Sari la conținut

Curs moto defensiv Academia Titi Aur


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Deschid acest topic cu dorinta si recomandarea mea personala si nu numai, de a face un curs de perfectionare moto, indiferent la ce nivel de cunostinte si kilometri moto te situezi.

 

Cursul se desfasoara pe circuitul de la Academia Titi Aur, pe DN1A, dupa Crevedia pe sensul spre Ploiesti si costa 1200 RON.

 

Acest curs are ca scop mersul defensiv si tehnici de supravietuire in jungla urbana. Nu are nicio legatura cu mersul racing, mersul si abordarea virajelor strict pe circuit, etc. Nu confundati faptul ca se desfasoara pe un circuit, acolo este mediul ideal si sigur de a testa limitele proprii, ale motocicletei si a invata tehnici de supravietuire.

 

Asadar, mai multe date sunt aici, pentru cursul urmator: https://www.facebook.com/events/1696702800378289/

 

O sa dau un c/p la descrierea de pe Facebook:

 

PROGRAM CURS:
ZIUA 1
Prezentarea fiecarui cursant si a motocicletei
Pozitie, atitudine, echipament
Evaluarea personala
Efectuarea de exercitii de indemanare specifice
Exercitii de echilibru si control al motocicletei
Franari: de urgenta, in curba, cu evitare
Abordare viraje
ZIUA 2
Exercitii de echilibru si consolidare a pozitiei pe motocicleta
Franari pe suprafete diferite: asfalt, ciment, piatra cubica, asfalt cu valurire
Exersarea pozitie pe viraje pe o suprafata special conceputa
Sesiunea nr. 1 de anduranta
ZIUA 3
Evaluarea cursantilor a exercitiilor efectuate pana atunci
Consolidarea abordarii virajelor
Franari in toate modurile executate pana atunci
Initiere in off road (unde este cazul)
Condusul motocicletei cu pasager
Schimbarea traselor pe circuit prin inversarea sensului de rulare.
Sesiunea nr. 2 de anduranta

 

Parerile mele personale:

 

Cursul merita facut, indiferent de nivelul la care esti, fie ca vorbim de experienta in ani sau kilometri. Bineinteles ca daca ai mai multi ani in spate, unele lucruri le vei cunoaste deja. Insa nu pe toate, niciodata nu poti sti tot.

Dar vei avea ocazia sa te evaluezi, mai ales la tipuri de franari, si sa primesti sfaturi si tehnici de finete pe care tu, probabil, ca nu le stiai. Nici eu nu le stiam pe toate. Nici Hrubaru care a facut odata cu mine cursul, nu stia ca dupa 12 ani de moto (sper sa tin minte corect), a reusit sa tina frigiderul de motocicleta cu un deget in echilibru, sau ca a aflat in sfarsit ca ABS-ul nu e doar pe hartie, ci chiar intervine atunci cand iti depasesti limitele psihice.

In plus, ai ocazia sa mergi 3 zile pe circuit, destul de mult timp, asta inseamna ca te vei perfectiona si la abordarea virajelor de multe tipuri, desi la curs nu iti va explica virajele de circuit, pentru ca nu e despre asa ceva. Oricum, vei vedea ca pe circuit, abordarea curbelor va fi mai ok si vei putea testa diferite lucruri intr-un cadru sigur.

Orice mers facut pe circuit sporeste capabilitatile fizice si psihice ale rider-ului, e un bonus care vine automat :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce inseamna "sesiunea nr. 1&2 de anduranta" ?

 

Chestia aia cu tinutul motocicletei in echilibru cu un deget am facut-o si noi la Rider Academy, la fel si franari (cu spatele, cu fata, cu ambele), evitari, jaloane, etc. Cam toate exercitiile astea o sa le uiti daca nu le repeti de cateva ori pe sezon.

 

Pe circuit se face ceva legat de viraje ? Gen alegere trasa pentru a prinde corect apexul, control acceleratie, trail braking, pozitie corp pe moto. Pe mine m-ar interesa asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce scrie in descriere, nu pare sa abordeze chestiile astea, se axeaza specific pe "road safety". Pentru viraje mai este RideX - Cornering Experience care se tine la Motorpark. Asta pare sa se axeze pe mersul pe circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna "sesiunea nr. 1&2 de anduranta" ?

Chestia aia cu tinutul motocicletei in echilibru cu un deget am facut-o si noi la Rider Academy, la fel si franari (cu spatele, cu fata, cu ambele), evitari, jaloane, etc. Cam toate exercitiile astea o sa le uiti daca nu le repeti de cateva ori pe sezon.

Pe circuit se face ceva legat de viraje ? Gen alegere trasa pentru a prinde corect apexul, control acceleratie, trail braking, pozitie corp pe moto. Pe mine m-ar interesa asa ceva.

 

Anduranta inseamna mersul timp de mai multe zeci de minute pe circuit, in anumite conditii. Nu voi detalia foarte mult pentru ca voi strica din surpriza cursului si nu vreau asta.

 

Pe circuit nu se vor abodra viraje sau tot ce ai descris tu mai sus. Exista un curs special pentru asta, nu numai la Motorpark, ci si la ATA, unde se tine cursul de mers defensiv. Chiar sunt mai multe cursuri de acest gen, pre-racing, racing, super-moto, astea sunt cateva din cate imi aduc aminte.

 

Circuitul este, pentru acest curs, doar un mijloc de a testa capabilitatile rider-ului si motorului intr-un cadru sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Cursul merita facut, indiferent de nivelul la care esti, fie ca vorbim de experienta in ani sau kilometri. Bineinteles ca daca ai mai multi ani in spate, unele lucruri le vei cunoaste deja. Insa nu pe toate, niciodata nu poti sti tot.

Tu ce ai la afacerea asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles. Intr-o sesiune de 10 minute e mai putin decat m-as da intr-o cursa de ponei. Dar e ok, trebuie sa mergi mai multe sesiuni a cate 20 de lei. :)

Stai linistit ca de 400 de lei maxim inveti toate chestiile astea la amkart, fata de 1200 de lei sau cat era e o diferenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cursul e tinut de Trancanici. Un baiat fin si un profesor excelent.

Amckart-ul e una si cursul ala e altceva. Doua lucruri total diferite, fara nici o legatura intre ele.

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate merge linistit la amkart cu 20 de lei pe sesiune de 10 min, sunt baieti foarte priceputi si foarte de treaba pe acolo, inveti abosolut toate chestiile de care spui tu mai sus.

Bineinteles trebuie sa mergi de mai multe ori nu doar odata. ;)

vara trecuta era 20 lei o intrare de 2 (DOUA) minute. de unde ai scos 10?

baietii priceputi trebuie sa si fie acolo. joia dimineata cand puteam eu, nu era nimeni.

» Post actualizat in 17 Apr 2018 02:41

Cursul e tinut de Trancanici. Un baiat fin si un profesor excelent.

Amckart-ul e una si cursul ala e altceva. Doua lucruri total diferite, fara nici o legatura intre ele.

Sigur mai e pe amc kart? parca scria lumea pe forum ca se mutase...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

vara trecuta era 20 lei o intrare de 2 (DOUA) minute.

» Post actualizat in 17 Apr 2018 .

Dude, era bine ce zicea colegu .Doua minute este doar putin peste o tura...

Pretul la Amk este 20ron/10min.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze, e prea devreme pt mine, confund chestii :((( e ca voi, ms goe pt lamurire

Bine ca te-ai trezit, cum drq sa aberezi asa ceva...20lei -2 minute lol

Am fost in wkd, pretul e acelasi

Editat de Ribo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum dracu ați ajuns să discutați prețul? Aveți toți aceleași salarii sa cântăriți daca e scump sau nu? Cei care l-au făcut să zică daca merita sau nu, sau macar sa ne dam cu părerea la ce se face acolo. Majoritatea aveți gadgeturi nefolositoare cumpărate cu dublul sumei. Nu fiți ipocriti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum dracu ați ajuns să discutați prețul? Aveți toți aceleași salarii sa cântăriți daca e scump sau nu? Cei care l-au făcut să zică daca merita sau nu, sau macar sa ne dam cu părerea la ce se face acolo. Majoritatea aveți gadgeturi nefolositoare cumpărate cu dublul sumei. Nu fiți ipocriti

+1 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cursurile moto (defensiv, ofensiv si para...) sunt bine-venite pentru orice motociclist. Sunt lucruri, pentru unii, la mintea cocosului, pe care ti le amintesti, pe care le pui in practica intr-un cadru placut, cu trainer langa tine care iti spune ce faci bine si ce mai ai de corectat. Nu in ultimul rand, cunosti oameni noi cu care poate vei mai iesi la plimbari, la o bere etc.

 

Mai jos link cu Jeremy Iron la un training bmw:

 

Desi fenomenul moto nu este la noi de amploarea unor tari ca Germania, Anglia, Italia etc, iata ca avem oameni pasionati (nu vorbesc doar de cei din acest topic, mai este si Matei si Marius si multi altii pe care nu-i cunosc) care investesc timp si bani in acest fenomen si pentru a face mersul pe moto mai sigur, mai placut.

 

Nu stiu motociclist care sa fi urmat un curs moto la noi si sa regrete acest lucru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e mentalitatea la noi, primul lucru care se discuta e pretul. Probabil motivul pentru care Ro este in starea care este.

Vin investitori straini sa ne faca autostrazi (ca noi nu suntem in stare), primul lucru care se intreaba (probabil) este "mie cat caș imi iese?". Nu ce beneficii, nu ce timp economisit, oameni care ar putea sa nu mai moara, etc, nu! La noi e banu', bo$$, si apoi restu'!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asta. Imi place ca a venit vorba despre pret din primele comentarii. La noi totul e scump. "Lasa, tata, nu e nevoie sa platesti banii aia, inveti tu asa usurel unde poti ca nu te grabeste nimeni".. si ii vezi zilnic la topicurile de accidente ca se lipesc de pomi.

Acum 5-10 ani, avea Romania o problema, nu erau cursuri. Acum sunt, si pe la BMW, si pe la Adancata si pe la ATA, si pe la Zahei, etc. Da' a intervenit o problema... e scump domle. Acum nah, fiecare calculeaza pentru el ce inseamna scump si care e balanta. Niste carene belite mai nasol sau un os rup care nu se mai sudeaza ca atunci cand era OEM... s-ar putea sa valoreze mai mult decat un curs din asta.

Imi place ca romanii dau reject din start, in loc sa se duca si abia dupa sa vina cu feedback.


Zicea cineva de cursurile lui Raduta. Da, omu' e de pe alta planeta dar banii merita fiecare leut. M-am dus la cantonament la el intrand pe poarta poolica franaru' si am plecat dupa alea 8 zile, triplu fata de ce ma asteptam sa invat, si am pretentii de la mine in sensul ca nu ma consider un babalau. Ma tineam cu baetii care faceau noroaie de ceva timp. Cantonamentul ala a fost steroizi.

Iar cu AMC-ul, da e 20lei, da e ieftin, dar duceti-va la cursuri daca vreti sa invatati sa mergeti bine, safe si nu in ultimul rand mai tare.
Merg pe AMC din 2007, am ajuns la timp 1:10 in primul an singur. Ala a fost plafonul pentru mine si motoreta mea. In 2008 la Rosbk m-am bagat la cursurile lui Roland Debschütz si oamenii se dadeau la un alt nivel. Si cursul ala a fost steroizi. Am venit inapoi acasa si ieseam cu roata fata in aer pe AMC. Am mai coborat 1 secunda la timp, dar nu mi-a pasat, mergeam relaxat si constant fata de inainte cand trageam tare ca sa scot cate un "varf".


Faceti cursurile de care credeti ca aveti nevoie, ca dupa ce tragi linie s-ar putea sa fie chiar mai ieftin si ca bani, dar mai ales ca timp, decat sa inveti tu de nebun pe carenele tale.

Umbla acum cativa ani o vorba pe aici tot legat de Amc: Cum se face ca aia care merg 1:25 cad des si aia care merg 1:10 nu cade niciunul? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...