Jump to content

Hidramata : Kia / Opel / Renault / Ford ?


Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mai stiu pe unul care a platit ~6000€ pe un motor bmw NOU (bloc echipat, fara chiulasa si anexe, N47 la care s-au fisurat cilindri la ~150kkm REALI, masina 2010 cumparata de la dealer bmw din D in 2013 cu o galagie de bani, rulata moderat de atunci), la service autorizat, factura, tot dichisul. A mers 1200km si... Pac-pac, a crapat azi vara pe A2. Masina e in curte la aia, se fac expertize, se trag pe cwr, se da din fanta-n cola. Pac-pac, avantaj Logan, cutie sh la pret de un plin de benzina si valea! Omul cu bmw si-a luat alt fier si probabil va ajunge in instanta cu pravalia, vestita ea printre posesorii de bmw...

Proportional nr de defectiuni/nr de unitati eu zic ca robotizatele conduc, si tare mi-e ca si automatele vs manuale. Da, e agreabila automata in oras sau daca ai ceva probleme ca in cazul de fata.

Gata cu off-ul, vad destul de putine pareri la subiect, din marcile enuntate nu m-am lovit de c.v. auto.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pai puncte negative la roman e asa : 1: orice n'a avut, e prost . Ca ne e frica de nou

2 : tot ce necesita intretinere e iarasi un punct in minus.

3 : daca se strica, costa mult sa repari.

De parc daca ai Seat Leon 2008 sau Passat 2011 si iti pica ceva electronic sau la motor/cutie nu te costa tot o avere...

4 : plm,nu mai stiu.

Cati nu au Honda CBR sau Suzuki GSXR. Si le sare dintr'a2a si n'au bani sa le repare...cauta p'aici pinion pt viteza a2a sh fara prea mari sperante.

De unde si ideea ca Ducati e de (cuvant urat),Buell e nashpa...si Victory e scump,de proasta calitate si e de basinosi. :D

1) Nu as merge asa departe..

2) Absolut,dar asta tine mai mult de nevoile proprietarului,cum esti tu,cu probleme medicale.(nu prea ai de ales)

3) Ti a fost explicat,o manuala e mai usor de gasit/platit/intretinut decat orice automata,indiferent de marca/anul masinii (in mare)

4)Plm, tare sunt curios,cati dintre cei care au automate sunt constienti cat costa una noua (daca e cazul),lucru direct proportional cu salariile actuale in Ro,cheltuielile fiecaruia in parte (rate,copii,intretinere etc). Este doar punctul meu de vedere,uneori mai pui si raul in fata.Plm de snobi,ne place comfortul si cand vine raul,suntem fani brd,bcr si care mortii lor mai sunt.

Una peste alta,ti ai luat fier?:)

Link to post
Share on other sites

Am kia sportage automata . Doar ca e 2014. Fugi de tentativa de suv la drum lung . Nu e de loc confort . Dacă in fata mai mere in spate e crima . Scutura inconfortabila . Portbagaj mic .

Link to post
Share on other sites

 

In aceiași nota sunt curios căți din cei care au motoare le folosesc și la Commuting nu doar la plimbări de placere, și au băgat mult mai mulți bani în cumpărarea lor decât costa o cutie automata noua. Nu e chestie de snobism asta cu automatele, ca nu e ca și cum îți creste valoarea dacă ai automata, e chestie de gusturi, alegeri, posibilități, comoditate, etc. Părerea mea.

Edited by yoyo_man
Link to post
Share on other sites

Am folosit motorul pt commuting o vreme, n-am bagat insa in el valoarea unei cutii automate noi! Si m-am dat recent cateva zile prin mirificul Bucuresti cu Rav-ul automat, parca incepe sa-mi placa. In mod cert e mai relaxant decat cu mestecāu.

Link to post
Share on other sites

Am kia sportage automata . Doar ca e 2014. Fugi de tentativa de suv la drum lung . Nu e de loc confort . Dacă in fata mai mere in spate e crima . Scutura inconfortabila . Portbagaj mic .

@Danut Ionda: daca doresti da un semn si hai sa dai o tura cu Nissan-ul sa vezi daca iti place. E drept ca bugetul de 3.500 € este mic dar macar o sa mai ai o experienta cu o hidramata.

 

Kia doar am condus, nu am stat in spate. Am stat insa la Koleos si la Nissan X-Trail. Nu mi s-a parut ca scutura mai rau decat alte masini.

In ceea ce priveste portbagajul problema este din cauza celor care deseneaza caroseriile.

Doua masini care au aceeasi platforma: Koleos 2008 si Nissan X-Trail din 2006 . Pentru ca Nissan-ul este mai patratos ai portbagajul mult mai incapator. Am fost cu un coleg sa isi cumpere o pubela de gunoi de 240 L si a incaput in portbagaj. La Koleos nu ar fi incaput din cauza formei caroseriei. Tot din cauza caroseriei rotunjite spre spate, pe locurile din spate stai cu tavanul in cap.

 

Legat de cutia automata care se poate strica si vai cate te costa sa o repari.

O cutia hidramata are 2 parti importante: partea mecanica care este un reductor ca orice reductor in care daca pui la timp uleiul corespunzator nu are de ce sa se strice; si partea de comanda a cutiei.

Pina la inventarea electronicii partea de comanda era cu logica hidraulica - arcuri, bile, supape, sertare etc - si se stricau destul de greu. Uleiul bun si schimbat la timp era viata cutiei.

Astea mai moderne, cum este si cea de la X-Trail are comanda electronica. Exista un bloc de electrovalve comandate de un computer. Defectul relativ des intalnit sunt electrovalvele care se mai pot strica dar se pot inlocui. Si aici daca ai mers cu un ulei prost, care mai lasa si mazga, incep sa lucreze prost electrovalvele - masina smuceste la schimbarea vitezelor - iar pina cand nu le mai schimba.

Nu am mers cu cutii robotizate sau cu dublu ambreiaj si nici nu ma intereseaza.

Avantajul suplimentar la hidramate este visco-cuplajul (zis si convertizor) care nu te lasa sa bruschezi motorul oricat ai incerca. Nu ai ambreiaj care sa te lase in drum.

Din pacate s-au gasit unii pe la UE care au spus ca din cauza alunecarii visco-cuplajului vezi doamne se invarte motorul mai mult decat trebuie si polueaza mai mult, fapt pentru care nu mai au voie sa le construiasca asa.

Link to post
Share on other sites

. Nu ai ambreiaj care sa te lase in drum.

.

Mare sofer ala care ramane in drum pentru ca i-a cazut ambreiajul...

Link to post
Share on other sites

Mare sofer ala care ramane in drum pentru ca i-a cazut ambreiajul...

Eu am ramas. S-a dus pe plua rulmentul de presiune. Ala hidraulic. Si stai si te uiti la masina ca la o casa arsa.

Pe sus bagam ulei in rezervorul de la servo, pe sub masina curgea ca la robinet.

Si mai eram si in Polonia :). 900 €, o zi intarziere si s-a rezolvat. :eek:

Nu e musai ca sa se duca discul. La masinile astea moderne ti se ofera multiple optiuni pentru a ramane in drum :).

Link to post
Share on other sites

Cutiile automate au niste angrenaje planetare, rapoartele schimbandu-se cu niste ambreiaje multidisc umede (ca de moto) care blocheaza diversele parti ale angrenajelor. Reductoarele clasice, cutiile mecanice, sunt construite altfel. Pe convertizoare se momteaza de multa vreme ambreiaje de lock up care opresc alunecarea. La inceput o faceau doar pe raportul final la mers constant, ulterior au inceput sa blocheze din trepte mai joase. Am ramas cu automata in drum (a unui amic), in prima faza cupla normal la comutarea in D, R sau oricare dintre trepte (pe tester turatia de intrare in convertizor era egala cu a motorului, cea de iesire 0), dupa cateva secunde decupla (turatii egale la intrarea si iesirea convertizorului, masina nu se misca). Ce mama dracului s-a intamplat nu stiu, Buc - Iasi a mers perfect, o zi prin Is la fel, seara moarta. Ulei la nivel, curat. A incercat un "specialist" s-o repare, a zis ca ar fi convertizorul, l-am contrazis cu argumentele enumerate si a dat-o in diverse, a dat cutia jos, demontat, montat, pus pe masina - canci. A incercat sa faca din 2 cutii una cu ce avea pe acolo, a mers 30km si a ramas in 2. In final masina s-a convertit la cutie manuala. Shit can happen si cu manuala si cu auto, doar ca la auto e mai complicat si mai scump de reparat, iar manuala in general te anunta, nu crapa brusc. Cam la fel si ambreiajul la c.v. manuala.

Link to post
Share on other sites

Eu am ramas.

Nu conteaza colegu ...Orice masina ,camion,motocicleta ...cu cutie manuala poate fi condusa si fara ambreiaj.Daca te pricepi ajungi acolo unde ai nevoie dupa care o reparii si gata .Daca nu te pricepi te uiti ca la pisica-n calendar si suni pentru asistenta.

 

Ce vroiam sa zic este ca exagerezi un pic atunci cand insiruiesti plusurile cutiei automate.

Link to post
Share on other sites

Cutiile automate au niste angrenaje planetare, rapoartele schimbandu-se cu niste ambreiaje multidisc umede (ca de moto) care blocheaza diversele parti ale angrenajelor. Reductoarele clasice, cutiile mecanice, sunt construite altfel. Pe convertizoare se momteaza de multa vreme ambreiaje de lock up care opresc alunecarea. La inceput o faceau doar pe raportul final la mers constant, ulterior au inceput sa blocheze din trepte mai joase. Am ramas cu automata in drum (a unui amic), in prima faza cupla normal la comutarea in D, R sau oricare dintre trepte (pe tester turatia de intrare in convertizor era egala cu a motorului, cea de iesire 0), dupa cateva secunde decupla (turatii egale la intrarea si iesirea convertizorului, masina nu se misca). Ce mama dracului s-a intamplat nu stiu, Buc - Iasi a mers perfect, o zi prin Is la fel, seara moarta. Ulei la nivel, curat. A incercat un "specialist" s-o repare, a zis ca ar fi convertizorul, l-am contrazis cu argumentele enumerate si a dat-o in diverse, a dat cutia jos, demontat, montat, pus pe masina - canci. A incercat sa faca din 2 cutii una cu ce avea pe acolo, a mers 30km si a ramas in 2. In final masina s-a convertit la cutie manuala. Shit can happen si cu manuala si cu auto, doar ca la auto e mai complicat si mai scump de reparat, iar manuala in general te anunta, nu crapa brusc. Cam la fel si ambreiajul la c.v. manuala.

Cand s-a dus draqu rulmentul de presiune nu a anuntat nimica. Am apasat in mers pedala la o schimbare de viteza si am simtit ca s-a dus aiurea in jos, iar la a doua apasare nu a mai debreiat. Ura si la gara.

Posibil ca la cutia ciobita de care vorbesti sa se fi dus partea electronica sau electrovalvele. De aceea a si crapat brusc.

Specialistul avea vreun osciloscop ceva sa vada niste nivele de semnal pe placa electonica si pe electrovalve?

 

@goe 75 Asa este, cutia manuala poti sa o mai duci si fara ambreiaj. De altfel asta am si facut am mers usurel pina la o benzinarie. Deja intram in oras, in Kracovia, si daca incepeau semafoarele se termina cu mersul fara ambreiaj. Chemat platforma, dusa la Renault fiind vorba de Koleos si gata. Mai patisem asa ceva la o masina si stiam ce este de facut.

 

Acuma orice fier poate sa crape. Nu mai vorbesc de electronica ...

Link to post
Share on other sites

Cv auto crapata nu cred ca avea vreo problema electronica, m-am jucat cu testerul pe ea "pana au crapat mâtzele" - oricum era duminica dupa amiaza si a durat cateva ore pana am gasit platforma prietenoasa. Posibil vreo electrovalva care nu are senzor pt feedback. Specializaurul a fost f secretos, nu a vrut nici testerul sa-l puna de fata cu mine, mai ales dupa ce l-am contrazis ref la convertizor.

Tie inteleg ca ti-a cedat practic cilindrul hidraulic incorporat in rulmentul de presiune. De regula ii mai pui lichid, ridici pedala cu varful pantofului si, daca folosesti ambreiajul doar pt plecarea de pe loc, mergi aproape normal. Am facut asa cateva mii de km cu o Alfa, curgea pe la rulment si, daca foloseai ambreiajul mult, ramanea la podea. Daca il foloseam strict la pornirea de pe loc si pe urma o "potriveam" din turatii mergea. Am facut Cheile Bicazului asa, schimbat si in sus si in jos fara ambreiaj. Sincroanele au rezistat :P

Link to post
Share on other sites

Cv auto crapata nu cred ca avea vreo problema electronica, m-am jucat cu testerul pe ea "pana au crapat mâtzele" - oricum era duminica dupa amiaza si a durat cateva ore pana am gasit platforma prietenoasa. Posibil vreo electrovalva care nu are senzor pt feedback. Specializaurul a fost f secretos, nu a vrut nici testerul sa-l puna de fata cu mine, mai ales dupa ce l-am contrazis ref la convertizor.

Tie inteleg ca ti-a cedat practic cilindrul hidraulic incorporat in rulmentul de presiune. De regula ii mai pui lichid, ridici pedala cu varful pantofului si, daca folosesti ambreiajul doar pt plecarea de pe loc, mergi aproape normal. Am facut asa cateva mii de km cu o Alfa, curgea pe la rulment si, daca foloseai ambreiajul mult, ramanea la podea. Daca il foloseam strict la pornirea de pe loc si pe urma o "potriveam" din turatii mergea. Am facut Cheile Bicazului asa, schimbat si in sus si in jos fara ambreiaj. Sincroanele au rezistat :P

Era atat de belit cilindrul, de fapt probabil etansare, ca asa cum am spus am pus ulei in vasul de la servo si la prima apasare curgea sub masina. Debreiere zero. Nu stiu cum s-a stricat dar cel putin asta de la Koleos nu mai lucra deloc.

Edited by Silver Arrow
Link to post
Share on other sites

Hidraulic am și la mașina din '68, nu e nimic modern.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...