einstein1984 Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 voi sitti ca orice disc de fran are o anumita bataie axoala la periferie (gen, 0.02 mm) ca sa poata arunca plautele de pe disc cand termini franarea? Sau ca "bataia" aia poate fi de la material de placute depus inegal pe suprafata discului (aka placute proaste, utilizare defectuoasa). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexDragan Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Salut! Eu am rectificat discurile la Sirius, cu ajutorul lui Cezar de la GRG si am fost foarte multumit de lucrarea facuta. Cand le-am dus la rectificat, imi sarea maneta de frana ca atunci cand intra ABS-ul din cauza ovalizarii. Dupa rectificare am scapat de probleme. Incearca asta inainte sa cumperi discuri noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 voi sitti ca orice disc de fran are o anumita bataie axoala la periferie (gen, 0.02 mm) ca sa poata arunca plautele de pe disc cand termini franarea? Sau ca "bataia" aia poate fi de la material de placute depus inegal pe suprafata discului (aka placute proaste, utilizare defectuoasa). Eu stiu, dar la un disc decent n-ar trebui sa simti abaterile in maneta si nici sa le vezi cu ochiul liber fara un comparator sau ceva similar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Acea "bataie" de 0.02 mm este corecta da' cine o "vede" ? S'apoi nu amestecati... , la auto discutam de sub 300 mm diametrul discului, la moto de peste 300 de mm, la auto, grosime de 20 - 30 mm, la moto de 10 mm !?. Dimensiunile sun exemplificative, nu dati cu paru' ! Daca la auto mai merge o rectificare (desi nu sunt de parere), la moto ... ma indoiesc ca este indicata !? Daca la auto este foarte important sa se curete suprafata de asezare a discului pe butuc, la moto este altceva, discul se "centreaza" din acele bucse din Al. Parerea mea este ca rectificarea nu prea este o solutie, ... discuri noi, montate corect. La moto, nu cred ca intra in discutie discuri lovite, chiar si usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Nu toate mobrele au discuri flotante... si chiar si un disc flontant, daca are zgarieturi, se poate rectifica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 voi sitti ca orice disc de fran are o anumita bataie axoala la periferie (gen, 0.02 mm) ca sa poata arunca plautele de pe disc cand termini franarea? Sau ca "bataia" aia poate fi de la material de placute depus inegal pe suprafata discului (aka placute proaste, utilizare defectuoasa). Iaca, omu' cât trăiește, învață!Really, adică dacă nu învârți roata plăcuțele rămân "lipite"? Foarte tare informația! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 28, 2018 Share Postat Aprilie 28, 2018 Un prof de la ar, nu dau nume, explica departarea pistonului de frana (si implicit a placutelor) prin elasticitatea garniturii de etansare. Toate bune, doar ca in opinia lui garnitura ar fi avut sectiune rotunda. Deci si la case mari se bat campii Eu am intalnit doar limita maxima la bataia discului, nu e prevazut un fulaj minim "care sa departeze placutele". Si cum ieri m-am jucat cu vreo 4 etriere, pot spune ca eliberarea se produce imediat ce inceteaza actiunea asupra manetei/pedalei, deci in nici un caz nu abaterea de la planeitate a discului face asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Aprilie 28, 2018 Share Postat Aprilie 28, 2018 Un prof de la ar, nu dau nume, explica departarea pistonului de frana (si implicit a placutelor) prin elasticitatea garniturii de etansare. Toate bune, doar ca in opinia lui garnitura ar fi avut sectiune rotunda. Deci si la case mari se bat campii Eu am intalnit doar limita maxima la bataia discului, nu e prevazut un fulaj minim "care sa departeze placutele". Si cum ieri m-am jucat cu vreo 4 etriere, pot spune ca eliberarea se produce imediat ce inceteaza actiunea asupra manetei/pedalei, deci in nici un caz nu abaterea de la planeitate a discului face asta. ...pe aproape toată cursa pistonului pompei de frână se lucrează în sistem închis. La eliberarea manetei, dacă nu există frecare majoră între piston/garnituri etrier, pistonul pompei lucrează ca o seringă, retrăgând pistoanele etrierului.Deci teoria cu discu' vălurit la 0,02mm, care aruncă plăcuțele... Doamne' fe'! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
einstein1984 Postat Aprilie 30, 2018 Share Postat Aprilie 30, 2018 A typical disc brake system consists of a caliper and a rotor. During brake application, fluid pressure activates the piston towards the rotor, which forces the brake pads to rub against the rotor and generate braking torque. The caliper housing is deflected during brake application and springs back into its original position after brake release. The caliper housing may not fully retract after the brake is released. This leads to a residual contact between pad and rotor and hence generates off-brake calliper drag. This drag affects fuel efficiency and lining life and increases temperature and wear of rotor and pads. This off-brake calliper drag is greatly affected by lateral run-out (LRO), which is defined as the side-to-side motion of the rotor as it turns on the hub. LRO is most often the result of small inconsistencies in the rotor and vehicle hub that are magnified when combined. LRO can also be induced by uneven wheel torque, improperly adjusted or worn wheel bearings, corrosion, or damage from hitting a curb or pothole. Any of these conditions can easily lead to a poor brake performance that will worsen over time. LRO within the specified limits helps to reduce the off-brake caliper drag by pushing the piston back. Due to the side-to-side motion of rotor, it hits the pads back from contact of the disc and pushes back the unretracted piston. The general specification for lateral disc run-out should be less than 0.15 mm but should not exceed 0.20 mm even in exceptional cases. https://espace.library.uq.edu.au/data/UQ_132221/B5.5.pdf?Expires=1525154380&Signature=cYkyDw4NvVVkS2JMaVRAtBs1nB3zv8hhN7Yh5IG9by~-2uGi--r~16gqpqvYyyIG3svGWlYQoOiGf1~ywc99wDFVrH6nttPYJqrfc3y7dJxi7MWADGacrfDyf3XQJSiLXa0XWw8kv7XC0LbxcTxaUei3~~KxgkOwNpEMKFfcbL7Gf0q~uVJ2BqHgYUy0wns-7eR65ARu0LtlUAq1FkPR-FEbj~dAqQtPOsrHR57h6SdaflzJXLYUbuA6n6fz1~JJ6juMkiIhNgRC~kymR-PNYCtwY4~88NFnU7qNwYdZpODmW4ksGMKGihwUjtPN2GT-klHPpnWD0gVRcNbhKckrdA__&Key-Pair-Id=APKAJKNBJ4MJBJNC6NLQ poate totusi ajuta pe cineva, ca e ceva diferenta intre etrieru din carte si ala din masina. » Post actualizat in 30 Apr 2018 06:05 Eu am intalnit doar limita maxima la bataia discului, nu e prevazut un fulaj minim "care sa departeze placutele". Si cum ieri m-am jucat cu vreo 4 etriere, pot spune ca eliberarea se produce imediat ce inceteaza actiunea asupra manetei/pedalei, deci in nici un caz nu abaterea de la planeitate a discului face asta. pai fulajul minim e garantat de fabrica la livrare, ala nu scade in utilizare, cel mult creste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 30, 2018 Share Postat Aprilie 30, 2018 Adica nicaieri nu zice ca un fulaj = 0 ar fi o problema! O intoarceti mai rau decat puliticienii... Pistonasul se retrage oricum fara sa-l "loveasca" placutele. Care placute in schimb pot ramane in contact cu discul, mai ales daca se misca greu pe ghidaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 5, 2018 Share Postat Mai 5, 2018 Problema rezolvata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 5, 2018 Share Postat Mai 5, 2018 Problema rezolvata. Mai exact: ce deformare și ce metodă de planare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.