Sari la conținut

Rectificare / indreptare discuri frana


Pride
 Share

Postări Recomandate

voi sitti ca orice disc de fran are o anumita bataie axoala la periferie (gen, 0.02 mm) ca sa poata arunca plautele de pe disc cand termini franarea?

Sau ca "bataia" aia poate fi de la material de placute depus inegal pe suprafata discului (aka placute proaste, utilizare defectuoasa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu am rectificat discurile la Sirius, cu ajutorul lui Cezar de la GRG si am fost foarte multumit de lucrarea facuta. Cand le-am dus la rectificat, imi sarea maneta de frana ca atunci cand intra ABS-ul din cauza ovalizarii. Dupa rectificare am scapat de probleme. Incearca asta inainte sa cumperi discuri noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi sitti ca orice disc de fran are o anumita bataie axoala la periferie (gen, 0.02 mm) ca sa poata arunca plautele de pe disc cand termini franarea?

Sau ca "bataia" aia poate fi de la material de placute depus inegal pe suprafata discului (aka placute proaste, utilizare defectuoasa).

Eu stiu, dar la un disc decent n-ar trebui sa simti abaterile in maneta si nici sa le vezi cu ochiul liber fara un comparator sau ceva similar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acea "bataie" de 0.02 mm este corecta da' cine o "vede" ? S'apoi nu amestecati... , la auto discutam de sub 300 mm diametrul discului, la moto de peste 300 de mm, la auto, grosime de 20 - 30 mm, la moto de 10 mm !?. Dimensiunile sun exemplificative, nu dati cu paru' ! Daca la auto mai merge o rectificare (desi nu sunt de parere), la moto ... ma indoiesc ca este indicata !? Daca la auto este foarte important sa se curete suprafata de asezare a discului pe butuc, la moto este altceva, discul se "centreaza" din acele bucse din Al.

Parerea mea este ca rectificarea nu prea este o solutie, ... discuri noi, montate corect. La moto, nu cred ca intra in discutie discuri lovite, chiar si usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi sitti ca orice disc de fran are o anumita bataie axoala la periferie (gen, 0.02 mm) ca sa poata arunca plautele de pe disc cand termini franarea?

Sau ca "bataia" aia poate fi de la material de placute depus inegal pe suprafata discului (aka placute proaste, utilizare defectuoasa).

Iaca, omu' cât trăiește, învață!

Really, adică dacă nu învârți roata plăcuțele rămân "lipite"?

Foarte tare informația!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prof de la ar, nu dau nume, explica departarea pistonului de frana (si implicit a placutelor) prin elasticitatea garniturii de etansare. Toate bune, doar ca in opinia lui garnitura ar fi avut sectiune rotunda. Deci si la case mari se bat campii :lol:

Eu am intalnit doar limita maxima la bataia discului, nu e prevazut un fulaj minim "care sa departeze placutele". Si cum ieri m-am jucat cu vreo 4 etriere, pot spune ca eliberarea se produce imediat ce inceteaza actiunea asupra manetei/pedalei, deci in nici un caz nu abaterea de la planeitate a discului face asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prof de la ar, nu dau nume, explica departarea pistonului de frana (si implicit a placutelor) prin elasticitatea garniturii de etansare. Toate bune, doar ca in opinia lui garnitura ar fi avut sectiune rotunda. Deci si la case mari se bat campii :lol:

Eu am intalnit doar limita maxima la bataia discului, nu e prevazut un fulaj minim "care sa departeze placutele". Si cum ieri m-am jucat cu vreo 4 etriere, pot spune ca eliberarea se produce imediat ce inceteaza actiunea asupra manetei/pedalei, deci in nici un caz nu abaterea de la planeitate a discului face asta.

...pe aproape toată cursa pistonului pompei de frână se lucrează în sistem închis. La eliberarea manetei, dacă nu există frecare majoră între piston/garnituri etrier, pistonul pompei lucrează ca o seringă, retrăgând pistoanele etrierului.

Deci teoria cu discu' vălurit la 0,02mm, care aruncă plăcuțele... Doamne' fe'!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A typical disc brake system consists of a caliper and a rotor. During brake application, fluid pressure activates the piston towards the rotor, which forces the brake pads to rub against the rotor and generate braking torque. The caliper housing is deflected during brake application and springs back into its original position after brake release. The caliper housing may not fully retract after the brake is released. This leads to a residual contact between pad and rotor and hence generates off-brake calliper drag. This drag affects fuel efficiency and lining life and increases temperature and wear of rotor and pads. This off-brake calliper drag is greatly affected by lateral run-out (LRO), which is defined as the side-to-side motion of the rotor as it turns on the hub. LRO is most often the result of small inconsistencies in the rotor and vehicle hub that are magnified when combined. LRO can also be induced by uneven wheel torque, improperly adjusted or worn wheel bearings, corrosion, or damage from hitting a curb or pothole. Any of these conditions can easily lead to a poor brake performance that will worsen over time. LRO within the specified limits helps to reduce the off-brake caliper drag by pushing the piston back. Due to the side-to-side motion of rotor, it hits the pads back from contact of the disc and pushes back the unretracted piston. The general specification for lateral disc run-out should be less than 0.15 mm but should not exceed 0.20 mm even in exceptional cases.

https://espace.library.uq.edu.au/data/UQ_132221/B5.5.pdf?Expires=1525154380&Signature=cYkyDw4NvVVkS2JMaVRAtBs1nB3zv8hhN7Yh5IG9by~-2uGi--r~16gqpqvYyyIG3svGWlYQoOiGf1~ywc99wDFVrH6nttPYJqrfc3y7dJxi7MWADGacrfDyf3XQJSiLXa0XWw8kv7XC0LbxcTxaUei3~~KxgkOwNpEMKFfcbL7Gf0q~uVJ2BqHgYUy0wns-7eR65ARu0LtlUAq1FkPR-FEbj~dAqQtPOsrHR57h6SdaflzJXLYUbuA6n6fz1~JJ6juMkiIhNgRC~kymR-PNYCtwY4~88NFnU7qNwYdZpODmW4ksGMKGihwUjtPN2GT-klHPpnWD0gVRcNbhKckrdA__&Key-Pair-Id=APKAJKNBJ4MJBJNC6NLQ poate totusi ajuta pe cineva, ca e ceva diferenta intre etrieru din carte si ala din masina.

» Post actualizat in 30 Apr 2018 06:05

 

Eu am intalnit doar limita maxima la bataia discului, nu e prevazut un fulaj minim "care sa departeze placutele". Si cum ieri m-am jucat cu vreo 4 etriere, pot spune ca eliberarea se produce imediat ce inceteaza actiunea asupra manetei/pedalei, deci in nici un caz nu abaterea de la planeitate a discului face asta.

pai fulajul minim e garantat de fabrica la livrare, ala nu scade in utilizare, cel mult creste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica nicaieri nu zice ca un fulaj = 0 ar fi o problema! O intoarceti mai rau decat puliticienii...

Pistonasul se retrage oricum fara sa-l "loveasca" placutele. Care placute in schimb pot ramane in contact cu discul, mai ales daca se misca greu pe ghidaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema rezolvata.

Mai exact: ce deformare și ce metodă de planare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...