Sari la conținut

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Tu nu ai cum sa te contrazici cu mine pe acest subiect, am reparat mai multe Lazi ca tine si e clar ca stiu mai multe decat tine mai ales vis-a-vis de piese, apropo ce camasi foloseai la bucsarea blocului motor? Tu ai zis ca ai reparat 6-7 motoare in timp ce au am reparat cu zecile pt ca in acele vremuri erau trei marci mari si late: Dacia, Lada si Oltcit, la fiecare dintre ele vorbesc de zeci de motoare reparate. Nu exista saptamana sa nu facem macar doua motoare, de Dacia, Lada, Oltcit, dupa revolutie deja au aparut astea occidentale si la un moment dat au inceput sa pice si astea si faceam motoare pe banda pt ca SH erau foarte scumpe. Asa am avut ocazia si mai ales norocul sa pot face comparatie intre vehiculele din Est si cele din Vest.

 

Eu vorbesc din practica, nu din auzite.

Asa e, a ta e gramada! Si a becului cu mestecaul din cutia cu viteze :P Eu nu stiu nimic. P.S. vezi ca ai uitat din lista Skoda, Wartburg, Trabant, Fiat, Renault, marci importate oficial in perioada comunista!

Ce relevanta are cu ce le reparam in discutia despre fiabilitatea agregatului original?! Oricum bucsate cu orice (camasi de Dacia, teava de sonda si ce se mai gasea) tineau mai mult decat din fabrica sovietica sau alezate la cota + pistoane originale noi. Dar ce stiu eu...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 290
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Hai sa-ti dau eu niste motive. Desi am avut doar masini "spartane" dupa standardele de azi, am avut probleme care nu ar trebui sa existe.

 

De exemplu, lipsa posibilitatii de a dezactiva ABS-ul. Si asta la o masina de offroad.

scoti siguranta ... poti pune si un buton care sa faca asta

Alt exemplu: motor care nu porneste din cauza a nu stiu ce moloz de senzor (problema destul de comuna la Logan).

 

 

Exemple mai light: senzor de usa la care intra moloz, caraie in continuu crezand ca usa e ba deschisa, ba inchisa. Sau engine light aprins din cauza a nu stiu ce (cuvant urat) de vapor emission control in rezervor, care a detectat el ca nu e inchis bine capacul de la rezervor.

 

Si ca astea mai sunt 1000 de alte probleme. Probleme care nu ar trebui sa existe.

 

Si tine-te bine, ca vine tare tehnologia secolului 21, cu masini semi-autonome care o sa iti puna frana si o sa te traga pe dreapta cand casti sau cand te uiti la telefon.

problemele astea le-ai experimentat tu sau ai citit despre ele pe internet?

cam cate sanse sunt sa nu porneasca cotetzu rusesc din cu totul alte motive decat "senzorul vietii"

 

hai sa mergem cu model T acum ... sasiu, garda la sol , simplu etc

 

 

 

Daca era ceva de reprosat era in primul rand directia greoaie, raza mare de bracaj si jocul constant in caseta de directie. In schimb tu te-ai legat de mestecatul in cutia de viteze ceea ce nu gasesti la nici o Lada. Concluzia logica si de bun simt este ca nu te-ai suit in Lada decat ca pasager pe bancheta din spate.

nu stiu care parte din 20 de ani nu ai inteles-o ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai sa vezi, pe Niva 1.7i am vz imobilizatoare din alea "cu dintii in sus", tre sa infigi un soi de cheie electronica dar cu contacte fizice. "Bosch made in Russia" scria pe ele si era o cutie cu multe fire, toate negre :D

Cu pornirea ai dreptate @becule, dar cu cutia cu viteze n-ai nimerit-o, precizia Ladei e peste a astora moderne cu cabluri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las-o asa cum am zis eu ca e mai bine, nu se supara nimeni ca nu ai condus o Lada.

de la foisor pana la Gloria ... atat a trebuit sa merg cu gunoiu ancestral.

 

io va cred ca or fi fost precise cutiile dar la asta nu nimeream vitezele si se criza propietaru care statea in dreapta, din cauza asta tin minte , nu ca m-ar fi impresionat cotetzu ala in vre-un fel .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca la orice, masini-motoare exista si jafuri, nu ??? sau voi credeti ca 10 lazi cite sint in ro. se pot compara cu defender sau ce ? uitati-va putin la lazile fabricate pt. nemti, sa vedeti diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la foisor pana la Gloria ... atat a trebuit sa merg cu gunoiu ancestral.

 

io va cred ca or fi fost precise cutiile dar la asta nu nimeream vitezele si se criza propietaru care statea in dreapta, din cauza asta tin minte , nu ca m-ar fi impresionat cotetzu ala in vre-un fel .

 

Dar cu ambreiajul cum te-ai descurcat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cu ambreiajul cum te-ai descurcat?

tu procesezi ce scriu? tin minte doar tipetele lu ala , am tras gresit concluzia ca toate or fi fost asa ,voi stiti mai bine ... eu nu fac pasiuni pt cotoarpe ancestrale mai ales rusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu procesezi ce scriu? tin minte doar tipetele lu ala , am tras gresit concluzia ca toate or fi fost asa ,voi stiti mai bine ... eu nu fac pasiuni pt cotoarpe ancestrale mai ales rusesti.

 

Deci ai mers cu o Lada de la Foisor pana la Gloria si ai devenit expert in Lada? Tu de ce crezi ca tipa ala la tine?

Editat de petre81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoti siguranta ... poti pune si un buton care sa faca asta

problemele astea le-ai experimentat tu sau ai citit despre ele pe internet?

cam cate sanse sunt sa nu porneasca cotetzu rusesc din cu totul alte motive decat "senzorul vietii"

 

Aia am facut pana la urma, am scos siguranta. Si da, m-am limitat la problemele pe persoana fizica. Nici nu vreau sa ma gandesc la problemele citite pe internet, gen masina care sa iti taie din putere cand ai TC sau ABS dezactivat. Iar daca as avea masina cu start stop, probabil mi-ar plesni o vena.

 

Cat despre cotetzul rusesc, pot sa accept faptul ca nu porneste, din cauze mecanice. Si pot sa remediez problema la fata locului, cu sticla de tuica, pe raza tarilor in care imi place sa ma plimb.

» Post actualizat in 02 Dec 2017 20:02

Ca sa revenim on topic, ce model e mai recomandat?

 

Intre a cumpara un cotetz de nou de la Bulgari / Moldoveni si a cumpara unul SH de aici care sa fie reconditionat, cum ies mai bine? Presupunand ca bugetul e acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ceva vreme cochetez cu ideea unui vehicul 4x4, un 4x4 gandit pt offroad.

Acest vehicul nu va fi folosit pt naveta sau pt calatorii de lunga durata o sa fie folosita pe drumuri de tara, direct pe dealuri, prin padurile din zona Campina-Valea Doftanei-Valea Prahovei, folosit pt a cara una alta.

Unde am eu casa la marginea padurii, ai de urcat si coborat pe drum neasfaltat, se ajunge relativ greu si cu logan sau symbol, adica iti trebuie putina atentie sa nu o dai cu burta de pamant, pe damburi/sleauri. Iarna accesul este mai greoi dar ...il deschid vecinii cu dacia papuc 4x4, si freelander, iesi si cu symbol sau logan iarna dar nu din prima tot timpul, o mai iei cu avant/balans una alta.

 

Am observat ca nu sunt foarte scumpe pe internet Lada Niva intre 2000-4000euro, garda la sol este excelenta, unghiurile de atac sunt bune, nu stiu daca are diferential blocant stock. Motor de 1.7i 80 de cai 127Nm injectie .........deci motorul nu pare a fi stresat.

Nu ma intereseaza fitze am nevoie de ceva ieftin strict utilitar care sa ma ajute la nevoie cu un impozit mic, pentru ca va fi stationa si va fi folosita in acea zona tot timpul.

 

Am cautat si pe forumuri pe net opinii despre masina dar nu am gasit nimic elocvent, sau am gasit postari vechi din 2010-2013.

Ma intereseaza sa stiu din experientele voastre care ar fi bubele clasice ale acestor masini si cat de usor se gasesc piese prin RO.

De asemnea ma intereseaza si daca exista ateliere sau mecanici de lada prin judetul PH sau Bucuresti.

Din Rusia poti cumpara piese daca ai nevoie, ma refer la consumabile, bucsi, placute,bielete, amortizoare, na ce se strica cel mai des in functie de utilizare.

 

Am observat ca destul de multe sunt dotate cu GPL, dar nu stiu cat de sigur e sa mergi la offroad cu ceva care are GPL.

 

Eu pe astea am pus ochii.

https://www.olx.ro/oferta/vand-lada-niva-cu-gpl-ID9IZhh.html#d1c59bd38b

 

https://www.olx.ro/oferta/lada-niva-1-7i-4x4-2005-ID8OgXB.html#d1c59bd38b

 

https://www.olx.ro/oferta/lada-niva-1-7i-2005-4x4-gpl-ID9ytuP.html#d1c59bd38b

 

 

PS: Nu ma intereseaza variante gen Daihatsu Terrios sau Suzuki Jimny / Vitara.

Pt. mai multe detali https://forum.club4x4.ro/forumdisplay.php?395-Lada-Niva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mutumesc frumos de reply-uri celor care au pastrat cat de cat nota topicului.

 

Dupa cum am zis nu am nevoie de cine stie ce avion.

In loc de ATV prefer o masina veche de teren cu impozit mic, in care sa nu ma ude ploaia si care sa bage si caldura in care doua persoane sa aibe spatiu decent.

Masina o sa mearga pe drumuri de enduro/forestiere sau direct pe dealuri, o sa faca Baiul Mic si Baiul Mare, adica Secaraia-Busteni dar peste dealuri/munte pe offroad, la fel o sa mearga pe offroad intre Valea Doftanei si Sacele(bine ala e ok drumul nu e chiar asa de rau) o sa mearga prin Bustenari-Telega in locuri unde chiar ai neoie de garda la sol.

 

Poate sa consume mult, nu ma intereseaza avand in vedere impozitul mic si faptul ca o sa mearga 3-4mii km/an maxim, doar in jurul casei pe o raza de aproximativ 100km.

Masina este elementar de simpla, nu este complicata ca un Patrol, turbo senzori alea alea.

 

De Suzuki Jimny sau Vitara, da cred ca sunt mai fiabile, nu am mers cu asa ceva, nu ma atrag sub nici o forma sunt mici mai ales Jimny si odioase din punctul meu de vedere cand vine vb de design ( chestie de gusturi, not my type / nu dau cu parul, nu inseamna ca nu respect un posesor de Suzuki). Am mers doar cu Patrol Y61 ca si experiena, o masina foarte foarte misto ca spatiu interior design si motorizare dar prea scumpa pt un moft, cu un impozit mare. Am deja una cu impozit maricel, dar la aia imi scot impozitul din consumul de carburant si nu simt raportat la motorina si km/an. Y61 ia 10% la 100km/h si 14-15% in Bucuresti intr-o nota optimista, are o scuza totusi este un tanc nu un breloc.

 

Revening la Lada Niva 1.7i.

O sa fie spalata dupa fiecare iesire ca sa nu las noroiul sa lucreze pe ea, de asemenea va fi adapostita intr-un garaj de lemn, eu o sa o respect ca si intretinere, fara discutii. Nu o sa sar cu ea ca nu am masina de BAJA1000.

Deci trebuie sa mesteci in cutie, orice motor mic necesita mestecare in cutie ( no problem ) rugina da am inteles treb sa fiu atent la tabla.

Faptul ca directia este greoaie sau ca scaunele nu sunt confortabile, astea sunt mai putin importante, repet nu o sa fac naveta cu ea.

Am retinut ca cineva a zis de Niva ca nu este safe in caz de accident, am notat si asta, oricum nu prea o sa vada ea asfaltul, doar noroaie.

 

\Motorul si cutia sa tina asta ma intereseaza. Am intrebat un prieten de familie vanator el a avut numai cuvinte de lauda la adresa ei, bine omu are 60de ani deci poate a fost loc si de nostalgie, dar dupa cum este de asteptat merge pe oriunde, camp, sleauri, traverseaza canale si de 1 m adancime, tine si 1 mistret mare in portbagaj ( in varianta de 2 locuri ).

 

Asta imi pare mie ciudat doar extreme unii care o lauda altii care o terfelesc ( din experienta probabil 50% si 50% probabil din aroganta, ''Snob badge'' )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lada este buna atat timp cat vrei o masina care sa mearga si cam atat. Pana la urma o iei,daca nu iti place o dai si cu asta basta.

Pe a mea am folosit-o 2 ani la ferma. Am tavalit-o pe toate campurile,mi-a carat toti ciobanestii de la tara la oras, am carat cauciucuri de tractor/combina,am carat porci(cu rat si cu nas). Nu sunt nostalgic,nu am luat-o ca sa-mi retraiesc vremurile bune pentru ca nici nu existam atunci,pur si simplu cei de la fostul Trei Brazi insula mare a Brailei aveau multe si mi-a fost recomandata de toti padurarii. Eu nu am avut cine stie ce probleme cu ea,faceam maxim 8000km pe an,90% camp,canale,mlastina si padure. Bineinteles iarna,incaltata cu caramele,face minuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot vine in discutie tabla si a ei rugina. Orice fier, vechi si km la activ, strange rugina. Inclusiv offroaderele (nu exclusiv). Am avut experiente cu Terrano 2, Jimny, LC, Freelander si Y61. Toate suferinde la acest capitol. Gravitatea fiecarui caz in parte tine de varsta si istoria fiecarui caz in parte 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mutumesc frumos de reply-uri celor care au pastrat cat de cat nota topicului.

 

Dupa cum am zis nu am nevoie de cine stie ce avion.

In loc de ATV prefer o masina veche de teren cu impozit mic, in care sa nu ma ude ploaia si care sa bage si caldura in care doua persoane sa aibe spatiu decent.

Masina o sa mearga pe drumuri de enduro/forestiere sau direct pe dealuri, o sa faca Baiul Mic si Baiul Mare, adica Secaraia-Busteni dar peste dealuri/munte pe offroad, la fel o sa mearga pe offroad intre Valea Doftanei si Sacele(bine ala e ok drumul nu e chiar asa de rau) o sa mearga prin Bustenari-Telega in locuri unde chiar ai neoie de garda la sol.

 

)

 

De aia am recomandat Vitara. Are socru-meu una, si face de toate, mai ceva ca Alina Plugaru. Am facut cu ea offroad prin zona Raraului de ziceai ca nu urci cu piciorul, ma si mir ca n-am rasturnat-o. A tras remorca cu doi cai semigrei. A carat pe drumuri forestiere la materiale de constructii pentru trei cabane si un restaurant. Si in remorca, si in portbagaj (cu banchetele spate rabatate). E placuta la interior si incalzeste. De acord, e mai mica.

 

Vis-a-vis, au avut niste prieteni Niva. Probleme destule in exploatare si consum. Graitor mi se pare ca la a lor de la Bucuresti la Sinaia nu se dezabureau geamurile pe interior iarna. Mergeau la schi mai imbracati in masina decat pe partie. De offroad nu stiu ce sa zic, ca n-au scos-o. Insa pe baza acelei experiente n-am cum recomanda modelul. Poate alte exemplare or fi ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot esti decis, care mai este scopul intrebarilor de aici?

 

 

se numeste "purchase confirmation" stage 0 gen (before purchase) ... in cazurile grave o sa vezi cum se ridica in slavi si absolut fara nici o farama de obiectivitate tot felu de tomberoane ... asa functioneaza creieru ...toti o facem

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...