o tura de Norvegia si ma voi gandi serios la posibilitatea de a-mi incalzi electric mesada de la geaca, cu alimentare la 12V. Cred ca se poate realiza ieftin cu o husa incalzita de scaun auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni. Mersul pina la Nordkapp nu este tot una cu mersul la Polul Nord. Suna spectaculos sa treci de Cercul Polar de nord, dar asta inseamna paralela 66 si un pic.

 

Vorbiti despre pregatirea fizica. Foarte bine dar banuiesc ca nu intentionati sa plecati peste campuri cu un offroad. O sa plecati pe asflat ca toata lumea.

Asadar greul o sa il duca mobra.

Primul lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere este starea tehnica a motocicletei. Nu veti fi departe de civilizatie. Orice problema tehnica se rezolva doar poate sa va coste cat nu face mobra.

 

Temperaturile joase nu vor fi in intreaga Norvegie. Doar ca soseaua mai trece pe drumuri aflate la altitudini mai mari unde puteti intalni tempearturi de 3-5 grade C. Daca aveti ghinion de vreme nasoala temperatura poate fi in medie pe la 15 grade C.

Ca idee la Nordkapp a fost mai cald decat la Cercul Polar.

 

Dupa mintea mea iata cateva puncte importante:

Pentru mobra:

- anvelope de calitate, bune la mers pe ud si la temperaturi mai joase. De preferinta noi, vor fi de mers 10.000 Km

- acumulator in stare buna, sistem de incarcare functional

- sistem de iluminare stare perfecta

- o revizie serioasa inainte de plecare. Poate la mobrele cu lant nu ar strica un kit nou.

Pentru motociclist:

- haine calduroase, cu o minima rezistenta la ploaie (in sensul sa fie tratate), de preferinta cu posibilitatea de a mai pune un pulover (de preferat jacheta si pantaloni cu mesada)

- Incaltari calduroase si care sa tina la apa

- casca de protectie cu viziera pinlock

- 2 randuri de manusi: una subtire de vara si una mai groasa

 

Trebuie sa aveti in vedere ca veti pleca de la temperaturi de 30-40 grade si veti ajunge pina la 5-10 grade. Asadar nu este usor sa te imbraci/incalti ca sa iti fie bine si in RO si in Norvegia. Preferabil sa iti fie cald decat frig :).

 

Sa fiti pregatiti sa va prinda o ploaie care sa va ude pina in chiloti si sa aveti o resursa financiara "de avarie" pentru a putea innopta la un hotel/pensiune unde sa puteti pune carpele la uscat. (la cort cam naspa).

 

Si nu in ultimul rand sa aveti o asigurare de sanatate (costa in jur de 150 Lei) care sa va permita inclusiv transportarea mobrei in caz de defectare sau accident. O sa o caut pe a mea, mi se pare ca am avut limita 1300 euro pentru transport. Sa o verificati cu atentie pina la ce suma este spitalizarea, care sunt costurile maxime de repatriere, sa aveti despagubire pentru pierdere acte (va jupoaie onor statul roman sa va dea un pasaport pe la ambasade), etc.

 

@l.u.v. am mers eu pe ploaie sanatoasa prin Germania si cu tot costumul bun de ploaie, cand s-a adunat cantitatea critica de apa intre picioare o data am simtit de parca m-am pishat pe mine :) si aia este. Pe traseul facut de apa intra apa la chiloti intr-o veselie. Noroc cu incalzirea la sa. Si eram pe R1200RT care apara binsor de ploaie. Pe un naked probabil ca te face ciuciulete in decurs de cateva minute. Chiar m-am intrebat de ce draqu nu au facut saua cu o scurgere le mijloc. Ca doar nu oi fi singurul care am patit asta.


» Post actualizat in 19 Nov 2017 16:58

Si eu am in plan pt la vara o tura de Norvegia si ma voi gandi serios la posibilitatea de a-mi incalzi electric mesada de la geaca, cu alimentare la 12V. Cred ca se poate realiza ieftin cu o husa incalzita de scaun auto.

Ai varianta mult mai ieftina si mai stabila cu ziarul. Nu frigul in sine este problema cat faptul ca pe moto din cauza vantului vei pierde caldura imediat. Cumperi un ziar, pus pe sub jacheta in partea din fata si problema este rezolvata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai răbdare până în martie-aprilie. Vedem atunci dacă vreunul din hârburile mele se pretează la așa ceva. Vârsta cumulată a celor patru motoare ale mele e de 118 ani.

Cu care vrei să merg ?

Editat de Muretto Grundieg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 20 km nu, dar dupa 5-6 ture d-astea te obisnuiesti altfel cu frigul, ploaia si vantul.

 

E prea mica distanta pe care o parcurgi. Cand incepi sa simti frigul deja te retragi spre casa.

 

Acum cativa ani am plecat cu bicicleta spre Sinaia, pe Targoviste - Pucioasa. N-am apucat nici sa ies din Bucuresti, ca apa din bidon era inghetata, asta ca sa intelegi cat de frig era. La un moment dat m-am oprit sa ud un copac, imi aduc si acum perfect aminte ca am scos mainile in toate culorile pamantului din doua perechi de manusi, si ca ma incalzeam la aburul udaturii. Cu toate astea n-am renuntat, nu prea aveam oricum de ales, in ideea in care aveam de pedalat orice ar fi fost. Fie ajungeam in Sinaia la ora la care aveam bilet la tren, fie faceam cale intoarsa spre Bucuresti. Am ales sa continui, n-a fost usor, dar pot spune ca m-am calit prin aceasta experienta.

 

Din acest motiv si spun, e buna ideea ta, dar trebuie sa treci peste pragul de confort, cu mult, asta daca vrei sa te calesti cu adevarat. Altfel, sigur, primii 100-200 de km pe mobra o sa fii zeu, apoi usor usor o sa incepi sa te resimti. Nu cred ca mai este cazul sa spun ca temperatura din interiorul orasului este sensibil mai mare decat cea din cadrul campului deschis.

 

Nu in ultimul rand, asa cum mentiona si colegul Titishor, pe bicicleta faci miscare, ori pe mobra nu prea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

........... Cred ca ar trebui sa exersam putin ploaie, cort, 3-5 grade.

visinata, palinca! :alcy:

 

Vârsta cumulată a celor patru motoare ale mele e de 118 ani.

Cu care vrei să merg ?

cu ala care are si placute de frana!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, e obligatorie lenjeria termica, geaca cu mesada termica si de ploaie, si costum impermeabil.

 

Cele de mai sus nu ajuta atat de mult pe cat ai crede :)

 

Observ ca esti din Bucuresti, uite, ieri dupa-masa s-a oprit ploaia. N-am stat pe ganduri, in secunda doi am fost in saua mobrei. Lenjerie termica, ciorapi de ski, blugi, geaca cu mesada termica, manusi anti-vant pe sub manusile de vara, casca (fara cagula) si.. cam atat. Pe masura ce ma indreptam spre Ploiesti (Adancata - Bucov) si soarele apunea, temperatura scadea si ea, unde mai pui ca a inceput si ploaia. Nu aveam nimic sa ma apar de ea, nu le-am mai luat cu mine.

 

Am oprit pe centura Ploiestiului intr-o benzinarie, am stat 10 minute, am vazut ca nu se opreste, asa ca i-am dat inainte. Nu mi-a fost deloc frig, as putea spune chiar ca mi-a fost cald. Nu datorita hainelor, nu eram atat de imbracat, ci datorita rezistentei dobandite. Lucreaza cat poti de mult la capitolul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...