Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor. In primavara dau pentru categoria A si vreau sa ma pregatesc de pe acum. M-ar ajuta cateva pareri.

 

Buget pentru motocicleta: maxim €2000, pentru echipament am alti banuti. Sunt hotarat pe naked asa ca am ceva in minte. Docamdata m-am urcat doar pe un CB500 si GN250. Ar mai trebui sa stiti ca sunt din Timisoara unde vara temperaturile trec aproape zilnic de 30 de grade.

 

Motocicleta: Suzuki GS500 sau Kawasaki ER5. Mi-ar placea si un Bandit sau un Hornet.

 

Casca: HJC IS-17. Sta bine pe cap si e la un pret ok (vreo 800-900 de lei), in plus am vazut ca a primit 5 stele la testele SHARP. Am probat si Icon Alliance - 3 stele SHARP - dar cred ca are un calapod prea oval. Casca vreau sa o cumpar noua și vreau sa aiba viziera interioara care coboara pentru soare (deci de la Icon ar fi Alliance GT).

 

Manusi: noi, daca aveti propuneri, apreciez.

 

Geaca: probabil de pe olx sau chiar si noua, daca nu sare de vreo 600 de lei.

 

Pantaloni: tot olx, sugestiile sunt binevenite.

 

Incaltari: sugestii, va rog.

 

As mai vrea si un ghiozdan mai robust, l-as purta zilnic. Asta nu cred ca e foarte de greu de gasit nou.

 

Apreciez orice sfat, chiar sunt newbie si orice parere e binevenita. Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iei direct A-ul uita de clasa 500cc , sunt niste gunoaie de noi si tu nu iti iei nou , iti iei un cotetz hartanit de cel putin 3-4 incepatori entuziasti ..

 

hornet , bandit fz6 chiar si un fzs600 in stare buna toate sunt mult mai motociclete decat gunoaiele alea de 500.

 

nu te speria de puterea pe hartie , toate astea dezvolta puterea sus in ture si sunt foarte docile la turatii joase.

 

Icon sunt o firma de moda , haute couture sau cum mm ii zice ... ei nu fac echipament moto , ei fac fashion pentru pozeri .

 

in loc de ghiozdan iti poti cumpara un tank bag cu magneti , il arunci pe rezervor si aia e

 

echipamentul trebuie probat ...daca manusile nu-ti vin perfect dupa un timp incep sa te deranjeze ... nu e bine, casca la fel .. oricum n-o sa le nimeresti pe toate din prima dar macar nu cumpara fara sa probezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de echipamentele Icon, nu te lua dupa ce zice lumea, in ultimul timp fac niste lucruri super ok ca raport calitate/pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu-ti iei armura din aia plasa, multi cad in capcana asta la inceput, mai bine o geaca mesh de vara. Rucsacul e bun la ture scurte in oras dar la drum lung te rupe de spate, e mai bun un tail bag.

 

Sa nu iei genunchere din alea de purtat peste blugi, zgarie motoreta in zona rezervorului. La casca confortul mi se pare cel mai important dupa siguranta.

 

Eu observ ca esti destul de bine documentat si nu prea ai nevoie de sfaturi de fapt, esti pe drumul cel bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IS-17 pare o casca bine facuta care bifeaza cerintele tale. daca-ti vine bine aia e.

eu am avut bandit prima mobra si mi-a placut. e docil fara sa fie mortacios si tine bine drumul (parerea mea). daca dai si peste unu intretinut ar trebui sa fie prietenos si cu buzunarul.

greutatea (fata de SV sau Hornet) nu o simti asa tare si te invata cu mobrele mai grele pentru viitor.

puterea e livrata placut parerea mea, ai mai mult midrange fata de un hornet sau fz6.

cu niste gume bune (eu am avut Pilot Power 2CT pe ea de doua ori) nu ai probleme cu aderenta nici pe ploaie.

Poate un SV ar fi mai tentant decat celelalte alternative, din nou, parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bandit 600 cu far rotund. Arata bestial si e usoara, manevrabila. Hornetul eu zic ca e cam brutala pentru inceput, are 94-96 de cai...

 

Casca poti incerca un Nolan N86 - http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/2409 Are prietena mea si mi se pare foarte misto. E relativ usurica, are ochelari de soare, spatiu pentru n-com, pinlock. Eu am N64 si sunt foarte multumit de ea, dar e mult sub N86. Singura problema la ambele e interiorul rosu care se murdareste repejor, dar se curata pana la urma.

Edited by dionysos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca musai noua. Ai de ales Shark, HJC, Nolan...

Geaca in 600 de lei gasesti noua. Chiar ok.

Pantalonii sunt acum la promotie la Kronau cu vreo 60 de euro.

Ghete - cacalau maria ta. Bani sa ai.

 

http://kronaumoto.ro/

http://www.outletmoto.ro/

http://www.mymoto.ro/

http://www.shop4moto.ro/

http://motodiscount.ro/

https://www.motoemotion.ro/

http://olivers.ro/

http://achimoto.ro/

 

Ai aici cateva siteuri unde te poti uita de echipament. Dupa ce iti faci o idee si alegi cat 2-3 modele din fiecare (manusi, geaca, casca, pantaloni, ghete) poti veni sa ceri pareri despre ele. Dar asa, ai multe si fiecare o sa iti dea cate o parere si nu o sa ajungi la nici o concluzie. Asa ca restrange aria de cautare. Daca iti permiti, ia-ti noi. Si nu face rabat la calitate, aici nu exista ieftin si bun. Cu cat mai scump, cu atat mai bun. Intr-un fel e o casca de 3-400 de lei, altfel e una de 1000-1500 de lei, cu totul altfel e una de 2500-3000 de lei. La fel si la geaca - una de 300 de lei e intr-un fel, alta de 1700 de lei e in alt fel. Uita-te, citeste, cauta reviewuri despre ele si vezi exact ce crezi ca ti se potriveste.

 

Ca si moto, cum ti-a zis si superbec, in 2000 de euro poti gasi motocicleta calumea de A. Asta daca iei A-ul si nu A2-ul. Deci, la 2000E ai multe nakeduri ok: Hornet, Bandit, SV650, FZ6, FZS600 Fazer, (sa zicem si) Ducati Monster 600, Kawasaki ER7. Indicat ar fi sa iei ceva pe injectie, cat mai noua si cu cat mai putini bani de bagat in ea. Fiind incepator o sa vrei sa mergi, nu sa stai sa carpesti la ea sau sa strangi bani pentru un set nou de cauciucuri.

Edited by Metal Heart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iei direct A-ul uita de clasa 500cc , sunt niste gunoaie de noi si tu nu iti iei nou , iti iei un cotetz hartanit de cel putin 3-4 incepatori entuziasti ..

Becule, lasand KLE-ul la o parte, nu poti sa fii serios spunand chestia de mai sus despre 500 cmc. Un CB500, de exemplu, e o motoreta extrem de greu de distrus, chiar si de 3-4 incepatori la rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iei direct A-ul uita de clasa 500cc , sunt niste gunoaie de noi si tu nu iti iei nou , iti iei un cotetz hartanit de cel putin 3-4 incepatori entuziasti ..

 

cat de bine le zice bec.. ca la nunti/botezuri/cumetrii

 

hornet , bandit fz6 chiar si un fzs600 in stare buna toate sunt mult mai motociclete decat gunoaiele alea de 500.

 

nu te speria de puterea pe hartie , toate astea dezvolta puterea sus in ture si sunt foarte docile la turatii joase.

 

hartiile sunt pentru cei cu cap de cauciuc!

 

Icon sunt o firma de moda , haute couture sau cum mm ii zice ... ei nu fac echipament moto , ei fac fashion pentru pozeri .

 

agree!! Mai bun este un Caberg, si neaparat casca trebuie sa aiba viziera interioara de soare!

 

in loc de ghiozdan iti poti cumpara un tank bag cu magneti , il arunci pe rezervor si aia e

asta daca nu vrei sa te simti la la sala in fiecare curba

 

Sa nu-ti iei armura din aia plasa, multi cad in capcana asta la inceput, mai bine o geaca mesh de vara.

 

acelora li se mai spun dalmatienii motociclismului, asta in conditiile in care seful nostru AKA: Dan Popescu poate fi confundat oricand cu Cruella :alcy:

 

Rucsacul e bun la ture scurte in oras dar la drum lung te rupe de spate, e mai bun un tail bag.

Ai incredere in spatele lui Paul, el este mai maasochist de fel ..a carat in spate pe moto mai mult decat am carat eu pe munte cand nu aveam sanse la vreo conserva.

Dar si eu mi-am luat o tigaie din Munchen si am plecat mandru cu ea acasa in Zurich. Macar mi-am bagat ceva in gura ursului cu tigaia lui cu tot..

 

 

Sa nu iei genunchere din alea de purtat peste blugi, zgarie motoreta in zona rezervorului.

 

Nu toti au bani de Ducati :P

Avantajul plasticelor este la drum lung cand e frig. In rest doar n-ai sa pleci la drum cu ideea ca o sa cazi :stuck:

 

 

Casca: HJC IS-17. Sta bine pe cap si e la un pret ok (vreo 800-900 de lei),

 

Vezi ce marime porti si apoi cauta pe OLX una cat mai buna. Vei gasi casti sigilate la jumatate din pretul uneia noi si in plus o poti proba.

HJC nu este cine stie ce casca.. pana si Lorenzo a renuntat la ea...

Edited by ZaiR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti din TM, nu te baza pe faptul ca mergi lejer la 30+ grade prin oras cu echipament pe tine. La 35 anuntati la statia meteo (la umbra), in trafic (pe asfalt incins) o sa ai probleme, mai ales cand te opresti in trafic (in faimoasele ambuteiaje) si motorul de sub tine incepe sa degaje caldura. Eu unul am renuntat sa merg pe canicula in oras cu motorul, iar fara echipament nu sunt dispus sa merg. Iau masina, stau in trafic dar e racoare. In plus, in TM, vara, termometrul masinii arata in mers frecvent 40+. Pleci dimenata la munca pe motor si cand te intorci te ia cu ameteli (echipat) la 43 anuntati la statia meteo. Probabil ca daca mergi in tura cu prietenii, nu e asa grav ca esti tot transiprat.

 

Despre motor: nu te arunca cu toti banii la primul motor de A. Daca nu o sa iti placa? Naked ai mai avut? Eu am vandut primul motor pentru ca am vrut protectie la vant si am luat cu parbriz si pozitie mai prietenoasa cu coloana la drum lung. Protectia la vant e de vis inclusiv pe canicula (la drum lung). Poate totusi vrei doar sa te dai prin oras, atunci nah, si un naked face treaba. Parerea mea.

 

Despre puterea motorului: cat de tare vrei sa mergi? Ce viteza vrei sa prinzi (peste cea legala) pe nationale si autostrada? Si cu 50 de cai prinzi 180. Poate vrei sa tii pasul cu prietenii experimentati cu motoare mai mari. O idee proasta. Experienta si reflexele le formezi in timp.

 

Ai zis ca te-ai urcat pe cb500. Mai urca-te pe el si ia-l la o tura lunga, nationale, autostrada si vezi daca e destul de puternic (totusi prinde 190).

 

Eu zic ca e mai importatnt sa ai motorul (sau masina) in stare tehnica buna, sa duca lejer viteza de croaziera cu care esti dispus sa mergi iar restul de bani sa ii bagi in benzina si cazare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin oras cauta cat poti de mult sa te transporti fara sa incerci sa te distrezi.
La plimbare in afara orasului cauta cat poti de mult sa te transporti si sa te bucuri de priveliste.

Cauta sa inveti cat mai bine motoreta in locuri ferite de trafic la inceput. Cu motoreta invatata te poti concentra pe trafic mai bine comparativ cu cazul in care ai mintea ocupata doar manevratul motoretei.
Daca vrei sa te distrezi du-te la fel in locuri ferite de trafic (parcari unde nu circula nimeni sau ideal kartodrom, circuit etc), nu in locuri unde ai putea sa cazi si sa ajungi pe contrasens sa te calce TIR-ul.




Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iei direct A-ul uita de clasa 500cc , sunt niste gunoaie de noi si tu nu iti iei nou , iti iei un cotetz hartanit de cel putin 3-4 incepatori entuziasti ..

 

hornet , bandit fz6 chiar si un fzs600 in stare buna toate sunt mult mai motociclete decat gunoaiele alea de 500.

 

nu te speria de puterea pe hartie , toate astea dezvolta puterea sus in ture si sunt foarte docile la turatii joase.

 

Icon sunt o firma de moda , haute couture sau cum mm ii zice ... ei nu fac echipament moto , ei fac fashion pentru pozeri .

 

in loc de ghiozdan iti poti cumpara un tank bag cu magneti , il arunci pe rezervor si aia e

 

echipamentul trebuie probat ...daca manusile nu-ti vin perfect dupa un timp incep sa te deranjeze ... nu e bine, casca la fel .. oricum n-o sa le nimeresti pe toate din prima dar macar nu cumpara fara sa probezi.

Asadar clasificarea superbec considera ca orice mobra sub 500 cmc este gunoi (mi-e si frica sa ma gandesc ce or fi scuterele). Aia din GP or fi fost informati despre acest aspect, ca se dau doar cu gunoaie? Auzi tu: 500 cmc clasa regina!!

Nu era mai simplu sa spui ca DIN PUNCTUL TAU DE VEDERE mobrele de strada pina in 500 cmc nu sunt suficient de musculoase, bengoase, koiase etc ca sa fie pe gustul tau?

 

@ShyJoker: cumpara care motor iti place tie. Important ar fi sa fie cu Km cat mai putini si ani cat mai putini, sa fie intr-o stare tehnica buna ca sa nu stai sa surubaresti in loc sa te plimbi.

Acuma in privinta capacitatii motorului: depinde ce doresti sa faci cu motorul. Vrei adrenalina, viteza, fente si figuri etc, iei ceva mare si bengos si obligatoriu zgomotos.

Daca insa doresti sa te plimbi si sa te bucuri de motociclit poti linistit sa iti iei si un gunoi de 500 cmc, chiar daca o sa te arate cu degetul @superbec.

Merg si eu din cand in cand cu un CB500X si este absolut suficient. Am facut drumuri mai lungi, gen 500 km/zi si nu s-a intamplat nimica. Acuma ca or fi ras unii de mine sa fie sanatosi. Eu eram pe motor, ei in masina :peace:

E drept ca eu nu sunt in categoria adrenalina respectiv drumul=pista de curse.

 

Am un singur sfat: nu te repezi la prima mobra care iti iesi in cale si iti place. E piata plina. Ai de unde alege, Romania, Germania sau Italia deopotriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motoretele de strada de 500 sunt gunoaie, nu compara suspensia si franele de CB500/GS500 ER5 cu un hornet FZ6 ER6, si diferenta de pret e minora fata de ce primesti in plus. Are mare dreptate

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ superbec

Legat de 500 cm3, sa stii ca de cateva zile doar la Hornet sau asemanatoare ma uit, am cam dat la o parte 400-500 cm3. Erau o varianta buna pentru ca sunt ieftine si usoare dar totodata sunt si batrane. Iti dai seama ca daca as gasi ceva de 600 cm3 pe injectie si cu ABS cu putin peste 2000 Euro nici n-as sta pe ganduri dar astea cred ca sunt vise...

 

@paulynos

Chiar voiam sa iau in considerare plasa din aia in special datorita climei din vestul tarii si ma bucur ca ai zis cam cum sta treaba cu ea. Sunt constient ca nu te protejeaza cum o face o geaca din material intreg dar credeam ca ar fi suficienta.

 

@dionysos

O sa verific si Nolan, n-am luat-o in considerare pentru ca avea rating mai mic la SHARP dar si 4 stele tot e in regula iar calapodul, in teorie, e acelasi cu HJC.

 

@Metal Heart

Incerc sa restrang aria de cautare dar imi e greu pentru ca sunt multe variante de imbracaminte intr-un interval de pret si nu stiu cum se comporta fiecare in parte. Voi merge si in magazin moto dar imi e teama sa nu-mi bage vanzatorul pe gat ce mai are pe stoc sau ce e mai scump.

 

@CHRISTIAN 1

Faina rau dar imi cam depaseste bugetul. Trebuie sa renunt la una din cele 3 nunti la care trebuie sa merg anul asta :))

 

@Pop Mihai Lucian

Cel mai groaza imi e de temperaturile extreme dar daca mai dau jos vreo 2 kile cred ca voi fi in regula hue hue. Legat de cat de tare vreau sa ma dau: am uitat sa precizez, nu sunt deloc vitezoman. Vreau sa intru pe partea asta pentru comunitate, senzatia de libertate si experiente noi. Si cu masina cand merg, limita de sus a vitezei la care ma simt confortabil este de 120 km/h, am mers si cu 170 km/h dar nu e pentru mine - poate nici masina nu m-a ajutat (Focus 2001) dar consider ca e prea riscant pentru cat "castigi". Motocicleta pe care urmeaza sa o cumpar vreau sa fie in primul rand in regula dpdv al sigurantei, dupa aceea urmeaza chestii legate de aspect, marca samd.

 

@Silver Arrow

Mersi pentru parere, de acord cu ce zici. Imi place sa cred ca sunt indeajuns de matur sa analizez parerile si sa asimilez ceea ce simt ca e pentru mine, si in acest timp sa respect si opinia celuilalt, chair daca nu sunt de acord cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre armura plasa: pentru traficul din oras pe canicula protectiile alea din armura se incing ca naiba, plasa pe care stau protectiile e tot din plastic, e mult mai inconfortabila armura decat o geaca. Cand iesi din oras oricum te ventilezi la mers intins cu orice geaca. Este mult mai dificil de imbracat/dezbracat decat o geaca normala si nu ai nici buzunare. Am avut si dupa 4-5 purtari am inceput s-o urasc si n-am mai purtat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motoretele de strada de 500 sunt gunoaie, nu compara suspensia si franele de CB500/GS500 ER5 cu un hornet FZ6 ER6, si diferenta de pret e minora fata de ce primesti in plus. Are mare dreptate

Dar tu sa pui franele de pe CB500 in aceeasi oala cu alea de pe GS500 e OK, nu?! Nissinurile alea de pe CB sunt muult mai mult decat ii trebuie oricarui incepator sau mobrei aleia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

care nissinuri, ca are doar unul pe fata (ala pana in 2003, ca ala nou nu cred ca e 2000 de euro)?? il numeri si pe ala de pe spate? Ah, daca nu se ridica de fund la franare e ok, il poate folosi si pe ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar tu sa pui franele de pe CB500 in aceeasi oala cu alea de pe GS500 e OK, nu?! Nissinurile alea de pe CB sunt muult mai mult decat ii trebuie oricarui incepator sau mobrei aleia.

Bre nea' Speedy, lasa-le dracu de gioarse. CB-urile alea au 20 de ani... Gaseste in 2000 de euro CBF600 mai nou, cu putin noroc cu ABS sau injectie...

Or fi fost ele mama si tatal motocicletelor, dar totusi... 20 de ani?!!? Sa dai 2000 de euro pe o mobra de 20 de ani mi se pare inadmisibil. Doar daca e una de colectie, model rar, ceva la ce visai tu... etc.

 

Edit:

my bad, am gasit una pe OLX la 2100 de euro din 2004. Deci n-au chiar 20 de ani. :)

Edited by Metal Heart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becule, lasand KLE-ul la o parte, nu poti sa fii serios spunand chestia de mai sus despre 500 cmc. Un CB500, de exemplu, e o motoreta extrem de greu de distrus, chiar si de 3-4 incepatori la rand.

cocolino , cand va zic ca suferiti de dacia 1310 .... cati km face un incepator cu prima motocicleta ... in medie ... educated guess cum vrei sa-i spui ... eu as zice ca sub 20-30k ...

 

 

ce vrei o motocicleta buna, fun si care nu se depreciaza ca o piatra de rau? poate nu e facuta ca un tank si mai necesita ceva reparatii .. poate nu e visul oricarui livrator de pizza ...

 

 

nu stiu zic si eu ... poate ca exista Ducati ... crezi ca aia ca si-au cumparat mobrele noi ii intereseaza cumva sa nu se strice pana jung pe lumea ailalta?

 

motocicletele de A2 gen toata gama de 500cc sunt fix pentru asta , A2 si nimic mai mult .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot vorbi din experienta dar banuiesc ca pana la urma totul se rezuma la cum se simte fiecare pe un anumit motor. Tinand cont ca nu o sa seman vreodata cu Ghost Rider sau Rossi, as merge, poate, si pe un 500, cu toate eventualele lui dezavantaje.

 

De exemplu asta de mai jos s-a dat, cred, ca n-o mai gasesc. Omul zicea ca are mici defecte optice, zgarieturi de la ceva cutie atasata pe rezervor. In rest, dpdv tehnic, zicea ca e ok. Daca avea si ABS nu cred ca era o optiune rea la un €1700. post-98218-0-60638000-1519924096_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot vorbi din experienta dar banuiesc ca pana la urma totul se rezuma la cum se simte fiecare pe un anumit motor. Tinand cont ca nu o sa seman vreodata cu Ghost Rider sau Rossi, as merge, poate, si pe un 500, cu toate eventualele lui dezavantaje.

 

De exemplu asta de mai jos s-a dat, cred, ca n-o mai gasesc. Omul zicea ca are mici defecte optice, zgarieturi de la ceva cutie atasata pe rezervor. In rest, dpdv tehnic, zicea ca e ok. Daca avea si ABS nu cred ca era o optiune rea la un €1700. attachicon.gifCBF500 2007 - 2.JPG

nu stii ce vb ... nu mai asculta la toti habarnistii care nu stiu sa se lege la sireturi .

 

nu observi ca nu mai are profil cauciucul fatza? ala e cam 100E .. crezi ca pe spate e mai bine ? inca 120 ... hop ca s-au facut 2000 cu tot cu montaj .

 

 

crede-ma ce-ti spun tomberoanele astea de 500 sunt hartanite de toti incepatorii si rar mai e unu sa aiba grije cum se cuvine de cate una ... in plus se merge pe premiza schimb uleiu la 5k si merge 1000 de ani ... cacao... o motocicleta are nevoie de mult mai multa mentenanta decat un rahat de schimb de ulei

 

 

asta e de rahan pe internet unu iti spuna una altu invers plm . pe cine sa crezi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merita efortul pentru cele cateva sute in plus sa iei un hornet sau fz6, chiar si CB600, care sunt cu o generatie peste orice cb sau gs de 500 de conceptie invechita din secolul trecut, si cu 3 clase peste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

care nissinuri, ca are doar unul pe fata (ala pana in 2003, ca ala nou nu cred ca e 2000 de euro)?? il numeri si pe ala de pe spate? Ah, daca nu se ridica de fund la franare e ok, il poate folosi si pe ala.

Unele au Brembo și frânează destul de bine, chiar dacă au un singur disc pe față. Plus că amortizoarele spate sunt Showa, deci nu-s chiar știfturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...