Sari la conținut

Proiect MZ ES


V-FOUR
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 171
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 15 ore, Lolo_ID a spus:

Mandru de lampa ?

Foarte mândru chiar, lampa este originală pentru atas Duna, a durat extrem de mult timp sa o primesc, a fost foarte scumpa și ca orice la acest motor/atas nu sa potrivit din prima, dar după cum ați văzut am reușit sa o montez 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Superb!

Mai ales ca este cu becuri de 6V (mai rare).

 

Da' ... lumina asta de frana se aprinde "stereo" si cand nu apasa nimeni pedala? :)

image.thumb.png.600b3d805ea494a3e264f355c30aaaff.png

 

Instalatia electrică este noua si este pe 12 volți și într-adevăr se aprind stereo,  adica ambele stopuri, doar ca apăs eu cu piciorul pe tija de frână spate, se poate observa în prima poza,  unde este aprinsa doar lumina de poziție, ca nu se aprinde singura și lumina de la frână 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, patrick1 a spus:

👍

Înseamnă că te-ai "luptat" un pic cu ea până ai nimerit avansul de aprindere în poziţie optimă. Dacă l-ai nimerit ...

M-am luptat cu tot ce am montat pe motorul acesta, mici modificări s-au făcut și la aprinderea Vape sa se potrivească, partea cu "Dacă l-ai nimerit..." suna tare urat, atat timp cât exista o carte tehnica, comparator și multa bunăvoința 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, V-FOUR said:

M-am luptat cu tot ce am montat pe motorul acesta, mici modificări s-au făcut și la aprinderea Vape sa se potrivească, partea cu "Dacă l-ai nimerit..." suna tare urat, atat timp cât exista o carte tehnica, comparator și multa bunăvoința 

Sună tare real,

pentru că acel clasic comparator cu bunăvoinţă este un reper precis doar pentru aprindere cu camă şi ruptor (electro-mecanică).

Poate şi pentru cea cu senzor Hall.

Dacă însă este cu reluctanţă variabilă (cititor - bobină magnetizată) care comandă şi o electronică cu avans variabil apar trei necunoscute: unghiul iniţial de avans (la relanti), unghiul maxim (spre 2-3.000 r/m) şi variaţia acestuia între ele.

Şi eventual şi mărimea (amplitudinea) "cocoaşei" impulsului "trigger" în funcţie de distanţă (zecimi) care schimbă totul.

Nu e simplu.

 

timing5.thumb.jpg.c17b6e4986129263912a019121b1bc72.jpg

On 5/3/2021 at 10:28 AM, V-FOUR said:

in locul dinamului am montat o aprindere electronica Vape pe 12 volti ... porneste dar mai greu,

 

Normal.

La turaţie de pornire cu "cocoaşă" sub pragul de declanşare - nu ai scânteie dar nici kick-back.

Dacă reduci întrefierul vei avea scânteie mai devreme (ca turaţie de start) dar şi avans mai mare la creşterea turaţiei.

Şi invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.12.2021 la 22:39, V-FOUR a spus:

Am reușit sa fac instalatia electrică la ataș

20211211_211159.jpg

20211211_211217.jpgFrumos ansamblu.bravo!

20211211_213129.jpg

 

 

Frumos.bravo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lupule mulțumesc de încurajări, oricum ideea de a restaura un Mz Es cu atas Duna de la tine mi-a venit

 

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Suna tare real

Prietene înseamnă că cei de la Vape au nimerit-o, după ce am respectat la zecime datele tehnice primite de la ei,  motocicleta a pornit la prima pedală

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, V-FOUR said:

Prietene înseamnă că cei de la Vape au nimerit-o, după ce am respectat la zecime datele tehnice primite de la ei,  motocicleta a pornit la prima pedală

Dacă zici că cei de la Vape au nimerit-o, a pornit, merge, însă a dispărut şi acel "porneşte dar mai greu" ... e bine. 👍

 

Chiar au şi precizat (printre rânduri) că nu poţi regla nimic, nici curbă de avans (are aşa ceva?), nici benzină originală CO75 (probabil):

[For this very same reasons we do not offer ignition systems which can be programmed or reprogrammed by the customer.]

 

https://www.powerdynamo.biz/eng/kb/no_changes.htm

 

https://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7342/7342inst.php

 

Nah' ... eu nu mai folosesc fix benzină CO75, nici avans fix.

 

 

 

 

 

 

Nici VAPE /Power Dynamo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate regla avansul la Vape.

Daca tu nu vrei sa folosești Vape e strict treaba ta, eu nu promovez produsul, având în vedere ca Mz ul meu nu încarca am decis sa înlocuiesc toată partea de aprindere, sa scap de platina și după schimburi de mailuri cu cei de la Vape am decis sa merg pe mâna lor, sunt și alte soluții dar eu asta am ales.

Despre partea cu pornirea nu cred ca a fost doar aprinderea de vina, când desfaci un motor în bucăți și înlocuiești unele componente e normal sa faci unele reglaje după prima pornire și apoi vorbim de motociclete care au 60 ani, azi merg perfect mâine e cu totul alta poveste

 

 

Dacă găsești undeva benzina cu CO 75 să-mi spui și mie te rog

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, V-FOUR said:

... având în vedere ca Mz ul meu nu încarca am decis sa înlocuiesc ...

Da, este o alegere corectă în aceste condiţii.

Releul regulator electromecanic (reglerschalter), mai ales când lucrează cu rezistenţa de excitaţie a dinamului (lichtmaschine wiederstand)

6686_0_1.thumb.JPG.92d4f29faf75d67eec94f9bafa74cb49.JPG

arsă (şi  puţină lume ştie), generează scântei de aprindere asincrone sub comanda şi frecvenţa comutaţiei contactelor releului, scântei suprapuse peste cele sincrone comandate de "platine" şi vizibile doar pe osciloscop (deşi se "aud" uneori).

Asta distruge prematur mecanismul motor.

 

Problema sistemelor cu avans fix (şi la Vape), setabil iniţial (ca unghi) dar nu şi variabil cu turaţia (nici reglabil) este că timpul de avans de producere a scânteii la (să zicem) 4.500r/m ar trebui să fie de 3 ori mai scurt decât timpul de avans al scânteii la (să zicem) 1.500r/m pentru aprindere optimă.

Altfel apar detonaţii la turaţii mici (şi sarcini mari), cu acelaşi efect de distrugere prematură a mecanismului motor, sau invers, la turaţii mari avansul este insuficient iar "mobra" merge cu 60-70Km/h, maximum :)

Nah' ... cu ataş mai merge, solo însă ...

Unii au rezolvat problema cam aşa

R.thumb.jpg.e13155c737bb08f2fff36dd30830f3d9.jpg

iar alţii deloc.

 

 

 

 

Nici măcar pe cale electronică.

Cum benzină CO75 nu se mai găseşte ... rezultă ca necesare un alt raport de compresie şi alte unghiuri ... 

 

P.S. Tot pentru motocicletele celebre (şi foarte bune) ale anilor '60, englezii au pus la punct alte modele de aprinderi (pentru ale lor)

OIP.thumb.jpg.c05b92debdddd3131b4e01550afebbc7.jpg

 

OIP.thumb.jpg.72b194e83d9e1681eaf034c2567a148d.jpg

 

71181_6.thumb.jpg.e3e4764860413f8e642dbe793aa0b34b.jpg

 

 

pertronixchart.thumb.jpg.0f240813ea3311ba3723fc0e0c88291f.jpg

 

DSCN4553_1024x1024.thumb.JPG.bc6e547bc27d02165c0320215156e4d4.JPG

PazonSure-Firegraph.JPG

Cel mai simplu ("spionat tehnic")

1058220512_ritalucastdi.thumb.gif.9a7e64230b1e95b8ff33fafe6f29640f.gif

Adică un trigger monostabil cu prag variabil (Q1, Q2) cu un darlington de tensiune mare în coadă (Q3).

La creşterea turaţiei scade pragul triggerului şi implicit şi întârzierea faţă de unghiul static (creşte avansul).

 

Din R5-C2 te poţi "juca" la caracteristica curbei de avans /turaţie (variaţia pragului), din C5-R7 fixezi turaţia maximă (durata scânteii /timp blocare monostabil).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simpla schema (niște tranzistoare(2 NPN, 1 PNP), diode, condensatoare și rezistente) te poți apuca lejer de treaba, pun pariu ca ai avea mulți clienți, clar ca ești priceput în domeniu, eu am mers pe varianta simpla, sigura pentru mine 

Acum 16 ore, bogdan p a spus:

bravos.

Danke

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, V-FOUR said:

Simpla schema (niște tranzistoare(2 NPN, 1 PNP), diode, condensatoare și rezistente) te poți apuca lejer de treaba, pun pariu ca ai avea mulți clienți, clar ca ești priceput în domeniu, eu am mers pe varianta simpla, sigura pentru mine

Dar aşa ceva funcţionează de peste 30 de ani pe "mânzul" meu, cu tranzistori româneşti, ca final un BU81X de ICCE.

Ideea era de avans variabil cu turaţia, nu unul fix.

Şi fără "cutii negre".

(nu le percep ca sigure).

 

De asta mi s-a părut ciudată o aprindere pe magneto la un motor mare (de 250) la care turaţia din pedala de pornire este mică, scânteia de pornire slabă şi asta conduce la aprinderi nesigure şi greoaie, mai ales la motor rece.

Partea de generator de iluminat /magneto este o.k. dar aprinderea nu.

La motoare mai mici (Simson S50 ... S83) mai merge ... dacă le "pedalezi" sănătos.

Când energia de scânteie provine la pornire din baterie este cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

Când energia de scânteie provine la pornire din baterie este cu totul altceva.

La poate folosi aprinderea Vape cu sau fără baterie, eu o folosesc cu baterie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...