Sari la conținut

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

De ceva vreme cochetez cu ideea unui vehicul 4x4, un 4x4 gandit pt offroad.

Acest vehicul nu va fi folosit pt naveta sau pt calatorii de lunga durata o sa fie folosita pe drumuri de tara, direct pe dealuri, prin padurile din zona Campina-Valea Doftanei-Valea Prahovei, folosit pt a cara una alta.

Unde am eu casa la marginea padurii, ai de urcat si coborat pe drum neasfaltat, se ajunge relativ greu si cu logan sau symbol, adica iti trebuie putina atentie sa nu o dai cu burta de pamant, pe damburi/sleauri. Iarna accesul este mai greoi dar ...il deschid vecinii cu dacia papuc 4x4, si freelander, iesi si cu symbol sau logan iarna dar nu din prima tot timpul, o mai iei cu avant/balans una alta.

 

Am observat ca nu sunt foarte scumpe pe internet Lada Niva intre 2000-4000euro, garda la sol este excelenta, unghiurile de atac sunt bune, nu stiu daca are diferential blocant stock. Motor de 1.7i 80 de cai 127Nm injectie .........deci motorul nu pare a fi stresat.

Nu ma intereseaza fitze am nevoie de ceva ieftin strict utilitar care sa ma ajute la nevoie cu un impozit mic, pentru ca va fi stationa si va fi folosita in acea zona tot timpul.

 

Am cautat si pe forumuri pe net opinii despre masina dar nu am gasit nimic elocvent, sau am gasit postari vechi din 2010-2013.

Ma intereseaza sa stiu din experientele voastre care ar fi bubele clasice ale acestor masini si cat de usor se gasesc piese prin RO.

De asemnea ma intereseaza si daca exista ateliere sau mecanici de lada prin judetul PH sau Bucuresti.

Din Rusia poti cumpara piese daca ai nevoie, ma refer la consumabile, bucsi, placute,bielete, amortizoare, na ce se strica cel mai des in functie de utilizare.

 

Am observat ca destul de multe sunt dotate cu GPL, dar nu stiu cat de sigur e sa mergi la offroad cu ceva care are GPL.

 

Eu pe astea am pus ochii.

https://www.olx.ro/oferta/vand-lada-niva-cu-gpl-ID9IZhh.html#d1c59bd38b

 

https://www.olx.ro/oferta/lada-niva-1-7i-4x4-2005-ID8OgXB.html#d1c59bd38b

 

https://www.olx.ro/oferta/lada-niva-1-7i-2005-4x4-gpl-ID9ytuP.html#d1c59bd38b

 

 

PS: Nu ma intereseaza variante gen Daihatsu Terrios sau Suzuki Jimny / Vitara.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 290
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pot sa ti spun (din auzite pe la apropiati ) ca sunt ok. ba chiar foarte ok pt ce vrei tu.

in plus, in zonele din Bg mai "muntoase", autoritatile au asa ceva. pe cateva le stiu eu de peste 10 ani si daca iti vine sa crezi, inca mai sunt in serviciu.! Chiar azi am dat de una pe care o stiam de ani buni in zona Sinemorets, granita cu Tr.

Evindent, au si masini noi si "tari"( ceva gen L200) dar sunt destule nive.N-or fi chiar tampiti bulgarii sa mentina in functionare parcul de Nive daca n-ar fi ok.Parerea mea.

 

Daca aveam in minte ii facem o poza - se catarase pe niste "drumuri" de capre :) . Mai era un Land Cruiser cu ea (din ala vechi cred ca 2003 - 2005).

Bafta la gasit una "in mintile ei".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar asta cum iti pare ?

 

https://www.olx.ro/oferta/vand-mitsubishi-outlander-2003-160-000-km-piele-trapa-4x4-ID9EYIN.html#cbfd34cf68;promoted

 

n-o fi chiar 100 % atat de capabila pe offroad ca o niva...dar e cu siguranta 95 % capabila sa faca ce face si niva...

 

In rest ce sa zic, Mitsu e masina, nu ascutitoare ruseasca :)

Lada niva aia e dotata la nivelul oltcitului meu din 87', parol d'honeur.

 

Tocmai mi-am testat outlanderul recent cumparat prin zapezi de 20-30 de cm pe camp. Perfect. Nimic de reprosat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie să te urci într-una ca să vezi cum e. Cică ar bate la lipsa de confort până și Defender-ul. :)

Ce pot să-ți spun e că o firmă pentru care am lucrat prin 2000 a scos Lada din flotă (o foloseau în Bulgaria) pentru că, în caz de accident, nu prea scăpa nimeni nevătămat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu inteleg de la bigfoot ca vrea ceva spartan , simplu, fara nicio fitza , strict pt drum de tara si zapada... din punctul meu de vedere cu mitsu se complica si dotarile alea + accesoriile mai rau il incurca ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Parerea mea este ca-ti faci de lucru. Vorbesc ca fost proprietar de Lada, luata la 0 km.

Calitatea proasta la materiale, consum mare (vezi ca multe sunt pe GPL) si marea problema cu rugina. Pe mine rugina m-a scos din minti, trebuia sa o bibilesc mereu ba aici ba acolo...

Motorul destul de bun, piesele de la rusi ieftine (nu stiu cat de originale). Mai papa si putin ulei.

Ca fiabilitate... mi-a ramas in minte cea mai nefasta zi, acum zambesc dar atunci am zis ca-i dau foc.

Iarna frig. Nu eram acasa. M-a lasat bateria. Deschid geamul de la sofer, se rupe macaraua - de fapt sarea cablul. Ma enervez, trantesc usa soferului, se blocheaza broasca...

Am pornit-o cu cabluri, am mers la rusi, au demontat fata de usa, au schimbat butucul si macaraua destul de ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Isi face treaba daca o vrei strict pentru offroad 4x4. In rest, puturoasa, fara confort de nici un fel, papa destul de mult, si cum spune si ruxi este cam proasta cu tabla.

 

In zona Padina-Pestera unde am activat ca voluntar salvamont, politia a avut o Niva, si vai mama ei.

 

Uite exemplu: http://www.bzb.ro/stire/drumul-spre-platoul-padina-din-bucegi-a-devenit-o-capcana-de-noroi-a110079

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu inteleg de la bigfoot ca vrea ceva spartan , simplu, fara nicio fitza , strict pt drum de tara si zapada... din punctul meu de vedere cu mitsu se complica si dotarile alea + accesoriile mai rau il incurca ...

Corect. O sa faca maxim 4000km pe an.

» Post actualizat in 01 Dec 2017 19:18

Dar asta cum iti pare ?

 

https://www.olx.ro/oferta/vand-mitsubishi-outlander-2003-160-000-km-piele-trapa-4x4-ID9EYIN.html#cbfd34cf68;promoted

 

n-o fi chiar 100 % atat de capabila pe offroad ca o niva...dar e cu siguranta 95 % capabila sa faca ce face si niva...

 

In rest ce sa zic, Mitsu e masina, nu ascutitoare ruseasca :)

Lada niva aia e dotata la nivelul oltcitului meu din 87', parol d'honeur.

 

Tocmai mi-am testat outlanderul recent cumparat prin zapezi de 20-30 de cm pe camp. Perfect. Nimic de reprosat.

 

Nu caut o masina polivalenta. Caut o masina 4x4 cu garda la sol mare incat sa nu mai stau sa fiu ''atent'' daca atinge cu burta jos sau nu.

» Post actualizat in 01 Dec 2017 19:24

Salut,

 

Parerea mea este ca-ti faci de lucru. Vorbesc ca fost proprietar de Lada, luata la 0 km.

Calitatea proasta la materiale, consum mare (vezi ca multe sunt pe GPL) si marea problema cu rugina. Pe mine rugina m-a scos din minti, trebuia sa o bibilesc mereu ba aici ba acolo...

Motorul destul de bun, piesele de la rusi ieftine (nu stiu cat de originale). Mai papa si putin ulei.

Ca fiabilitate... mi-a ramas in minte cea mai nefasta zi, acum zambesc dar atunci am zis ca-i dau foc.

Iarna frig. Nu eram acasa. M-a lasat bateria. Deschid geamul de la sofer, se rupe macaraua - de fapt sarea cablul. Ma enervez, trantesc usa soferului, se blocheaza broasca...

Am pornit-o cu cabluri, am mers la rusi, au demontat fata de usa, au schimbat butucul si macaraua destul de ieftin.

 

Pot trece peste consumul mare avand in vedere ca o sa ruleze putini km/an.

Acum ca vine vb de rugina, rugina poate aparea si pt ca masina nu a fost spalata dupa fiecare iesire in offroad, noroiul tinand umezeala pe tabla mult timp cauzand efectul acesta.

Tie ti-a ruginit pe la pasaje? O spalai periodic?

In afara de macara si consum ridicat altceva te-a mai deranjat la ea.

 

Mentionez ca fiind proprietar de la 0km iau ca fiind foarte relevante parerile tale.

 

Eu merg pe premiza decat ATV mai bine Lada Niva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este criminala in off road Lada Niva,cand fac iesiri in noroaie cu baietii se tine dupa mine fara probleme si eu am un patrol modificat cu 35-uri ..si el cu rotitele alea mici iese din noroaie la fel de bine ca si mine,trage de rupe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.7i e flamand si prost, piesele de la rusi proaste. E capabila in teren, 4x4 permanent, se blocheaza doar diferentialul interaxial, are reductor. Instabila pe asfalt, 90-100km/h e limita maxima. Singurul dezavantaj in offroad este ecartamentul diferit fata/spate ceea ce o face sa se "zbenguie" pe sleauri. Nu stiu ce sanse ai sa gasesti una ne-cazan la un pret ok...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.google.ro/amp/s/jalopnik.com/what-its-like-to-drive-the-greatest-soviet-car-of-all-t-1683276332/amp

 

 

Eu am una cu care merg zilnic si nu mi-as lua altceva vezi link-urile de mai sus si daca nu te razgandesti - ha ha ha - ai un drive test free pe asfalt si namoale cu bubulina mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ceva vreme cochetez cu ideea unui vehicul 4x4, un 4x4 gandit pt offroad.

Acest vehicul nu va fi folosit pt naveta sau pt calatorii de lunga durata o sa fie folosita pe drumuri de tara, direct pe dealuri, prin padurile din zona Campina-Valea Doftanei-Valea Prahovei, folosit pt a cara una alta.

Unde am eu casa la marginea padurii, ai de urcat si coborat pe drum neasfaltat, se ajunge relativ greu si cu logan sau symbol, adica iti trebuie putina atentie sa nu o dai cu burta de pamant, pe damburi/sleauri. Iarna accesul este mai greoi dar ...il deschid vecinii cu dacia papuc 4x4, si freelander, iesi si cu symbol sau logan iarna dar nu din prima tot timpul, o mai iei cu avant/balans una alta.

 

Pentru asa ceva este ideala, am reparat si condus ocazional Lada Niva. Consum mare si directie greoaie cu jocul specific 'Lazilor' dar care nu te afecteaza in offroad. Ai zis ca nu vrei sa mergi cu ea la drum, asta e bine pt ca consuma mult din cauza rapoartelor de transmisie scurte (9-10% la mers moderat, varianta 1.6 carburator). Mecanica este destul de fiabila, motorul fiind de conceptie veche se comporta foarte bine cu ulei mineral Castrol GTX (bidon alb). Nu am mers cu ea pe coclauri dar am avut clienti care aveau Niva si erau foarte multumiti de comportamentul offroad.

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatii de ceva ani. In brasov club sportiv de lada niva (nu stiu daca mai este) se comportau foarte bine per cursa dar prost la fiabilitate (avantajele si dezavantajele faptului ca erau mai grele decat echivalentele). Zona Baia Mare/Sighet plin de niva fara probleme de fiabilitate. Niste mici tancuri. S-a ajuns la concluzia ca problema era provenienta pieselor; fiabilitatea nu mai era o problema la cele reparate cu piese din Ucraina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatii de ceva ani. In brasov club sportiv de lada niva (nu stiu daca mai este) se comportau foarte bine per cursa dar prost la fiabilitate (avantajele si dezavantajele faptului ca erau mai grele decat echivalentele). Zona Baia Mare/Sighet plin de niva fara probleme de fiabilitate. Niste mici tancuri. S-a ajuns la concluzia ca problema era provenienta pieselor; fiabilitatea nu mai era o problema la cele reparate cu piese din Ucraina.

 

pai daca bagi piese de cooperativa (pompos aftermarket) nu are cum sa fie fiabila, motoarele de Lada depaseau lejer 150.000km daca erau reparate, intretinute si exploatate corect. per total erau mai fiabile decat Daciile noastre din toate punctele de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremuri nu prea ajungeau Lazlile la km aia fara bloc bucsat. Simeringurile de supape rusesti au fost intotdeauna proaste, axele cu came, cel putin unele, se mancau in draci. Lantul de distributie se lungeste in timp, intinzatorul cu reglaj manual nu e cel mai reusit. Cand incepe sa bata lantul rupe contrapatina si zornaie ca toti dracii.

Nu stiu in ce masura se mai gasesc piese originale, ungurii insa au multe piese, habar n-am provenienta sau calitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duster ? -offroad, + confort și fiabilitate

+1 . Am duster de la munca, este foarte bun pe ce vrei tu, ba chiar si pentru chestii mai extreme . Masina e rezistenta, n-a ruginit pana acum, consuma ok si ai si putin confort; motorul imi pare nemuritor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremuri nu prea ajungeau Lazlile la km aia fara bloc bucsat. Simeringurile de supape rusesti au fost intotdeauna proaste, axele cu came, cel putin unele, se mancau in draci. Lantul de distributie se lungeste in timp, intinzatorul cu reglaj manual nu e cel mai reusit. Cand incepe sa bata lantul rupe contrapatina si zornaie ca toti dracii.

Nu stiu in ce masura se mai gasesc piese originale, ungurii insa au multe piese, habar n-am provenienta sau calitatea.

 

cate motoare de Lada ai reparat complet?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca vreo 7 - 8. Lanturi, patine, simeringuri, axe si culbutori nu le-am socotit. Suficient?

Nu stiu daca am poze in format electronic cu Niva pregatita de mine pt raliuri tot-teren. Nu vorbesc din google sau auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...