Jump to content

Recommended Posts

Acum 10 minute, xt600 a spus:

 

Acum 10 minute, xt600 a spus:

Intrebarea corecta ar fi: cine a condus motocicleta aia, de a spart pinioanele din cutie la o Yamaha? 

Niște băieți de p-aici de prin România, nu e vb nici despre Coma nici espresso Peterhansel, care se dau bine, oricum mai bine ca mine si ca sa-ți dau si cireasa de pe coliva ( am ezitat inițial sa nu zici ca-s hater) au fost însoțiți in aventurile lor se un 800 GS care n-a avut probleme. 

Edited by ERU

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, ERU a spus:

Niște baieti, d-acu de prin România, cine crezi, nu era vorba de Coma sau Petrhansel dar se dau bine băieții, mai bine ca mine oricum si ca sa îți dau si cireasa de pe coliva ( am ezitat inițial ca sa nu zici ca-s hater) in aventurile lor au fost însoțiți mereu de un 800 GS care nu a avut probleme. 

Nu cred ca aici poate fi vorba de haterisme. Mai degraba, gandim motociclismul diferit si avem asteptari diferite de la o motocicleta. Ceea ce cred ca este normal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, DeVazut_TM a spus:

Asa am zis si eu pana m-am dat o zi intreaga cu 1090. 

Si inca una cu 1290 si suspensie electronica + TFT. Blown. Total. 

Tot in aceeasi perioada, intre cele doua, am bobinat o zi intreaga si pe MT-09 si am avut parte de cea mai mare dezamagire a sezonului. 

Nu se poate, pur si simplu nu se poate sa vii cu anomalii din secolul trecut pe motoare pe care le trambitezi de parca ar fi revelatia sezonului. Pentru ca nu sunt.

Si sa tot vii cu ciorba asta, amalgamul asta brut, de design organic, plin de colturi, cabluri, table aruncate la gramada, reinventat pe n modele cu acelasi propulsor. 

I-am promis lui @mihai.i poze cu detalii de la salon. O sa revin cu ele, fiindca descriu bine ingramadeala de piulite, fiare, table si alte cele din Tenere. 

Mobra facuta pe genuchi, la fast forward. 

 

Practica, ieftina, dar soulless. Lada Niva. 

Muncim ca sa mai si traim.

Eu cred ca de fapt Tenere 700 nu e in varianta finala totusi! Yamaha s-a grabit (de trei ani se tot grabeste) sa aiba ce prezenta la EICMA pentru ca cei de la KTM aveau ce aduce nou pe piata in segmentul asta, iar fanii Tenere, si nu numai, deja se saturasera de clipuri de prezentare.

Daca Tenere 700 va costa mai mult de 9.000 de euro va fi doar ca sa recupereze banii din marketingul de 3 ani! Nu poti sa ceri 10.000 de euro pe piese care deja si-au amortizat investitia (vezi motorul CP2).

Honda a plusat si a venit cu o varianta pentru all arounder (Cb500X cu roata de 19 tubeless, suspensii mai lungi, assist/slipper clutch, rezervor mai mare, greutate wet 197 kg si altele la pretul de doar 6.500 de euro). Cred ca cele mai multe vanzari in Romania  le va avea Honda cu noul Cb500x, mai ales ca are 46 cp (A2).

Achiesez la ce a zis @DeVazut_TM” Mobra facuta pe genuchi, la fast forward. ”

Sper sa ma insel! Nu renunt la ideea de a cumpara tenere 700. Astept sa il vad pe viu, la anul, si , mai ales, astept pretul!!!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul ca pretul, dar cel mai mult conteaza cum se conduce. Cum e suspensia. Manevrabilitate.

Am incercat recent un VStrom si am ramas placut surprins de handling. Un VStrom cu suspensie ok si roata de 21 mi se pare un motor reusit. 

 In poze Tenere 700 arata inalta in draci, nu cred ca e necesar asa ceva. Cand o incarci si e si inalta, e haos.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, PzKpfW said:

Japonezii pot să facă motociclete mai bune. Au experiență, au capital. Dar (cu foarte puține excepții) refuză. Parcă sunt obsedați de volum.

Cred ca alta a fost problema aici, lipsa consensului. La ei trebuie sa fie consens ca sa mearga treaba mai departe.

Nu m-ar mira ca Yamaha US si UE sa fi tras intr-o parte, iar japonezii in alta. De grabit nu poate fi vorba.

Numai pe italieni ii doare la basca de volum. De aia si dau marcile italiene faliment pe banda rulanta.

Edited by mihaio07

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, greenharleyd a spus:

Vaz ca nu zice nimeni nimic de compresie: KTM scoate caii aia multi si din asta, nu doar din cilindree. Yamaha: 11.5:1 vs KTM: 12.7:1. De ce conteaza? Ca daca tot is Adventure ar trebui sa inghita si sa pape gaz care numai de top nu e si o rata mica de compresie ajuta. Cifra octanica sub 90 nu-i deloc rara prin zonele unde se presupune ca mobrele astea ar trebui sa umble.

 

nu am idee de 790, dar toate 990-urile aveau un contact sub sa pentru benzina proasta (bagai janghina, dadea detonatii, decuplai contactul ala, scadea mult avansul si plecai mai departe)

am testat asta cu un jeg de benzina prin ucraina

si nu o mai bananiti cu bagaje, nu toata lumea are nevoie de cutii si topcase-uri

nu cred ca sunt eu singurul care poate pleca cu bagaje soft de 12 l pe fiecare parte, tankbag de 6l si un rucsac mic cu saptamanile

Edited by prafrau

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 37 minute, prafrau a spus:

nu am idee de 790, dar toate 990-urile aveau un contact sub sa pentru benzina proasta (bagai janghina, dadea detonatii, decuplai contactul ala, scadea mult avansul si plecai mai departe)

am testat asta cu un jeg de benzina prin ucraina

Mno, asa sa fie, ca e de bine in cazul asta.

Acum 38 minute, prafrau a spus:

nu cred ca sunt eu singurul care poate pleca cu bagaje soft de 12 l pe fiecare parte, tankbag de 6l si un rucsac mic cu saptamanile

Singur nu, dar e un club select, cu putini membrii. Cand pleci la tura lunga, camping plus scule, piese si consumabile inseamna 2 bagaje soft maricele. Minim. Si-ti mia trebuie si oleaca de haine, de obicei si de cald si de frig, se aduna. Amu depinde si unde pleci, e drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, greenharleyd a spus:

Singur nu, dar e un club select, cu putini membrii. Cand pleci la tura lunga, camping plus scule, piese si consumabile inseamna 2 bagaje soft maricele. Minim. Si-ti mia trebuie si oleaca de haine, de obicei si de cald si de frig, se aduna. Amu depinde si unde pleci, e drept.

Uite asa aflu, ca sunt parte a unui club select, dar mna, eu îmi iau doar haine pt frig, dacă mi-e cald mă dezbrac si in plus toate bagajele pt camping totalizează aprox 3kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, ERU said:

Uite asa aflu, ca sunt parte a unui club select, dar mna, eu îmi iau doar haine pt frig, dacă mi-e cald mă dezbrac si in plus toate bagajele pt camping totalizează aprox 3kg. 

:agree:

Niciodata nu poti lua cu tine tot ce-ti doresti. E insa foarte usor sa iei doar ce-ti trebuie...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Kagemusha a spus:

:agree:

Niciodata nu poti lua cu tine tot ce-ti doresti. E insa foarte usor sa iei doar ce-ti trebuie...:D

Mda, pana cand dai de belea si fix ce-ti trebuie nu ai la tine :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate comanda deja, 9500 eur , din Iunie ajunge si la dealeri.(sursa forum din Germania).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mobile.de se dau precomenzi de 790 adventure R la 15000 eur. Daca astea raman preturile, diferenta va fi de peste 50%.

Atunci chiar nu mai are nici un sens o comparatie intre cele 2 mobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, mihaio07 a spus:

 

Pe mobile.de se dau precomenzi de 790 adventure R la 15000 eur. Daca astea raman preturile, diferenta va fi de peste 50%.

Atunci chiar nu mai are nici un sens o comparatie intre cele 2 mobre.

 

S-a mai scris despre asta aici: 

Cel mai probabil pretul real va fi 11.000-11.500 pt adventure si 12.000-12.5000 pt R.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.11.2018 at 18:04, greenharleyd said:

Mda, pana cand dai de belea si fix ce-ti trebuie nu ai la tine :D.

Off-topic: Ți s-a întâmplat? Inseamnă că nu ai avut la tine ce trebuie.:what: Câteodată o amărâtă de bucată de sârmă (ca să dau doar exemplul ăsta) valorează mai mult decât de zece ori greutatea ei în aur, dar cine sunt eu să știu?

On: Desi s-a mai spus, sub o formă sau alta, să-mi exprim și eu punctu" de vedere, că doar trăim într-o țară liberă, nu? Chiar dacă oficial se încadrează la "middleweight adventure", motoretele astea nu au foarte multe lucruri în comun. Fără să mă apuc să ridic în slăvi una sau alta, fiecare are capitole la care e mai slabă sau mai bună decât competiția. Yamaha vine cu un motor din seria "master of torque", și nu cu oricare ci cu cel care este liderul lor de piață, în timp ce KTM aduce în competiție aura de cea mai bine vândută marcă europeană, titlu obținut mai mult datorită motocicletelor enduro/off-road decât celor de stradă. Viitorul va dovedi care se va vinde mai bine ori care e mai bună. Noi... vorbim discuții...

Foarte  pe scurt, din punctul de vedere al amatorului, eu aș pune-o așa: KTM-ul se va adresa celor care vor mai multă adrenalină și performanță în timp ce Yamaha va avea un target mai tradiționalist, pe cei care vor doar să se bucure de natură, călare fiind. Oricum, se vor vinde bine amândouă...

Edited by Kagemusha

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Kagemusha a spus:

Off-topic: Ți s-a întâmplat? Inseamnă că nu ai avut la tine ce trebuie.:what: Câteodată o amărâtă de bucată de sârmă (ca să dau doar exemplul ăsta) valorează mai mult decât de zece ori greutatea ei în aur, dar cine sunt eu să știu?

Personal nu, dar stiu la prima mana (nu din povesti) persoana care, dupa o saptamana de cautari pe plan local, o trebuit sa ia avionul din Bishkek pana in Budapesta si retur, ca sa-si poata continua drumul. Motivul: placutele de ambreiaj duse. Oare mergea o improvizatie? Daca le avea la el, in cateva ore, hai a doua zi, putea sa-si continue drumul. E doar un exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plăcuțele astea de ambreiaj cred că sunt cam aceeasi dimensiune pentru mai multe modele... Nu-i rău de făcut o listă înainte de a pleca :D

Apoi, dacă nu au ajuns chiar fier pe fier se poate face ce zice nenea ăsta: 

 

Trebuie făcute toate suprafețele alea să fie rugoase apoi eu aș mai pune niște distanțieri peste arcuri, ca să le apese mai tare. Bine, soluția asta nu ține foarte mult. Eu unul trag de ambreiaj doar când plec de pe loc, apoi schimb fără.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, vis-a-vis a spus:

Trebuie făcute toate suprafețele alea să fie rugoase apoi eu aș mai pune niște distanțieri peste arcuri, ca să le apese mai tare. Bine, soluția asta nu ține foarte mult. Eu unul trag de ambreiaj doar când plec de pe loc, apoi schimb fără.

Erau varza placutele, din motive de urcat ceva munti pe noroi si zapada. Ma rog, o dam grav in off-topic, hai sa revenim la Tenere 700 :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate nu e deloc zonă tehnică de natură "adventure" pe forumul ăsta. În afară de contrele între fanii diferitelor mărci, zeflemeaua de duzină și caterinca ieftină... motociclismul se reduce la a cumpăra un fier și a-l duce la service dacă se strică. Există posibilitatea ca la dracu-n praznic sa fie nevoie să-l repari singur, sau măcar să știi pașii.

Nu știu cât se știe despre mobra asta (Tenere 700), dar are multe atuuri pe partea simplității. Accelerația pe cablu e unul dintre ele :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, vis-a-vis a spus:

Din păcate nu e deloc zonă tehnică de natură "adventure" pe forumul ăsta.

Poi si ce te opreste sa creezi si sa animezi una? Pariu ca, dincolo de mistouri, se vor gasi si contributii utile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate introduc adminii opțiunea aia de automoderare a topicului pe care-l inițiezi, așa cum ziceau :)

De la o vârstă nu mai ai răbdare și nici sens să-ți tocești nervii. De multe ori îți iei jucăriile și pleci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care se duc pana in fundul lumii si inapoi si pentru care e important sa poata folosi benzina proasta, sa poata repara mobra cu scule si cunostiinte minime, sa o poata folosi pe drumuri grele si foarte grele, pentru care e un avantaj sa aiba jante spitate non-tubeless si altele sunt destul de putini. Majoritatea vor putere cat mai mare (desi nu prea au la ce sa o foloseasca in afara asfaltului), suspensii cat mai high tech (desi cel mai probabil nu le vor regla mai departe de preload) si cat mai multe briz-briz-uri electronice. Cum treaba asta e comerciala si nu are sens sa fie facuta daca nu vei avea vanzari, mi se pare ca trebuie sa fii super curajos ca producator sa scoti o mobra mai apropiata de nevoile celor minoritari decat de ale celorlalti.

Repet ce am spus mai devreme. Honda a avut parte de fix aceleasi reprosuri cu CRF1000L: putere mica pentru cilindree, greutate mare, lipsa ride-by-wire, ambreiaj pe cablu vs hidraulic, jante non-tubeless, etc. si totusi mi se pare ca e una dintre cele mai potrivite motociclete de pe piata pentru luat lumea in cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, xtx a spus:

pentru care e un avantaj sa aiba jante spitate non-tubeless

De acord cu tot mai putin cu asta. Nu pricep in ruptul capului necesitatea camerei. Spitate da, dar de ce nu tubeless? Daca te duci la capatul pamantului, iei cu tine camere si in caz de belea pui camere si gata. Dar invers nu-i la fel de comod. Zau nu pricep de ce trebuie sa fie musai cu camere, cand poti avea ce-i mai bun din ambele lumi cu jante spitate tubeless...

LE: iar am luat-o pe aratura cu off-topic, scuze :).

Edited by greenharleyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum că tot am deschis vorba despre chestii tehnice, îmi spun părerea. Roțile spițate sunt într-adevăr mai potrivite pentru o motocicletă care circulă pe drumuri proaste. Tensiunea se distribuie uniform. Marea problemă e atunci când vrei să spițezi o roată care nu are gaurile pe centrul jantei. Vezi soluția BMW cu spițele pe marginea jantei. Au mai apărut soluții cu niște inele de care să prinzi spițele, cum are SuperTenere nou și parca V-Stromul XT. La astea ai tubeless, dar soluția nu e atât de eficientă ca roata clasică cu niplurile-n jantă și gaurile pe aceeasi linie pe centrul ei. De fapt asta se caută, simplitatea, nu neapărat că are cameră. Asta e doar în mintea celor care nu pricep aspectul. Partea bună e că se pot face tubeless și astfel de roți, mai ales cele de spate care sunt mai late și jantele au umerii ăia opritori (beadlock). Roțile de față fiind în majoritate de 21" și cu jantele foarte înguste, nu au loc pentru ele. Însă, se pot fura idei din industria bicicletelor, unde tehnologia roților e la ani lumina fața de cea moto. De exemplu avem roți tubeles cu șpițe din fabrică cu interiorul tot din același material. Sau jante "tubeless ready" pe înteriorul cărora se aplică o bandă tubeless pentru etanșare. Deasemenea, se mai etanșază niplurile cu diverse soluții, silicoane sau alte năzbâtii. Dar, na... trebuie putin simț tehnic și chef în a le face. Plus că pot să nu iasa bine din primă și trebuie insistat. Deasemenea, nici soluția antipană nu-i de neglijat, "Slime" sau "Fakir" de producție românească. Se poate băga și în cameră. Marea problemă a roților cu camera este valva. La presiune mică, atunci când ești nevoit să lași roata moale în teren accidentat, dacă ai trecut cu roata prin apă sau noroi și s-a udat puțin între cauciuc și janta, dacă dai un pic de gaz mai tare și n-ai nici "rimlock", atunci o retezi instant. Măcar spatele ar trebui făcut tubeless, ori cu niplurile etanșate cu smacuri sau bandă, ori cu Tubliss©. Fața o repari mai repede...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, vis-a-vis a spus:

Sau jante "tubeless ready" pe înteriorul cărora se aplică o bandă tubeless pentru etanșare. Deasemenea, se mai etanșază niplurile cu diverse soluții, silicoane sau alte năzbâtii. Dar, na... trebuie putin simț tehnic și chef în a le face.

Tocmai ca, pe termen lung, nici una din solutiie astea nu prezinta mare incredere. Daca nu-i janta tubeless din start, mai bine nu incerci, daca daca te lasa pe la mama naibii, mai mult ai de furca. Eu ma refeream la solutiile din fabrica, si nu lipsesc, si BMW are, si KTM, si Suzuki, etc. Repet, nu inteleg de ce inca sunt preferate variantele de fabrica cu camera: vezi Honda cu AT, vezi Tenere 700. Ambele mobre de peste 10.000Euro, ambele de volum mare, deci costul unor jante spitate si tubless de fabrica ar fi cu adevarat neglijabil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te lasă la mama naibii, pui cameră :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...