Jump to content
Sign in to follow this  
l.u.v

BMW Track Day - Adancata, 25.05.2018

Recommended Posts

Printr-un concurs de imprejurari am fost prezent la eveniment. Nemaifiind niciodata pe un circuit si avand la dispozitie portofoliul BMW, mi-am luat echipamentul, liber de la slujba si la 09.00 eram acolo.

Cam 12 insi in total, totul organizat foarte profesionist cu trei instructori, Marius Bacila, Matei Albulescu si unul al carui nume imi scapa, pilot pe SS.

S-a inceput cu partea teoretica, cu accent pe pozitia pe motocicleta, cum se iau virajele etc, apoi am fost impartiti pe grupe, cine dorea sa mearga tare mergea cu cel SS, restul cu ceilalti doi.

Caii, cam tot ce este important la BMW, cate 2-4 bucati din fiecare, in asa fel incat te puteai da 25 minute x 3 ture / persoana. Poti alege motorul cu care te dai, poti merge toate sesiunile cu acelasi motor, era alegerea fiecaruia.

Fiecare mobra era echipata de top cu tot ce inseamna safety pachet , ABS Pro, Shift Assistant etc

 

1. R1200GS

A fost primul ales, mai mersesem pe asa ceva, nu insa in regim de circuit. La superlativ ciclistica, optiunile si versatilitatea, dar cu un minus din punctul meu de vedere, motorul boxer, care oricat ar fi de rafinat, tot are tremuratul specific.. Sunt convins ca este chestie de obisnuinta, inteleg ca este extraordinar de versatila si capabila de a merge pe toate drumurile posibile, dar este totusi un minus. Frane extraordinare si dozabile usor, motor puternic si cuplu suficient, dar senzatia de tractor nu dispare.

Am fost curios ce mobra are Matei, mi-a spus ca detine un ADV. Am intrebat daca este fan BMW si mi-a spus: nu, sunt fan motoare, dar asta este motorul care imi ofera tot ce imi doresc. Spunea chiar ca are prieteni cu mobre de strada care intreaba cum este drumul catre viitoarea destinatie, dar ca asta este un aspect care nu conteaza la GS. Fiabilitatea parea a fi exemplara, povestea ca a avut un ADV pe care l-a vandut la 90.000 km fara sa aiba nicio problema cu el.

 

2. S1000XR

Auzisem numai lucruri bune de la un prieten si am zis sa nu scap ocazia. Vreau sa spun ca am ramas uimit de ciclistica si potenta motorului. Daca nu iti doresti mai mult loc de bagaje sau nu mergi cu doua persoane, este tot ceea ce ai vrea de la o mobra. Se apleaca pe viraje dupa gandul tau, frane senzationale, acceleratie la fel, totul insotit de silentiozitatea si eleganta motorului de 160 cp. Este practic un ss deghizat intr-o mobra de strada, iar mersul este atat de rafinat incat o poti folosi la fel mergand in regim de curse sau de oras.

Desi sunt fan al confortului pe mobra, vreau sa-ti spun ca as lua asa ceva cu ochii inchisi, aduce foarte mult cu un supermoto si in mainile cuiva care stie sa se dea mobra este redutabila, sunt convins ca pe un drum serpuit bate la fund multe ss-uri cu pretentii.

Intreband in stanga si in dreapta pe ceilalti participanti am primit confirmarea ca multi au fost impresionati de aceasta mobra si de tot ce ofera!

 

3. K1600GTL

Am lasat la urma perla coroanei, avand in curte un LT eram curios de comportamentul GTL-ului in regim de dat in ea, pe circuit. Mai mersesem cu una inainte, dar nefiind a mea si mergand putin nu am putut sa-mi fac o parere obiectiva.

Un prieten care fusese cu o zi inainte mi-a spus ca nu i-a placut senzatia, nu se aude motorul si toba si parca nu ii ofera nicio satisfactie.

Afland asta chiar eram curios, prima cheie si liniste totala, nicio vibratie, doar un sunet ca de ventilator. M-au surprins deasemenea suspensiile care pareau moi, insa erau probate stand pe loc.

In mers senzatia este ca plutesti pe un covor fermecat. Ciclistica este fenomenala, nu lasa nicio clipa impresia ca are aproape 350 kg la plin. Foarte multi s-au plans de masa ei, eu venind de pe o mobra cu 50 kg mai mult nu am avut nicio problema cu ea, avand centrul de greutate jos ai senzatia ca incaleci un chopper.

Acceleratiile fulminante, franele excelente, confortul oferit, la superlativ. Urca in 200 fara nicio problema. M-a surprins foarte mult parbrizul si configuratia botului motocicletei, totul este atat de bine gandit si proiectat incat nu se simte nicio turbulenta deranjanta, chiar cu parbrizul lasat minim jos. Sincer, ma asteptam ca dupa subtirimea oglinzilor (la LT ele "imbraca" mana pilotului) sa nu fii atat de protejat, dar bavarezii au facut o treaba excelenta.

Silentiozitatea senzationala in ansamblu a motocicletei poate genera insa o problema celor neavizati, te poti trezi usor ca ai 130 -140 km/ora fara sa realizezi viteza ei si un viraj ascuns sau mai strans te poate lua prin surprindere.

 

 

A fost un eveniment foarte fain, daca aveti posibilitatea nu ezitati sa participati la asa ceva! Ramane regretul ca nu am putut incerca maxiscuterul si un naked, puteam sa mai raman o sesiune, dar starea de oboseala prezenta datorita circuitului si faptului ca dormisem putin cu o noapte inainte m-a lenevit.

Inutil sa spun ca noaptea trecuta am avut momente cand m-am gandit la ce rinichi renunt, cui dau in cap sau ce casa de schimb valutar gauresc :crack:

Despre BMW Motorrad numai de bine, sunt la ani distanta fata de concurenta prin inovatiile, optiunile si eleganta oferita. Bravo lor!

 

Adancata_25.05.2018.1.jpg

Adancata_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare domnule, eu am fost joi la 14.00 tot in acelasi eveniment la Motorpark si modelele testate au fost urmatoarele :

 

1.BMW S1000RR deoarece ma bate gandul sa-mi iau unul pe viitor.

incredibil de lipicios pe viraje oricat de inclinat ai fi pe curba, frane de nota 20, usoara si foarte controlabila, in fata mea a fost Bogdan Zaharescu (acel pilot de curse de care spuneai mai sus ca nu i-ai retinut numele) pe un S1000XR

2. BMW S1000XR o motocicleta care m-a impresionat cap coada. Acelasi motor sa zicem dupa sportiva bavareza, un pic mai domesticic, tehnologie cat cuprinde , la fel de sigur precum 1000RR pe viraje, quick-shifter,etc etc. Numai cuvinte de lauda, practic ai o vitezana deghizata in haine de touring. Adica la modul daca vrei sa iti iei un S1000RR cu care alegi sa faci turul lumii, alegi un S1000XR.

3. GS12000 modelul colorat still Rallye cu anvelopele Metzeler Tourance next.

Incredibil de putoare in ciuda a celor 125 de cai, ii simteam ca are rotile legate cu elastic de cadru iar arhitectura motorul mai mult ma deruta pe virajele stranse unde urmaream sa pun genunchiul jos.Inainte de virajul dupa linia dreapta dintr-a 6-a in a 3-a dansa de roata spate insa gratie sistemelor de siguranta nu am pierdut-o cu totul, insa chiar naspa senzatie, asa ceva Africa Twinul meu nu a facut cand m-am dat pe Amkart si intram in virajele stranse, nu fac comparatii, doar simt ce am simtit eu si nu mi-a placut deloc dezechilibrul pe care il da motorul boxer pe viraje. Tractor putin spus, ahhh si ce oscilam eu si-mi parea rau ca n-am ales GS 12000 LC, ei bine ,acum sunt fericit de alegerea facuta pentru un dual-sport.

 

 

Acum daca as da timpul inapoi, cu siguranta as alege un S1000XR in locul Africanei, motoreta asta chiar te face sa nu simti dorul unei sportive cand ai ales o motoreta adventure-touring.

Ce m-a facut pe mine sa simt dupa ce m-am dat jos de pe 165 de cai, ca nu are cine stie ce putere Gs-ul de 1200, dar cand am incalecat pe Africa Twin sa ma duc acasa, am zic ca m-am dat jos de pe un 1000 si am incalecat pe un 600. D-aia m-am si enervat si am pus-o la vanzare pe Olx cand am ajuns acasa iar daca nu se vinde, incerc sa bag in garaj si un S1000RR, daca se marita, atunci voi alege un S1000XR.

 

Asa ca draga Honda, cred ca bag divort. :rusinica:

End of file.

 

Am mai avut motoare adv. de-a lungul timpului si ori de cate ori le aveam, ma cuprindea asa un dor de vitezane, incat faceam ce faceam si reveneam la prima dragoste, speed-ul.

Ei bine, sunt de parere ca modelul asta numit XR, cred ca mi-ar potoli dorinta si mi-ar oferi ce imi doresc : puterea unei vitezane si confortul unui adv.

End of file.

Pacat ca Honda nu face astfel de evenimente, sa fie gen toti adunati intr-o zi pe an pe MotorPark Adancata si sa iti puna la dispozitie fiecare modelul lui iesit pe piata.

Sa poti spune, da domne , vreau uite cutare lucru din gama adventure de exemplu si sa le incerci si apoi sa te poti hotara dupa ce tragi linie cand ai mers in aceeasi zi cu MultiStrada 1200, Versys 1000, V-Strom, Africa Twin, XR1000, sau de exemplu sa ai de unde alege cand oscilezi intre R1, GSXR1000, CBR1000RR, S1000RR, Zx10R


Urc si eu cateva poze de la event :

post-13229-0-91358600-1527350497_thumb.jpeg

post-13229-0-26790300-1527350522_thumb.jpeg

post-13229-0-03510000-1527350540_thumb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi a fost si amicul de care pomeneam mai sus.

Da, cu aceeasi impresie despre XR am ramas cu totii, te lasa masca mobra aia! Din gama imi place foare mult si Kawasaki Z1000SX, am eu o afinitate pentru firma din Iwate, pacat ca United Motors nu ofera asa ceva pentru testare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! De unde ati aflat de acest eveniment? Nu am avut idee ca bmw motorrad organizeaza ceva de genul, mai ales la un asemenea nivel profi(pt tara noastra). Am fost la Dark side of Japan organizat de Yamaha pentru modelele MT, dar testingul a fost mai mult decat modest...

In ce zile s-a desfasurat, mai e de actualitate? Ma tenta sa incerc XRul despre care spre rusinea mea am avut o idee usor preconceputa:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-aia m-am si enervat si am pus-o la vanzare pe Olx cand am ajuns acasa iar daca nu se vinde, incerc sa bag in garaj si un S1000RR, daca se marita, atunci voi alege un S1000XR.

M-am uitat de curiozitate pe OLX, mobra ta arata si este echipata senzational, numai ca tu stii ca ce pui pe un fier este pentru placerea ta si greu mai scoti banii la revanzare. La 19.000 euro cumperi un 1200 ADV full in configuratiile pe care le-ai vazut, chiar daca este boxer, BMW vinde extraordinar de bine modelul in toata lumea.

 

Salut! De unde ati aflat de acest eveniment?

 

Salutare,

 

Canalele pe care se primesc instiintarile sunt multiple:

- Aerul rarefiat al CEO corporatist din Romania.

- Portofoliul actual de clienti BMW. -

- Potentiali clienti BMW, de exemplu prietenul meu a mers la un salon moto la standul BMW si a fost intrebat daca este interesat sa participe la diverse drive test si evenimente, a confirmat si ulterior a fost contactat.

 

Trimite un mail catre ei in care spui ca ai BMW (vad ca apare la profilul tau) si vrei sa participi si cred ca vei primi invitatie pe viitor, sunt destul de dese astfel de evenimente.

Cat despre profesionalism pot confirma ca este desavarsit, de exemplu eu trebuia sa ajung la ora 09.00 dar din cauza drumului aglomerat am intarziat vreo 12 minute, timp in care am fost sunat de catre Ionut Batu (directorul de vanzari Bavaria Moto) si intrebat foarte politicos cand ajung, nu a fost nicio problema, oamenii m-au asteptat elegant, apoi am mai stat dupa alti intarziati. Pe langa sedinta de training general, protocolul a cuprins apa plata, racoritoare si mancare la liber.

Ca sa iti faci o idee, uite o filmare dintr-o editie trecuta:

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat de curiozitate pe OLX, mobra ta arata si este echipata senzational, numai ca tu stii ca ce pui pe un fier este pentru placerea ta si greu mai scoti banii la revanzare. La 19.000 euro cumperi un 1200 ADV full in configuratiile pe care le-ai vazut, chiar daca este boxer, BMW vinde extraordinar de bine modelul in toata lumea.

Am fost azi la Apan Motors Iasi insa un BMW GS Adv chel e pe la 20.500, fara cutii, navi,proiectoare. full full e cam 24-25k

Edited by blue_nightwishX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! Pozitia pe S1000XR este identica cu cea de pe R1200GS sau putin mai aplecat, gen sport-touring ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 183 cm si imi venea manusa. Erau baieti si mai mici si mai inalti, toti spuneau numai de bine. Bine, intr-un track day nu ai timp sa analizezi pozitii, cel putin eu nu am facut-o, am remarcat ce tine de ciclistica, motor frane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot aceeasi inaltime o am si m-am simtit chiar bine pe ea. Sunt curios cum se comporta pe un drum mai prost asfaltat sau cu criblură, cum era cel de la MotorPark pana la drumul asfaltat sau pe usoare forestiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca are toate modurile posibile de setare a suspensiei iti dai seama cum se simte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ce m-a facut pe mine sa simt dupa ce m-am dat jos de pe 165 de cai, ca nu are cine stie ce putere Gs-ul de 1200, dar cand am incalecat pe Africa Twin sa ma duc acasa, am zic ca m-am dat jos de pe un 1000 si am incalecat pe un 600. D-aia m-am si enervat si am pus-o la vanzare pe Olx cand am ajuns acasa

 

 

» Post actualizat in 27 May 2018 08:58

Salutari, spuneai pe topicul de vanzare Honda Africa T. ca nu ai nevoie de mai multi cai putere, acum parca nu mai este chiar asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai auzit pe cineva sa spuna Doamne ia-mi? Toti Doamne da-mi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

» Post actualizat in 27 May 2018 08:58Salutari, spuneai pe topicul de vanzare Honda Africa T. ca nu ai nevoie de mai multi cai putere, acum parca nu mai este chiar asa.

Pai in enduro chiar nu ai nevoie de mai mult de 100 de cai. Si 1200gs daca mi-ar face cadou cineva motoreta asta, tot la fel as vinde-o pentru ca mi se pare ca are prea putini cai. De aceea ma refer la xr1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, n-o mai da cotita, ca deja da in derizoriu. Recunoaste cinstit ca ai dat de un motor care te-a dat pe spate si ai realizat ca ai ales gresit anul trecut. Prea multe explicatii, topic de vanzare pt Africana inchis penibil s.a.m.d. Degeaba discuti despre un supersport, stii de fapt ca tanjesti dupa 1000 xr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi la Apan Motors Iasi insa un BMW GS Adv chel e pe la 20.500, fara cutii, navi,proiectoare. full full e cam 24-25k

20.000 euro fara navi si top case, in rest nu mai ai ce adauga la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in enduro chiar nu ai nevoie de mai mult de 100 de cai. Si 1200gs daca mi-ar face cadou cineva motoreta asta, tot la fel as vinde-o pentru ca mi se pare ca are prea putini cai. De aceea ma refer la xr1000

 

E clar o problema de perceptie, ceva subiectiv .. eu am trecut de la 50 la 125 CP pe GS. Si mi s-au parut MULTI ! La 2 ani dupa si destui km, nu mi se mai par la fel ca la inceput. Dar nici nu vad ce as face cu mai multi .. pentru depasiri conserve am oricand rezerve. Ah, ca la un moment dat acceleram maxim pe centura Ploiesti si m-a dat la o parte un KTM Super Duke cred .. gen 170CP .. aia e alta poveste :D

 

Eu sunt interesat insa de schimbarea pozitiei pe sha .. de-asta intrebasem de XR daca te blocheaza in pozitia lumanare sau stai nitel aplecat ... ramane sa vad personal, acum sunt chiar curios de un drive test.

» Post actualizat in 27 May 2018 20:35

Putea Africana sa faca asa ceva ? :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putea Africana sa faca asa ceva ? :D

 

Daca poate un Transalp puturos, poate si o AT noua.

D20_0022.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putea Africana sa faca asa ceva ? :D

Africana poate sigur. Intrebarea e daca poate rider-ul... :) Dar unul normal, ca noi, nu turbatul ala. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. S1000XR

Auzisem numai lucruri bune de la un prieten si am zis sa nu scap ocazia. Vreau sa spun ca am ramas uimit de ciclistica si potenta motorului. Daca nu iti doresti mai mult loc de bagaje sau nu mergi cu doua persoane, este tot ceea ce ai vrea de la o mobra. Se apleaca pe viraje dupa gandul tau, frane senzationale, acceleratie la fel, totul insotit de silentiozitatea si eleganta motorului de 160 cp.

 

Au rezolvat cumva vibratia aia enervanta din ghidon pe care o are intro anumita plaja de turatii ? (undeva pe la 3-4000 parca). Sa moara cici, la drum intins imi amortea mana dreapta de la ea :))

Ma batea gandul la unul cand a aparut, acu vreo 2 ani. Intr-adevar o mobra senzationala din multe puncte de vedere, care trezeste huliganul din tine de multe ori :D

Dar pt ture parca tot "tractorasul" este mai ok per ansamblu. Mai ales pt drumurile excelente (not) cu care ne luptam prin tara...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am sesizat nimic si nici nu aveam cum, eram atent la circuit, cel din fata, trasa etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au rezolvat cumva vibratia aia enervanta din ghidon pe care o are intro anumita plaja de turatii ? (undeva pe la 3-4000 parca). Sa moara cici, la drum intins imi amortea mana dreapta de la ea :))

Ma batea gandul la unul cand a aparut, acu vreo 2 ani. Intr-adevar o mobra senzationala din multe puncte de vedere, care trezeste huliganul din tine de multe ori :D

Dar pt ture parca tot "tractorasul" este mai ok per ansamblu. Mai ales pt drumurile excelente (not) cu care ne luptam prin tara...

 

Am citit niste review-uri mai noi, cu modelul nou, in care se zicea ca 's-a mai potolit' vibratia aia. Si eu am simtit-o. Eu nu am bani de BMW-uri dar daca nu ar fi vibratia aia ar fi o mobra de viitor pentru mine :D

Edited by the mentalist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, n-o mai da cotita, ca deja da in derizoriu. Recunoaste cinstit ca ai dat de un motor care te-a dat pe spate si ai realizat ca ai ales gresit anul trecut. Prea multe explicatii, topic de vanzare pt Africana inchis penibil s.a.m.d. Degeaba discuti despre un supersport, stii de fapt ca tanjesti dupa 1000 xr.

“Prietene”, esti pe langa subiect rau de tot. Cu un XR1000 nu intri pe unde intru cu Africana, cum nici Africana nu face ce face un XR1000. Niciodata nu o sa reusesti sa ai motocicleta potrivita sa sari din coclauri direct pe circuit, cum niciun cauciuc de ploaie nu scoate timpii precum unul medium-soft cand e uscat pe jos. Ca sa impac si capra si varza am ales sa pastrez Africa Twin-ul pentru ca am investit foarte mult in ea si sa vreau sa cumpar si un S1000RR.

Am facut saptamana asta un traseu de as fi injurat daca eram cu o stradală gen XR. Fiecare motocicleta e pe segmentul ei. Cu siguranta as fi facut cea mai mare greseala sa o vand.

Toate cele bune.

Anul trecut spre exp, am calatorit spre Muntenegru in compania unui GS1200 Adv, K1200LT si a unui XR1000. Cei din urma injurau cand am luat-o pe scurtatura pe un drum intre sate lipsit de asfalt si plin de gropi. Cel cu 1600-le dupa cativa km a inceput sa aiba probleme cu rulmentul de la roata fata, iar XR-1000 s-a ales cu janta fata putin stramba din cauza unei gropi. Service-ul i/a costat cam mult in Muntegru cand am ajuns in Podgorica. Da, pe asfalt e bomba motocicleta, ma refer la XR1000, insa distractia s-a terminat cand te apuci de un forestier cu o roata pe 17.

Cum spuneam mai sus, nu poti avea motocicleta ideală, de aceea pana la urma voi achizitiona o a doua motocicleta.

Of of of, tb sa dau explicatii astora asa ca tine ca nu stiu deloc datele problemei.... serios ?

» Post actualizat in 02 Jun 2018 14:07

 

Au rezolvat cumva vibratia aia enervanta din ghidon pe care o are intro anumita plaja de turatii ? (undeva pe la 3-4000 parca). Sa moara cici, la drum intins imi amortea mana dreapta de la ea :))

Ma batea gandul la unul cand a aparut, acu vreo 2 ani. Intr-adevar o mobra senzationala din multe puncte de vedere, care trezeste huliganul din tine de multe ori :D

Dar pt ture parca tot "tractorasul" este mai ok per ansamblu. Mai ales pt drumurile excelente (not) cu care ne luptam prin tara...

 

 

Unul din plusurile adaugate modelului 2017 este eliminarea vibratiei motorului si adaugarea a 5 caluti in plus.

Eu cand m-am dat cu ea nu am simtit deloc vibratii in ghidon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti-ai construit o teorie care sa te automultumeasca, e foarte bine ca ti-ai gasit linistea.

Imi este evident ca este timp pierdut sa ma contrazic cu cocosii de pe forum. Anuntul tau de vanzare pus in secunda 2 dupa ce ai venit de la drive test e o lectura amuzanta, cel putin pt mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti-ai construit o teorie care sa te automultumeasca, e foarte bine ca ti-ai gasit linistea.

Imi este evident ca este timp pierdut sa ma contrazic cu cocosii de pe forum. Anuntul tau de vanzare pus in secunda 2 dupa ce ai venit de la drive test e o lectura amuzanta, cel putin pt mine.

Chill. Aceeasi impresie as fi avut-o si daca alegeam un gs1200 si faceam test-drive cu Africa Twin-ul. Atunci chiar ca mi-ar fi parut si mai mult rau. Pentru mine gs1200 a fost o dezamagire totala fapt pentru care m-am felicitat si mai mult pentru alegerea pe care am facut-o anul trecut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...