Sari la conținut

CDI nu functioneaza cand e rece - kymco quannon 125


RaulAndrei
 Share

Postări Recomandate

Salut, numele meu este Raul, si scriu aici in speranta de a primi ajutor din partea voastra.

Sunt detinator de Kymco quannon 125 din vara, si am o problema asemanatoare cu ceilalti membrii de aici care au tot acelasi model.

 

Motocicleta o am din vara, in momentul cand am cumparat aceasta motocicleta, pornea fara probleme, astfel, am adus-o din Prahova in Bistrita. La doar o saptamana distanta, s-a racorit si a plouat. M-am gandit sa ii dau o cheie, dar surpriza mare, nu a pornit. Asa ca am desfacut carena, initial crezand ca am inecat-o, si am scos bujia afara, am curatat-o si am pus-o la loc, ca sa vezi, bujia nu avea scanteie.

 

Initial am suspectat bobina de inductie si fisa, am schimbat bujia, fisa, bobina si bateria, afara fiind tot racoare, la fel nu avea scanteie. Intr-un final am vorbit cu un tip care avea acest model, si mi-a spus sa scot afara CDI-ul si sa il incazesc cu feounu, zis si facut, l-am luat jos intr-un minut, l-am incalzit in casa cateva minute cu feounul pana s-a incalzit, il pun pe motor si porneste.... astfel am aflat ca am schimbat degeaba ce am spus mai sus, deoarece problema e CDI-ul....

 

Astfel i-am dat de cap problemei, CDI-ul porneste doar cand are aprox > 40 grade Celsius..., de atunci in fiecare zi am incalzit CDI-ul, si am mers asa timp de 4 luni, fara probleme, un CDI e undeva la 4 milioane, deci nu avea rost sa cumpar altul.

Acum intrebarea mea e urmatoare, este vreo posibilitate sa il fac sa dea scanteie si cand e rece? are ceva in el care, cand se dilata face contact si trece curentul? eu suspectez faptul ca are un contact imperfect in el, si functioneaza doar cand se dilata ceva...Mai functioneaza si asa, doar ca mi-e cumva sa tot urc si sa cobor de la etajul 4 pentru a incalzi CDI-ul...

 

Multumesc, si sper sa ma ajutati.

post-97702-0-64185400-1512896428_thumb.png

Editat de RaulAndrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CDI-ul tau e de tip DC conteaza starea bateriei. Incearca sa pornesti cu alta baterie sau sa pui contactul si sa dai la pedala nu la automat/impinsa.

Bateria e noua, tocmai ce am spus, da am incercat si cu alta baterie si tot la fel face, daca incalzesc CDI-ul cu feounul atunci functioneaza si bujia da scanteie... Vara dadea scanteie fara probleme deoarece era incalzit de soare, si nu era nevoie sa il incalzesc, astfel dupa ce s-a dus caldura, a aparut problema. De dat la pedala nu prea am cum.

Editat de RaulAndrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru contact imperfect trebuie sa-i refaci toate lipiturile dupa ce l-ai decapsulat (gasesti tutorial pe forum) dar s-ar puteaa sa fie degeaba ca la diferente de temperatura reactioneaza si componentele.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o chinezarie ieftina si proasta. :( Cauta un CDI Shindergen.

 

Adica la 25 grade Celsius tot nu porneste. Nici la 15.

Alternativa: un primus cu alcool pentru incalzit chinezaria la nivelul solului :)

Ai inteles gresit, sau cel putin asa pare.... poate sa fie afara si -10 grade, atata timp cat CDI-ul este cald, motocicleta porneste, m-am dat iarna asta pana a nins... intrebarea mea era alta, ma rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bulica, china nu e coreea.

 

@Raul: Eu stiam de problema cu socul la modelul asta, insa de CDI nu am auzit. Daca era vorba de contacte dezlipite cred ca facea figuri si cu alte ocazii. Poti incerca sa ii misti mufa cat dai si la automat sau sa il desfaci si sa refaci lipiturile cum zicea colegul. Pot fi la mufa, pot fi la alte piese. Personal, as fi incercat cu alt CDI si daca mergea, luam unul nou. Sau iei unul nou, vezi daca merge, de nu, returnezi si ceri scuze vanzatorului ca l-ai deranjat eventual ii lasi un 20 de lei si asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeam că sunt singurul care încălzește cdi-ul cu feonul :))) Aceiași problema o am și eu, nu porneste la rece! Mă gândesc serios sa incerc sa fac o adaptare de la un cdi de pe alta motocicleta! Ai reușit să rezolvi ceva?

Editat de BitKode
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.bashanmotor.ro/scule-speciale/cdi-reglabila-dc-12v

Pentru turometru, cric lateral, neutru se gasesc solutii. Nu stiu la ce foloseste ultima intrare din dreapta, sa fie de fapt alimentarea iar cea de langa ea conditionarea? Nu imi dau seama ce este simbolul de sub rezistor. Sa fie problema pe partea aia iar incalzirea sa nu faca altceva decat sa-i dea un "sut" ? Eu as masura rezistenta respectiva si daca are de ordinul ohmilor as incerca scaderea ei cu 10%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeam că sunt singurul care încălzește cdi-ul cu feonul :))) Aceiași problema o am și eu, nu porneste la rece! Mă gândesc serios sa incerc sa fac o adaptare de la un cdi de pe alta motocicleta! Ai reușit să rezolvi ceva?

Nu esti singurul :))) am gasit o solutie care cred ca functioneaza, acum astept sa ajunga : https://www.aliexpress.com/item/12V-10W-Universal-Motorcycle-Motorbike-Handlebar-Warm-Heated-Grip-Kit-Pads-9-x-9cm-E/32717023166.html?spm=2114

 

Este 3.5$, iar eu planuiesc sa fac asa : infasor in el CDI-ul, conectez la baterie, si când este frig doar dau de switch si astept 1-2 minute pana pornesc motorul, dupa dau pe off si iau jos banda, sa nu se incalzeasca prea tare CDI-ul in mers.

 

nu e mai simplu sa cumperi unul nou. Inteleg, 350-400 lei, dar scapi de o problema mare, zic eu.

De banii astia pot sa iau o guma sau ceva, nu prea as vrea sa arunc banii in aer atata timp cat mai functioneaza..

 

 

 

CDI de scuter, chinezesc ieftin dar care funcţionează.

Nu functioneaza, asta e unul mai complex,

 

Pune o poza cu cdi-ul.Poate merge de la un first bike.Eu am o chinezarie care are 40 de mii de km fara nici o problema.

Am pus mai jos o poza cu CDI

 

 

 

Multumesc tuturor pentru ajutor, cam asta e solutia mea temporara, daca aveti alte sugestii va ascult cu drag.

 

 

EDIT: Concluzia mea ar fi urmatoarea : Când este rece un anumit circuit din CDI are o rezistenta mai scazuta ( circuitul care este pentru scanteia la bujie) si astfel nu da destul curent pentru a functiona corect, dupa ce este incalzit destul de bine ( orice tip de sursa, soare, feon etc :)) ) circuitul functioneaza corect... Asta am putut deduce pana aici, alta explicatie nu am. in timpul mersului datorita degajarii de caldura din curentul ce trece, CDI-ul se mentine cald, chiar fierbinte, astfel o data incalzit, functioneaza corect pana ce este rece iarasi.

post-97702-0-01002800-1513017931_thumb.jpg

Editat de RaulAndrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...