Jump to content

Întrebări despre motociclism


Recommended Posts

E clar unde merge topicul. Lumea da sfaturi, si colegul intreaba de limitari. Sunt destui eroi cu mobre limitate pe hartie, care ...numai limitate nu sunt. Urmeaza intrebarea legata de numar rabatat, si suntem lamuriti...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E clar unde merge topicul. Lumea da sfaturi, si colegul intreaba de limitari. Sunt destui eroi cu mobre limitate pe hartie, care ...numai limitate nu sunt. Urmeaza intrebarea legata de numar rabatat, si suntem lamuriti...

Eu am spus despre limitări deoarece as avea mai multe motociclete din care as putea alege. Am citit toate sfaturile și încă mă gândesc ce și cum sa fac
Link to post
Share on other sites

(nu știu cât de adevărat este) am mai citit pe internet că poți să îți iei motocicletă de A2 pentru A1 și să ii pui limita de viteză

 

Nu poti sa pui nimic, ce scrie in acte (carte de identitate) aia e.

Link to post
Share on other sites

Parintii nu sant de acord . Nimic nou , majoritatea nu sant de acord sa dea bani copilului pt a-si cumpara motocicleta . Nu strangi bani sa iti iei un joc video , o pereche de pantofi de sport ultima aparitie sau sa pleci in tabara la vara , asa ca la16 ani sansele sa faci bani (fara sustinerea parintilor) sa poti cumpara un motor+echipament decent sant infime . Ia-ti o bicicleta cool (cu aia ai sanse mult mai mari sa i convingi) , mergi cu ea la scoala, faci si miscare iar in timp o sa simti cat de cat traficul . Vei avea un mic avantaj mai tarziu cand iti vei lua motor , din banii /munca ta .

Edited by JUST4TNT
Link to post
Share on other sites

Parintii nu sant de acord . Nimic nou , majoritatea nu sant de acord sa dea bani copilului pt a-si cumpara motocicleta . Nu strangi bani sa iti iei un joc video , o pereche de pantofi de sport ultima aparitie sau sa pleci in tabara la vara , asa ca la16 ani sansele sa faci bani (fara sustinerea parintilor) sa poti cumpara un motor+echipament decent sant infime . Ia-ti o bicicleta cool (cu aia ai sanse mult mai mari sa i convingi) , mergi cu ea la scoala, faci si miscare iar in timp o sa simti cat de cat traficul . Vei avea un mic avantaj mai tarziu cand iti vei lua motor , din banii /munca ta .

Eu deja am bicicleta, însă in drumul spre liceu nu merg pe strada ca și vehicul, ci doar ca o "plimbare"

» Post actualizat in 16 May 2018 18:31

Salut si bine ai venit printre cei dornici de caluti intre picioare.

 

In primu rand nu trebuie sa-ti dai tot numele pe aici.

 

In rest:

Nu inteleg cum poti fi constient de ceva prin ce nu ai trecut. Poate intelegi ca exista pericole mari in trafic, dar constient nu esti. E normala frica parintilor de motocicleta. Eu mi-am luat A-ul la 26 de ani, dupa multi ani de B, ceea ce iti doresc si tie. Adica sa poti sa faci greseli intr-o conserva decat pe un cutit. Dar na, stiu ca tinerii din ziua de azi sunt mult mai precoce si mai inteligenti (daca vor) decat eram noi sau altii mai batrani (ca nu-s nici eu chiar batran).

 

Sa te duci la liceu cu motorul. Esti sigur? Eu unul am legat cele mai bune prietenii, care tin pana acum, pe drumul spre si dinspre scoala. Pe jos, cat mai ocolit, sau cu autobuzu coborand cu cateva statii inainte (nu de dimineata, desigur :) ). Vrei sa pari cool cand parchezi motoru in fata liceului? Sa impresionezi colegele, sa pari un rebel al liceului si sa le dai o tura pe fetiscane? O sa zici 'nu nu, nu eu, eu sunt cuminte si n-am arfe si impresii". Nu cred. Am eu arfe si impresii cand imi pun casca in cap si nu ma vede nimeni de ochelari si cagula, daramite un tanar de 16 in Iulie (apropo, eu am 30 pana in iunie, nu 31 in iunie :) ).

 

Deci as incepe cu asta in motivatia fata de parinti:

NU ma duc cu motorul la scoala, doar prietenii mei buni din liceu o sa stie ca mi-am luat motor. Apoi, in primele luni o sa merg doar cu voi in spate in masina, eventual in weekend cand aveti timp, sa vedeti ca stapanesc motorul si pot sa ma comport ca un sofer prudent.

 

Apoi, mami, tati mie mi-e frica de motor, mereu cand ma sui pe el am frica si mi-o stapanesc si mi-o transform in prudenta, grija si o folosesc sa ma concentrez la cat mai multe posibilitati de ce se poate intampla in fata sau in lateralul meu. Asta pentru ca in acelasi timp am si o pasiune, imi trezeste un sentiment de libertate si de conectare cu mine si natura.

 

Apoi, n-ai zis daca esti biciclist. Te ajuta sa fii biciclist cativa ani. Daca nu esti, as incepe de aici, mi-as lua o bicicleta si as merge cu ea la scoala. Aia e ok sa o etalezi acolo cat vrei, n-ai loc de pasager, n-ai viteza decat cat te tin gladiolele. Daca esti biciclist folosesti ca un motiv in plus parintilor ca esti pregatit pentru scoala moto.

 

Cat despre celelalte probleme alea le rezolvi tu. Eu imi parchez motoru in spatele blocului de 4 ani fara niciun incident. Ah ba da, ma mai roaga cate un vecin sa mut motoru un pic de la batator ca e pastele si vrea sa bata covoarele. Nu doar odata mi-am uitat cheia in contact cu zilele, fara nicio problema. Ajuta poate si ca nu o spal prea des si ca nu e cine stie ce motor. Daca era nou probabil o camera fix pe el, o alarma, un lant sau un d-ala de-l pui pe discu de frana si un tatal nostru ar ajuta. Iarna tot acolo sta. Tu poti sa il duci la tara, la un unchi/var etc, cauti pe olx sau aici pe forum variante de iernat. Se gasesc solutii pentru paranoia fiecaruia.

 

Echipament: o geaca textil pentru moto, cu mai multe buzunare de ventilatie, ghete moto TCX, alpinestars sau whatever, blugi cu kevlar care au aparatori integrate pentru genuchi-tibie si eventual la sold. Ah si casca dar se subintelege. Eu am flip-up si nu mi-as lua in veci o integrala. In oras e sfanta, nu-ti da senzatia aia de bostan inchis in cutie de iese cubic la toamna. Eu unu recunosc ca din tot ce am sugerat nu prea port in oras blugii moto. Cu toate ca in scaun cu rotile as fi depresivo-suicidal, nu ca Hawking, geniu. Cum ies din oras ii pun si p-aia.

 

Examenul moto consta in... ba da tu vrei sa fii motociclist sau vrei sa ti se dea mura-n gura? Documenteaza-te, arata-ti interesul prin timp pierdut facand asta. Si apoi or sa vina parintii singuri la tine zicand "hai maica apuca-te o data de scoala aia ca m-ai disperat toata ziua citesti numa legislatie, faci teste pe pdc.ro (asta am folosit eu cand am dat, nush daca mai e bun) toata noaptea dupa ce-ti termini temele la mate, si sa nu mai zic ca faci bingewathcing la TWIST OF THE WRIST ca la un serial de zici ca-s mai multe episoade. Gata, du-te de da examenu si lasa-ne pe noi sa ne ingrijoram si sa ne dardaie curu pana apari iar intreg acasa."

 

Ah si inca ceva. Daca chiar esti interesat iti poti lua un job de vara, strangi bani si faci scoala singur, din banii tai, fara voia lor. Le trantesti permisu in fata. Apoi le zici ca ai strans cam o mie de euro si ii rogi sa puna si ei ceva sa-ti iei motor. Daca faci toate astea, jos palaria, chiar esti un motociclist veritabil (adica responsabil).

Și eu as fi vrut vara aceasta să mă apuc de un job de vara, numai că sunt destul de sigur că din 3 luni o să scot banii pentru de toate, Ca și biciclist, eu merg cu bicicleta aproape zilnic la liceu (depinzând de vreme). Oricum, mersi mult pentru răspuns :)
Link to post
Share on other sites

Nu stau sa citesc toate comentariile insa stiu 5 pustani din bv care se dau cu motorete de A1 gen cbr rr , ceva supermoto si aprilia rs. tot pustii astia sunt mai constienti decat ma asteptam. Unul a renuntat la motociclete dupa cateva luni (fara sa cada), iar restul acum cred ca dau de A2. Unul din ei a avut si accident cand i s a bagat un mos in fata dar avea viteaza mica si nu a patit nimic. Ce sa zic , foarte bine pentru ei. Ma bucur ca nu am fost pasionat la varsta lor de motociclete pentru ca personal cred ca o pateam :))

Link to post
Share on other sites

In concluzie , cumpara-ti prima data un scuter ! E mult mai bine si ai ce invata . Sa nu crezi ca noua o sa ni se rupa daca tu intrii in copac sau sau nu stiu pe unde , din cauza ca ai mers tu ca Rossi pe strada ... Porneste incet !

Link to post
Share on other sites

Pai daca isi ia scuter va fi Cenusareasa forumului.

Multi motociclisti considera de scuteristii sunt ''mai inferiori'' fapt pentru care nu ii saluta in trafic.

Cat despre colegii si mai ales colegele de scoala............ Mai bine o pereche de Conversi bengosi si niste blugi farmati gata decat scuter :)

 

Asa ca ii dau dreptate lui @petre81

Link to post
Share on other sites

Pai daca isi ia scuter va fi Cenusareasa forumului.

Multi motociclisti considera de scuteristii sunt ''mai inferiori'' fapt pentru care nu ii saluta in trafic.

 

Astia nu e motociclisti, e fitzobaicari.

 

Asa ca ii dau dreptate lui @petre81

Link to post
Share on other sites

Cu scuter, mie unul mi se pare mai periculos de circulat prin oras...toti se grabesc parca sa te inghesuie la bordura,mai ales ca legea te obliga sa mergi la marginea benzii.

Link to post
Share on other sites

Cu scuter, mie unul mi se pare mai periculos de circulat prin oras...toti se grabesc parca sa te inghesuie la bordura,mai ales ca legea te obliga sa mergi la marginea benzii.

 

Say what ?

Link to post
Share on other sites

Cu scuter, mie unul mi se pare mai periculos de circulat prin oras...toti se grabesc parca sa te inghesuie la bordura,mai ales ca legea te obliga sa mergi la marginea benzii.

 

Știi tu ceva dar nu mai este de actualitate .

 

Vechea legislație, în care scuterele (alea sub 50 cmc) erau considerat vehicule, spunea într-adevăr că acestea trebuie conduse pe „poteci laterale” sau „acostamente practicabile” atunci când acestea există.

 

Din 2013 scuterul este considerat de către lege autovehicul, se conduce cu permis minim categoria AM iar prevederile alea cu „potecile laterale” și „acostamente practicabile” au fost scoase din lege.

 

Singura interdicție pentru scutere se referă la autostrăzi unde este interzisă circulația autovehiculelor cu viteza constructivă sub 50 km/h, ori scuterul are prevăzută prin lege viteza mai mică de 50 km/h.

Link to post
Share on other sites

Depinde și de scuter. Cu un maxiscuter nu ești mai îngrămădit decât cu un alt motor. Plus că ai demaraj foarte bun în locurile periculoase, gen sensuri giratorii, semafoare.

Link to post
Share on other sites

Păi mă referam la scuterele alea sub 50cm care puteau fi conduse fără permis...cred că am rămas in urmă cu informațiile referitoare la ce prevede legislatia in legătură cu scuterele(am circumstanțe atenuante....niciodată nu m-au interesat scuterele!) :)

Link to post
Share on other sites

Ehe, nu stii tu cati si-au luat mopeduri din alea de 50 cand ramaneau fara permis si mare parte din ei le-au pastrat cand au descoperit ca pot sa sacrifice niste beri calare pe scuter.

 

Plus ca un scuter din asta lasa in urma orice motor in trafic foarte aglomerat in mainile unuia priceput, cum sunt baietii de la pizza. Sa nu mai zic de costuri de exploatare.

 

In anumite conditii broasca testoasa castiga detasat si rade la urma.

Link to post
Share on other sites

Pe principiul berii mi-am luat si eu moped, riscai pe vremea aia 200lei amenda platibila 1/2 in 24 ore.

L-am dat cand a devenit obligatoriu permisul.

 

 

Nu am spus ca o mobra de 125 nu ar fi o motocicleta si ca in nici intr-un caz nu poti sa te duci la drum lung cu ea. Evident ca e posibil, dar nu cred ca e o varianta prea convenabila. Nu am condus motor de 125 dar imi imaginez ca la 90-100 km/h cum ai spus si tu o fortezi un pic, si asta inseamna ca afectezi negativ fiabilitatea. Vad la SV, in viteza 6 merge cu 120 km/h la 6000 rot/min, la un motor de 125 cate rotatii pe min trebuie sa ai ca se te duci cu 100 km/h? Ti se pare un lucru fiabil sa fortezi motorul asa cateva ore pe zi? Nu i-am zis sa-si ia direct un R6 ci i-am sugerat sa se uite peste topicurile cu motociclete din categoria A2 pentru incepatori. Primul meu motor a fost un SV naked din 2000 care e ideala pentru inceput, si nu numai, asta o confirm pentru ca de 2 ani am vandut-o si mi-am luat tot un SV un pic mai nou.

Cand nu aveai de unde si mobra50 era buna sa strabati tara in lung si in lat, 12-15 ore (cu opriri) in sa, dupa zeci de ani cand m-a "mancat" din nou , temator, cu o autolimitare ca sa nu fiu tentat, mi-am luat un 125, pentru 100km/h ? Blana 8-9000 de ture, am 30k (n-am mai mers de 4 ani cu ea ca mi-am luat alta) si e ok ca fiabilitate, apropo ca tot ai pomenit de R6 stai sa vezi ce fiabil e ala. Singura chestie deranjanta pentru mine la un 125 este ca incurci pe autostrada.

Eu socotesc ca motocicleta ideala de plimbari ar fi un 250 adica un 20 de caluti si consum pana in 3 e ok.

Edited by vlad58
Link to post
Share on other sites

Eu socotesc ca motocicleta ideala de plimbari ar fi un 250 adica un 20 de caluti si consum pana in 3 e ok.

 

Da bre dar cu motor de doi jumate nu esti tru si nici cul. Nu vezi ca si eu mi-am trecut la profil Harley...

Link to post
Share on other sites

Pe principiul berii mi-am luat si eu moped, riscai pe vremea aia 200lei amenda platibila 1/2 in 24 ore.

L-am dat cand a devenit obligatoriu permisul.

 

 

Cand nu aveai de unde si mobra50 era buna sa strabati tara in lung si in lat, 12-15 ore (cu opriri) in sa, dupa zeci de ani cand m-a "mancat" din nou , temator, cu o autolimitare ca sa nu fiu tentat, mi-am luat un 125, pentru 100km/h ? Blana 8-9000 de ture, am 30k (n-am mai mers de 4 ani cu ea ca mi-am luat alta) si e ok ca fiabilitate, apropo ca tot ai pomenit de R6 stai sa vezi ce fiabil e ala. Singura chestie deranjanta pentru mine la un 125 este ca incurci pe autostrada.

Eu socotesc ca motocicleta ideala de plimbari ar fi un 250 adica un 20 de caluti si consum pana in 3 e ok.

Merge si pe autostrada cu 125 cmc. Am mers in prima plimbare cu fii-miu, el pe Intruder de 125 eu cu un Shadow de 750, si mergeam cu 90 km/h in rand cu TIR-urile. Recunosc ca era un pic strasant cand te stiai cu +30 tone venind in spatele tau :).

Link to post
Share on other sites

Un 125cc il uzezi rapid. Eu am schimbat de 2x pistonul si apoi lantul de distributie. E alergat rau un 125cc in afara unui oras/sat.

Edited by Bigfoot
Link to post
Share on other sites

Un 125cc il uzezi rapid. Eu am schimbat de 2x pistonul si apoi lantul de distributie. E alergat rau un 125cc in afara unui oras/sat.

De acord ca un motor mic este mai muncit decat unul mare. Dar depinde cum il exploatezi. Si mai depinde daca este cu un cilindru sau cu doi. Dar nu te pune nimeni sa alergi cu el sa ii iasa sufletul. Daca nu consideri ca este rusinos sa mergi cu 80 km/h ajungi cu el la destinatie si in afara orasului. Eu ajungeam cu Mobra Hoinar. Nu o sa iti vine sa crezi dar din Bucuresti pina la Neptun faceai cam 4 ore juma' :). 70-80 Km/h constant. Mai tare decat CFR-ul din ziua de astazi.

De luat in calcul: sosele aproape goale, Militie nu, radare nu, basca 50 Kg mai putin magarul de pe Mobra :crack:.

La Neptun desfaceai frumos Hoinarul si reglai aprinderea :). Cel mai simplu mergea cu 10 Lei la baietii de la carturi din parcul de distractie.

Link to post
Share on other sites

Pai da, iar daca te duceai de la Bucuresti la Clu(uuuuuuuu)j acolo segmentai si veneai inapoi. Nu ajungeau insa 10 lei pt segmentare :D

Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Mă numesc Teodorescu Mihai și as avea câteva întrebări legate de motociclism în general. Înainte să pun întrebările, am sa va spun cate ceva despre mine. Momentan am 15 ani (fac 16 in Iulie), și as vrea sa incep încurând școala pentru A1, numai că părinții mei nu prea sunt de acord în privința acestui lucru deoarece este periculos. Aici au dreptate, însă sunt conștient de pericolele traficului. Eu mi-aș cumpăra o motocicleta deoarece este o experiență aparte, și deoarece as folosi-o pentru drumul spre liceu, mers prin oraș, etc. Motocicleta pe care as vrea sa o achiziționez pentru inceput este Yamaha YZF 125R deoarece am auzit foarte multe păreri bune despre ea în legătură cu consumul, durabilitatea și multe altele, inclusiv fiind o motocicleta buna pentru inceput. Acum că v-am spus "povestea" mea, acestea sunt întrebările mele:

 

1.Unde îmi pot parca motocicleta? Eu locuiesc la bloc, nu am parcare subterană și îmi este teama ca motocicleta sa îmi fie furata/vandalizată.

 

2.Unde pot să îmi țin motocicleta pe timpul iernii?

 

3.Ce fel de echipament mi-ați recomanda pentru vara? Nu plănuiesc să mă plimb iarna cu ea, deci as avea nevoie de un echipament mai puțin călduros.

 

4.În ce constă examenul moto?

 

5.Știu că sună cat de cat stupid, însă cum îmi pot convinge părinții să mă lase să devin motociclist?

Am 17 ani jumate si eu, acum un an sau doi parca postam si eu pe aici intrebari si fel de fel de chestii ca eram foarte curios. Inainte sa-ti raspund la intrebarile alea, sau cel putin la unele din ele, iti zic ca eu mi-am luat o DT 125, merge bine si in oras.

 

1. Eu o tin in scara blocului, de 1 an nu am incidente. Stai linsitit.

2. La bloc nu ai debara din aia sau cum drk sunt alea ? Gen camera aia comuna de la partier unde lumea isi pune chestii. Eu asa am, deci pentru mine asta e solutia, daca ai si tu asa ceva la bloc intreaba pe cineva si informeaza-te.

3. Ti-au dat si altii sfaturi, nu prea sunt experimentat. Eu am mers pe mana lor si pana acum am avut o cazatura (de fraier) si nu am patit nimic (echipament complet). Bine..in-afara de cateva vanatai nu am patit nimic :))

4. Pai te duci si dai sala frumos, dupa mergi la poligon, faci acolo ce trebuie si cat trebuie dupa care dai orasul (eu am dat orasul in Botosani de exemplu, ca asta-i judetul meu). Si aia e. Defapt de spus e simplu, mai greu e de facut, eu inainte sa ajung acolo credeam ca e foarte simplu si gata, sunt motociclist, defapt o sa fie putina bataie de cap si putine emotii. (Emotiile te preseaza)

5. Pai asta este alegerea ta, intr-adevar nu ai 18 ani dar eu am vorbit cu ei 2 ani inainte sa dau de permis A1 (14 ani). In 2 ani de zile am avut timp sa-i conving.

 

Toate cele bune, capul sus. Nu cred ca esti asa de constient. Eu inainte sa cad de pe motor ma consideram cine stie ce profesionist, aveam arfe ca am si eu permis.Dupa prima cazatura mai nasoala..au au..de atunci sunt foarte foarte foarte atent. Sincer de la vazut pe youtube cum cad aia si se ridica asa rapid (unii) pana la cazatura ta, este drum lung. Nu iti doresc o cazatura nasoala (mai ales in sant cum am avut eu :)) ).

 

P.S: Lasa dracu YZF R125, gagicile de la scoala nu conteaza. Oricum se vor uita dupa tine si cu o RS 125 sau altceva. Sal

Edited by RoadChan Biker
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...