Sari la conținut
Silver Arrow

Circulatia pe ploaie

Postări Recomandate

Astazi dimineata am avut ceva treaba care a presupus deplasarea cu masina si intrucat mai mult stateam decat mergeam ma uitam cam ce minuni mai fac motociclistii prin trafic.

 

Si desi ploua discret dar era ud pe jos, multi se dadeau ca pe uscat.

 

Cu totii am aflat fie de la prieteni, fie de pe forum sau unii din pacate din proprie experienta ca atunci cand ploua sau este ud pe jos trebuie sa fi atent pe unde calci cu rotile. Se evita capace de canal, marcaje rutiere, iar cand nu se poate se merge cu maxima atentie peste acestea sau peste sine de tramvai, in principiu te feresti suprafete lucioase ude.

 

In general mergi mai usor, iti lasi spatii de manevra mai mari, nu bruschezi comenzile.

 

Cum spuneam am vazut un flacau care depasea coloana de masini calare pe linia dubla dintre sensurile de mers (era pe Bulevardul Magheru din Bucuresti). Coloana lui statea, dar noi din sens opus ne miscam.

 

Altul cu pasagera facea slalom printre masini, nu cu viteza mare dar cu viraje stranse ca sa poata trece prin fata masinilor de pe o banda pe alta.

 

Asfaltul, cel putin prin Bucuresti, are zone unde s-a valurit, si nu iti trebuie mult ca sa iti fuga motorul de sub fund. In plus mi se pare ca aderenta este foarte proasta. Cand stau la semafor mai dau cu bocancul pe asflat sa vad cam cum prinde. Raspunsul: aluneca ca draqu. O fi un mix de praf, ulei, alge din apa cu care uda Firutza asfaltul, si cine stie ce alte dracii.

 

S-ar parea ca degeaba a ajuns la terapie intensiva politistul din Cluj, degeaba a murit ieri flacaul din Timisoara, nu baga unii nimica la cap.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Valabil si pentru circulatia in sezonul rece.

 

Pana la urma selectia naturala functioneaza....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand circul pe ploaie sunt mai paranoic decat trebuie, mai ales in curbe.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt f paranoic si pe uscat cu marcajele, canale , etc :)) mi a fugit candva fundu pe un marcaj din cauza ca era si anvelopa rece si de atunci nu mai inclin mobra cand trec pe ele. Oricum mai mult de jumatate din cei care dau de A sunt motociclisti de unica folosinta. Nu si dau seama ce fac iar la prima cazatura constientizeaza si ei pe ce lume traiesc si renunta la motocicleta. Apoi ii vezi comentand pe fb " din cauza la accidentele de genu am renuntat eu"

Editat de Klaus Cata

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cum spuneam am vazut un flacau care depasea coloana de masini calare pe linia dubla dintre sensurile de mers (era pe Bulevardul Magheru din Bucuresti).

 

Pe Bulaverdul Magheru este permis orice.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acusi apare baiatul combina muzicala si va explica el cat sunteti de prosti ca va temeti de niste fleacuri.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mai paranoic ca mine nu-i niciunul. Până acum mi-a prins bine.

Nu îi înțeleg pe cei care riscă inutil. La mine poate e datorită vârstei. Ăștia tinerei rup stilul uneori. Mă rog, fiecare cum ii place. Dar ne atragem o faimă pe care nu prea ne-o dorim. Darwin a avut dreptate în teoria lui.

Deși anvelopele mă ajută pe ploaie, prefer să nu risc aiurea. Dar mulți merg cu "șlapi" și mai mușcă uneori din asfalt. Sau din șanțuri, stâlpi, garduri...

Editat de Lucian_M

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acusi apare baiatul combina muzicala si va explica el cat sunteti de prosti ca va temeti de niste fleacuri.

Akaik?

 

On topic: singura tranta pe sosea fost in conditii meteo nu tocmai prielnice plus o doza suficienta de incredere dupa un sezon cu foarte multi kilometri rulati.

Editat de 1xu1xf1xu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La multi le prinde bine o tavaleala din cand in cand. Le mai cad gradele de pe umeri.

Numai sa nu fie tavaleala finala.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia?

 

Ploua? Stai acasa, nu?

 

Pana acum am adunat asa:

 

Nu-s 30+ grade, e risc mare, stai acasa.

 

Bate vantul, e riscant, stai acasa.

 

Cad frunzele din copaci, uhhh, atat atat de riscant, stai acasa.

 

Te surprinde noaptea inca pe drum? Stai in camp pana rasare soarele, in nicun caz nu continui, e risc mare.

 

Pornesti motorul? Risc mare de tot, mai bine stai dreaqu acasa :crack:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu prietene.
Concluzia este sa nu ti-o cauti pe ploaie sau noaptea.
Te prinde pe drum, asta e, doar n-o sa stau acolo zile pana trece ploaia.

Dar daca mergi pe ploaie, macar nu ti-o cauta caci sigur ti-o gasesti.

Mai este o problema care depinde de fiecare: risc vs placere.
Eu vroiam sa plec in Grecia insa m-am razgandit din cauza vremii. Pur si simplu nu-mi convine sa platesc cazari, autostrazi etc si sa nu ma pot bucura de locatiile vizitate.
Prefer sa astept, mai ales ca "se poate", profesional vorbind.

PS: sa stii ca numai incepatorii merg pe noapte. Noaptea este cel mai periculos de mers, indiferent de tara unde te afli.
Pe toti ne-a prins noaptea si-a trebuit sa-i dam inainte... de aici si concluzia: noaptea este de evitat.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a fugit si mie spatele pe ploaie de mi-am vazut numarul de inmatriculare. Dar asta nu inseamna ca daca ploua trag pe dreapta si astept.

Conteaza sa iti adaptezi stilul de mers conform conditiilor de drum / trafic samd. Unii merg mai tare, altii mai incet. Unii sunt mai stapani pe ei, pe skillurile lor si pe utilaj, altii sunt mai precauti. Daca aveam vreme ca-n UK ce rahat faceam? Scoteam motocicleta doar miercurea cand era soare?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

=))))) Stati ma ca iar a venit SONYC sa ne spuna ca doar el f*te =))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia?

 

Ploua? Stai acasa, nu?

 

Pana acum am adunat asa:

 

Nu-s 30+ grade, e risc mare, stai acasa.

 

Bate vantul, e riscant, stai acasa.

 

Cad frunzele din copaci, uhhh, atat atat de riscant, stai acasa.

 

Te surprinde noaptea inca pe drum? Stai in camp pana rasare soarele, in nicun caz nu continui, e risc mare.

 

Pornesti motorul? Risc mare de tot, mai bine stai dreaqu acasa :crack:

Important este sa iti adaptezi stilul de pilotare la conditiile de drum.

Ploua? O lasi mai usor si ai grija pe unde si mai ales pe ce calci.

E noapte? Mergi mai incet. Ideal stai la ''remorca'' dupa ceva mare.

Si asa mai departe.

Trebuie sa constientizezi riscurile suplimentare care apar cand ploua, bate vantul, se lasa intunericul si sa faci ceea ce crezi ca este bine.

Ce este bine decide fiecare.

Intrebarea este daca unii chiar isi dau seama de riscuri.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe ploaie trebuie sa o lasi mai usor si sa fii mai atent. In plus, trebuie sa te gandesti din timp cand franezi si sa eviti franarile sau alte manevre bruste. Daca blochezi spatele, fuge de c_ur si poti sa cazi daca nu eliberezi frana. Daca blochezi fata, atunci e cam poc in majoritatea cazurilor. La astea cu ABS e alta discutie, dar oricum trebuie sa o lasi mai usor pe ploaie. Nu e vorba ca te opresti si astepti sa se termine ploaia, ideea e ca daca te gandesti sa pleci la plimbare si afara ploua ca la prosti si nu da semne sa se opreasca, mai bine amani plimbarea. Am venit eu de la Brasov pe o ploaie torentiala pana pe la Ploiesti si aveam apa in chiloti, in bocanci, pe spate, peste tot. Nu m-am oprit deloc pana in Bucuresti, dar cand m-am dat jos de pe motor am ramas intepenit de spate :)))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Incepator fiind, mi-am dat seama cat de importante sunt incaltarile, cand, fiind cu fosta motoreta, eram sanie, pe o ploaie sanatoasa, pe Lepsa. Inca aveau carne, dar aveau deja 4 ani, si erau mneh..calitativ. Am pus noi, model reusit, recunoscut si pentru predictibilitatea pe ploaie. Cum s-a facut cum nu s-a facut, ca tot pe Lepsa si ploaie le-am testat. Alta poveste!

Treaba e simpla, e recomandat, imediat cand incepe ploaia, sa astepti ,la inceput, deoarece atunci se aduna toata mizeria pe suprafata de rulare. Apoi, iti vezi de drum, atentie sporita, marit distantele, viteza redusa fata de stilul normal de mers, fara comenzi bruste, si aia e.

Metale, ia spune tu, cand ti-ai vazut numarul, ai vazut si opinca spate, ce dot era? :)))))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De dimineata ameninta sa ploua, aveam treburi prin oras. Cand am plecat - cu mobra, bineinteles - ploua binisor. Am mai prins 2-3 reprize pe drumuri. Mai incet si mai cu grija decat pe uscat, dar tot devansand :P sirurile de masini intepenite pe colo si pe dincolo, am ajuns imtreg acum 30 min. Daca as fi ales masina sigur acum as fi savurat inca placerea traficului bucurestean.

Nu faceti ca mine, eu mai umblu si noaptea! Nu ca imi place in mod deosebit, dar nici nu ma feresc exagerat. Incepator nu cred ca m-as putea numi atata timp cat am A din mileniul trecut :D Plm, totul tine de adaptarea la conditii, riscuri exista si la +25°, asfalt neted, uscat, curat, fara marcaje si canale. Daca o exista asa ceva.

Editat de john17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

=))))) Stati ma ca iar a venit SONYC sa ne spuna ca doar el f*te =))

 

:))))) Normal ca doar el tufe, ca doar e rau, e tatuat si mai are si vitezana, boss ;)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:))))) Normal ca doar el tufe, ca doar e rau, e tatuat si mai are si vitezana, boss ;)

Din pacate n-ai fost atent la ora de curs aka discutiile trecute. Nu e tatuat si n-are nici vitezana. Alea sunt acolo puse la diversiune, pentru ca el o arde misterios, nu stiti voi :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi place pe ud, dar numai daca sunt singur pe moto. Derapajele - un deliciu. Daca nu esti complet tacanit, e ok. Mai dai cu ea de pamant, o ridici, pleci cum ai venit. Eu sfatuiesc pe toata lumea sa mearga pe ploaie, asa mai inveti cate ceva. Eu vad mersul pe ploaie ca un next level pentru deprinderi pe motocicleta.


» Post actualizat in 17 May 2018 12:50

Toata astea mai sus pe ploi de vara, calde. Daca ploua si e frig nu ies nici de-al dracu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce spune nenea instructor. Dar intr-adevar in orase se mai schimba putin situatia.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate n-ai fost atent la ora de curs aka discutiile trecute. Nu e tatuat si n-are nici vitezana. Alea sunt acolo puse la diversiune, pentru ca el o arde misterios, nu stiti voi :D

 

Aaaaa, da, corect. Am lipsit de la ora aia :what:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi place pe ud, dar numai daca sunt singur pe moto. Derapajele - un deliciu. Daca nu esti complet tacanit, e ok. Mai dai cu ea de pamant, o ridici, pleci cum ai venit. Eu sfatuiesc pe toata lumea sa mearga pe ploaie, asa mai inveti cate ceva. Eu vad mersul pe ploaie ca un next level pentru deprinderi pe motocicleta.

+1

Acum multi ani mergeam si eu cu morcovu' pe ploaie, tot asa crezand ca e Satana ... Mă prinsese ploaia pe Cheia si aproape ca mergeam cu picioarele pe langa motor, pana cand la un semafor temporar a venit un tataie cu un vx 800 cu pasager, care dupa aia cand s-a facut verde mi-a intors casca, mergea super smooth si se si inclina pe curbele de pe Cheia. Am incercat sa ma tin dupa el fara succes, dar macar mi-am dat seama ca "mai merge" nu e chiar asa mare tragedie ploaia, anvelopele din zilele de azi sunt super pregatite pentru ploaie, daca nu ii dai ca la concurs.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe ploaie, usurel cata casa :) Site-uri meteo cat mai bune, cand trece de 15% sansa de ploaie nu scot motoreta. Deh, n-am fost niciodata un 'motociclist adevarat' :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia?

 

Ploua? Stai acasa, nu?

 

Pana acum am adunat asa:

 

Nu-s 30+ grade, e risc mare, stai acasa.

 

Bate vantul, e riscant, stai acasa.

 

Cad frunzele din copaci, uhhh, atat atat de riscant, stai acasa.

 

Te surprinde noaptea inca pe drum? Stai in camp pana rasare soarele, in nicun caz nu continui, e risc mare.

 

Pornesti motorul? Risc mare de tot, mai bine stai dreaqu acasa :crack:

https://media.giphy.com/media/LTa0Uz7Csr768/giphy.gif

Editat de ashtray.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×