Sari la conținut

sfaturi yamaha FZ750


raisa
 Share

Postări Recomandate

buna colegi , am luat un fz750 si la proprietar mergea bine , am oprit-o bagat-o in duba si a 2-a zi la mine nu a mai vrut sa porneasca , in final am sesizat ca nu da scanteie si am verificat si am vazut ca nu ajunge curent la ignitor , are o mufa care vine de la senzori, 2 la numar si inca una unde intra 4 fire , unul alb cu rosu cred ca e plus ca se duce in bobine , cel negru masa si celelalte comanda pe fiecare bobina (portocaliu si gri) , am mai observat ca miscand de fire pe acolo porneste pompa aiurea si cu butonul rosu oprit si pornit , o sa ma uit ca sigur e problema de electrica pe acolo , dar am mai citit pe aici ca pompa este actionata de acest cdi , de unde ia comanda ? bine ca maine o sa ma uit sa vad ce e acolo , dar ca sfaturi , si daca e problema o sa le alimentez separat , adica la cdi i-i dau plus direct pe firul rosu-alb si gata , banuies ca e ok ... macar sa o aud mergand , apoi o pun la punct corespunzator , ........... si mai am o necunoscuta , pana acum , la rezervor sub sa , iese un stut , mi s-a spus ca este de la rezerva si ca a fost anulata , butoul anulat (asa este) , etc , ideea este ca pun benzina si iese pe acolo la un moment dat , apoi numai curge , este ok sa i-l obturez de tot ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ce intrebari pui mai mult o s-o strici decat repari , deja ai dat la buton pana ai stricat fraiu (ce crezi tu ca e bendix)

 

pe ghidon in partea dreapta ai un switch res-on , cand se aprinde becul de benzina trebuie sa treci switchul pe res ca sa mai mearga pompa, nu exista nici o rezerva fizica sau circuite diferite.

tevile cromate conectate la carburatoare sunt preaplinul si trebuie sa dea undeva in jos , iti curge benzina pt ca nu inchide unul sau mai multe cuie pontou

 

asta e o motocicleta veche si foarte rara in stare de functionare, am renovat una in vara, fara cunostinte minime si multa rabdare n-o s-o repari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

colegule ai inteles gresit , nu curge nimic pe la carburatoare , butonul res este anulat si se afla in partea stg si stutul care iese din rezervor e lasat liber , cat despre bendix , acesta era cu probleme cand am luat-o , nu am dat la automat pana l-am distrus ... am cunostinte ... minime , dar si cateva necunoscute ...


» Post actualizat in 02 Jan 2018 21:19

ideea este ca (atat cat am putut sa-mi dau seama pana acum) , tot ce inseamna transmisie , motor , kit lant , ambreiaj , functioneaza bine , teoretic ar trebui cateva carene , revizuita electrica , discuri de frana si fraiul (bendix ul , care functioneaza , dar cateodata scapa) , credeti ca merita sa o reconditionez sa o fac ca de expozitie , sau nu ...

Editat de raisa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am testat cat de cat motoreta , la cutie are o hiba , schimba vitezele ok , dar de la mare la mic in mers cam agata , ramane cumva intre trepte , trebuie apasat si ambreiajul ... iar prblema principala este pornitul la rece , o ia doar trasa cu masina , dupa ce se incalzeste porneste mai bine adica la buton sau daca se mai opreste din senin cand sta la relanti , impinsa 2 m si o ia , mirosul este pregnant de benzina , am bagat si cativa ml de benzina in fiecare carb si degeaba , de aici tind sa cred ca sunt bujiile , nici la relanti nu sta foarte frumos , de tras trage bine , voi ce credeti , este foarte important pt mine ca motorul si transmisia sa fie ok , va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi ...

Editat de raisa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am testat cat de cat motoreta , la cutie are o hiba , schimba vitezele ok , dar de la mare la mic in mers cam agata , ramane cumva intre trepte , trebuie apasat si ambreiajul ... iar prblema principala este pornitul la rece , o ia doar trasa cu masina , dupa ce se incalzeste porneste mai bine adica la buton sau daca se mai opreste din senin cand sta la relanti , impinsa 2 m si o ia , mirosul este pregnant de benzina , am bagat si cativa ml de benzina in fiecare carb si degeaba , de aici tind sa cred ca sunt bujiile , nici la relanti nu sta foarte frumos , de tras trage bine , voi ce credeti , este foarte important pt mine ca motorul si transmisia sa fie ok , va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi ...

Tu ai mai multe probleme la moto din ce vad in textul de mai sus.

Ca sa fac un rezumat cu ce anume sa incepi ar fi asa:

1.Test compresie pe fiecare cilindru

2.Bujiile demontate,curatate pentru ca un mers prost al motorului,ceva ulei pe la simeringuri de supape le poate ancrasa si nu mai dau scanteie.

3.Carburatoarele demontate,curatate,verificat nivel benzina,inchidere cuie,reglat amestec carburant,sincronizate

4 Bateria inainte de prima tentativa de pornire trebuie sa fie foarte bine incarcata,o baterie slaba sau uzata nu poate sustine curentul si tensiunea si pentru electromotor si sistemul de aprindere.

5. Pentru cutie,verifica prima data cablul la ambreiaj,cursa de freeplay, mecanismul de schimbare,peda,tija,pivoti sa nu fie blocata miscarea.

Un ulei cu o vascozitate mare poate genera selectie greoaie a vitezelor.La fel si un ambreiaj,defect..placi lipite,placi metalice deformate,joc in oala ambreiaj.

Cam astea ar fi in mare lucuri care ar fi de verificat,sa poti trage cateva concluzii.

Acum speri ca intelegi de ce unii dintre noi(in special cei care inteleg un motor si principiul de functionare) suntem rezervati sa dam sfaturi.

Am spus-o si o repet...un motor nu se repara pe net. Da, este adevarat ca o mica problema isi poate gasi rezolvarea intr-un mesaj. Dar cand sunt probleme cumulate,atunci cel mai bine este sa ai motorul in fata,sa verfici,masori,asculti si sa poti pune un diagnostic corect

 

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult pentru raspuns , cutia o s-o las ultima , am gasit la un baiat bendixul si piesele din cutie si le iau sa le am fiind la un pret ok , ambreiajul e hidraulic , din ce observ cred ca sunt cam slabe aercurile , dar prima operatie care o pot face este sa scot bujiile si sa le schimb direct probabil ... si testul de compresie , adevarul despre baterie este ca e una cam mica , dar voi pune in paralel una auto sa vad diferenta ... am sa incerc sa rezolv cat pot , am ceva cunostinte de mecanica , dar cand am sa-mi prind urechile , da o s-o duc la un pasionat , dar daca a-s si cunoaste unul ...

Editat de raisa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa zicem ca nu ne iei peste picior poate ne explici:

-cum se porneste o mobra trasa de masina (nu cred ca are atas ca nu specificasi)

-miros pregnant de benzina dar bagi in carburator ca banuiesti probabil ca n-ai

-preferata mea "dar de la mare la mic in mers cam agata , ramane cumva intre trepte , trebuie apasat si ambreiajul ..." aici s-ar putea sa-ti fi gresit exprimarea si tu faci dubla debraiere

ca sa nu mai vorbim ca in postul #4 scrii "tot ce inseamna transmisie , motor , kit lant , ambreiaj , functioneaza bine" iar in postul 11 "ambreiajul e hidraulic , din ce observ cred ca sunt cam slabe aercurile"

 

 

"da o s-o duc la un pasionat , dar daca a-s si cunoaste unul ..." pregateste-ti casuta postala...

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte simplu , am legat o chinga de furca fata si de masina , un amic a stat pe motor si eu am plecat cu 1-a si am tras-o, el pana sa plecam de pe loc a bagat-o in a 2-a si cand am luat putina viteza (nu mult vreo 10 km/h ) a eliberat ambreiajul , de ce crezi ca e asa de greu sau imposibil ? ... da nu are cutia de filtru de aer , este scoasa , si miroase a benzina mai rau decat la alte motoare pe care le-am vazut , da cand am afirmat ca functioneaza perfect , nu o testasem suficient , dar in mare am inteles ce e de facut , am sa o rezolv ...

Editat de raisa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesante aspectele astea ... "la proprietar mergea bine" ... "la mine nu porneste a doua zi" ... cred ca nu-i place noaptea singura.

E frumoasa mecanica si electrica moto, dar nu sa o inveti de pe forum sau de la mecanicii de tractoare de la tine din sat.

Eu sunt puternic emotionat si incerc sa-ti dau un sfat dupa ce am citit de firu rosu cu alb care urmeaza sa-l pui direct la plus fara sa ai niciun discernamant referitor la ce vrei sa faci:

Stai vreo 2 zile pe net si cauta manualul, citeste bine partea de electrica, vezi ca pornirea n-are nicio treaba cu CDI (care defapt e TCI in cazul tau) ... mai este o componenta electronica cu vreo 8-10 pini care contine releul pompei si releul de la starter. In carte gasesti modalitatea de testare a acelui releu.

Documenteaza-te bine inainte s-o pui pe butuci. Asa cum ti-au scris colegii mai varsnici si mai priceputi aici, sunt mai multe probleme cu mobra aia. Degeaba are 110 cai si 5 supape pe cilindru daca te bagi in ea ca tauru in cearshafu rosu.

Mai bine suna-l pe fostul proprietar, intreaba-l, acum ca i-ai dat banii, ce jumbusluc facea sa o porneasca, etc ...

Ia problemele pe rand, in ordinea logica, care dupa mine ar fi:

1. Pornirea

2. Curatarea si sincronizarea carburatoarelor

3. Carcasa filtrului

4. Test puternic la cutie in toate vitezele dupa ce te asiguri ca ai citit ce ti-a scris tng despre ce sa verifici la componentele exterioare ale cutiei. Daca ai bulan si nu sare dintr-a doua, continua si cu carenele ... daca sare, este foarte costisitoare reparatia si rectificarea componentelor. Piese pt cutie nu mai gasesti, iar cele sh sunt la fel de proaste

5. Carene daca gasesti ...

» Post actualizat in 05 Jan 2018 20:07

Inca ceva ... ca mi-a ramas in cap aia cu "pun plus la cdi" ...

Daca vrei sa o pornesti, pune contactul si atinge cele 2 fire groase de la releul principal de pornire cu o surubelnita lata. (Alea cu piulite). Nu e normal ce zic, dar e mai normal decat s-o tragi cu masina sau sa pui tu plus pe unde crezi.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contacte imperfecte , instalatie reparata cu toporul


» Post actualizat in 08 Jan 2018 16:06

azi am scos bujiile , ca pana acum nu am avut timp , si cam asa arata , acum ca sunt scoase , tre sa fac rost de un tester de compresie sa i-i iau pulsul ...post-29236-0-53869500-1515427324_thumb.jpgpost-29236-0-63650200-1515427469_thumb.jpgpost-29236-0-81577800-1515427587_thumb.jpg


» Post actualizat in 08 Jan 2018 21:10

ok , din spusele unui mecanic , motorul papa ulei , acuma o sa-i fac si testul de compresie , si apoi ma gandesc daca o vand pt piese sau repar motorul , in functie de costul pieselor , de exemplu un set de segmenti la modelul cat ar putea costa aproximativ ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...