Sari la conținut

Rectificare / indreptare discuri frana


Pride
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti si fete, observ ca este posibil sa se rectifice discurile de frana dar din ce am cautat nu gasesc decat pentru masini. As fi recunoscator daca imi poate recomanda cineva o persoana sau un service de incredere unde pot face aceasta operatiune.

 

O zi buna tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sirius.

Sau suna-l pe Cezar si o sa te indrume.
/index.php?/topic/537449-bucuresti-gara-obor-grant-racing-garage-service-general/

 

Si eu sunt de parere ca daca discurile sunt praf, musai altele. Dar merita o incercare sa vezi daca se poate recupera ceva.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discurile au o grosime decenta, nu sunt uzate aproape deloc. As vrea sa vorbesc cu o persoana care se ocupa si de astfel de lucrari la obiect. Un set de discuri noi pleaca de la 900 lei si sunt in plan de achizitie dar momentan alternativa ar fi ca persoana in cauza (o incepatoare) sa mearga asa cateva saptamani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat eu la alezat discurile de frână de la mașină (erau noi dar ovale). Au ieșit fix un bullshit, până la urmă am luat altele noi mai calitative. Sincer...nu cred în rectificarea discurilor de frână, altele noi si stai fără griji.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut discuri rectificate la masina si tamburul spate la mobra... totul ok. Doar sa nu iasa sub limita minima data de producator. Si, evident, sa le faca bine meseriasul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le indrept eu discurile, ma pun cu barosul pe ele si ies tipla de nu mai joaca nici o maneta de frana, dar nici frane nu mai ai.


» Post actualizat in 26 Apr 2018 18:04


Am dat eu la alezat discurile de frână de la mașină (erau noi dar ovale). Au ieșit fix un bullshit, până la urmă am luat altele noi mai calitative. Sincer...nu cred în rectificarea discurilor de frână, altele noi si stai fără griji.

 

Discurile nu se alezeaza, se strunjesc. Iar ala de ti le-a rectificat habar nu are sa centreze un disc in strung ca sa-l rectifice corect. Iar rectificarea discurilor era o chestie care se facea cand discurile erau foarte scumpe si nu se gaseau. Cu posibilitatile de astazi de a gasi piese noi sa rectifici un disc de frana e marlanie curata sau inconstienta.

Editat de petre81.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand un disc moto e 800-1000 lei? Sau unul auto care se ovalizeaza de nou? Si nu vad unde e inconstienta, de care vorbesc multi... daca e in limita de grosime, ce naiba e asa periculos? La discuri mi-a luat nici 1mm, per total, inca sunt pe masina si n-au nici o problema (exceptand uzura obisnuita).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Eu am indreptat discul fata stanga la un strungar, acum doua saptamani, ma duc cand am nevoie de cate ceva si intodeauna ma rezolva :).

Ideea este ca e foarte in varsta, lucreaza foarte frumos (mi-a facut un fel de bucsa special ca sa centreze discul bine pe strung), dar ideea e ca nu prea ti-l face pe loc, ci il lasi si in 1-2 zile sau daca esti norocos il lasi dimineata si il iei seara, are foarte multa treaba si e in varsta.

Mie prima data cand mi l-a facut tot mai simteam bataie la franare (nu se mai simtea in maneta)... m-am dus a 2-a oara, mi-a mai luat foarte putin din el si acuma franeaza perfect. Pe disc este trecuta o limita maxima de uzura, la mine 4,2 daca nu ma insel, si mi-a masurat cu sublerul dupa ce l-a indreptat si ma incadram.

Ca locatie este undeva intre Ortadogu si Ferentari.

Daca doresti iti pot lasa numarul lui pe PM si adresa orientativa.

O seara frumoasa,
Florin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata smecheria e la prinderea si centrarea discului pe utilaj astfel incat sa rectifice ambele fete dintr-o singura prindere. La auto daca discurile sunt Ate rectifici degeaba, sunt atat de 'bune" incat in 1-2000km se stramba la loc. Un reprezentant al producatorului a incercat sa ma lamureasca ca strangerea incorecta, deformarea butucului, 0.03mm bataie la butuc => fulaj peste limita admisa la disc, sustinand ca nu calitatea produselor ar fi buba. Cand i-am spus ca, pe acelasi butuc "deformat", am montat Trw si nu mai bate nimic nu a mai avut replica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand un disc moto e 800-1000 lei?

 

Obrazul subtire cu cheltuiala se tine... la mine la moto un disc nou EBC costa 300 lei. Daca vreau il schimb o data la trei luni la pretul asta, cand cumperi un vehicul trebuie sa te mai uiti si la cheltuilelile de intretinere. La masina mea un disc nou costa 150 lei bucata pe FEBI, cat ma chinui sa demontez si sa ma duc la rectificat cu ele deja imi cumpar discuri noi de frana.

 

 

Sau unul auto care se ovalizeaza de nou? Si nu vad unde e inconstienta, de care vorbesc multi... daca e in limita de grosime, ce naiba e asa periculos? La discuri mi-a luat nici 1mm, per total, inca sunt pe masina si n-au nici o problema (exceptand uzura obisnuita).

 

Se ovalizeaza de nou din doua motive:

 

1. Vicii de fabricatie iar producatorii nu au nici o jena sa le bage la vanzare pe pietele emergente

2. Exploatare defectuoasa, multi dupa ce-si schimba discurile si placutele merg cu ele ca la raliu ca le "incerce" si le fac praf prin incalzire brusca. La schimbarea elementelor de franare e bine sa faci un rodaj de 100 de km in care sa rulezi normal.

» Post actualizat in 27 Apr 2018 03:56

Ideea este ca e foarte in varsta, lucreaza foarte frumos (mi-a facut un fel de bucsa special ca sa centreze discul bine pe strung)

 

Bucsa respectiva este secretul pentru centrare si o rectificare perfecta. Cand era Dacia 1300 la putere aveam panson special de prindere pentru centrat discuri si tamburi, se rectificau perfect din prima incercare.

Editat de petre81.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu manuta mea am dat jos de pe 2 bmw 2 seturi de discuri Ate (cu uzura minima) montate in Germania, cu facturi de >300€/perechea si tot dichisul! Deci nu doar piete emergente, si la cca 1 an un caz de celalalt. Dpmdv febi sunt pocnitori, discuri nu am incercat de la ei dar am experiente negative cu alte repere.

Totusi discurile moto mi se par supraevaluate, la mobra mea perechea de discuri fata e 1800 lei! Plm, nu sunt carbon de gp, sunt 2 bucati de fer totusi... La Transalp schimbasem discurile cu unele Ferodo, pe fata a venit unul mai subtire si, daca retin bine, din inox (?!?). Pwla frana, era un fel de abs, iar cu pasager trebuia anticipare maxima... Am incercat mai multe tipuri de placute si frana la fel de prost.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de pontul cu ATE, john17. Eu am pus botul la sfatul lumii sa-mi pun ATE la masina, acum regret. S-au ovalizat in 3-4000km. In oras se poate merge cu ele, pe autostrada.....

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti grija ca si Textar are probleme la fel ca ATE.


» Post actualizat in 27 Apr 2018 04:32

Dpmdv febi sunt pocnitori, discuri nu am incercat de la ei dar am experiente negative cu alte repere.

 

Probabil ai avut bube la elemente de suspensie. Eu am ales FEBI pt ca celelalte variante erau ATE sau Textar iar astea le stiam cu probleme. Asa ca am luat FEBI si merg foarte bine, am deja aproape 15.000km cu ele. Nu zic ca sunt bune sau foarte bune dar la mine au mers foarte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discuri si placute auto - Trw e prima mea optiune.

Cu febi am avut probleme cu un termostat de 16xe care nu incapea sub buza chiulasei, a trebuit polizata carcasa, apoi a murit dupa cca 1 an si ~10kkm (nu mai inchidea bine). Naspa suprema a fost insa un tampon de c.v. (nu anticuplu) de vag 1.4, vibra masina ca toti dracii in accelerare dupa ce l-am montat. Nu atingea fier pe fier, totul parea ok, dar, dupa tot felul de incercari, l-am inlocuit cu altul Topran si s-a rezolvat. Am mai avut febi pompite de spalator din alea cu 2 iesiri care au mers cateva zile.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti si fete, observ ca este posibil sa se rectifice discurile de frana dar din ce am cautat nu gasesc decat pentru masini. As fi recunoscator daca imi poate recomanda cineva o persoana sau un service de incredere unde pot face aceasta operatiune.

 

O zi buna tuturor!

Sirius e cea mai buna optiune la asa ceva.

insa nush ce rezultate o sa poti obtine chiar si cu el.

 

Problema e ca odata ovalizate mai ales discurile de moto sport...greu tare,pt a le aleza trebuie lucrat atat de precis si de fin...

M-am confruntat si eu cu aceasta problema,Sirius a rezolvat intrucatva problema (cred ca daca ar fi fost cumva din janta ar fi rezolvat-o mult mai bine),dar batzaiala aceea pe franare continua si se agrava din ce in ce.

Parerea mea e ca vrand sa le rectifici vei cheltui ceva bani dar pana la urma tot la discuri noi vei ajunge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sirius e cea mai buna optiune la asa ceva.

insa nush ce rezultate o sa poti obtine chiar si cu el.

 

Sirius poate fi cea mai buna optiune doar daca e si strungar. In rest rectificarea unor discuri de frana e stungarie pura, nimic altceva. Problema e ca cel care se ocupa de rectificare sa stie ce are de facut ca din gura multi stiu sa rectifice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înainte de orice se verifică atât partea activă a discului cât și prinderea pe butuc pe un bsnc de echilibrare, cu un comparator. Asta pentru a vedea originea abaterilor.

Rectificarea unui disc moto este imposibil, datorită caracteristicilor de elasticitate, atât la strung (???) cât și pe masa magnetică.

Rectificarea discurilor de frână se înscrie la categoria "E unele lucruri care se poate și altele care nu se poate" (filozof anonim)! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul o să facă pagubă serioasă în buget, 18 mil setul de discuri față + 2,4 mil plăcuțele. Mă dă afară soția.

La auto, discuri spate + plăcuțe + 0,5 litri lichid frână (totul TRW) costă 3 mil. Preț fain. Am schimbat recent fix aceleași repere la un Golf 6, omul spune că frâna nu mai "pulseaza", nu mai are niciun zgomot. Urmează și la mine schimbul, după ce servisez etrierii.

Ideea e că la moto sunt scumpe cam toate. Dar tot îs mai ieftine frânele, suspensiile, rulmenții decât o spitalizare/ghips. Părerea mea. Și nu am vreun salariu wow, sunt profesor. Parcă îmi toacă mai mulți bani motorul decât mașina. 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut la un moment dat un burgman 400 cu discurile un pic strambe in urma unui accident usor.

Cum il pregateam de vanzare m-am gandit sa le schimb sa n-am comentarii din partea clientului.

Am comandat o pereche de discuri EBC noi si tare suparat am fost cand am constatat ca nici cele noi nu erau perfecte, eu tot simteam pulsatii in maneta si se vedea si la ochi ca au o foarte mica bataie.

Am suspectat si roata dar era ok, le-am mai desfacut, le-am remontat, tot degeaba...

L-am vandut asa, clientul nu a simtit nimic, cand a ajuns acasa la vreo 60km departare mi-a dat mesaj sa-mi spuna ca e f. multumit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri. Pentru a clarifica nu este vorba de o motocicleta sportiva ci despre un Monster 620 achizitionat recent deci nu cunosc motivul ovalizarii.

 

Cat despre preturi, nu am sustinut ca un disc este 1000 lei ci perechea (nu stiu cine si-ar schimba un singur disc cand sunt doua pe fata), pret luat in medie de la cateva service-uri din bucuresti, inclusiv pe ebay unde se adauga si transportul.

 

Motivele nu se discuta iar cata vreme exista aceasta posibilitate sunt sigur ca multi sunt interesati de un loc unde sa poate executa aceasta operatiune chiar daca e ceva temporar sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motive clasice de ovalizare ar fi:

- s-au incins discurile bine in mers apoi se pune jetul de apa rece la spalatorie sau se calca printr-o balta..

- schimbat guma la o vulcanizare auto unde lucratorul nefiind obisnuit cu moto, propteste roata in disc cand apasa cauciucul cu presa specifica...

- se loveste discul din neatentie/accident de o bordura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...