Sari la conținut

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Eu daca imi pica pe mana o caroserie de Lada (preferabil 1200) acceptabila as intreprinde ceva, dar cred ca as merge pe alt motor cu mai mult potential si oricum nu cu cutie de strada, am invatat intre timp pe pielea mea ca transmisia e mai importanta decat motorul la viteza in coasta. Desi mai tare m-ar tenta reteta sasiu tubular + motor moto, asa vine cu c.v. secventiala din start, economie de niste mii bune de euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 266
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

O varianta de astfel de motor a mai fost pe Fiat Ritmo, era cu patru carburatoare si avea 130CP, cred ca era cel mai turbat hot hatch la vremea lui. Am avut un client la care i s-a rupt cureaua si i-am schimbat cateva supape, manca norii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are un prieten Ritmo Abarth 130 TC. Acum pare o gluma proasta pe langa masinile normale. Oricum "ciclistica" nu digera bine puterea aia si masa de pe puntea fata. O Honda Civic EJ (parca) de 1.6 ii da rusine oricand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are un prieten Ritmo Abarth 130 TC. Acum pare o gluma proasta pe langa masinile normale. Oricum "ciclistica" nu digera bine puterea aia si masa de pe puntea fata. O Honda Civic EJ (parca) de 1.6 ii da rusine oricand.

 

Asa e, am avut un Ritmo cu motor de 1500cc si 80CP, pana si motorul asta era prea puternic pentru suspensia de Ritmo, ala de 2000cmc imi lua volanul din maini...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E, au mai fost ingineri care au montat carburatoare cu cnc in lateral si clapeta de acceleratie pe post de cârma, desi motorul mergea prost nu i-am putut convinge ca au gresit. Banuiesc ca te referi la baia de ulei, aia se poate rezolva destul de simplu cu un baffle. Motoarele de Golf generatii mai vechi au echipat si ceva Passat si Audi in care erau montate de-a lungu', n-am studiat baile sa vad daca or fi diferente.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul punct slab al Nivei este lipsa sasiului. In rest, masina solida, fiabila, piese ieftine, usor de reparat, capabila in teren, mai comoda decat Samurai/Jimny. Russian style. Atentie la tablarie la second-hand-uri mai vechi.

Cabanierul de sub Cindrel avea o Niva, urca si iarna cu ea pe munte, nici o treaba.

Editat de Ancalagon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am interesat pt un prieten care vrea un 4x4 ieftin, pt off-road, vrand sa-i fac o surpriza.

Iata ce mi-au spus 3 fosti proprietari de Niva:

- caroserie proasta, intra vantul si apa inauntru, rugineste fara a fi lovita,

- inconfortabila si instabila pe sosea,

- consum mare,

- fiabilitate mica, tot repari la ea,

- abilitate offroad: medie-modesta.

 

Masina asta iti poate distruge nervii (asa mi-au spus toti cei 3 intrebati).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am interesat pt un prieten care vrea un 4x4 ieftin, pt off-road, vrand sa-i fac o surpriza.

Iata ce mi-au spus 3 fosti proprietari de Niva:

- caroserie proasta, intra vantul si apa inauntru, rugineste fara a fi lovita,

- inconfortabila si instabila pe sosea,

- consum mare,

- fiabilitate mica, tot repari la ea,

- abilitate offroad: medie-modesta.

 

Masina asta iti poate distruge nervii (asa mi-au spus toti cei 3 intrebati).

Caroseria nu este mai proasta, decit la o Vitara cu prelata, in care intra praful si apa mult mai rau ca la Niva ti-o zic din experienta. Nu este mai inconfortabila decit un Daihatsu de exemplu, si nu consuma mai mult decit tot ca o Vitara cu motor de 1,6 care ia in teren exact cit o Niva. Cu fiabilitatea, aici ai dreptate iar cu abilitatile in off, cred ca cei care ti-au zis nu prea stiu ce se maninca. Masina asta iti distruge nervii, doar atunci cind ajunge jaf ca orice masina forjata sau neingrijita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan nu am luat nici o masina.

Am fost ocupat weekend-ul acesta cu acea casa de care povesteam, unde Symbolul m-a dus cu putina atentie sa nu o lovesc pe burta....bine inca nu ninge.

Duminica trebuia sa ma vad cu un coleg forumist nu am mai apucat sa sun dar o sa il sun si stabilim ceva.

 

Nu sunt grabit cu masina, treb sa termin santierul si apoi ma concetrez pe cumpararea masinii, acum o parte resursele mele de timp si "dinero" se duc acolo.

 

Observ ceva de bun simt din partea guvernantilor. Scad impozitele STUPID de mari si devin normale. Deci la 3.0 o sa ai 300ron vs 2200ron si la 3.2 (Pajero) tot cam atat maxim 340ron vs 3600de lei cat este in prezent la 3200cmc.

Scad impozitele si apare o noua taxa de mediu/inmatriculare.

Asta schimba un pic balanta. Daca o Niva este 2000-4000euro un Pajero 2002-2004 este 6000euro si daca scad impozitele si devin NORMALE/DE BUN SIMT astept si prefer 3.0 sau mai mare de 3.0 pt un impozit de 70-100euro anual decat un motor standard....logic.

Cunosc pe cineva cu Grand Cherokee 4,7 V8 ala cu 2 valve pe cilindru, impozit 7400de lei anual sau 6900de lei daca il platesti imediat la inceput de an. Daca noile legi de bun simt pentru impozite apar la anul, aceeasi masina va avea impozit de 480de ron anual, deci foarte ok/cinstit.

Dc sa te incurci cu 1.6 sau 2.0 cand impozitul nu mai va fi o problema, si nici consumul pt ca va rula 3000km pe an.

 

Referitor la Niva, ideea nu este moarta deloc, doar ca astept sa vad si noile reglementari ce vor veni la anul, daca impozitul la asa zisele "motoare de lux" va scadea clar mai pun un banut de o parte si trantesc un 3.0, 3,2 sau 4,7 decat 1,7 Niva.

Recunosc ca imi plac motoarele mari sau masinile echilibrate/masa/cuplu/putere si nu agreez "maxiscuterele" dar decat 6000de euro pe un Pajero sau Patrol rupt mai bine 4000de euro pe o Niva de la un pensionar, repet nu va fi masina mea de zi cu zi va sta si rula in PH pentru drumuri forestiere/tarla/deal nu naveta nu supermarket nu mall. Am "nevoie"/moft de o masina care sa deserveasca un singur scop si anume offroad, sa NU am emotii ca o lovesc pe burta sau ca nu imi urca panta de drum forestier cu o remorca pe ea ori ca iese din sleau sant.

Eu cu Renault Symbol fac toate astea dar cu niste emotii uneori ca la "Lantul slabiciunilor" CAND am si remorca incarcata pe ea o mai dau de pamant cu fundul sau abia abia urca ganditala din acceleratie nici prea prea nici foarte ca sa nu raman cu ea la mijlocul pantei fata fiind total descarcata pe puntea fata unde are tractiunea.

 

Am vazut ca cineva a mentionat Honda HRV, nu este ceea ce am nevoie si nu este nici genul meu de masina. Cand ma gandesc la 4x4 ma gandesc abilitati adevarate, adica Patrol, Pajero, Niva, Defender, Discovery 2, Wrangler, Grand Cherokee 2002, nu fitze de SUV/crossover care merge unde ajunge si Dacia Logan sau Renault Symbol avand la bord un sofer atent.

Decat HRV mai bine Jimny (mai competent pe offroad) desi ambele subiectiv vb sunt ooribile (cu dublu O) indiferent de an/generatie.

» Post actualizat in 12 Dec 2017 23:30

Asta este o varianta sa zicem, daca va scadea impozitul auto.

https://m.olx.ro/oferta/vand-jeep-grand-cherokee-inmatriculat-23-10-2017-ID9rXUT.html

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zvonul asta cu impozitele, il consider furtuna intr-un pahar cu apa... si un mare nonsens.

 

Are cineva impresia ca vor reduce impozitele (locale) de mii de lei la cateva sute (adica lejer 10-25% din valoarea anterioara), fara sa vina cu o noua taxa care sa ia mai putin decat decat impozitul actual?

 

Cinstit sau nu, statul va lua doar in plus bani de pe contribuabil.

 

Daca platitorul este firma, atunci aceasta va avea grija sa mute costurile catre client si oricum ultimul platitor isi ia in freza integral cresterea. Daca este persoana fizica, o sa se adapteze ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fie coada la ghisee pentru inmatriculari de "vapoare" revenite din Bulgaria, si la radieri coada pentru Polo 1.2....

 

Parca voiau sa introduca o taxa care sa descurajeze inmatricularea de autovehiule poluante? ala este alt proiect de lege?


» Post actualizat in 13 Dec 2017 06:48


PS: Bulgaria o sa fie plina de masini inmatriculate in RO.

PS2: este doar un proiect de lege - pana la lege si promulgare mai este cale lunga

Editat de 1xu1xf1xu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu motorul mic=poluare mai mica este doar cei meganaivi.

Un motor mic va fi fwtwut tot timpul si i se va da tot timpul mai mult de 80% din ceea ce el duce ca sa poti sa mergi pe un drum o depasire una alta un 130km/h pe autostrada si asa mai departe, ceea ce duce la un consum si implicit o poluare MULT mai mare decat cea declarata oficial in conditiile "ideale" de banc, bine ca recent au bagat ciclul "real" nu doar cel de emisii pe banc.

Exemplu 3.0d de la BMW din 2010 are 150g CO2/km iar un Matiz 0.8 are 170g/CO2/km.

In UK 3.0d mentionat anterior are impozit/road tax 145de lire/an iar Matiz are 200de lire impozit le an.

Mie mi se pare foarte corect sa platesti exact cat poluezi, este problema ta ca si cetatean ce ai in garaj indiferent ca acel vehicul costa 500euro sau 150.000euro, domnule platesti exact cat poluezi, punct.

Nu basini frustrate gen aaa are 4.0 e bastan hai sa il rupem.

 

Cresterea de impozit la masinile cu motor de scuter 1.4-1.6 o sa fie insignifianta, undeva la 40-50de lei adica..... sa fim seriosi eu la Symbol 1.5dci o sa dau 100ron impozit anual......wow....cam mult.

Ca sa fac o analogie cu impozitul raportat la poluare, 1.5dci are 120g/CO2 varianta mea, in UK un vehicul care polueaza atat are impozit undeva la 110lire pe an.

Ce este sub 100g/CO2 im UK este scut de impozit/road tax.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poluarea tine de masa vehiculului si de cuplul acelui vehicul in primul rand.

Evident ca si tehnologia ajuta la scaderea nivelului de poluare.

 

Daca se aplicaegea cu impozitele cresterea la "scutere" o sa fie mica. 70de lei vs 100-110lei, o shaorma si o cola pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru curiosi, in link-ul de mai jos, taxarea auto la nemti ------------------------> http://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html

 

Pentru Jimny (pre 2008) 1,3-1,5:

  • 94 eur - benzina
  • 216 eur - diesel

Pajero (anii 90) - 2,8:

  • 765 eur - diesel

Acum or sa sara toti sa explice cat de mult castiga nemtii fata de romani....


» Post actualizat in 13 Dec 2017 07:13

Golf 1.6 TDI (2012) are taxe 158 eur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru curiosi, in link-ul de mai jos, taxarea auto la nemti ------------------------> http://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html

 

Pentru Jimny (pre 2008) 1,3-1,5:

 

  • 94 eur - benzina
  • 216 eur - diesel
Pajero (anii 90) - 2,8:

  • 765 eur - diesel
Acum or sa sara toti sa explice cat de mult castiga nemtii fata de romani....» Post actualizat in 13 Dec 2017 07:13Golf 1.6 TDI (2012) are taxe 158 eur

Foarte bun exemplu si link.

M-am uitat si eu la 330d si are 365de euro impozit fata de 500euro impozit in Ro.

Te intreaba ei ce an este si cat polueaza in g/CO2 pt ca platesti exact cat poluezi.

Evident Pajero fiind mult mai greu si avand alta tehnologie le el are impozit dublu 765euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un final, fiscalitatea ridicata este unul din principalele motive care ii determina pe europeni sa renunte la ele.

 

Daca supliementezi si cu costuri de intretinere(fiabilitate) si consum, ajungi rapid la nevoia de inlocuire.


» Post actualizat in 13 Dec 2017 08:10

Era sa uit ca mai ai minim 400eur (uzual 5-600 eur) pentru asigurare pentru un VW diesel de prin 2006/7.

 

Si la ei conteaza o gramada de chestii pentru calculul asigurarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix parlama,netarii cu ideea aia umbla sa retraga propunerea, ca duce la marirea impozitelor pentru masinile cu motoare mici si deci mai putin poluante.

 

Eu am vazut prima oara stirea aici: http://m.adevarul.ro/news/eveniment/haiducie-parlament-scad-taxele-masini-motoare-mari-cresc-cele-motoare-cilindree-mica-1_5a2ec12f5ab6550cb81680ad/index.html

 

In exemplul lor, cresterea de impozit pentru masinile cu motoare mici (1.6) "si deci mai putin poluante" este de 50% (!!!!!), de la 64 la 96 de lei (!!).

Pentru masinile nesimtite cu motoare mari (3.6), luxoase si puternice, scaderea este de la 5220 de lei la 432 de lei.

 

Deci s-a trecut de la un raport de 80x la un raport de 4.5x. Pot (cu greu) sa accept ca un puternic si luxos Porsche Cayenne (pe benzina / gaz) polueaza de 4.5x ori mai mult ca un Passat diesel obosit, la acelasi numar de km. Dar nu vad nici un motiv pentru care o masina cu motor de 4+L ar trebui sa aiba impozit de aproape 100 de ori mai mare decat o masina cu motor de 1.4.

 

Cat despre taxa de poluare in sine, cel mai mult sens ar avea sa fie bagata in benzina. Poate cineva cu un bolid luxos de 4L face 8000 km pe an, iar altcineva cu un Passat obosit face 80000 km pe an. Daca bolidul e generatie mai noua si Passatul e diesel generatie mai veche, poluarea dintre cele 2 nu e din acelasi film.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...