Sari la conținut

motorul meu


m72story
 Share

Postări Recomandate

Salutam cu respect

Despre adaptarea unui singur carburator pe boxere:

Am cochetat cu solutia don 2012, impacandu-ma cu faptul ca se dovedea fiabila pe drum, fara surprizele date de nivelul de benzina si alte neajunsuri date de pruduaele USSR.

Mentionez ca de la bun inceput erau problemele pe plaje de turatie unde motocicleta mergea prost  intrerupea si apareau rateurile in carburatie  toate acestea in ture mici.

Nu am gasit nicaieri o explicatie la aceste simptome.

Doua saptamani am gaurit, cositorit, astupat si destupat jiglere de Dacie incercand sa rezolv problema.

Ori mergea impecabil la ralantiu dar tragea infect in umplere, ori mergea bine in umplere dar nu avea ralantiu.

Solutia mi-a fost oferita de prietenul Lucian Andronache, inginer de calibrare injectie la Ford UK, care mi-a sugerat sa simulam o scurgere mai rapida a aerului prin tubul venturi, ceea ce am si facut, acest fapt rezolvand problema. Practic motorul SV are regimul re mers al unui diesel, acest lucru face ca carburatorul sa nu fie excitat in turatii mici.  Dupa aceasta recalibrare se vor lua fiecare jigler in parte si se vor face ajustarile necesare. Fiecare ajustaj va trebui succedat de un drum de test, pentru coerenta concluziilor.

Succes si sanatate

IMG-20191209-WA0019.jpeg

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da foarte fain.

Personal am cumparat un ambielaj restaurat din Ucraina de la un magazin cu 2500 grivni (cam 80 euroi) .

Au schimbat bolturile, au refacut cotele de rulment dupa ce le-au incarcat cu sudura si cotele de volant si de pinion distributie aveau joc 4 zecimi.

Am montat ambielajul ne stiind de aceste defecte, cand sa-l invart  bloca in pinioanele de distributie.

Astept si eu in Romania un  atelier care poate restaura asa ceva.

 

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Supapele sunt din titan de la un motor de Nascar dezafectat

Initial aveau palaria de 50mm, asadar a trebuit corectata la cutit si apoi rectificata.

Am experienta unor supape identice cu coada de 7mm, voi testa si acest model de 6mm si voi reveni cu detalii.

20201210_135057.jpg

20201210_141319.jpg

20201210_135047(0).jpg

Referitor la pinionul distributie din Duramit:

Are un an de folosire, undeva la 2000 de km.

Desi initial am fost circumspect si temator, pana in prezent nu a intervenit nimic care sa ma faca a crede ca nu a fost o solutie inspirata.

La o inspectie vizuala realizata prin orificiul alternatorului am obesrvat ca dantura este ca la inceput.

Are marele beneficiu de a elimina zgomotul danturilor uzate sau mai corect spus neimperecheate, realizate cu module a caror calitate este indoielnica.

Voi reveni cu noi detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am facut adaptoarele pentru suportul de pe arbore si axul cu came.

Voi monta pinionul generatorului cu excentric astfel incat sa aiba si rol de intinzator al lantului.

Generatorul in sine se va cupla cu axul pinionului cu ajutorul unei cuple elastice.

M-ar fi ajutat daca gaseam un pinion cu mai putini dinti(vreo 4) care sa actioneze generatorul.

Ramane de vazut daca patina dintre cele doua lanturi tangentiale facuta din teflon va rezista.

Tinem aproape.

 

IMG-20201223-WA0000.jpeg

IMG-20201223-WA0002.jpeg

IMG-20201223-WA0004.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zici rau.

La inceput m-am jucat cu aceste pinioane cu gandul ca voi cumpara altele mai mici la timpul oportun.

Apoi m-am gandit ca lantul este doar tangential pe pinionul axei unde va suporta incarcarea arcurilor supapei  care nu este de neglijat in cazul M-ului.

Se poate ca tocmai din cauza acestei tangentiale, si a unui pinion mai mic in diametru sa imi dau dureti de cap.

Din pacate nu gasesc un pinion mai mic pentru generator cu acelasi pas.

As accespta varianta de pinion mai mic dar lant dublu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IPinioanele se fac mai usor pe freza decat pe strung.

Da chiar si asa nu am nici bani si nici timp de investit. Un strungar dibaci iti ia 200-300 lei pe pinion, si asta cu indulgenta.

Prefer pe cat posibil sa procur ceea ce este deja facut si doar cand este de negasit si neinlocuit sa recurg la a face pinioane.

Iti spun sigur calitatea pieselor automotive facute de uzina o vei putea obtine greu in zilele noastre: materiale nu sunt, dibacii nu mai sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

In lucru.

Un motor pe care il aveam de rezerva.

Pinionul frontal cumparat fara stanta pe el , nici de dimensiune si nici macar de asezare la punct.

La montaj bloca in pinionul arborelui, a fost necesar un rodaj la rece cu pasta de slefuit, cam 50min lasat la fiert in suc propriu.

IMG-20210115-WA0023.jpeg

IMG-20210115-WA0025.jpeg

IMG-20210115-WA0013.jpeg

IMG-20210115-WA0003.jpeg

IMG-20210115-WA0009.jpeg

Pistoanele subt de Ford Taunus sau Capri, model de 1300 parca, alezaj de 78,3,(002OS)sunt pe model de USA, cotele de segmenti 2,3mm latime.

IMG-20210115-WA0011.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Primul drum pe acest an.

Pistoanele de Alro, cota 79,5, model cu 3 segmenti, foc si compresie de 2mm iar cel de ungere de 4, pentru interesati pot reveni cu un PN al segmentilor.

Primii 15 km au decurs bine, viteza de cruaziera 50km/h.

20210329_093717.jpg

20210329_093741.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea sunt din stoc vechi, mi le-a dat cineva poate le pot pune pe M.

Aveau bolt de 22 si cota de 80mm.

Nu pot sa stiu daca mai fac asa ceva, n-am intrebat.

Din ceea ce am putut afla se pare ca masina care prelucra ovalitatea pistoanelor a fost data la fier vechi, sau exportata ca atare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se reparau inainte vreme setul.

Se corectau cilindrii la curat si apoi se prelucrau pistoanele in functie de cota cilindrului.

20210408_142414.jpg

16183244525125825915780771327674.jpg

16183244855909167136638388799806.jpg

Un test asupra bolturilor din dotare majoritatea cu cusur, din punct de vedere al duritatii a reiesit ca au intre 50-55 HRC.

 

20210415_122926.jpg

20210415_122921.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Ar mai fi unul care pus carburator de Trabant pe motocicleta (cu tot cu motor):

 

Motorcycle with Trabant engine!

 

 

 

3979606443_1a14ef2977_b.thumb.jpg.56a3d030b11fb9ee7d615522fbe7e32f.jpg

Arata intr-un mare fel motocicleta asta si nu atat ea cat motorul ala in cadru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, m72story said:

Arata intr-un mare fel motocicleta asta si nu atat ea cat motorul ala in cadru

Mda ... dar are frână cu tambur (saboţi) acţionată hidraulic pe faţă, plus răciţi /ventilaţi cu aer saboţii!

Sâc! :P

Norocul lui (şi al rusului cu buşteanul pe remorcă) este că nu sunt /nu trăiesc la Rumunica (cu ITP, TVA, ICM, PCR, usw ...) ţară pretins omoloagă (sau homoiloagă) :D

P.S. Rusul nu are nici steguleţ cu gavarit depăşit pe buştean ...

(говорить)

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, GoodKat a spus:

Ce baza ai in rulmentii de pe Aliexpress? Intreb serios.

Mai multa decat ce au fost ele originale ca sa raspund punctual.

Alegerea producatorului rulmentilor o faceti voi la fata locului, fiecare dupa preferinte.

Tot ceea ce pot face este sa promit ca voi reveni cu date concrete asupra functionalitatii .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, m72story said:

Mai multa decat ce au fost ele originale ca sa raspund punctual.

Alegerea producatorului rulmentilor o faceti voi la fata locului, fiecare dupa preferinte.

Tot ceea ce pot face este sa promit ca voi reveni cu date concrete asupra functionalitatii .

 

Un rulment C3 Koyo (Jap.) ar fi fost prea scump?

1NU2205.thumb.jpg.02e3fa6c5906978cf5fd21397a69b32d.jpg

https://www.rulmentika.ro/rulment-nu2205-etvp2-c3-koyo.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Un rulment C3 Koyo (Jap.) ar fi fost prea scump?

1NU2205.thumb.jpg.02e3fa6c5906978cf5fd21397a69b32d.jpg

https://www.rulmentika.ro/rulment-nu2205-etvp2-c3-koyo.html

Raspunsul este negativ.

Avand in vedere ca China vrea 300 de euro cu transport inclus pentru unul de CJ, ca Ucraina tot pe acolo pentru NOS-uri....nu e scump.

Rulmentii presati in biela aveau colivie din bronz, am acelasi producator la jug pe modelul conic de 3 ani fara probleme.

Ma voi gandi daca merg pe mana China ori ba.

Apropo: V-ati intrebat vreodat cat din ceea ce folosim noi zilnic, masina, fierbator de cafea sau telefon sunt facute in China?

Ati fi surprinsi.....foarte surprinsi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...