Sari la conținut

Verificare janta spitata (Transalp) in Timisoara?


danzi76
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Am un Transalp de 650 care vobleaza insistent.

Din istoric:

- 2016 vara - schimbat anvelope Anakee 2 cu Anakee 3 - atunci am simtit imediat voblajul pt prima oara, inainte imi puneam manusile si ma inchideam la fermoar din mers.

 

in toamna 2017:

- schimbat rulmenti, semeringuri la Jug,

- servisat furca (semeringuri de praf si ulei, cuzineti, garnituri, Ulei de furca etc)

 

recent (2 saptamani in urma) am schimbat gumele din nou, am pus Heidenau scout si surpriza... Voblajul e mai mare si mai insistent iar ca noutate il simt si in franare mai serioasa.

 

Concluzie:

1 Gumele sunt proaste (unele mai proaste ca altele) - probabil calitatea pt Romania e una indoielnica dupa cum s-a vazut in ultima vreme la alte produse

2 Geanta fata cu 8-uri si gumele mai sus mentionate amplifica vibratiile.

 

De aceea intreb daca stiti pe cineva care poate verifica janta si eventual regla spitzele sau daca aveti alte concluzi fata de cele enumerate de mine le astept cu mare interes.

 

A scapat pana acum cineva de voblaj? Cum?

Editat de danzi76
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmentii la roata sunt ok? Din ce povestesti, la aia n-ai umblat... S-a facut echilibrarea rotilor cand ai schimbat gumele?

 

 

Voblajul il poti avea si daca asfaltul este foarte rugos. Folosesc de 4 ani K60 Scout fata-spate, sunt la al 2-lea set si simt voblaj doar daca asfaltul e mai nasol.

 

 

Poti sa vezi daca roata are opturi la fel ca la bicicleta: sprijini de furca un distantier sa-ti ajunga pana pe la 5mm de janta si vezi daca scade sau creste distanta cand invarti (incet) roata cu mana.

Editat de emircea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut si eu probleme cu voblajul. din ce am inteles eu acesta nu apare din cauza neechilibrarii rotii. La mine cred ca au fost doua cauze posibile:

1. am cazut si era stramb ghidonul. am pus unul nou anul asta, am reglat furca si nu ma vobla. dar!

2. anul asta am incercat fara suport si top case. Nu stiu daca ai top case, dar poate fii una din cauze, un prieten si-a pus top case anul asta si pateste la fel, iar anul trecut nu avea TC si nu-i vobla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa lume foloseste termenul de 'voblaj' si daca tremura ghidonul, iar ghidonul poate sa tremure nasol daca roata fata nu este echilibrata.

 

Top case-ul poate a adaugat greutate aditionala pe roata spate si s-au simtit mai tare alte probleme - gen 8-uri sau rulmenti roata spate. Daca e asa, acelasi lucru ar trebui sa se simta cu pasager si fara top case. In rest, TC-ul n-are prea multa treaba sa modifice aerodinamica, doar nu e eleron!

Hai sa ajutam dupa ce trecem posibile cauze prin filtrul gandirii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu doar am spus din experienta mea, cu roata fata echilibrata tremura ghidonul anul trecut si anul asta nu mai tremura fara sa-i fac nimic la roata. iar faza cu top case-ul tot din experienta prietenului meu am povestit-o. Anul trecut doar cu side case-uri se ridica de pe sa fara sa tina mainile pe ghidon, anul asta de cand l-a pus nu mai poate lua mana de pe ghidon ca incepe sa tremure.

 

filtreaza tu ce vrei de aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa vezi daca roata are opturi la fel ca la bicicleta: sprijini de furca un distantier sa-ti ajunga pana pe la 5mm de janta si vezi daca scade sau creste distanta cand invarti (incet) roata cu mana

bine punctat

asta as face prima data

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Mircea (emircea), toata lumea..

 

Rulmenti de la roata daca nu ai joc pe ax si nici sunete suspecte (de frecare) nu ii schimbi. Echilibrarea a fost facuta camere schimbate etc. (tot ce trebuie cand schimbi gumele)

Sunt sigur ca janta mea nu e perfecta si ca am opturi (stiu pe unde am umblat :eek: , nu am nevoie sa confirm cu distantier) de aia caut un priceput in reglarea spitelor, Nu cred ca e cineva cu roti spitate care sa nu aiba opturi (nu neaparat ff vizibile) dupa cel putin un an de mers prin patrie.

 

Problema este ca dupa ce am pus gumele astea "voblajul" s-a amplificat si in frecventa si in amplitudine :( , plus ca a aparut pe franare ceea ce e ff aiurea

 

Top case-ul a dat si el vibratii nu de la greutate, ci de la prindere. Vibratii intre case si talpa de prindere pe mobra (rezolvate cu niste buline de pasla pt picioare de mobila bagate intre talpa si case).

Cu side case-urile puse mobra devine un pic mai stabila dar asta e subiectiv diferenta fiind destul de mica.

 

Urmeaza sa schimb placutele de frana toate 6 si sa verific si discurile daca nu au si ele opturi (voblajul pe franare).

 

@Mircea povesteai tu de un suc propriu de vaselino-uleiuri pt ungerea cablurilor... Ne vedem in weekend sa vedem daca rezolva problema mea cu cablurile de ambreiaj?

Editat de danzi76
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Eu cand am avut Transalp 650 cu roata spate descentrata in asa hal ca avea un joc la toate spitele de ai fi zis ca s-a dus rulmentul, am mers cu ea la mosul care repara bicilete in zona Badea Cartan, str Telegrafului 1, ap 11, tel 0771451816, dl Raita Tiberiu, dai jos cauciucul si te duci doar cu janta, omul chiar stie meserie la varsta lui, doar sa mai lucreze, experienta mea de mai sus a fost acum 3 ani.

Editat de danytm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc danytm,

 

Am sa (verific) merg in Iunie la el, deocamdata sunt in UK si vin doar in weekenduri acasa.

Cat timp a stat janta la el, si cam in ce pret te-a dus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc danytm,

 

Am sa (verific) merg in Iunie la el, deocamdata sunt in UK si vin doar in weekenduri acasa.

Cat timp a stat janta la el, si cam in ce pret te-a dus?

o zi si cost cred ca 70 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

@Mircea povesteai tu de un suc propriu de vaselino-uleiuri pt ungerea cablurilor... Ne vedem in weekend sa vedem daca rezolva problema mea cu cablurile de ambreiaj?

'Sucul propriu' contine: WD40, vaselina cu cupru si ulei de lant de drujba. WD40-ul cat sa faca mai fluida vaselina, la nivelul de vascozitate al uleiului de lant. Neaparat vaselina cu cupru, sa lase stratul de cupru(antifrictiune) dupa ce se usuca uleiul.

 

Ne putem vedea intr-una dintre vineri pe la 6-7 PM, cu exceptia 11 mai, cand sunt plecat. Aduci cu tine niste celofan (punga) transparenta si banda izolatoare.

Editat de emircea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Ieri am schimbat rulmentii de la roti... 2 fata 3 pe spate, voblajul persista (e adevarat ca s-a mai imbunatatit ceva, pare mai rigid acum dar totusi). Am observat ca am spite slabite, deci neaparat trebuie sa ajung la "spitzer" asta e ultimul lucru care il mai pot face, nu mai am idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Ieri am schimbat rulmentii de la roti... 2 fata 3 pe spate, voblajul persista (e adevarat ca s-a mai imbunatatit ceva, pare mai rigid acum dar totusi). Am observat ca am spite slabite, deci neaparat trebuie sa ajung la "spitzer" asta e ultimul lucru care il mai pot face, nu mai am idei.

Salut ,îmi poţi spune te rog dacă ai ajuns pe la spiţer şi dacă ai rezolvat ceva? Am şi eu o roată de dus la meseriaş peste iarnă şi aş vrea să mă orientez de pe acum,.Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am schimbat rulmentii de la roti... 2 fata 3 pe spate, voblajul persista (e adevarat ca s-a mai imbunatatit ceva, pare mai rigid acum dar totusi). Am observat ca am spite slabite, deci neaparat trebuie sa ajung la "spitzer" asta e ultimul lucru care il mai pot face, nu mai am idei.

Rulmenții de la jug i-ai schimbat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,îmi poţi spune te rog dacă ai ajuns pe la spiţer şi dacă ai rezolvat ceva? Am şi eu o roată de dus la meseriaş peste iarnă şi aş vrea să mă orientez de pe acum,.Mersi.

Salut, nu am ajuns la Spitzer dar am rezolvat (cred eu) singur. Am avut spite mai largi si le-am strans incet incet pana au ajuns cam la aceasi intindere toate spitele (din 4 in 4 spitze) apoi am pus marker pe bascula, am invartit roata si am marcat unde erau 8-urile si am strans - destrans pana am obtinut o roata decenta. Mi-a luat mult timp pt ca am facut treaba asta pe mobra (Nu am um un suport de centrat manual roata).

 

Cstelia mi-a zis ca el poate sa imi centreze roata dar deja am facut eu - poti vorbi cu el.

» Post actualizat in 18 Oct 2018 13:41

Rulmenții de la jug i-ai schimbat?

Binenteles ca am schimbat.

Pt mine e foarte clar:

Cauciucurile Heidenau sunt niste gunoaie si nu ma mai ating de ele cat traiesc (ma refer strict la cele din Romania). Pe spate au inceput sa apara crapaturi la crampoane (destul de adanci) si nu am nici 5000 de Km iar cel mai lung ride pe care l-am facut cu ele a fost o tura pe Transalpina.

 

Ca sa nu fie dispute pe forum, cine nu ma crede sa vina sa le vada, am poza cu data si kilometrajul cand le-am schimbat. Nu incerc sa fac reclama proasta nimanui spun doar ce am patit eu.

Voblajul este dat de cauciucuri si sutin asta pt ca dupa 50-60 km/h dispare. Daca era din rulmenti (jug, roti), bascula, lant (am schimbat si lantul) voblajul se mentinea si la viteze mari, plus ca coincidenta e foarte mare :) am schimbat cauciucurile si brusc am avut un alt motor mult mai nesigur.

Probabil in primavara am sa schimb din nou cauciucurile - dar nu de pe piata romaneasca si voi constata singur daca am avut sau nu dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, nu am ajuns la Spitzer dar am rezolvat (cred eu) singur. Am avut spite mai largi si le-am strans incet incet pana au ajuns cam la aceasi intindere toate spitele (din 4 in 4 spitze) apoi am pus marker pe bascula, am invartit roata si am marcat unde erau 8-urile si am strans - destrans pana am obtinut o roata decenta. Mi-a luat mult timp pt ca am facut treaba asta pe mobra (Nu am um un suport de centrat manual roata).

 

Cstelia mi-a zis ca el poate sa imi centreze roata dar deja am facut eu - poti vorbi cu el.

Mersi colegu',am să încerc să contactez pe cineva,eu unul nu mă bag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
La 18.10.2018 la 16:30, danzi76 a spus:

[...]Cauciucurile Heidenau sunt niste gunoaie si nu ma mai ating de ele cat traiesc (ma refer strict la cele din Romania). Pe spate au inceput sa apara crapaturi la crampoane (destul de adanci) si nu am nici 5000 de Km iar cel mai lung ride pe care l-am facut cu ele a fost o tura pe Transalpina.

 

Ca sa nu fie dispute pe forum, cine nu ma crede sa vina sa le vada, am poza cu data si kilometrajul cand le-am schimbat. Nu incerc sa fac reclama proasta nimanui spun doar ce am patit eu.

Voblajul este dat de cauciucuri si sutin asta pt ca dupa 50-60 km/h dispare. Daca era din rulmenti (jug, roti), bascula, lant (am schimbat si lantul) voblajul se mentinea si la viteze mari, plus ca coincidenta e foarte mare :) am schimbat cauciucurile si brusc am avut un alt motor mult mai nesigur.

Probabil in primavara am sa schimb din nou cauciucurile - dar nu de pe piata romaneasca si voi constata singur daca am avut sau nu dreptate.

 

Interesant, sunt la al 2-lea set complet de Heidenau K60 Scout (luate ambele din Ro) si nu am avut probleme de voblaj.

N-ai pe nici un transalpist cu care sa faci schimb de roti sau cauciucuri, sa fii sigur ca asta e cauza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...