Sari la conținut

Detinatori de Yamaha MT 09,MT 09 Tracer


TNG

Postări Recomandate

@sps:yessssss ,mi-a crescut brusc tensiunea la poza aia

.sa inteleg ca nu ti-a trebuit resoftare?daca nu sint indiscret de unde ti-ai luat si cam care a fost scoru?..am sa mai studiez si eu otir dominatorul deoarece parca rețin ca nu e nevoie de resoftare la ei(nu bag mînă în foc ca asa e)

ps..la noi începutul de sezon e cu ..schii pe pirtie si dezapezit masina in parcare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu o resoftezi asta nu inseamna ca nu poti merge cu moto!

Dar daca vrei ca motorul sa fie ok,sa nu functioneze intr-un regim de amestec foarte sarac ceea ce nu este sanatos pentru el...si daca vrei sa ofere tot ceea ce este capabil...atunci DA! Este nevoie de resoftare!

Cand ajung acasa pe seara, am sa postez un log de AFR pentru evacuare IXIL si atunci o sa intelegi ceea ce spun😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ramas dator cu cateva imagini: ce se vede cu rosu este un amestec sarac..de regula in zona de dechidere constanta a acceleratiei..adica in zona de croaziera,unde a fost atat de criticat MT-ul ca nu merge ok..

post-15340-0-14424000-1521743681_thumb.jpg

post-15340-0-87416800-1521743689_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,da inteleg...ha ha ha nu pricep nimic din graficul ala,dar am inteles ideea de ansamblu.oricum mersi pt deranj.

acum intreb si eu acea sonda din eșapament nu e în stare să vadă că in gazele evacuate e ceva in neregulă si sa determine calculatorul sa modifice cantitatea de combustibil injectata in amestecul carburanț,determinînd o functionare corecta a motorului..daca asta e rolul acelei sonde nu vad de ce trebuie o resoftare la o noua toba,poate singura problema ar fi o toba cu un volum mai mic de evacuare cauzind un consum mai mare de putere din partea motorului pt evacuare si implicit un comportament mai "anemic"al motorului.gresesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, gresesti!

Sonda originala este o sonda lambda narrow band care 'nu stie' de cat valori ca sarac,optim si bogat.

In schimb cat de sarac sau cat de bogat este nu are capacitatea "sa vada" Din acest motiv sonda nu monitorizeaza de cat amestecul la deschideri constante de acceleratie sau relanti (vezi harta IAP)

Cand ai accelerat si intri in harta TPS atunci sonda este inutila. Volorile de injectie sunt date direct de harta fara corectii de sonda...pentru ca nu stie sa faca asta.

Ce vezi in imagine sunt date de la o sonda wide band..care stie cu acuratete foarte mare, daca este in parametri, si cu un refresh de 8 milisecunde ce amestec ai in motor.

Acum softul este din fabrica conceput sa scoata consum bun si sa nu scoata noxe cu evacuare si admisie standard..si chiar si asa sunt probleme de functionare (vezi pe net de ce se plang posesori de MT 09 mai ales modelul 2014/2015. Dar o data ce ai modificat evacuarea si admisia..acel echilibru destul de precar intre consum/performante/noxe/functionare lina a motorului...este stricat. Asa ca ai nevoie sa vii cu reajustarea anumitor parametri sa pui motorul in zona lui de confort si performanta. Asta face softarea!😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca ai inteles ceva...dar se pare ca nu ai citi bine

Moto are din fabrica sonda lambda narrow band.


» Post actualizat in 23 Mar 2018 09:17


Sonda Wide Band nu se regaseste la acest model si marca. Ele sunt folosite mai mult in industria auto,dar si ca tuning.

Este drept anumiti producatori moto,(bmw,ducati,aprilia,etc) folosesc acest tip de sonda...japonezi mai putin.

 

Iat la MT sonda este montata in evacuare...la fel ca la toate alte moto sau auto...

Iar la ce foloseste....tocamai e am explicat mai sus. :-L

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm m-ai băgat in smog de data asta..din explicatia ta de mai sus ,eu am priceput ca sonda lambda nu face ce mi-am imaginat eu ca face(atunci ce face mai exact?) si ca mai exista o sonda wide band pe motocicleta mt09(drept ii ca nu ai mentionat expre chestia asta,dar eu asta am priceput)..adica am crezut ca vb de doua sonde diferite..wide-ul făcînd ceea ce am crezut eu ca face sonda lambda(de aceea am întrebat atunci lambda la ce foloseste)..lambda mi s-a dus la o legantza daewoo pe care am avut-o in trecut determinînd un consum de camion și o functionare fara putere ă motorului(de aceea am presupus că si la moto e cam la fel)..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

De azi ma inscriu si eu in grupul fraierilor care zambesc larg cand deschid umpic acceleratia pe un MT-09. Sobolanul meu ghebos e model 2014, luat SH la 33k de km, destul de chel la accesorizari exterioare, dar vesel si sanatos. Fostul proprietar a facut partea grea, anume schimbat suspensia fata/spate, pus tobe, facut resoftare. Dupa primele sute de km de azi nu pot decat sa fiu de acord ca are nevoie de o sa mai prietenoasa cu bucile mele. Dar asta poate sa mai astepte, lipsa unui loc in care sa car rahaturi ma streseaza. Prin urmare adresez o rugaminte celor ce au facut deja pasul asta sa ma indrepte si pe mine catre un top case decent cu tot cu prindere pentru spate. Parbriz nu stiu imca daca vreau. Senzatia de pe autostrada e geniala fara.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bigFatAss : si eu cochetez cu ideea unui top case, asa ca iti pot face un rezumat la ce am cautat eu pana acum si pe ce as merge.

Varianta ar fi de la Givi (V47), in care ai nevoie de urmatoarele : SR2122 (placa),M7 (suportii),V47N (top caseul).

 

In romania, tot pachetul de mai sus l-am gasit la aprox. 1600 ron.

Pe ebay, am gasit varianta asta, care vine si cu spatar pt pasager : https://www.ebay.com/itm/400948100223#shpCntId

 

Ar mai fi o varianta de la shad, insa nu imi place cum arata (ori prea mare, ori prea mic) vs v47 de la givi care vine cu greutate suportata de 10kg, la un volum de 47l (testat cu 2 casti, una open face si una normala, incap perfect)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Când au făcut revizie la furca la primul model?

Ma bate gândul sa aduc una din Germania și vreau sa știu la ce ma uit.

Mersi!

» Post actualizat in 10 May 2018 06:30

Salutare,

 

Sunt tot mai decis sa cumpar un Tracer 900.

 

Tot citesc pe forumuri din alte tari de probleme de voblaj la vitezi mari (peste 150km/h).

 

Puteti comenta un pic cei care deja mergeti de cateva mii de km ? Ati intampinat asa ceva ?

 

Mersi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma incadrez, dar tot comentez:D vezi ca problema cu voblajul pe la 140 150 aparea la modelul 2015. Ceva din setari suspensie nu se potrivea. Pe 2016 nimeni nu a raportat asa ceva. Eu am probat un 2017 la top speed sustinut pe autostrada, nici o urma de asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Ma bag si eu in seama. Sunt posesor de MT-09 2014, Racing Blue edition cu o proaspat montata evacuare Dominator. Sistemul este full, achizitionat de pe eBay de la unul din resellerii oficiali ai celor de la Dominator.

In afara de evacuare are montat un parbriz Givi ,suportii de scarite spate vopsiti albastru, stop spate fumuriu si suport numar scurt (ala stock este hidos) si cam atat cu o mica exceptie: softul.

 

Internetul este plin de informatii legate de modul brutal si complet ne-liniar in care modelele initiale de MT-09 (2013, 2014, 2015 si chiar 2016) pun puterea pe asfalt. Asta m-a pus un pic pe ganduri insa nu m-a impresionat foarte tare si anul trecut am decis sa imi cumpar motocicleta. Mi-am zis ca nu are cum sa fie asa rau, ca totul tine de modul in care reusesti sa modulezi acceleratia, ca unii pe internet abereaza, ca Yamaha nu si-ar permite sa vanda o motocicleta cu un asemenea soft (pot spune ca sunt fan Yamaha, asta e deja a treia mobra Yamaha). Si uite ca m-am inselat, cel putin partial. Internetul avea dreptate, sau cel putin o parte din infornatiile gasite rau adevarate, poti modula acceleratia insa ai nevoie de skilluri de neurochirurg si se pare ca Yamaha a pus pe piata mobra cu un asemenea soft.

Anul trecut m-am bucurat de ea, am facut destui kilometri, am mers si pe ploaie, si cu pasager si fara dar nu pot spune ca experienta a fost un foarte placuta in toate momentele. Posesorii de model 2014 stiu despre ce vorbesc si stiu ca este frustrant sa ai sub tine un motor atat de potent si de jucaus insa pe care sa nu il poti stapani.

 

Asa ca am decis sa fac ceea ce ar fi trebuit sa fac inca de anul trecut, sa resoftez ECU. Am facut asta si pot spune ca a fost cel mai bun upgrade pe care il puteam face. Comportamentul mobrei s-a schimbat complet, puterea este pusa jos intr-un mod pe care il poti controla. Senzatia este de mod B insa cu putere de mod A, fara acea senzatie de on-off si fara "suturile" in transmisie de fiecare data cand voiai sa deschizi gazul. Modificarile au fost facute preponderent pe harta de modul A si acolo mobra este complet diferita. Pot merge cu A in oras, pot merge cu A la o viteza constanta la orice turatii, chiar si turatii scazute, pot sa ma bucur de puterea si cuplul minunatului motor fara sa am stresul pe care il aveam inainte. Pot spune ca in momentul de fata experienta este una completa si motocicleta se comporta asa cum ar fi trebuit cand a iesit pe poarta fabricii. Modul Standard a ramas in linii mari cam la fel cu toate ca si acolo lucrurile sunt mai smooth,poti modula acceleratia mai usor decat inainte iar modul B a ramas complet neschimbat.Recomand aceasta schimbare tuturor celor care au modele de MT-09 cu aceste "probleme". Merita din plin mai ales ca motocicleta este un foarte potenta, foarte usoara si este pacat sa nu ne putem bucura de tot ce poate oferi ea.

 

Resoftarea am facut-o la George TNG si a durat 2 zile. Am lasat mobra dimineata iar in ziua respectiva George a verificat sistemul de alimentare si injectia apoi a facut modificarile in soft iar a doua zi am facut o tura (vreo 40 km) cu ea cu o parte din modificari deja scrise pe ECU, urmand ca dupa ce m-am intors sa faca ultimele ajustari in functie de parametrii inregistrati. Tot procesul s-a derulat fara probleme, transparent, cu poze trimise din fiecare etapa a lucrarii, cu explicatii despre fiecare etapa a procesului, cu ce anume se modifica. Mi-a placut si m-am simtit tratat exact asa cum ar trebui sa fiu in momentul in care merg cu mobra la un atelier. Cu singuranta voi apela la George pentru viitoarele lucrari la motocicleta.

 

Pun mai jos cateva poze cu mobra. Daca aveti intrebari legate de mobra, de resoftare sau legate de evacuare va raspund cu drag.

 

Bafta!

 

 


» Post actualizat in 11 May 2018 08:54

...si pozele :D

post-90557-0-26524600-1526028785_thumb.jpg

post-90557-0-98884700-1526028802_thumb.jpg

post-90557-0-34298100-1526028819_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...