Sari la conținut

Accident Valea Oltului 31.03.2018, ora 10:30


alecsutzyu
 Share

Postări Recomandate

Dupa o pauza de circa 5 luni este normal sa se mai dilueze reflexele si idemanarea.

Macar primele drumuri mers incet pina iti intri iarasi in mana.

 

Cu scuzele de rigoare, de regula nu postez in cadrul topicurilor de acest gen, mai ales ca omul a platit pretul suprem, dar consider afirmatia de mai sus total gresita.

 

Ce legatura are pauza? De unde stii ca au fost 5 luni? N-a fost atat de lunga iarna, iar unii au mers inclusiv in luna Februarie, cand si cand.

 

Mi-a spus la un moment dat cineva asa: "Omul nu devine mai intelept pe masura ce anii trec, cel ce e prost de copil prost va muri si la batranete". Sunt perfect de acord cu aceasta afirmatie.

 

Nu stiu ce s-a intamplat in cazul de fata, dar vorbind la modul general, daca ai capul pe umeri si stii cat de cat sa mergi, te urci pe mobra si dupa 10 ani si nu se intampla absolut nimic. La fel cum, crezand poate ca in mijlocul verii esti mai "protejat" pentru ca ai rulat deja ceva km, te poti rupe in doua.

 

Nu consider ca reflexele "revin" dupa parcurgerea unor "X" km, ori le ai, oricand, zi-noapte, ori nu. Idem pentru indemanare, o imbunatatesti cu fiecare km parcurs. Cand incepi un nou sezon, experienta anterioara ramane, nu se reseteaza la zero.

 

Observ ca a mai aparut inca un topic in cadrul sectiunii de accidente.. viteza excesiva.. exact ce spuneam, cauzele sunt cu totul altele, nicidecum "pauza", de oricate luni de zile ar fi ea.

 

Cum spunea un coleg pe aici, selectia naturala isi urmeaza cursul..

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 91
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ai scris mult si ti-ai irosit timpul . Si mie, de altfel, ca am citit. Cu ce-l ajuta pe respectivul mesajul tau ? Dar pe familie? Dar pe prieteni si apropiati ? Poate esti mai bun ca restul, poate tu ramai la aceeasi experienta si peste iarna. Dar se intampla si raul; cred. N-ai facut niciodata o manevra din care ai multumit zeilor motociclismului ca ai scapat? sau zeilor masinilor ? io am facut, am am invatat din asta, dar am facut. Acuma de ce tre' sa ma cac pe mine pe niste topicuri pe care se nu e cunoscut motivul accidentului ?

Considera ce vrei, da-te cu motorul, citeste topicul si, daca vrei, invata cate ceva din ele. Dar hai sa nu scriem doar ca sa ne dam destepti.Eu asa incerc fac(cu toate ca se pare ca asta am facut acum).

 

P.S. nu te cunosc, nu cunosc victima, abia ma cunosc pe mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesti. Peste iarna se diminueaza reflexele si ai nevoie de repetitie ca sa iti intri iar in mana. Nu degeaba se numesc reflexe conditionate. Saracul de abia isi cumparase mobra, mai era cu un prieten, tot cu motor, cu care a mers la Cluj dupa ea, si mai mult ca sigur la intoarcere a tras dupa ala in depasire si a facut point fixation la tir. Nu va luati dupa ace de viteza si alte prostii, eu nu cred ca avea mai mult de 110 la ora, dupa cum e impactul. Din pacate, a fost suficient sa se duca. R.I.P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai scris mult si ti-ai irosit timpul . Si mie, de altfel, ca am citit. Cu ce-l ajuta pe respectivul mesajul tau ? Dar pe familie? Dar pe prieteni si apropiati ? Poate esti mai bun ca restul, poate tu ramai la aceeasi experienta si peste iarna. Dar se intampla si raul; cred. N-ai facut niciodata o manevra din care ai multumit zeilor motociclismului ca ai scapat? sau zeilor masinilor ? io am facut, am am invatat din asta, dar am facut. Acuma de ce tre' sa ma cac pe mine pe niste topicuri pe care se nu e cunoscut motivul accidentului ?

Considera ce vrei, da-te cu motorul, citeste topicul si, daca vrei, invata cate ceva din ele. Dar hai sa nu scriem doar ca sa ne dam destepti.Eu asa incerc fac(cu toate ca se pare ca asta am facut acum).

 

P.S. nu te cunosc, nu cunosc victima, abia ma cunosc pe mine.

 

Exclude din start ca sunt mai bun decat orice alt motociclist, nu asta am subliniat si nu despre asta este vorba, stii foarte bine, lasa textele ieftine. Consider ca toti avem de invatat, pana la final. Daca citeai cu atentie ai fi observat ca nu am aratat cu degetul spre omul care si-a pierdut viata, din contra, vorbeam la modul general.

 

Nu, n-am multumit niciodata "zeilor motociclismului". Stii de ce? Pentru ca nu ei sunt la ghidon, ci eu. Nu plec la drum cu gandul: "Doamne ajuta, ce o fi o fi", nu! Conduita preventiva si capul pe umeri, asta ma tine in viata, atat! Nu zic acum ca am mers mereu in limita legii, as fi un ipocrit, dar am depasit limita acolo unde am considerat ca pot face intr-o relativa siguranta acest lucru.

 

Nu se da nimeni destept, dar nici atitudinea asta de victima nu e una tocmai constructiva. Cand vreodata e un motociclist de vina? Niciodata, desigur. Conservarii, gropile, pietonii, biciclistii, copacii, frunzele.. ohoo, o putem tine asa pana la iarna viitoare, astia sunt vinovatii.

 

Poti face treaba nr 2 pe tine cat doresti, nu ma lasa sa te retin, dar lasa textele, ca nu tin la mine.

» Post actualizat in 01 Apr 2018 00:12

Gresesti. Peste iarna se diminueaza reflexele si ai nevoie de repetitie ca sa iti intri iar in mana. Nu degeaba se numesc reflexe conditionate. Saracul de abia isi cumparase mobra, mai era cu un prieten, tot cu motor, cu care a mers la Cluj dupa ea, si mai mult ca sigur la intoarcere a tras dupa ala in depasire si a facut point fixation la tir. Nu va luati dupa ace de viteza si alte prostii, eu nu cred ca avea mai mult de 110 la ora, dupa cum e impactul. Din pacate, a fost suficient sa se duca. R.I.P.

 

Sunt convins ca titlurile din presa sunt exagerate, ca de fiecare data, dar uite, afirmatiile tale sustin exact ce am spus mai sus. Altele sunt motivele pentru care se intampla aceste nenorociri, nicidecum "pauza" de iarna. De ce sa tragi "tare"? De ce sa nu iei o cazare undeva? De ce sa te avanti cand nivelul tau e altul? Aici trebuie sa ridici intrebari.

 

Va puteti plange de mila cat doriti, nu o sa ma cert cu morile de vant evident. Selectia naturala o sa continue, asta e clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

 

 

Ce legatura are pauza? De unde stii ca au fost 5 luni? N-a fost atat de lunga iarna, iar unii au mers inclusiv in luna Februarie, cand si cand.

 

.

Valeuuuu!! Asta inca e ofuscat ca nu l-a premiat nimeni pentru calatoriile pe vreme rea.

» Post actualizat in 01 Apr 2018 03:15

 

 

 

Mi-a spus la un moment dat cineva asa: "Omul nu devine mai intelept pe masura ce anii trec, cel ce e prost de copil prost va muri si la batranete". Sunt perfect de acord cu aceasta afirmatie.

 

E grav daca o sa fii la fel de prost si dupa cateva sezoane.

 

Exersarea reflexelor si franarilor de urgenta conteza .Macar atata lucru baga la cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat pauza cat si "foamea de motociclit" conteaza si sunt factori deosebit de importanti. Ce s-a intamplat in cazul de fata nu stiu si deja conteaza mai putin fata de finalul tragic.

R.I.P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păcat de viață pierdută.

Domnișoara care a scris articolul e o idioata. Nu cunosc prea bine modelul motocicletei, dar nu prinde 200 dect daca o arunci în prăpastie. In fine, inca o data mare păcat.

Sonyc- să știi că greșești. Când scoți motorul de la iernat nu mai ai aceleași reflexe că în toamna. E absolut natural, având în vedere că timp de câteva luni nu ai mai mers. Nu tine de cat de bun sau slab motociclist ești. Pur și simplu sunt deprinderi care trebuiesc din nou antrenate. Durează câteva zile, o săptămână, depinde de la om la om

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

Sonyc- să știi că greșești.

Bine ca eram pe scaun cand am citit asta ca altfel inregistram prima cazatura pe sezolul asta.

 

 

 

 

Ma bucur sa vad asa val de unitate in indignarea fata de sugestia de 200/h.Sunt sigur ca nu o sa mai vedem asa ceva si cand o sa apara o stire cu o vitezana(poza de arhiva probabil).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, voi nu pricepeți un lucru esentual. Super - Sonyc e ALTFEL! El nu-și pierde dun reflexe, el nu-și iese din mana, el e la fel tot timpul, chiar si cand doarme si mobra e parcata. Si, mai important decat orice, el le stie pe toate si detine adevarul absolut.

» Post actualizat in 01 Apr 2018 05:29

 

Ma bucur sa vad asa val de unitate in indignarea fata de sugestia de 200/h.Sunt sigur ca nu o sa mai vedem asa ceva si cand o sa apara o stire cu o vitezana(poza de arhiva probabil).

Absolut corect!

» Post actualizat in 01 Apr 2018 05:31

Nu va luati dupa ace de viteza si alte prostii, eu nu cred ca avea mai mult de 110 la ora, dupa cum e impactul.

Esti haios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bembeul ala nu poate fi suspectat de faptul ca atinge 200. Ca si cum la un articol despre o vitezana din anii '90 se scrie ca avea 400 km/h. De acolo indignarea, nu ca vitezistii "ie" persecutati politic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

f700gs daca asta e modelul are viteza maxima constructiva 191km/h, nu ajunge la 200 decat in conditii de vant din spate si/sau la vale.

care mai are chef de dat mail gaozarei care a scris articolul nu ar strica sa o indemne sa retracteze prostia scrisa

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sonyc- să știi că greșești. Când scoți motorul de la iernat nu mai ai aceleași reflexe că în toamna. E absolut natural, având în vedere că timp de câteva luni nu ai mai mers. Nu tine de cat de bun sau slab motociclist ești. Pur și simplu sunt deprinderi care trebuiesc din nou antrenate. Durează câteva zile, o săptămână, depinde de la om la om

 

Tu aduci in discutie reflexele conditionate, dar exista si neconditionate, cadou de la mama natura. Eu unul stiu ca urc in saua mobrei si imi fac treaba, n-am nevoie de "pregatire".

 

Un prieten a plecat pe Lepsa si Siriu. S-o fi "pregatit" inainte? Ia sa il intreb. Sper sa raspunda ca da, altfel vai si amar de curu' lui :crack:

 

Daca s-ar rula mai multi km pe strada si mai putini pe forum, poate nu ati avea nevoie de atata "pregatire" si rugaciuni fierbinti la "zeii motociclismului", zic si eu, nu dau cu paru'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca a avut 300 la ora ce daca, e un detaliu considerand deznodamantul.

Fiecare merge cum il taie capul conteaza cine se bucura la final, individul in sine, politistul de la rutiera, doctorul sau in cazul de fata popa.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

Bembeul ala nu poate fi suspectat de faptul ca atinge 200. Ca si cum la un articol despre o vitezana din anii '90 se scrie ca avea 400 km/h. De acolo indignarea, nu ca vitezistii "ie" persecutati politic...

Nu mai suntem persecutati ,dar avem libertatea de a fi dezamagiti ca un numar mare de "motociclisti" nu considera ca un accident cu o sportiva este la fel cu un accident cu altfel de cascarabeta.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai suntem persecutati ,dar avem libertatea de a fi dezamagiti ca un numar mare de "motociclisti" nu considera ca un accident cu o sportiva este la fel cu un accident cu altfel de cascarabeta.

Si ghici de ce?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general din lipsa de experienta pe agregate de viteza.

Foarte corect, unul dintre factorii majori. Dar mai sunt.

Totusi suntem offtopic, vroiam sa spun ca nu are nimeni nimic cu vitezistii (poate doar presa de scandal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc prea bine modelul motocicletei, dar nu prinde 200 dect daca o arunci în prăpastie.

Mhm. Strict legat de comentariul tau discutam acu. Pana mea se prind vitezele astea pe mobre din '90 de 400, dapai pe un bembe care se stie ca sunt mobre facute de zei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu scuzele de rigoare, de regula nu postez in cadrul topicurilor de acest gen, mai ales ca omul a platit pretul suprem, dar consider afirmatia de mai sus total gresita.

 

Ce legatura are pauza? De unde stii ca au fost 5 luni? N-a fost atat de lunga iarna, iar unii au mers inclusiv in luna Februarie, cand si cand.

 

Mi-a spus la un moment dat cineva asa: "Omul nu devine mai intelept pe masura ce anii trec, cel ce e prost de copil prost va muri si la batranete". Sunt perfect de acord cu aceasta afirmatie.

 

Nu stiu ce s-a intamplat in cazul de fata, dar vorbind la modul general, daca ai capul pe umeri si stii cat de cat sa mergi, te urci pe mobra si dupa 10 ani si nu se intampla absolut nimic. La fel cum, crezand poate ca in mijlocul verii esti mai "protejat" pentru ca ai rulat deja ceva km, te poti rupe in doua.

 

Nu consider ca reflexele "revin" dupa parcurgerea unor "X" km, ori le ai, oricand, zi-noapte, ori nu. Idem pentru indemanare, o imbunatatesti cu fiecare km parcurs. Cand incepi un nou sezon, experienta anterioara ramane, nu se reseteaza la zero.

 

Observ ca a mai aparut inca un topic in cadrul sectiunii de accidente.. viteza excesiva.. exact ce spuneam, cauzele sunt cu totul altele, nicidecum "pauza", de oricate luni de zile ar fi ea.

 

Cum spunea un coleg pe aici, selectia naturala isi urmeaza cursul..

Cu plecaciune imi cer iertare ca te-ai simtit lezat. Mii de scuze ca am pus o cifra referitoare la pauza.

 

Scrierea mea era adesata celor fara "valoare" unde consider ca ma incadrez si eu. Era pentru cei normali carora li se adreseaza sfaturile oamenilor "cu carte". Drept urmare poti sa treci peste ea.

Treaba cu afectarea reflexelor si a indemanarii nu o spun eu ci medicii, psihologii, in general cei care se ocupa de siguranta rutiera, sau aeriana de exemplu. Nu intram in aspectele medicale penmtru ca nu are rost aici.

 

Oricum daca tu ai pilotarea unei motociclete ca reflex neconditionat esti un caz unic. Asta se traduce prin aceea ca prima oara cand ti-a dat unul motorul, te-ai suit pe el si dus ai fost.

 

Aceasta sectiune are ca idee sa invatam din greselile altora. Asa ca umil te rog sa-i lasi macar pe incepatori sau pe noi astia mai prosti sa aflam ca dupa ce ai stat o vreme nu mai esti la fel de ager pe moto.

 

Inclusiv aprecierea grestia a vitezei cu care abordezi o curba face parte din consecintele statului pe tuse. Ma rog treaba valabila doar pentru noi astia care mergem pe motor pe baza reflexelor conditionate (adica reflexe dobandite obtinute prin repetare).

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, n-am multumit niciodata "zeilor motociclismului". Stii de ce? Pentru ca nu ei sunt la ghidon, ci eu.

Citesti frecvent carti motivationale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oamein buni:

 

1. Presa: stim cu totii ca e o combinatie intre clickbait si oameni insuficient pregatiti. Cu accent pe prima parte. Fata care a sctis articolul in mod cert nu e expert in accidente rutiere, in mod cert nu stie dinamica unui vehicul pe doua roti si suspectez ca nici la capitoulul fizica Newtoniana nu sta prea bine. Pur si simplu a vazut o poza cu un vitezometru blocat la 200 si-a incropit o poveste. Ce altceva putea sa faca?

Oricum cu exceptia lezarii de imagine si a alimentarii unor frustrari n-a facut pagube prea mari. Articolul este un efect al accidentului necum cauza sa. Daca accidentul nu s-ar fi petrecut, articolul nu ar fi aparut. Nu invers.

 

2. Sarind peste aspectele legiferate, viteza este excesiva in momentul in care depaseste oricare dintre parametrii stare/capacitate rider, stare a drumului, stare a motocicletei. Daca mai adaugam si un pic de hazard in ecuatie, faceti voi calculele.

 

3. Chiar nu pot sa cred ca pot exista oameni care cred ca o pauza in indiferent ce domeniu nu ii afecteaza deloc.

 

3'. Mai multa atentie la inceput de sezon. Asfaltul inca nu e curatat de clorura de calciu si alte mehlemuri cu care se da in timpul iernii. Pe drumuri au aparut o groaza de gropi. Noi suntem mai "ruginiti" dupa vacanta de iarna. Entuziasmul e mai mare. Toate astea coroborate fac lucrurile putin mai dificile decat in plin sezon. Iarna nu-i ca vara. Dar nici primavara...

 

4. Odihneasca-se in pace colegul! A platit un pret mare pentru o eroare mica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu este primul accident ci chiar as putea spune sunt destul de multe "LA PRIMUL DRUM CU O MOTOCICLETA NOUA"☹☹☹

 

ideea de a te intoarce pe ea si mai ales pe drumurile din roamnia NU ESTE CEA MAI BUNA!!!

 

dupa un drum obositor de dus(pasager pe o alta mobra, tren , autocar) te urci pe o mobra a carei ciclistica, acceleratie, frane etc nu le cunosti!!!!!

 

dupa ce merg cu anvelopele 12000 km si ma obisnuiesc cu "tocirea" lor, primele sute de km cu anvelope noi parca nu mi recunosc mobra.

 

deci ce sa mai vorbim de o mobra total noua!!!!

 

reflexele de peste iarna e bine sa le repui in lucru incet si cat mai departe de drum..... motopolitistii de la rutiera cam asta fac....... NU PLEACA IN DELEGATIE IN ARDEAL dupa ultima zapada!!!!

 

ori te intorci INCET si cu grija ori platesti o rampa/duba si ajuns acasa intri pe parcare goala si te imprietenesti cu mobra TREPTAT!!!

 

presa ..... presa ..... e cu 100 ani departe de orice exista in viata reala iar prostia pe care o fac ca nu gugalesc' 5 minute sa vada ce e cu mobra aia e si mai mare

pacat ca inca o data pasiunea/placerea asta NE OMOARA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...