Jump to content

Ce se intampla cu pretul motocicletelor?


Recommended Posts

Am cumparat pana acum 2 mobre sh de la "aducatori". In 2004 putin inaintea Craciunului am luat Transalp de la Alfamotors. Manariti km (le-am zis din start), dar mi-a convenit mobra. Pt a scapa de vama actele erau pe motor si separat cadru, personal nu cred ca le desfaceau fizic, mi-au dat-o cu civ, totul ok. In 2015 am lua FZ6S de la Motofly Ploiesti, la sfarsit de noiembrie. Bugetul a fost limitat si greu de tot am gasit FZ6 Fazer la suma de care dispuneam (a fost 2150€ cu topcase si suport, 2005, 57k la bord). Am incercat cu Biris, nu am gasit mobra in suma de care dispuneam. Sunt multumit si de Fazer, am schimbat consumabile, placute, anvelope, in prima faza lichide + filtre si placute, lant si anvelope pe parcurs. Tps a fost cu buba, l-am inlocuit gratuit la Dual Tours (campanie a producatoruluu). Am facut cca 11k in 2 ani.

Preturile, in Italia cel putin, scad iarna. Transalpul l-am dat primavara, in iarna nu a interesat pe nimeni, desi a stat la vanzare nu am primit oferte.

Motofly zice ca a adus 160 motoare anul asta, peste targetul pe care si-l fixase. Dupa ce a cazut taxa pwlii cu cat au crescut preturile masinilor in Germania? Destul de mult. Legea cererii si ofertei. Puterea de cumparare a crescut, pare ca si cererea, de aici si preturile. Culmea, e posibil pe plan local sa scada nitel primavara pretul vanzatorilor care vor sa vanda, iarna stau cu el sus pt ca nu e sezon, primavara creste presiunea de a trece eventual la altceva. Piata de moto noi in Ro e fix pix, bmw vinde pt ca bmw (chiar daca se 3.14sha pe clienti cu bolta si inainte si dupa achizitie) si finantari. Bmw in Ro n-a scazut nici la auto cand a fost motul crizei. Pt ca ori esti mafiot ori nu mai esti, brandul asta inca inseamna mult. Restul vand cateva unitati, nu poti face statistici. Ca si la masini, sunt multi care nu-si permit, fac cumva sa-si cumpere dupa care intretinerea e derizorie. La masini multi merg 2-3 luni, hai 1 an, nu investesc nimic si incearca sa ciupeasca 2-300€ la revanzare si in continuare sunt clienti care cumpara cadavre supraevaluate si masini bune stau nevandute. La moto am observat ca sunt si oameni cu bani care iau nou, accesorizeaza, ruleaza nitel si vand, uneori sunt ponturi bune pe piata de sh recent. Pt ca acchizitioneaza de moft, nu au timp sa se dea sau renunta din diverse motive.

» Post actualizat in 29 Dec 2017 18:43

Ma amuza si pe mine cand vad mobre de 12 ani cu 30k, eventual de 2 ani si 20k in Ro, primul proprietar Babo Natale italiano vero, a folosit-o doar la moshociclit de Craciun, max 10k in 10 ani :P

» Post actualizat in 29 Dec 2017 18:44

A, si mobra touring, cu sisteme de bagaje. Ca sa incapa cadourile, ce va ganditi! :lol:

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prin 2006 , cand lumea s-a saturat de impins MZ si SImpson, a dat de GSXF 600 din 89. Atunci a inceput exodul cazanelor si tot atunci au aparut ca ciupercile dupa ploaie baietii destepti care au vazut un adevarat business in a aduce motoare de afara si a le vinde la suprapret, cel putin in partea de NV a tarii. Apoi, precum viata scurta a ciupercilor, au apus incet acesti "antreprenori".

Si eu am cumparat primul motor in 2005 din Germania, cu vama ( desi nu am platit-o, m-au ajutat firmele de leasing care au gasit un "jmen" si la asta).

Apoi am dat in 2008 de motorul MEU, de care nu ma despart. Intretinere la timp, kit de lant, gume noi, anul acesta aprox 2000 de lei in schimbat distributie la service plus alte chichite, urmeaza acum o gramada de bani in suporti, topcase, ozn-uri etc. Asta nu ma face sa ma gandesc daca voi recupera acesti bani deoarece investesc in confortul meu si al sotiei , nu o fac pentru bani. Nu il vand si daca ar fi sa il vand la un moment dat, o voi face fara regrete legat de banii investiti, nici macar nu pastrez facturile de achizitie la ce cumpar pentru el. Tinand aproape de atatia ani trotineta mea ma limitez la a incerca modelele noi, mai futuriste, mai pline de gadgeturi, insa asta este alegere personala si nu un model de urmat pentru cineva. Sunt eu mai conservator.

Acum, din acei samsari au mai ramas doar cei care cumpara din tara (90%) motoare pe care le plimba 1-2 ani maxim, nu schimba nimic, nu ung lanturile, cumpara cauciucri second, sufla filtrul de aer la vulcanizare si apoi le vand cu 2-300 de euro mai scump. Nici nu stiu daca sa le apreciez calitatea de vanzatori ( desi nu au nici o calificare) sau sa le plang de mila naivilor care le cad in plasa. In cele din urma prefer sa nu ma intereseze, nici de unii nici de altii, ci imi vad de motorul meu si imi planific mai departe destinatiile unde vom ajunge impreuna.

Si daca ar fi sa cumpar alt motor, as face-o de afara, la pretul corect nu la pretul cel mai mic. Ieftin inseamna scump, indiferent ce produs cumperi

 

La multi ani tuturor

Edited by alin_barburas
Link to post
Share on other sites

Apropos de oameni rupti de realitate:

 

Descrierea e geniala.

 

https://www.olx.ro/oferta/honda-hornet-ID8J5Wh.html#9e00173edc

Legat de omuletul cu motorul la vanzare, vara asta eram la semafor intre doua masini, in fata pe banda 1 un autobuz pe banda 2 un tir.

 

Vine stimatul din spate si incepe sa tureze motorul sa ii fac loc sa treaca, atunci mi-am dat seama cum se simte un conservar cand pateste asta, ma dau mai deoparte si trece specimenul, a avut un bulan incredibil ca era sa fie prins intre tir si autobuz care tocmai se puneau in miscare in momentul cand era intre ei.

Link to post
Share on other sites

 

Ma amuza si pe mine cand vad mobre de 12 ani cu 30k, eventual de 2 ani si 20k in Ro,

Nu e chiar asa..

Uite, poti merge 3 ani cate 12.000km/an si in alti 5 sa-ti placa mobra in garaj datorita lipsei de timp si totusi nu vrei sa te desprinzi de ea. Aceste motociclete sunt intretinute si se vede pe ele/propietar. Nu mai rade, ca exista!

 

primul proprietar Babo Natale italiano vero, a folosit-o doar la moshociclit de Craciun, max 10k in 10 ani

:10: si dinastia sunt!!! :))) Stiu de o iubire aici pe motoretism intre doi motocislisti ce apare doar cu moshociclistii si in restul timpului fac videochat pentru tari nordice.

Edited by ZaiR
Link to post
Share on other sites

Un link, un preview, ceva? :P

N-am nimic cu persoanele care fac videochat, nu e asa simplu precum pare sa scoti bani adevarati din asta. Trebuiesc niste abilitati de a intretine o conversatie, nu e doar jos textila si desfacut picioarele. As face si eu, dar cine draq sa plateasca sa ma vada?! :lol:

On topic: nu stiu cum se face ca toate mobrele astea de exceptie ajung sa fie comercializate in Ro, de multe ori la acelasi pret sau chiar sub cel din tara de origine pt modele similare. Probabil spiritul Craciunului :P

Dpmdv a fost convenabil sa iau de la aducatori, atat mobre cat si masini, daca m-as fi apucat singur de cautat si adus as fi iesit mai scump/prost. Atat cat ma pricep nu am luat tepe pana acum, iar agregatele, chiar daca au necesitat niste investitii si reparatii (mai mult cele pe 4 roti), nu au fost tziganite, n-am gasit improvizatii sau fatzuieli.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

O sa scada pana la urma

 

nu stiu ce sa zic , depinde de model , probabil modele 2010 ++ vor scadea deoarece au preturi mari in momentul de fata , cele dinnainte de 2007 nu prea cred ca va scadea prea mult , ba chiar foarte putin deoarece raman cele mai vandabile fiind mai aproape de ce-si permite un roman . ba mai mult la modele ingrijite cu preturi corecte sa zic asa intre 1500 - 3 000 euro cred ca n-or sa scada mai deloc in urmatorii ani ... sau fi extrem de putin , nu stiu pe ce ai pus tu ochii , daca daca iti faci iluzii c-o sa cada piata ..... o sa ramai fara motor long time .. cel mai bun sfat pentru cine are un motor si vrea altul mai nou ,,,, nu-l dati pe cel vechi pana nu deja ati achizitionat unul nou .

Edited by MariusTm29
Link to post
Share on other sites

Dau un exemplu , suzuki gsxr 600 k1 k2 pana la 1 ian 2018 avea pretul de 2100 2400 acum a scăzut brusc si este cam la 1700 2200

Link to post
Share on other sites

Si asta o adevărat. Eu zic ca un f3 nu face mai mult de 800€ unul in stat buna. Ar trebui devalorizate motoarele vechi pentru a promova motoarele noi. Am vazut si moto din 93 pe la 1600 1700€

Link to post
Share on other sites

Sa dea guvernul ordonanta de devalorizare! E o piata libera, pretul in final e stabilit de cerere si oferta.

si daca guvernul nu vrea, sa iesim in strada sa cerem acest drept !!!!!!

Link to post
Share on other sites

inapoi la problema initiala, intruderul nu era ala fara abs si cu un motor care nu respecta euro 4? din cauza asta parca de anul asta a disparut

asta ar fi o varianta mai realista a preturilor mari decat fabulatii financiare

 

honda e un fel de harli, preturile nu scad la ele fiindca sunt cele mai bune, asa cum o sa-ti explice orice posesor de africana/f4/hornet in timp ce schimba pentru a 5-a oara releul de incarcare

pe de alta parte, dintre toate marcile honda e aia la care diferenta dintre o motocicleta care merge prost si una care merge bine e cea mai mica

 

Corect. Toata seria de Intrudere/Boulevard nu se mai pot vinde de noi pe piata UE din cauza restrictiilor cu EURO 4. Tot stocul de astfel de modele din Europa, aflat la distribuitori, au fost inmatriculate cu data de 31.12.2016, iar Suzuki a anuntat ca pentru moment nu are de in plan sa aduca aceste modele la normele EURO 4, de aici si pastrarea valorii la revanzare.

In Germania preturile au ramas neschimbare la M109 si M90 de mai bine de un an chiar daca motocicletele au mai imbatranit. Ceva preturi mai mici la aceste modele le gasesti pe Polonia.

Link to post
Share on other sites

Ar trebui devalorizate motoarele vechi pentru a promova motoarele noi. :crack: :crack: :crack:

Da , sunt multe mizerii vai de capul lor si mor atatia ca nu le tin franele sau sunt atat de cazute ca nu mai au ciclistica.

Link to post
Share on other sites

Pentru a incuraja cumpararea de motoare noi sau de orice chestie noua in defavoarea uneia sh, se procedeaza la cresterea fortata a pretului prin taxe (vezi taxele bagate la auto vechi, fie ca s-au chemat de mediu, de timbru verde sau ce a mai fost).

In felul asta fie cresc preturile la sh la un nivel la care nu mai renteaza diferenta fata de unul nou, fie cele foarte vechi devin nevandabile si atunci lumea se orienteaza spre nou.

Nu stiu cat ar fi de practic la noi avand in vedere fenomenul inmatricularilor auto pe Bulgaria.

O alta varianta ar fi niste conditii mai restrictive de circulatie raportat la noxe.

Devalorizarea celor vechi sigur nu va incuraja cumpararea motoarelor noi.

Edited by alc26
Link to post
Share on other sites

 

Si asta o adevărat. Eu zic ca un f3 nu face mai mult de 800€ unul in stat buna. Ar trebui devalorizate motoarele vechi pentru a promova motoarele noi. Am vazut si moto din 93 pe la 1600 1700€

:crack: daca mai faci un efort mic financiar si mai scoti 200 de epuroi ai sansa in iti achizitiona un cal si o caruta cat de cat decente sau un scooter first bike nou , te tin o viata . Nu ai vrea sa cumperi un f3 cu 2000 de lei tigarile pe 4 luni ale majoritatea romanilor ? Cat credeti voi ca o sa scada preturile ? Deja sunt la o limita la care isi permit toti ,ori cine are 2000€ sa ia o racheta sa isi rupa gatu cu ea . Edited by jakk
Link to post
Share on other sites

Jack.in prețul de achiziție se calculează și investițiile ulterioare. 80% din motoarele vechi sunt epave. Nu degeaba se vând în occident pe 300e și apar în aceasi stare cu 1500e.o alta chestie.decat sa cumperi un cazan super apreciat care cu revizie+consumabile, se ajunge la preț de motor cu 6-7 ani mai nou, pe injecție.e mult de discutat, dar am tot văzut ca se cere 700-900 pe f2-3 cu mici probleme.ba se aude o bătaie lamotor sau are bujia rupta în chiuloasa. Ai habar cat costa reparația plus consumabilele? Despre ce vorbim? Am găsit în vara un gsxf din 2000 cu 500e.cand am calculat costul reviziei și al consumabilelor.i am.pus vanzatorului ca nu merita achizitia.dupa logica ta.chiar dacă motorul e o epava, chiar și 500e sunt praf în ochi.pe mine ma mai costa inca 650e pentru a putea folosi motorul în siguranta.

Link to post
Share on other sites

 

Jack.in prețul de achiziție se calculează și investițiile ulterioare. 80% din motoarele vechi sunt epave. Nu degeaba se vând în occident pe 300e și apar în aceasi stare cu 1500e.o alta chestie.decat sa cumperi un cazan super apreciat care cu revizie+consumabile, se ajunge la preț de motor cu 6-7 ani mai nou, pe injecție.e mult de discutat, dar am tot văzut ca se cere 700-900 pe f2-3 cu mici probleme.ba se aude o bătaie lamotor sau are bujia rupta în chiuloasa. Ai habar cat costa reparația plus consumabilele? Despre ce vorbim? Am găsit în vara un gsxf din 2000 cu 500e.cand am calculat costul reviziei și al consumabilelor.i am.pus vanzatorului ca nu merita achizitia.dupa logica ta.chiar dacă motorul e o epava, chiar și 500e sunt praf în ochi.pe mine ma mai costa inca 650e pentru a putea folosi motorul în siguranta.

ia una cu 5000 € aceias revizie aceias bani poate mai mult , cat ai luao de bine pusa la punct in 10.000 km tot o sa ai parte de o revizie groasa . Revizia o faci indiferent de mobra daca esti responsabil , daca esti jepcar si iti iei mobra la 1000 de euro cu totul pus la punct tragi pe ea o vara si o dai cu 1500 si in plus mai si tipi ca vor toti moca cad e sa vinzi tu. Nu fac aluzie la tine cu jepcaru sa nu se inteleaga gresit , vorbiind in general. Edited by jakk
Link to post
Share on other sites

Stai chill.stiu cu ce se mănâncă motociclismul și ce costuri implica.cautam(caut) un motor ieftin, confortabil. De care sa scap repede în cazul în care nu îmi place.stiu piața/preturile și costurile ulterioare.am găsit unul impecabil dar trebuia sa traversez juma de tara.atunci mi a fost lene.intodeauna apar motoare la prețul corect.nu e stres mare

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...