Sari la conținut

SMAEB XVI - 20-22 Aprilie 2018 - ROMEXPO


SMAEB
 Share

Postări Recomandate

O fi la altii mai bine dar, daca nu ne ducem si la al nostru, peste cativa ani cred ca se anuleaza.

Bine, acum tre' sa si cumperi caci firmele nu se intretin din vizite :)

Iar cu cumparatul, e mai ampla discutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 296
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Tipic romanesc...

 

Cand te bati cu pumnul in piept ca esti unic importator al anumitor marci (si implicit ce se vinde nou in Ro, se vinde prin tine), atunci consider ca prin prezenta cu un stand la salon (care, for christ's sake, e o data pe an) dai dovada de respect fata de actualii, dar si potentialii clienti. Un stand in care sa poata lumea vedea cateva modele "normale", nu cere nimeni exotisme ori prototipuri.

 

Si atunci se mai mira dealerii ca-s scuipati intre ochi cand omul se duce si intreaba de un model uzual (entry-mid level ca buget) si raspunsul primit e: "doar pe comanda" (aka: "daca vrei sa vezi, te poti uita pe internet, la noi doar lasi banul si il cumperi pe nevazute").

De cand am intrat in ue nu mai exista importatori unici! Ca un anume producator lucreaza doar cu o firma e alegerea lui si atunci aceea este practic unicul importator, dar nu te opreste nimeni sa importi si tu acelasi produs daca ai de unde.

De ce nu te faci dealer, sa vezi ce roz e treaba, sunt convins ca ai avea minim 10 moto de ride test! Eu zic ca, pt cate unitati se vand, importatorii + dealerii cam greu sa faca mai mult. Din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi la altii mai bine dar, daca nu ne ducem si la al nostru, peste cativa ani cred ca se anuleaza.

Bine, acum tre' sa si cumperi caci firmele nu se intretin din vizite :)

 

 

 

De ce nu te faci dealer, sa vezi ce roz e treaba, sunt convins ca ai avea minim 10 moto de ride test! Eu zic ca, pt cate unitati se vand, importatorii + dealerii cam greu sa faca mai mult. Din pacate.

Voi cunoasteti piata si puteti intelege comportamentul comercial al dealerilor moto.

Atat timp cat majoritatea marcilor cunoscute vand la nivel national 50 de bucati pe an ... e imposibil economic sa asigure aceleasi facilitati comerciale ca cei din tarile care vand mii de produse numai dintr-un model...

 

 

In Romania: de obicei, clientii cu bani + cei rezonabili... inteleg situatia cu care se confrunta o piata mica.

 

Clientii rupti-in-fund + idiotii... doresc tot: dealerul sa fie la doi pasi, sa aiba TOT (modelele, culori, motorizari, echipari, piese, accesorii, toate modelele pt. test-drive, service oricand liber pt. ei); desi ei nu vor cumpara in viata lor o motoreta noua, dar vor sa le vada pe toate, sa le testeze pe toate, iar la final, sa-si dea sfaturile lor pretioase, atat producatorului, cat si dealer-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat timp cat majoritatea marcilor cunoscute vand la nivel national 50 de bucati pe an ... e imposibil economic sa asigure aceleasi facilitati comerciale ca cei din tarile care vand mii de produse numai dintr-un model...

 

In Romania: de obicei, clientii cu bani + cei rezonabili... inteleg situatia cu care se confrunta o piata mica.

50? Esti exagerat de optimist...

In ceea ce priveste piata moto din Romania, daca ne referim strict la motocicletele noi, aproape ca nu exista. Cunosc personal cativa dealeri si traiesc mai mult din vanzari de echipament, consumabile etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi cunoasteti piata si puteti intelege comportamentul comercial al dealerilor moto.

Atat timp cat majoritatea marcilor cunoscute vand la nivel national 50 de bucati pe an ... e imposibil economic sa asigure aceleasi facilitati comerciale ca cei din tarile care vand mii de produse numai dintr-un model...

Asta e conform centrului de statistica al lui Proxi, nu? :)

Ia intereseaza-te cu cam cate BMW-uri R1200GS s-au vandut anul trecut? Nu BMW, ci doar 1200GS. Apoi mai arunca un ochi si in curte la Harley si ai sa iti dai seama ca motocicletele scumpe se vand. Ca intr-o tara saraca ca Romania se vand mai multe 1200GS decat MT07 sau SV650, e dubios tare.

 

Uitati de yamaha care a avut si anul trecut, super caravana seriei mt. De bine de rau la yamaha mai prinzi cate o motocicleta de test. Kawa, ne auzi? :D

Daca nu ma insel, si BMW au avut motoare de test anul trecut. Si vin mereu pe la evenimente - vezi intrunirile moto. Harley, la fel, au si ei caravana lor anuala cu test day unde te programezi dinainte si ai cu ce te da.

Cu putin noroc, mai gasesti si Triumphuri la test. Dar Kawa, Honda, Suzuki, KTM, Ducati... tre' sa fii prieten cu patronu' ca sa prinzi una sa te dai juma' de ora sa vezi care-i treaba. Sunt curios cei care au 10.000 de euro in buzunar cum procedeaza si ce gandesc de se duc sa-si cumpere motociclete fara un ride-test inainte.

 

La cat costa, as putea spune ca si CanAm-urile se vand bine la noi :) Si din ce stiam eu, se vindeau mai bine modelele scumpe, cele touring, decat alea basic.

 

Avem aici un user care lucreaza intr-o reprezentanta BMW din vestul tarii. Ar putea sa spuna, in mare, cate motociclete a vandut prin reprezentanta respectiva.

 

Cred ca din aprilie or sa apara si cifrele oficiale pe 2017.

» Post actualizat in 11 Feb 2018 12:28

Asta e un articol mai vechi, dar in 2017 stiu ca piata a crescut simtitor.

 

http://pemotoare.ro/yamaha-in-topul-inmatricularilor-statistici-t1-2016-vehicule-noi/

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am dat telefoane, pentu test, kawa versys 1000, sau triumph tiger 800. Ti ai gasit! Am primit un raspuns sec, cq aduc doar la comanda. Motor de test, nu se egzista, nu se aduce. Pai si eu cum imi dau seama? Cumpar din poze? Jenant. Da harli, bimer, au modele te test, ca si yamaha. Plus, activează mult pe treaba asta. Si pt asta, jos palaria. Acu, pot sa dau cu niste noroi dealerul bimer de pe centura, m am invartit pe acolo 30 min, fara sa ma intrebe cineva ce caut. Ba am facut si un test, am stat 5 minute langa un birou, doar doar ma intreaba cineva ce dracu caut:)) eram cu shoeiu la subtiori, echipamentu clover pe mine, deh, fite socoteli. As fi putut trece de potential client:)) dar se pare ca nu i am convins :)) poate m a dat de gol tdm ul parcat, cu care venisem, sau miroseam inca a benzina arsa de la testul cu supertenere, cu 1 ora in urma:)) si da, dacs as fi vrut clar ceva, ma bagam eu im seama. Eram doar in trecere..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca miroseai a Yamaha!?!?! :) Posesorii de BMW au un parfum aparte, chiar daca au un Funduro din ala obosit. Altfel se uita dealerul la tine cand vii cu F650-ul, altfel cand intri pe poarta cu Pegaso sau Freewind :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti iei un E46 din ala obosit de la bulgari. Dai pe el 500 de euro. Altfel or sa se poarte cu tine. Da' vezi ca daca-ti intra parfumul de BMW in piele, nu o sa-ti mai porneasca TDMul :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu am dat telefoane, pentu test, kawa versys 1000, sau triumph tiger 800. Ti ai gasit! Am primit un raspuns sec, cq aduc doar la comanda. Motor de test, nu se egzista, nu se aduce. Pai si eu cum imi dau seama? Cumpar din poze? Jenant. Da harli, bimer, au modele te test, ca si yamaha. Plus, activează mult pe treaba asta. Si pt asta, jos palaria. Acu, pot sa dau cu niste noroi dealerul bimer de pe centura, m am invartit pe acolo 30 min, fara sa ma intrebe cineva ce caut. Ba am facut si un test, am stat 5 minute langa un birou, doar doar ma intreaba cineva ce dracu caut:)) eram cu shoeiu la subtiori, echipamentu clover pe mine, deh, fite socoteli. As fi putut trece de potential client:)) dar se pare ca nu i am convins :)) poate m a dat de gol tdm ul parcat, cu care venisem, sau miroseam inca a benzina arsa de la testul cu supertenere, cu 1 ora in urma:)) si da, dacs as fi vrut clar ceva, ma bagam eu im seama. Eram doar in trecere..

Cand am fost sa fac test cu Versys 1000 la United am sunat,crezand ca e ca pe peste tot si au motorete de test, si mi s-a spus ca versysul de acolo este de fapt al unui consultant de vanzari si pot sa fac test drive cu ea doar daca am de gand sa cumpar de la ei...asa ca am zis eu ca o sa cumpar de la ei

Editat de Ashtray
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand am schimbat vorbe se plangeau ca nu merge treaba...ma intreb cum se asteptau sa mearga in astfel de conditii...

 

Sfatul meu ar fi sa dai o fuga si la KTM..super baieti si motorete la preturi bune..

Editat de Ashtray
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un cerc vicios. Da, au dreptate, in Ro se vand putine mobre noi. Nu ma astept sa poata sustine financiar modele de t3st. Dar pot fi aduse, din alte tari, pentru perioade fixe, promovate, etc. Si la yamaha am asteptat 3 saptamani sa aduca supertenereul din Bulgaria, era acolo la test. Nu sunt pretentios, dar sa incerce macar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW Otopeni te poti duce si cu HP4 ca esti ignorat cu succes. Cred ca asta e felul lor de a face "biznis", clientul trebuie sa se simta umilit inainte. In schimb am interactionat de nota 10 cu APAN Iasi si am auzit numai de bine si de BMW Oradea.

 

Sa mai zic de United Motors unde nici nu s-au ridicat de jos, eu anuntand ca am venit sa vad o casca de 2500 lei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg cum rezista pe piata United Motors si ceilalti.
Nu din rautate intreb ci din pura curiozitate, avand in vedere ce cheltuieli lunare trebuie sa ai cu o astfel de locatie (chirii, angajati, dependinte si alte cheltuieli administrative).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e conform centrului de statistica al lui Proxi, nu? :)

 

http://pemotoare.ro/yamaha-in-topul-inmatricularilor-statistici-t1-2016-vehicule-noi/

Conform link-ului tau, iata statisticile:

Top Înmatriculări T1 DRPCIV – Clasament General 2016, include motorete, endurache si scutere noi

Yamaha: 23

BMW: 22

KTM: 18

Kawasaki: 16

Harley-Davidson: 11

Suzuki: 9

Husqvarna: 4

Honda: 3

Ducati: 2

Triumph:2

Jumatate din ditamai TOP 10 are sub 10 bucati vandute, iar primele 5 au cate 20... Iti cam vine sa plangi... vorbim de niste produse de serie, nu de tablouri celebre...

Scuze ca am exagerat imens cu Centrul meu de statistica :D

Editat de Proxi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW Otopeni te poti duce si cu HP4 ca esti ignorat cu succes. Cred ca asta e felul lor de a face "biznis", clientul trebuie sa se simta umilit inainte. In schimb am interactionat de nota 10 cu APAN Iasi si am auzit numai de bine si de BMW Oradea.

 

Sa mai zic de United Motors unde nici nu s-au ridicat de jos, eu anuntand ca am venit sa vad o casca de 2500 lei ?

La BMW Otopeni am fost tratat ok, am facut si un test drive si lucrurile au decurs ok.

United Motors sunt mai ciudati un pic, dar daca stii sa ii abordezi si acolo decurg lucrurile foarte ok. Am luat de cateva ori piese ptr Honda si tipul de acolo s-a ocupat f rapid de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proxi, alea erau vanzarile pe primul trimestru.

 

Si da, sa vinzi 50 de motociclete pe an fara sa faci mare lucru in directia asta, adica sa stai si sa astepti saiti intre clientul in magazin, mi se par multe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proxi, alea erau vanzarile pe primul trimestru.

 

Si da, sa vinzi 50 de motociclete pe an fara sa faci mare lucru in directia asta, adica sa stai si sa astepti saiti intre clientul in magazin, mi se par multe!

Sigur, e mentionat in titlu (T1). Anuale ar fi x4 - x6.

Eu decat sa vand moto la nivelurile astea... mai bine vand tablouri; asa scap si de garantie si de scule speciale :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg cum rezista pe piata United Motors si ceilalti.

Nu din rautate intreb ci din pura curiozitate, avand in vedere ce cheltuieli lunare trebuie sa ai cu o astfel de locatie (chirii, angajati, dependinte si alte cheltuieli administrative).

Cei mari rezista pentru ca vand echipamente, consumabile, unii ofera si service.

 

Proxi, alea erau vanzarile pe primul trimestru.

 

Si da, sa vinzi 50 de motociclete pe an fara sa faci mare lucru in directia asta, adica sa stai si sa astepti saiti intre clientul in magazin, mi se par multe!

Din statistica aia doar cei de la benveu puteau fi in fericita situatie de a depasi cifra noastra. Ceilalti au vandut si scutere. Dar, chiar daca ar fi sa consideram si scuterele, ar fi patru posibili producatori care ar depasi 50 unitati vandute pe an. Producatori, nu dealeri... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...