Sari la conținut

Alegere motocicleta Allrounder/touring


yo_nutz
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Dupa o experienta ceva mai neplacuta cu un FZ6 S2 luat cam la tzeapa (care ma mai chinui si acum cu un prieten sa-l rezolv) vreau sa-mi iau alta motocicleta.

Cel mai probabil o sa iau din Germania si o sa vin in tara pe motor.

 

Dupa indelungi cautari si documentari am ramas la urmatoarele motociclete:

1. Honda VFR 800

2. Triumph Sprint ST 1050

3. BMW F800 ST

 

Cateva mentiuni care in cazul meu conteaza la aceasta alegere ar fi:

1. Inaltimea la sa rezonabila (sunt mic de inaltime, 1.68m)

2. Cat de versatila e, as vrea sa o folosesc atat in oras cat si la ture lungi si sa fie manevrabila

3. Costuri intretinere

 

Voi care din cele 3 ati alege si de ce? Incerc sa ma hotaresc pe 1-2 din ele si pe urma, aprox saptamana viitoare sa plec in Germania dupa ea.

 

Mersi in avans pentru orice info de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De moto de la punctele 2 si 3 nu stiu ce sa spun. Dar VFR-ul cred ca nu o sa iti placa asa mult. Cand mi-am luat fazerul, cealalta optiune era VFR-ul, dar din pozitiei si inaltimii mele (1.67) trebuia sa ma intind cam mult sa ajung la semighidoane. Shaua este un pic mai lata decat la fazer si ajungeam destul de greu jos. La drum lung in alte tari cu drumuri bune VFR-ul ar fi fost ok, dar la noi, unde dai de drumuri sparte si trafic urban nasol cred ca iti va lua din placerea motocilitului. Spor la alegere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, FZ-ul mi s-a parut ca la limita la latimea seii, deci daca la VFR e mai rau atunci naspa, pacat caci era intre favorite ca deh, Honda.

 

Din pacate banuiam ca o sa fie mai scumpa intretinerea la BMW/Triumph. Nu pot sa zic ca m-a deranjat in vreun fel FZ-ul pe drumurile de Bucuresti.

 

Mdea, o sa vad, eventual incerc sa ma urc pe un VFR, macar stationar sa vad daca ma deranjeaza pozitia...

 

Thanks pentru info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fz6 (1, nu 2 care cica ar avea saua nitel mai comoda) m-a rupt pe Sinaia - Targoviste! Nu mi se pare deloc prieten cu drumul prost. Bine, nu e nici ca un supersport la suspensii, clar asta. In general e cam greu de impacat touring + oras (cam asta am vrut si eu de am ajuns la FZ6), iar unde intervine si inaltimea mai mica se complica si mai rau treaba...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. vfrul nu e asa grozav in oras. 4 cilindrii care se inching destul de tare iar aerul de la radiatoare e evacuat fix in picioarele tale

2. triumph intretinerea de baza o faci oriunde. dar ca la orice mobra SH pot aparea probleme care nu stiu unde o sa le dai de cap..

3. bmwul probabil cel mai decent pt mers in oras si cel mai slab dintre cele 3 la touring. avantaj curea in loc de lant care tine mult si bine si nu implica schimburi de pinion si foaie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta un V-Strom 650 ori F700GS. La oricare ii poti pune low seat daca ti se va parea prea inalta. Ideea e ca vei avea confort la touring. Intreaba pe sub-forumurile dedicate fiecarui model, sunt destui posesori mai scunzi de inaltime si s-au descurcat cu diverse modificari. Sport-touring confortabil pe drumurile din RO nu prea exista....poate doar FJR1300 ?

 

Ce experienta ai ? Intreb fiindca un Sprint 1050 e destul de puternic (si ca adaugire, foarte greu). Tre sa iei in calcul ca si venitul din Germania clare pe un motor pe care nu-l cunosti implica ceva riscuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La VFR post 2014 nu e asa mare problema cu caldura, probabil din cauza ca au mutat radiatorele din carene. De incalzit se incalzeste dar aerul nu e suflat direct spre genunchi, mi se pare ca se simte doar cand pun piciorul jos. E comoda si in oras (merg practic zilnic), tinand cont ca are 240 de kg si nu e naked, si e comoda si afara (primu' drum a fost Oradea - Iasi, fara probleme cauzate de ergonomie), da' eu sunt mai inalt cu vreo 10 cm.

 

Dpdv al intretinerii nu cred ca sunt diferente mari intre ele, da' cred ca daca pocnesti o motoreta cu faruri cu LED plangi un pic (pe langa plasticaraia normala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate de VFR post 2014 nu am bani, deci cam pica VFR-ul din discutie din ce ziceti voi. La faza cu farurile pe LED te cred, n-am avut inca aceasta onoare ...

 

Ca experienta, anul asta fac 4 ani de mers pe moto, am avut pana acu Kawasaki ER 6n si Yamaha FZ6 S2 ambele din 2007; dar am mai condus si altele inchiriate. Ture relativ lungi am mai facut, dar max de 1000km, dar cred ca m-as descurca. Oricum ma batea gandul sa iau un eventual kit de lasare din DE si sa-l montez acolo intr-un service just to be on the safe side. Asta nu greutatea nu o vad ca o problema asa mare, mai ales daca are punctul de greutate mai jos (cum imi lasa impresia ca ar fi Triumph-ul).

 

Teoretic as mai fi avut si varianta unui Bandit, versiunea ceva mai noua cu 4 cilindri in linie dar o exclusesem (pentru ca vroiam carenata full), dar eventual ar putea reveni pe lista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca esti mic de inaltime (si probabil greutate corespunzatoare inaltimii), chiar ai nevoie motocicleta de 800-1000 cmc? Cred ca ar trebui sa te orientezi spre motoare cu cilindree mai mica, care sunt totodata mai reduse si din punct de vedere al gabaritului.

 

Cam in ce buget trebuie sa te incadrezi?

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fz6 (1, nu 2 care cica ar avea saua nitel mai comoda) m-a rupt pe Sinaia - Targoviste! Nu mi se pare deloc prieten cu drumul prost. Bine, nu e nici ca un supersport la suspensii, clar asta. In general e cam greu de impacat touring + oras (cam asta am vrut si eu de am ajuns la FZ6), iar unde intervine si inaltimea mai mica se complica si mai rau treaba...

FZ6 S2, am mers sambata pe Targoviste-Sinaia pe forestier (prin Moroieni-Bolboci) si nu am avut nimic. Nici amicul cu Africa Twin si nici cel cu BMW GS1200 nu s-au plans deloc, dar Africa Twin (ala vechi) e prea antica ca sa o recomand si BMW-ul e 20,000 de euro.

 

Dupa cum spunea cineva mai sus, BMW si Triumph au costurile de operare mai mari, Honda probabil e cea mai ieftina la capitolul asta. Dar ia in calcul si Honda CB 500 x (modelul nou, nu aia din 1994-2003). Mai mica, mai usoara decat lista initiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-89376-0-39572100-1501657521_thumb.jpg
Daca tot ti s-a spus mai sus, asa arata un Honda CB500X model 2017.
Vad ca tu vrei ceva sport-tourer, ceea ce CB-ul nu este, are doar 48 CP fata de cei +100 cat vrei tu.
Foarte buna si la mers in oras si la drum lung. Fata mea a mea a mers pe Honda asta anul trecut intr-o tura de 8.000 Km prin Norvegia.

 

Si eu m-am dat cu CB-ul asta vreo 1.500 Km si a fost ok desi sunt inalt - 190 cm - si am greutatea cat 2 pasageri de talia lui fii-mea cu bagaje :).
Desigur nu are miile de cmc si sutele de CP fara de care unii nu se pot da cu moto, amortizoare nu stiu cum, frane naspa, gasesti pe forum tot tacamul..
Nu ar fi rau sa incerci un V-Strom 650 de care s-a pomenit. M-am dat si eu astazi cu un model nou 2017 si mi s-a parut OK. De altfel si arata foarte bine. Cam sus centrul de greutate. Mi se pare mai in regula pe Transalp.
Ideal ar fi sa poti incaleca cateva mobre sa vezi cum stai pe ele.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Pai, intr-adevar, cred ca o sa raman undeva pana in 1000cc, vorba voastra n-am nevoie de mai mult si gsx 1250-ul mentionat mai devreme e totusi cam scumpuleanu. Probabil o sa renunt si la ideea de Triumph.

 

Cu CB500x m-am dat anul trecut in Corfu. Dragutza dar slabutza protectia la vant, centrul de greutate cam sus si parca as mai fi vrut cativa cai putere.

 

Ideea cu V-Strom-ul nu e rea, sa vad daca gasesc/prind vreo ocazie sa ma dau cu el si sa incerc si Bandit-ul.

 

Mersi mult de recomandari, o sa tin seama de ele si incerc sa vad pe unde pot sa inchiriez/testez .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai vezi Honda NC750X, fratele mai mare al CB500X. S-ar putea sa iti fie cam mare, saua este pe la 830 mm, insa din review-uri pare sa fie un tourer crossover grozav. Motorul dezvolta "doar" 54 cp, dar cu un cuplu de 68Nm, (fata de 60 la Vstrom), pe care il livreaza foarte de jos. Centru de greutate foarte coborat, rezervor sub sa, centralizare a maselor excelenta, ceea ce o face foarte manevrabila. Unde mai pui, ca la drum intins, consuma ca un scuter. Cauta pe Youtube si vei gasi o multime de user review-uri. Altfel, CB500X, cum spun si colegii mai sus, sau Yamaha Tracer 700 (cu un plus de putere si comporament mai agrsesiv, dar si mult mai scumpa) este cam ceea ce iti trebuie.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele mi s-au parut cam inalte din pacate si coborate nu cred ca gasesc sa testez si oricum se castiga relativ putin fata de cat as vrea. O sa vad... eventual un testdrive la nc750 daca e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum ti-am spus m-am suit ieri pe un V-Strom iar astazi m-am suit din nou pe CB500X al lui fii-mea.

Saua sensibil mai joasa la CB ca si centrul de greutate si probabil greutatea totala. Se simte ca tii mult mai usor CB-ul decat V-Strom-ul.

Verificare directa este sfanta.

NC-ul 750 este si el o solutie. Nu l-am verificat asa ca nu am informatii la prima mana,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Triumph Sprint 1050 ST , e cea mai motocicleta din lista ta initiala. Am avut si stiu oarecum ce vorbesc.Pozitia si confortul sunt ce trebuie. Vfr-ul e mult mai inghesuita decat Sprint-ul.

Nu e chiar asa grea, sau cel putin nu se simte. Trage ca o locomotiva inca din 3500 rpm, si e foarte stabila la viteze mari. Puterea si cuplu sunt suficiente si disponibile pe o plaja mare de turatii. Nu e violenta, iar cand tragi de gaz, doar simti ca te impinge cineva tare de la spate.Pusa pe trasa , sta ca pe sine. Daca ii cumperi si un parbriz de touring , nici nu o sa realizezi ca mergi cu viteze mult mai mari decat cele legale. Sa iti iei neaparat cu ABS. Pe mine m-a scos o singura data , cand mi-am depasit capabilitatile de motociclist si m-a salvat.

Cu tobele originale, zici ca e electrica la drum, nu le auzi.

La consum , oricat am tras de ea, afara nu am sarit de 7l/100km. Mers legal si lejer scoti si 5l/100km.

Pentru ture lungi, iti mai recomand sa cauti una cu varianta de sa cu gel.

Editat de nooxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am amintit ca NC750 X-ul l-am incalecat la salonul moto si e suuuper inalta. V-Strom-ul presupun ca e la fel si pare a avea centrul de greutate relativ sus.

Acu o sa vad, momentan sunt happy ca am reusit sa-mi rezolv FZ-ul, probabil o sa mai aman achizitia pana spre sfarsitul verii.

 

Mersi mult de recomandari, o sa tin cont de ele si mai revin cu impresii daca mai ajung sa testez ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la toate motoarele enduro touring se poate monta lowering kit sau low seat

stiu pe cineva cu R1200 GSA cu low seat si are 1.65 , deci se poate

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tracer 700?

Versys 650?

Uită-te și la astea doua... Eu sunt în același moment ca tine, caut motor nou.

Am testat în weekend tracer ul de 700, a fost "love at first touch"

Am testat și v strom ul în weekend și mi-a depășit așteptările, deși pare greoaie este o motocicleta f prietenoasă din toate punctele de vedere

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, dupa cum ziceam, mersi de recomandari si as veni cu niste concluzii/clarificari:

1. Greutate max 240 kg, preferabil pana in 800cc dar merge si ceva in jur de 1000

2. De la bun inceput sa fie relativ joasa (<=810 mm) la sa

3. Nu enduro / dual sport, au centrul de greutate sus si as vrea ceva cu centrul de greutate mai jos

4. Cruiserele sunt cam din gama chopperelor deci nu stiu de ce au fost bagate in discutie

 

Daca e sa ma iau dupa preferintele mele si cele spuse de voi as ajunge la urmatoarele potentiale motociclete:

1. BMW F800 ST

2. Suzuki Bandit 650 S

3. Triumph Sprint ST

4. Honda CBF 600 (eventual 1000).

 

La sfarsitul luni Mai o sa am ocazia sa testez un CBF1000 si eventual revin cu impresii. V-Strom sau R1200 mi se par mult prea mari si personal nu ma omor dupa ele, deci din punctul meu de vedere ies de pe lista (nu mai insistati va rog, stiu ca sunt motoare bune, dar ...gusturile nu se discuta). De asemenea Tracer-ul si Versys-ul mi se par prea inalte. Sunt de acord ca se pot lasa dar prefer ceva relativ apropiat de o inaltime maxima admisibila pentru mine. Ca deh, anumite lasari ale motorului vin si cu oarecare mici dezavantaje.

 

Multumesc si din punctul meu de vedere se poate inchide post-ul.

Editat de yo_nutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...